Uitgerekend in het voorjaar van 2019!!
dinsdag 17 juli 2018 om 11:52
Wij zijn uitgerekend in het voorjaar van 2019!
Pinguin00
Mamavaneenboefje
Miesje1993
Saqua
Cookie, Is_a_bella, Pandi, Maikex, Smolla en Blackrose1986: Wegens lange afwezigheid zijn jullie uit de tabel gehaald. Jullie zijn natuurlijk altijd welkom om weer mee te komen schrijven! We hopen dat alles goed gaat en dat jullie over een paar maanden een mooi
-tje uitbroeden
| Naam | Leeftijd | |
Uitgerekend | Afspraken | Bijzonderheden |
|---|---|---|---|---|---|
| Syrinxx | 35/38 | 2e | 8 maart | - | Bevallen van een zoon |
| Edsheeran | 27/27 | 1e | eind maart | |
|
| SRS | 25/28 | 1e | 25 maart | - | Bevallen van een dochter |
| Maris86 | 32 | 1e | 28 maart | 20-wkn echo: 12/11 | |
| lloke | 32/30 | 2e | 30 maart | |
|
| Lillyn | 25/28 | 1e | 31 maart | 20-wkn echo: 01/11 | |
| Suze27 | 30/33 | 2e | 2 april | 20-wkn echo: 12/11 | |
| Sfietje | 29/33 | 2e | 2 april | - | Bevallen van een dochter |
Pinguin00
Cookie, Is_a_bella, Pandi, Maikex, Smolla en Blackrose1986: Wegens lange afwezigheid zijn jullie uit de tabel gehaald. Jullie zijn natuurlijk altijd welkom om weer mee te komen schrijven! We hopen dat alles goed gaat en dat jullie over een paar maanden een mooi
moderatorviva wijzigde dit bericht op 31-12-2020 11:20
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
Reden: ww verwijderrd ivm misbruik account
62.73% gewijzigd
woensdag 1 augustus 2018 om 09:30
We gaan die dag (na de echo) op vakantie en dat leek me handig. Dan kan ons zoontje even naar het kdv en zitten we daar wat rustiger (zoon = stuiterbal). Maar nu denk ik: waarom wilde ik dat? Ik wil eerder, 9.5 is te laat haha. Ik wacht ff af of ik die vier weken wachten nog trek.blackrose1986 schreef: ↑01-08-2018 09:16Ooh, en welkom Saqua, leuk dat je meeschrijft! Is je echo bewust wat later gepland?
woensdag 1 augustus 2018 om 11:17
Ik kon het niet laten om toch verder op te ruimen en heb het mogen bekopen.
De namiddag mogen op bed liggen van vermoeidheid/misselijkheid.
Nog tot dinsdag wachten op de echo, ben zo benieuwd, zeker ook omdat tweelingen aan mijn vriend zijn kant zitten. Dan nog de week uitdoen op het werk en dan eindelijk 3 weken verlof. Ik kan amper wachten. Zeker omdat we een klein tripje onder ons 2 hebben gepland naar de Ardennen. Het is niet zo ver, maar dan zijn we er eens uit
De namiddag mogen op bed liggen van vermoeidheid/misselijkheid.
Nog tot dinsdag wachten op de echo, ben zo benieuwd, zeker ook omdat tweelingen aan mijn vriend zijn kant zitten. Dan nog de week uitdoen op het werk en dan eindelijk 3 weken verlof. Ik kan amper wachten. Zeker omdat we een klein tripje onder ons 2 hebben gepland naar de Ardennen. Het is niet zo ver, maar dan zijn we er eens uit
woensdag 1 augustus 2018 om 11:22
Blackrose bij mij zit er nu 10j tussen mijn 1e en dus nu. Ik hoop dat ik het allemaal wat bewuster kan meemaken nu, ik was nog zo jong 21 pas. Ik weet ook dat er heel veel veranderd is tov vroeger. Bv flesjes hoef je niet meer op te warmen maar op kamertemperatuur te geven. Wat zou mij dat toentertijd wat meer slaap hebben opgeleverd hahahaha.
woensdag 1 augustus 2018 om 15:18
woensdag 1 augustus 2018 om 16:18
JAAAAAAA, we hebben een kloppend hartje gezien!
En wat was het mooi
Ik kan het nog steeds niet bevatten. Dit is de eerste keer dat ik een kloppend hartje heb gezien, het was een prachtig moment!
Alles zag er goed uit, ze zei dat het nu niet mooier kon dan dit.
Ik mag volgende week weer terug komen. Die extra echo's zijn ook wel fijn op dit moment, krijg ik iedere week een stukje meer zekerheid als het goed blijft gaan met mijn kleintje. Ik heb na het zien van het hartje i.i.g. wel meer vertrouwen dat het helemaal goed gaat komen!
En wat was het mooi
Ik kan het nog steeds niet bevatten. Dit is de eerste keer dat ik een kloppend hartje heb gezien, het was een prachtig moment!
Alles zag er goed uit, ze zei dat het nu niet mooier kon dan dit.
Ik mag volgende week weer terug komen. Die extra echo's zijn ook wel fijn op dit moment, krijg ik iedere week een stukje meer zekerheid als het goed blijft gaan met mijn kleintje. Ik heb na het zien van het hartje i.i.g. wel meer vertrouwen dat het helemaal goed gaat komen!
woensdag 1 augustus 2018 om 16:32
Nee, dat nog niet. Hij was nog te klein om het goed in te kunnen schatten, 1 mm verschil is alweer een paar dagen erbij, zei ze.
Volgende week kan ze waarschijnlijk meer vertellen, maar voor nu staat het nog op 26 maart.
Mijn man heeft er een video van gemaakt, nou, dat is nu mijn Netflix haha.
woensdag 1 augustus 2018 om 18:03
Ik heb er vanmiddag even naar gekeken en ga denk voor de combinatietest.. Al wil ik me ook nog even laten adviseren door de verloskundige.
woensdag 1 augustus 2018 om 20:10
Gefeliciteerd nieuwe dames!
Wat betreft eerste versus tweede zwangerschap: tot nu toe vergelijkbaar maar het is nog heel pril. Ik vind het weer net zo spannend, die eerste weken duren gewoon ontzettend lang.
Testen: ik weet het nog niet. Vorige keer combinatietest gedaan. Misschien nu wel niks. Nog even met vriend overleggen.
SRS gefeliciteerd met de goede echo!
Saqua, zijn we samen de oudste, ik ben ook 34
Wat betreft eerste versus tweede zwangerschap: tot nu toe vergelijkbaar maar het is nog heel pril. Ik vind het weer net zo spannend, die eerste weken duren gewoon ontzettend lang.
Testen: ik weet het nog niet. Vorige keer combinatietest gedaan. Misschien nu wel niks. Nog even met vriend overleggen.
SRS gefeliciteerd met de goede echo!
Saqua, zijn we samen de oudste, ik ben ook 34
woensdag 1 augustus 2018 om 22:10
Dat begrijp ik! Je wilt toch graag zien dat alles tot dan toe goed is en gewoon even kijken is altijd leuk! Maar even afwachten en anders even bellen of het toch eerder kan.Saqua schreef: ↑01-08-2018 09:30We gaan die dag (na de echo) op vakantie en dat leek me handig. Dan kan ons zoontje even naar het kdv en zitten we daar wat rustiger (zoon = stuiterbal). Maar nu denk ik: waarom wilde ik dat? Ik wil eerder, 9.5 is te laat haha. Ik wacht ff af of ik die vier weken wachten nog trek.
woensdag 1 augustus 2018 om 22:12
woensdag 1 augustus 2018 om 22:14
Ik ben alleenstaand, dus als het kindje ernstige afwijkingen heeft, wil ik dat denk van tevoren wel weten..blackrose1986 schreef: ↑01-08-2018 22:12Wij willen eigenlijk geen NIPT/combinatietest. Gewoon een bepaald gevoel en toch ook wel de kosten (niet dat het heel duur is, maar toch... geef het geld liever aan iets anders uit). Wat zijn voor jullie redenen om wel of juist niet testen?
woensdag 1 augustus 2018 om 22:28
Bedankt allemaal!
Wat fijn dat NIPT in België vergoed wordt. Hier moeten we het helaas zelf betalen, maar de kosten vallen best wel mee, vind ik. De NIPT kost €175,-.
Ik wilde eerst voor de combinatietest gaan, maar na overleg met de vk voel ik me beter bij NIPT. Dat is alleen een bloedonderzoek en ze kijken daar ook naar eventuele andere afwijkingen.
Reden voor mij om de test wel te doen is bv. het edwardssyndroom: die kinderen overlijden tijdens de zwangerschap en anders binnen een jaar na geboorte. Om mezelf de pijn te besparen dat het later in de zwangerschap of zelfs na de geboorte mis gaat, zou ik in dat geval al vroeg de zwangerschap willen beëindigen.
Ook als er het Downsyndroom uitkomt, betwijfel ik of ik de zwangerschap wel door zou zetten. Ik zou dat mijn kind niet willens en wetens aan willen doen, denk ik.
Het draait mij er dus om dat als mijn kindje iets heeft, ik nog de mogelijkheid heb om de zwangerschap af te breken.
Wat fijn dat NIPT in België vergoed wordt. Hier moeten we het helaas zelf betalen, maar de kosten vallen best wel mee, vind ik. De NIPT kost €175,-.
Ik wilde eerst voor de combinatietest gaan, maar na overleg met de vk voel ik me beter bij NIPT. Dat is alleen een bloedonderzoek en ze kijken daar ook naar eventuele andere afwijkingen.
Reden voor mij om de test wel te doen is bv. het edwardssyndroom: die kinderen overlijden tijdens de zwangerschap en anders binnen een jaar na geboorte. Om mezelf de pijn te besparen dat het later in de zwangerschap of zelfs na de geboorte mis gaat, zou ik in dat geval al vroeg de zwangerschap willen beëindigen.
Ook als er het Downsyndroom uitkomt, betwijfel ik of ik de zwangerschap wel door zou zetten. Ik zou dat mijn kind niet willens en wetens aan willen doen, denk ik.
Het draait mij er dus om dat als mijn kindje iets heeft, ik nog de mogelijkheid heb om de zwangerschap af te breken.
donderdag 2 augustus 2018 om 11:18
donderdag 2 augustus 2018 om 12:19
Wat betreft de testen; wij doen niks.
Mijn vriend zijn zoontje heeft ASS (Autisme) en dit is al erg zwaar, maar ik weet dat de kans op miskramen verhogen met die testen en met alle drama deze zwangerschap en de miskraam in Mei willen wij dat risico niet verhoren.
Buiten dat geeft de uitslag van zo’n test in de meeste gevallen aan dat het idd een afwijking heeft terwijl dat in veel gevallen later NIET zo blijkt te zijn.
heb dit van dichtbij meerdere keren meegemaakt.
Wij gaan over 2 weekjes ook nog even een paar dagen naar de Ardennen om nog even te genieten van onze tijd met zn tweetjes.
Mijn vriend zijn zoontje heeft ASS (Autisme) en dit is al erg zwaar, maar ik weet dat de kans op miskramen verhogen met die testen en met alle drama deze zwangerschap en de miskraam in Mei willen wij dat risico niet verhoren.
Buiten dat geeft de uitslag van zo’n test in de meeste gevallen aan dat het idd een afwijking heeft terwijl dat in veel gevallen later NIET zo blijkt te zijn.
Wij gaan over 2 weekjes ook nog even een paar dagen naar de Ardennen om nog even te genieten van onze tijd met zn tweetjes.
donderdag 2 augustus 2018 om 13:34
Nog een paar weken Iloke, dan kan je lekker relaxen op vakantie!
Is iemand van jullie handig met die tabel bijwerken? Op mijn mobiel laat hij sowieso maar de halve tabel zien, lat staan dat ik zie hoe ik dat aan moet passen...
Ik denk dat wij wel nipt of combinatietest willen doen. Ben al ietsje ouder en wil idd ook weloverwogen kunnen nadenken als het kindje bijvoorbeeld trisomie 18 heeft ofzo.
Maris86, lijkt me pittig in je eentje. Hoop dat je een fijn vangnet van vrienden en familie om je heen hebt
?
Ik tel af tot de dame van Mvm komt en ik hun testje nog kan doen
Is iemand van jullie handig met die tabel bijwerken? Op mijn mobiel laat hij sowieso maar de halve tabel zien, lat staan dat ik zie hoe ik dat aan moet passen...
Ik denk dat wij wel nipt of combinatietest willen doen. Ben al ietsje ouder en wil idd ook weloverwogen kunnen nadenken als het kindje bijvoorbeeld trisomie 18 heeft ofzo.
Maris86, lijkt me pittig in je eentje. Hoop dat je een fijn vangnet van vrienden en familie om je heen hebt
Ik tel af tot de dame van Mvm komt en ik hun testje nog kan doen
vrijdag 3 augustus 2018 om 22:44
vrijdag 3 augustus 2018 om 22:59
Saqua: heb zeker een redelijk vangnet, maar ben er ook wel op ingesteld om veel dingen zelf op te pakken en op te lossen. Zal best zwaar worden zo nu en dan, maar zie het over het algemeen helemaal zitten! Mijn moeder heeft vanavond aangeboden 1 vaste dag in de week op te passen, terwijl ze eerder altijd zei dat niet te willen
Dat vind ik echt superfijn!
Ik heb maandag eerste echo, met 6+4. Vind het toch best spannend.
Voel me tot nu toe eigenlijk prima. Wat eerder moe en non stop gerommel in mn buik, bij vlagen misselijk, vooral na het avondeten. Ook wat gespannen borsten, maar dat heb ik al bijna 3 weken dus daar ben ik al bijna aan gewend :-p Hopelijk blijft dit zo.
Ik heb maandag eerste echo, met 6+4. Vind het toch best spannend.
Voel me tot nu toe eigenlijk prima. Wat eerder moe en non stop gerommel in mn buik, bij vlagen misselijk, vooral na het avondeten. Ook wat gespannen borsten, maar dat heb ik al bijna 3 weken dus daar ben ik al bijna aan gewend :-p Hopelijk blijft dit zo.
zaterdag 4 augustus 2018 om 09:35
Fijn Saqua!
Maris, fijn dat je een redelijk vangnet hebt en dat je moeder wil oppassen. Hier passen opa's en oma's ook op, zo leuk om te zien hoe gek ze met m zijn.
Spannend maandag echo!
Pandi, hoe was je echo?
Hier gaat het op zich goed, het is met momenten al erg pittig. Heb moeite om te eten en ik geef al regelmatig over. Ook op het werk, dus niet zo handig. Ik probeer iets meer thuis te werken, dat geeft wel wat meer rust.
We hebben het mijn gezin al verteld en vandaag mijn schoonfamilie. Ze reageerden verrast en enthousiast, dus was leuk! Het is fijn dat we ze het zo kunnen vertellen, ipv dat ze er achter komen omdat ik zo veel naar de wc ren
En ook fijn dat iedereen meteen aanbood om mee te helpen als het nodig is
Maris, fijn dat je een redelijk vangnet hebt en dat je moeder wil oppassen. Hier passen opa's en oma's ook op, zo leuk om te zien hoe gek ze met m zijn.
Spannend maandag echo!
Pandi, hoe was je echo?
Hier gaat het op zich goed, het is met momenten al erg pittig. Heb moeite om te eten en ik geef al regelmatig over. Ook op het werk, dus niet zo handig. Ik probeer iets meer thuis te werken, dat geeft wel wat meer rust.
We hebben het mijn gezin al verteld en vandaag mijn schoonfamilie. Ze reageerden verrast en enthousiast, dus was leuk! Het is fijn dat we ze het zo kunnen vertellen, ipv dat ze er achter komen omdat ik zo veel naar de wc ren
En ook fijn dat iedereen meteen aanbood om mee te helpen als het nodig is
zaterdag 4 augustus 2018 om 16:01
Late reactie, maar de echo was goed, kloppend hartje gezien.
Veel verschil met 1e zwangerschap. Veel last van maagzuur en misselijkheid. Erg vervelend. Twijfel nog steeds veel, waarom zo graag een tweede kindje. Nu met zijn drietjes is het toch ook goed? Doen we er wel goed aan een broertje of zusje erbij?
Veel verschil met 1e zwangerschap. Veel last van maagzuur en misselijkheid. Erg vervelend. Twijfel nog steeds veel, waarom zo graag een tweede kindje. Nu met zijn drietjes is het toch ook goed? Doen we er wel goed aan een broertje of zusje erbij?
zaterdag 4 augustus 2018 om 16:54
Hee dames,
Ik voel me vandaag prut maar dat kan ook door de warmte komen i.c.m. zeer drukke werkweek. Heb zojuist geslapen, heerlijk!
Maris, respect dat je in je eentje moeder wordt!
Sfietje, leuk dat jullie families het weten. Krijg je medicatie tegen de misselijkheid?
Isabella, ik heb geen last van twijfel. Hebben jij en je partner allebei twijfels?
Ik voel me vandaag prut maar dat kan ook door de warmte komen i.c.m. zeer drukke werkweek. Heb zojuist geslapen, heerlijk!
Maris, respect dat je in je eentje moeder wordt!
Sfietje, leuk dat jullie families het weten. Krijg je medicatie tegen de misselijkheid?
Isabella, ik heb geen last van twijfel. Hebben jij en je partner allebei twijfels?