Huis kopen/verkopen
donderdag 19 juli 2018 om 00:15
Ik heb op het forum gezocht, maar vind alleen wat losse topics die al wat ouder zijn.
Het lijkt me leuk om hier ervaringen te delen op het gebied van kopen en verkopen van een woning.
Ons huis komt binnenkort te koop en we hebben ook al een andere woning op het oog. Spannend en veel gedoe en geregel.
Komt ook nog bij kijken dat ik totaal geen geduld heb, dus om mijn relatie te redden zoek ik hier aanspraak
Het lijkt me leuk om hier ervaringen te delen op het gebied van kopen en verkopen van een woning.
Ons huis komt binnenkort te koop en we hebben ook al een andere woning op het oog. Spannend en veel gedoe en geregel.
Komt ook nog bij kijken dat ik totaal geen geduld heb, dus om mijn relatie te redden zoek ik hier aanspraak

donderdag 26 juli 2018 om 22:32
Appeltaart bakken is echt iets uit 2010 ofzo, daar trapt toch niemand meer in?
Gewoon een opgeruimd fris huis, ik legde vaak mooi fruit op de fruitschaal, wat aardbeien, paar perziken en banaantjes. Gewoon voor het zicht ( want niemand legt er normaal gesproken aardbeien op de fruitschaal maar het kleurt zo leuk )

Gewoon een opgeruimd fris huis, ik legde vaak mooi fruit op de fruitschaal, wat aardbeien, paar perziken en banaantjes. Gewoon voor het zicht ( want niemand legt er normaal gesproken aardbeien op de fruitschaal maar het kleurt zo leuk )

vrijdag 27 juli 2018 om 12:23
Ik had een fles roomspray van de rituals (de groen = best verkochte geur, dus blijkbaar geliefd door vele)dienbladvoldingetjes schreef: ↑26-07-2018 21:24Verschrikkelijk he... Kan aan niks anders denken. Morgen moeten we het huis uit want dan is de eerste bezichtiging. Zal vast niet bij de eerste de beste raak zijn, maar toch dwalen mn gedachten soms af en denk ik stel je toch eens voor..
Hoe is de huizenmarkt in jullie regio?
Iemand nog tips? Ga morgen nog even om een subtiel geurding. Ga echt geen appeltaart bakken met deze temperaturen.
klik
Die sprayde ik heel licht/weinig in de gordijnen (geeft geen vlekken of strepen ofzo) en dan rook het hele huis weer lekker, maar niet te overheersend.
Bij de 2de bezichtiging was het huis verkocht, dus ik geloof graag dat het meegeholpen heeft haha
vrijdag 27 juli 2018 om 13:06

vrijdag 27 juli 2018 om 15:05
Ik heb inmiddels drie verkoopmakelaars in huis gehad.
Ze roepen allemaal wat anders wat betreft de service en courtage. Hun schatting van de waarde v/d woning ligt gelukkig dicht bij elkaar.
Hebben jullie een makelaar met een percentage van de verkoopprijs? Of een die
vaste prijs hanteert?
Ik vind het moeilijk kiezen tussen die twee. Mijn woning staat in de hoofdstad, en hier gaan ze ver boven de vraagprijs weg.
Ze roepen allemaal wat anders wat betreft de service en courtage. Hun schatting van de waarde v/d woning ligt gelukkig dicht bij elkaar.
vaste prijs hanteert?
Ik vind het moeilijk kiezen tussen die twee. Mijn woning staat in de hoofdstad, en hier gaan ze ver boven de vraagprijs weg.
vrijdag 27 juli 2018 om 17:46
Zou een mix doen; vast laag percentage en boven X bedrag (ver boven reele opbrengstwaarde) nog x procent (percentage).Kumiko schreef: ↑27-07-2018 15:05Ik heb inmiddels drie verkoopmakelaars in huis gehad.
vaste prijs hanteert?
Let wel: onderhandel over de courtages! Tijden om te verkopen zijn momenteel zeer eenvoudig in vele delen vh land. Makelaars hebben vrijwel geen aanbod dus maak hier gebruik van! “Hoe ver kan jij zakken qua ... zodoende de verkoop aan jou gegund wordt?”
vrijdag 27 juli 2018 om 21:00
Wij betalen zo'n €350,- aan opstartkosten (fotograaf, funda, brochures etc). En bij verkoop 1,5% courtage.
Maarja, wij wonen in een dorp in Zeeland. Totaal niet te vergelijken met de markt in Amsterdam natuurlijk.
Daar zouden wij echt niks kunnen kopen met ons budget.
Heb je ook al gezegd tegen de verschillende makelaars dat je aan t shoppen bent? Misschien dat ze dan ineens met gunstiger voorstellen komen?
Kennis van me verkoopt haar huis ook in 1 van de grotere steden. Zal eens vragen hoe dat bij haar geregeld is.
Maarja, wij wonen in een dorp in Zeeland. Totaal niet te vergelijken met de markt in Amsterdam natuurlijk.
Daar zouden wij echt niks kunnen kopen met ons budget.
Heb je ook al gezegd tegen de verschillende makelaars dat je aan t shoppen bent? Misschien dat ze dan ineens met gunstiger voorstellen komen?
Kennis van me verkoopt haar huis ook in 1 van de grotere steden. Zal eens vragen hoe dat bij haar geregeld is.
vrijdag 27 juli 2018 om 23:05
Dit idd. De makelaar waarbij wij de beste klik/ ervaringen als huizenzoekers hadden, was veruit de duurste. Dat zo tegen hem gezegd en binnen no-time bleek ie de goedkoopste te kunnen zijn. 1% + hoger percentage voor elke 1000 euro boven vraagprijs.zonnigschildpadje schreef: ↑27-07-2018 17:46Zou een mix doen; vast laag percentage en boven X bedrag (ver boven reele opbrengstwaarde) nog x procent (percentage).
Let wel: onderhandel over de courtages! Tijden om te verkopen zijn momenteel zeer eenvoudig in vele delen vh land. Makelaars hebben vrijwel geen aanbod dus maak hier gebruik van! “Hoe ver kan jij zakken qua ... zodoende de verkoop aan jou gegund wordt?”
Hij kwam een week voor de fotoafspraak met een kijker op de proppen die meteen flink overbood omdat hij het huis echt wilde hebben. Huis dus meteen verkocht, makelaar strijkt fijn courtage op en niemand heeft er echt werk aan gehad. Er zijn niet eens vers fruit en geurspray aan te pas gekomen

Trouwens niet in de randstad maar ook wel populaire regio waar de prijzen momenteel de pan uit rijzen.
zaterdag 28 juli 2018 om 00:20
zaterdag 28 juli 2018 om 11:34
Oh wat balen zeg Hemke!
Heb je al wel veel bezichtigingen gehad?
Er zijn toch juist ook mensen die liever een karakteristiek huis willen zou je denken..
Misschien nog een en ander opfrissen met een schilderbeurt ofzo? Of hebben jullie dat ook al lang gedaan?
Wij hebben zelf ook al wat op het oog, We tekenen van de week het voorlopig koopcontract. We kopen dat huis onder voorbehoud verkoop eigen woning. Maar daar kan dus in de tussentijd iemand anders mee vandoor gaan.
Ons huis staat sinds gisteren op Funda, duimen draaien!! Het wordt veel gedeeld via Facebook, maar we moeten het echt van de lokale markt (dorpsgenoten) hebben. Er zijn weinig mensen van buiten dit dorp die hier komen wonen.
Heb je al wel veel bezichtigingen gehad?
Er zijn toch juist ook mensen die liever een karakteristiek huis willen zou je denken..
Misschien nog een en ander opfrissen met een schilderbeurt ofzo? Of hebben jullie dat ook al lang gedaan?
Wij hebben zelf ook al wat op het oog, We tekenen van de week het voorlopig koopcontract. We kopen dat huis onder voorbehoud verkoop eigen woning. Maar daar kan dus in de tussentijd iemand anders mee vandoor gaan.
Ons huis staat sinds gisteren op Funda, duimen draaien!! Het wordt veel gedeeld via Facebook, maar we moeten het echt van de lokale markt (dorpsgenoten) hebben. Er zijn weinig mensen van buiten dit dorp die hier komen wonen.
maandag 30 juli 2018 om 13:37
Weeeh helemaal niet leuk je huis te koop hebben. Eerste bezichtiging is niks geworden. Vrouw wilde er te veel gelijk aan opknappen en zag er vanaf, anders had ze bijna €30.000 minder geboden. En we zitten al onder de 2 ton, dus echt veel te laag. Zeker omdat sommige dingen gewoon prima zijn, maar mevrouw ligt in scheiding en woont nu in een zeer luxe afgewerkte villa. Tja, dan is zo'n eenvoudige eengezinswoning een flinke stap terug. En we leven er met 3 kids, dat zie je natuurlijk ook.
Maar donderdag de tweede kijkers, dus hoppa op naar de volgende. Er gebeurt iig steeds iets.
Zo, even mn hart gelucht. Dank!
Maar donderdag de tweede kijkers, dus hoppa op naar de volgende. Er gebeurt iig steeds iets.
Zo, even mn hart gelucht. Dank!
maandag 30 juli 2018 om 13:42
Komt goed, dienbladvoldingetjes.
Ik woon in dezelfde provincie als jij, en na 2 1/2 maand verkocht.
Loopt minder snel als in de randstad, maar komt echt goed. Overigens zou ik dan weer niet blij worden als iemand direct overbied en dan koopt, dan zou ik me afvragen of de makelaar wel goed werk heeft gedaan, dan is de vraagprijs echt veel te laag geweest, en had er ws veel meer ingezeten
Ik woon in dezelfde provincie als jij, en na 2 1/2 maand verkocht.
Loopt minder snel als in de randstad, maar komt echt goed. Overigens zou ik dan weer niet blij worden als iemand direct overbied en dan koopt, dan zou ik me afvragen of de makelaar wel goed werk heeft gedaan, dan is de vraagprijs echt veel te laag geweest, en had er ws veel meer ingezeten
maandag 30 juli 2018 om 13:52

maandag 30 juli 2018 om 21:26
Even een update van mijn kant.
Ik ben nu nog steeds in onderhandeling met twee verkoopmakelaard over hun courtage, bij de een heb ik inmiddels €350 eraf gekregen, en met een ander ben ik nog bezig.
Ik vind sommige makelaars soms arrogant overkomen, maar aan mij hebben ze een harde dobber, omdat ik zelf ook dagelijks met cijfers werk
Ondertussen kijk ik zelf rond voor een volgend woning, want ik wil niet tijdelijk gaan huren, maar mijn derriere gelijk goed installeren. Mijn zoektocht naar een geschikte woning is pittig, hier in de randstad gaan de meeste woningen tegenwoordig per inschrijving en je moet ook gelijk een eindbod neerzetten
Ik ben nu nog steeds in onderhandeling met twee verkoopmakelaard over hun courtage, bij de een heb ik inmiddels €350 eraf gekregen, en met een ander ben ik nog bezig.
Ik vind sommige makelaars soms arrogant overkomen, maar aan mij hebben ze een harde dobber, omdat ik zelf ook dagelijks met cijfers werk

Ondertussen kijk ik zelf rond voor een volgend woning, want ik wil niet tijdelijk gaan huren, maar mijn derriere gelijk goed installeren. Mijn zoektocht naar een geschikte woning is pittig, hier in de randstad gaan de meeste woningen tegenwoordig per inschrijving en je moet ook gelijk een eindbod neerzetten

maandag 30 juli 2018 om 22:53
Huis kopen Kumiko? Je zit zo in de randstad vanuit Zeeland
Heb je niet dat je gelijk geen zaken meer wilt doen met zo'n arrogante kwal? Waarschijnlijk verkoopt je eigen woning zichzelf, dus op verkoop kwaliteiten hoef je een makelaar niet echt te kiezen. Heb je vrienden of familie in de omgeving die goede ervaringen hebben met bepaalde makelaars?

Heb je niet dat je gelijk geen zaken meer wilt doen met zo'n arrogante kwal? Waarschijnlijk verkoopt je eigen woning zichzelf, dus op verkoop kwaliteiten hoef je een makelaar niet echt te kiezen. Heb je vrienden of familie in de omgeving die goede ervaringen hebben met bepaalde makelaars?
dinsdag 14 augustus 2018 om 21:50
Update, we hebben na de tweede bezichtiging een heel mooi bod ontvangen en geaccepteerd.
Blij ei!!!!
Hopelijk gaat alles een beetje vlot met het tekenen van het koopcontract en de 3 dagen bedenktijd. Ohja en het hele hypotheekaanvraag gedoe van onze kopers en ons zelf daarna... Daarna kan het leuke gedeelte beginnen!
Blij ei!!!!
Hopelijk gaat alles een beetje vlot met het tekenen van het koopcontract en de 3 dagen bedenktijd. Ohja en het hele hypotheekaanvraag gedoe van onze kopers en ons zelf daarna... Daarna kan het leuke gedeelte beginnen!