Egypte / snorkelen
woensdag 1 augustus 2018 om 09:01
Zouden jullie nog naar een bestemming als Egypte durven?
Ik hou enorm van snorkelen en de onderwater wereld moet daar fantastisch zijn. Het is relatief betaalbaar en niet ver weg ( voor andere snorkel bestemmingen moet je denk ik naar andere kant van de wereld?) Maar het is Egypte...
Er zijn precies best veel mensen die zich er niets van aan trekken en gaan.
Maar met kinderen weet ik her niet zo goed.
Of kennen jullie nog veiligere snorkel plaatsen die niet heel ver zijn en zelfde qua weer.. . In die regio of elders?
Zou voor najaar/ winter zijn.
Ik hou enorm van snorkelen en de onderwater wereld moet daar fantastisch zijn. Het is relatief betaalbaar en niet ver weg ( voor andere snorkel bestemmingen moet je denk ik naar andere kant van de wereld?) Maar het is Egypte...
Er zijn precies best veel mensen die zich er niets van aan trekken en gaan.
Maar met kinderen weet ik her niet zo goed.
Of kennen jullie nog veiligere snorkel plaatsen die niet heel ver zijn en zelfde qua weer.. . In die regio of elders?
Zou voor najaar/ winter zijn.
"I'm Not crazy. My reality is just different from yours" ( - Cheshire Cat)
woensdag 1 augustus 2018 om 09:07
Kroatië schijnt mooie snorkelplekken te hebben. Heb er zelf geen ervaring mee.
Egypte zelf heb ik een rondreis gemaakt in 2012. Toen was er op dat moment geen leger en geen politie meer. Dus ook geen regels om het maar zo te noemen. Heb me er eigenlijk niet echt onveilig gevoeld. Ben altijd netjes behandeld. Maar dan praat je niet over de badplaatsen. Daar zijn ze wat agressiever als dat het juiste woord is.
Maar goed, het is daarin een eigen keuze en een risico dat je altijd neemt. Maar ik denk dat zoiets tegenwoordig voor veel landen geld.
Dus als je twijfelt moet je het zeker niet doen want je zult nooit volledig ontspannen op zo'n locatie kunnen verblijven dan.
Egypte zelf heb ik een rondreis gemaakt in 2012. Toen was er op dat moment geen leger en geen politie meer. Dus ook geen regels om het maar zo te noemen. Heb me er eigenlijk niet echt onveilig gevoeld. Ben altijd netjes behandeld. Maar dan praat je niet over de badplaatsen. Daar zijn ze wat agressiever als dat het juiste woord is.
Maar goed, het is daarin een eigen keuze en een risico dat je altijd neemt. Maar ik denk dat zoiets tegenwoordig voor veel landen geld.
Dus als je twijfelt moet je het zeker niet doen want je zult nooit volledig ontspannen op zo'n locatie kunnen verblijven dan.
woensdag 1 augustus 2018 om 09:12
Ik heb weleens in het Hilton gezeten in Hurgada en vind dat een fijn hotel met aardig personeel en goed eten. Zij hebben een eigen rif voor het privestrand waar je kan snorkelen. Ik heb allerlei kleuren vissen gezien en zee-egels. Je kunt vanuit het hotel ook tripjes maken op het water. Ik zou mij daar wel veilig voelen maar er kan overal iets gebeuren ook in een grote stad in Europa. Ik zou als vrouw alleen wel vooral op het resort blijven maar daar is ook veel te doen mbt activiteiten, nachtleven, ...etc. Ik vind het als vrouw alleen op straat in Egypte niet te doen en ook alleen een taxi nemen is levensgevaarlijk. Men zet zo plankgas de woestijn in.
IK heb daar een aardig stel ontmoet en daarmee even het dorp in geweest. Er moet gewoon een man bij zijn buiten het resort ook wanneer je je zedig kleedt en je gedraagt want wanneer je uitlokt is het nog veel erger, maar zelfs dan zou ik mij niet alleen op straat begeven. Je bent als westerse vrouw loslopend wild waarop het jachtseizoen altijd geopend is.
IK heb daar een aardig stel ontmoet en daarmee even het dorp in geweest. Er moet gewoon een man bij zijn buiten het resort ook wanneer je je zedig kleedt en je gedraagt want wanneer je uitlokt is het nog veel erger, maar zelfs dan zou ik mij niet alleen op straat begeven. Je bent als westerse vrouw loslopend wild waarop het jachtseizoen altijd geopend is.
viva-amber wijzigde dit bericht op 01-08-2018 09:15
10.51% gewijzigd
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
woensdag 1 augustus 2018 om 09:15
In Hurgada zou ik dat ook niet durven maar in El Gouna wel. Daar kun je gewoon in een kort rokje en topje over straat. Mensen zijn heel vriendelijk.viva-amber schreef: ↑01-08-2018 09:12Ik heb weleens in het Hilton gezeten in Hurgada en vind dat een fijn hotel met aardig personeel en goed eten. Zij hebben een eigen rif voor het privestrand waar je kan snorkelen. Ik zou mij daar wel veilig voelen maar er kan overal iets gebeuren ook in een grote stad in Europa. Ik zou als vrouw alleen wel vooral op het resort blijven maar daar is ook veel te doen mbt activiteiten, nachtleven, ...etc. Ik vind het als vrouw alleen op straat in Egypte niet te doen en ook alleen een taxi nemen is levensgevaarlijk. Men zet zo plankgas de woestijn in.
IK heb daar een aardig stel ontmoet en daarmee even het dorp in geweest. Er moet gewoon een man bij zijn buiten het resort ook wanneer je je zedig kleedt en je gedraagt want wanneer je uitlokt is het nog veel erger, maar zelfs dan zou ik mij niet alleen op straat begeven.
woensdag 1 augustus 2018 om 09:18
Wij gaan begin volgend jaar naar Egypte naar Hurgada, met onze kinderen.
Sharm el sheik moet je mijden....dit ligt in de Sinai woestijn.
Plaatsen zoals Hurgada en Marsa alam zijn veilig.
Wij zijn van plan op het resort te blijven en eventueel een snorkel uitstapje te doen.
We gaan voor een weekje zon en zijn niet van plan om de stad in te gaan.
Snorkelen schijnt prachtig te zijn, ik ben benieuwd!
Verder kun je op de Antillen, met name Bonaire, ook prachtig snorkelen.
Alleen aan een reis daar naar toe hangt een ander prijskaartje.
Sharm el sheik moet je mijden....dit ligt in de Sinai woestijn.
Plaatsen zoals Hurgada en Marsa alam zijn veilig.
Wij zijn van plan op het resort te blijven en eventueel een snorkel uitstapje te doen.
We gaan voor een weekje zon en zijn niet van plan om de stad in te gaan.
Snorkelen schijnt prachtig te zijn, ik ben benieuwd!
Verder kun je op de Antillen, met name Bonaire, ook prachtig snorkelen.
Alleen aan een reis daar naar toe hangt een ander prijskaartje.
woensdag 1 augustus 2018 om 09:22
Natuurlijk, ik ga 1 a 2 keer per jaar naar Egypte om te duiken.
Tegenwoordig naar Marsa Alam, dit is een stuk zuidelijker. Er mogen geen Russische vliegtuigen landen op het locale vliegveld, dus de vervelende Russen zijn er niet.
Marsa Alam heeft weinig originele bevolking. Tot 15 jaar geleden was het een militaire basis en was er verder niets. Nu is er een hele toeristen industrie ontstaan. Maar honderden kilometers ten noorden, zuiden en westen is er verder helemaal niets. Dit maakt dat er niet zo snel mensen komen die er niet horen te zijn.
Helaas heeft Egypte een vervelende niet democratische regering, en houden zij zich niet aan de mensenrechten. De Egyptenaren zelf vind ik ontzettend aardig, vriendelijk en behulpzaam.
Mijn tip: Three Corners Equinox in Marsa Alam. Heeft een super leuk huisrif om op te snorkelen, inclusief een zeekoe die bijna dagelijks komt buurten. Goede duikschool, waar bij je ook mee kunt om te snorkelen of die je met een zodiac kan afzetten verder op het rif.
Tegenwoordig naar Marsa Alam, dit is een stuk zuidelijker. Er mogen geen Russische vliegtuigen landen op het locale vliegveld, dus de vervelende Russen zijn er niet.
Marsa Alam heeft weinig originele bevolking. Tot 15 jaar geleden was het een militaire basis en was er verder niets. Nu is er een hele toeristen industrie ontstaan. Maar honderden kilometers ten noorden, zuiden en westen is er verder helemaal niets. Dit maakt dat er niet zo snel mensen komen die er niet horen te zijn.
Helaas heeft Egypte een vervelende niet democratische regering, en houden zij zich niet aan de mensenrechten. De Egyptenaren zelf vind ik ontzettend aardig, vriendelijk en behulpzaam.
Mijn tip: Three Corners Equinox in Marsa Alam. Heeft een super leuk huisrif om op te snorkelen, inclusief een zeekoe die bijna dagelijks komt buurten. Goede duikschool, waar bij je ook mee kunt om te snorkelen of die je met een zodiac kan afzetten verder op het rif.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
explore, dream & discover
woensdag 1 augustus 2018 om 09:25
Het is er zoooo mooi... Ik ben met m'n zusje naar hurghada geweest. We gingen af en toe het resort lopend of naar een winkelcentrum. We werden wel regelmatig nageroepen en er wordt non stop naar je getoeterd, maar wij trokken ons er niks van aan. Ging prima. Ik zou het nu niet meer doen nu ik een dochter heb. Tenzij m'n man mee is. Maar man wat zou ik graag terug gaan!!
woensdag 1 augustus 2018 om 09:31
Ik ben 2 keer in Egypte geweest, in Hurgada en Sharm el Sheik. Hurgada vond ik erg leuk, mooi gesnorkeld bij het strand bij het hotel en met de boot, in het dorp voelde ik me niet heel erg prettig maar was te doen.
Sharm vond ik minder, voor mooie snorkel- en duikplekken moet je wat verder met de boot en bij het strand zelf was weinig te zien. Lijkt me met kinderen niet fijn. Daarnaast vond ik het dorp nog minder prettig dan Hurgada, maar dat kan ook komen doordat we met 3 vrouwen waren. Marsa Alam schijnt het mooist te zijn qua snorkelen, maar daar ben ik nooit geweest.
Mooie snorkelplekken op een vergelijkbare afstand zou ik niet weten. Ik vond Bonaire om te snorkelen/duiken echt geweldig (leuker dan Egypte), maar dat is wel echt weer verder weg. Hetzelfde geldt voor Indonesië, Thailand en Maleisië. Zelf zou ik niet meer naar Egypte gaan, ik vind het duiken op andere plekken mooier en de kortere vliegreis weegt daar voor mij niet tegen op (nog los van het vrouwonvriendelijke gedrag en terrorisme)
Sharm vond ik minder, voor mooie snorkel- en duikplekken moet je wat verder met de boot en bij het strand zelf was weinig te zien. Lijkt me met kinderen niet fijn. Daarnaast vond ik het dorp nog minder prettig dan Hurgada, maar dat kan ook komen doordat we met 3 vrouwen waren. Marsa Alam schijnt het mooist te zijn qua snorkelen, maar daar ben ik nooit geweest.
Mooie snorkelplekken op een vergelijkbare afstand zou ik niet weten. Ik vond Bonaire om te snorkelen/duiken echt geweldig (leuker dan Egypte), maar dat is wel echt weer verder weg. Hetzelfde geldt voor Indonesië, Thailand en Maleisië. Zelf zou ik niet meer naar Egypte gaan, ik vind het duiken op andere plekken mooier en de kortere vliegreis weegt daar voor mij niet tegen op (nog los van het vrouwonvriendelijke gedrag en terrorisme)
Wow, wat zie jij er vandaag geweldig uit!
woensdag 1 augustus 2018 om 10:03
Ik heb een rondreis gemaakt door Egypte en bij daarbij ook wezen snorkelen en duiken in een badplaats. Zou dat in de huidige tijd en met kinderen niet meer doen. Probleem met Egypte is dat land echt prachtig is maar de bevolking een stuk minder vriendelijk (lees echt ronduit vervelend). Je moet goed op je hoede zijn voor oplichting en vervelend gedrag. Dat vind ik erg onprettig tijdens mijn vakantie. Ook worden er ongevraagd diensten aangeboden (iemand wijst naar een standbeeld, pakt jouw koffer van de band, verteld uit zichzelf iets over een gebouw waar je naar kijkt) en dan eissen ze geld. En echt op een vervelende manier. Dat heb ik in diverse andere landen (ook midden oosten) echt niet op die manier meegemaakt.
Het probleem met Egypte is dat er nog regelmatig aanslagen zijn. En dat je bij onveiligheid niet zomaar de auto pakt en kunt vertrekken. We hebben voorbeelden genoeg gezien van chaos op de vliegvelden als het daar weer eens fout gaat.
De grote badplaatsen zelf vond ik weinig bijzonder. Je kunt alleen rustig naar het strand bij de goede hotels met een prive strand met bewaking. Op de openbare stranden wordt je alleen maar bekeken en lastig gevallen door de mannelijke bevolking. En die hangen in de avond op de boulevards. De mieannen komen vanuit heel Egypte naar de badplaatsen om te werken (zonder vrouw en kinderen) en hangen dan rond in de avond.
Een andere mooie duiklocatie is Malta!
Het probleem met Egypte is dat er nog regelmatig aanslagen zijn. En dat je bij onveiligheid niet zomaar de auto pakt en kunt vertrekken. We hebben voorbeelden genoeg gezien van chaos op de vliegvelden als het daar weer eens fout gaat.
De grote badplaatsen zelf vond ik weinig bijzonder. Je kunt alleen rustig naar het strand bij de goede hotels met een prive strand met bewaking. Op de openbare stranden wordt je alleen maar bekeken en lastig gevallen door de mannelijke bevolking. En die hangen in de avond op de boulevards. De mieannen komen vanuit heel Egypte naar de badplaatsen om te werken (zonder vrouw en kinderen) en hangen dan rond in de avond.
Een andere mooie duiklocatie is Malta!
woensdag 1 augustus 2018 om 10:28
Ik ben vorig jaar naar Eqypte geweest, naar Marsa Alam. Ik vond het duiken daar erg mooi, voor snorkelen was ons resort minder geschikt. Daar waar je kon snorkelen, was het gelijk al heel erg diep.
Ik zou niet zo snel nog eens gaan, op locatie voelde het niet onveilig. We zijn alleen het resort afgegaan om te duiken. Maar tijdens de vlucht waren er allemaal extra maatregelen en zo, dat voelde onveilig.
Ik zou niet zo snel nog eens gaan, op locatie voelde het niet onveilig. We zijn alleen het resort afgegaan om te duiken. Maar tijdens de vlucht waren er allemaal extra maatregelen en zo, dat voelde onveilig.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
woensdag 1 augustus 2018 om 12:21
Ik ben 2x bij de Rode Zee geweest. De eerste keer naar Hurghada, maar dat vond ik geen fijne plaats.
Tweede keer was Israël (Eilat). Ik voelde me daar wel gewoon veilig op straat, in tegenstelling tot Hurghada. Wel veel Russen... De onderwaterwereld vond ik op beide plekken mooi.
Ik denk dat je voor andere mooie snorkelplekken langer onderweg bent.
Tweede keer was Israël (Eilat). Ik voelde me daar wel gewoon veilig op straat, in tegenstelling tot Hurghada. Wel veel Russen... De onderwaterwereld vond ik op beide plekken mooi.
Ik denk dat je voor andere mooie snorkelplekken langer onderweg bent.
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
I'm on energy saving mode