Werk & Studie alle pijlers

3f niveau

02-08-2018 18:01 19 berichten
Hallo, ik heb een vraag. Ik start binnenkort met een opleiding op mbo4 en de docente waar ik mee gesproken had tijdens de intake vroeg mij hoe mijn Nederlands en Engels was want dat moet je op 3f niveau kunnen. Ik zei redelijk, want dacht dat zal wel wat meevallen. De toelatingseis is dat je mbo3 moet hebben, en die heb ik wel, want ik heb een kappersopleiding gedaan. Maar... Nu deed ik van de week wat testen om te zien wat 3f is en ik kom op 2f, sommige onderdelen zelfs 1f😕. Bij mijn vakopleiding heb ik geen Nederlands en Engels meer gehad, alleen op het vmbo. Nu begin ik hem wat te knijpen! Denk wat heb ik mij op de hals gehaald 😖. Vakinhoudelijk leren lijkt me geen probleem, maar wel het Nederlands en Engels. Dus nu mijn vraag, is het nou de bedoeling dat je van tevoren al op 3f moet zitten of wordt je dat geleerd?
Je wordt verwacht dat te hebben neem ik aan. Hou in de gaten hoe het gaat en schakel zo nodig bijles in.
Alle reacties Link kopieren
Bijles, ik zou nu al beginnen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Hoe snel moet je op dat niveau zitten? Er is een website waar je gratis je Nederlandse spelling en je Engels kunt oefenen, www.beterspellen.nl , op drie niveaus: 1F, 2F, en 3F. Biedt ook heldere uitleg. Ik zou zeggen kijk er eens naar dan krijg je een idee van je niveau.
don't watch the movie, read the book
Alle reacties Link kopieren
2f is eindexamenniveau mavo/mbo3
3f is eindexamenniveau havo/mbo4

Als je een opleiding op mbo4 niveau gaat doen zou je Ned en En op 3f niveau krijgen, maar dat is het niveau aan het einde.
Je werkt er dus naartoe.
Op díé fiets!
Duolingo vuur Engels?
Alle reacties Link kopieren
Kappersopleiding is toch MBO2?
Persoonlijk vind ik je Nederlands niet zo slecht hoor.
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
02-08-2018 18:10
Je wordt verwacht dat te hebben neem ik aan. Hou in de gaten hoe het gaat en schakel zo nodig bijles in.
Verwacht wordt...
Je wordt geacht...

;)
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
JollyRider schreef:
02-08-2018 19:16
Verwacht wordt...
Je wordt geacht...

;)
Ik zie echt zo vaak er wordt van je verwacht dat x. Ook vaak in vacatures. Maar dat is dus niet goed? Ik denk dat heel veel mensen dat fout doen.
Alle reacties Link kopieren
Muntjeinmijnbroekzak schreef:
02-08-2018 19:27
Ik zie echt zo vaak er wordt van je verwacht dat x. Ook vaak in vacatures. Maar dat is dus niet goed? Ik denk dat heel veel mensen dat fout doen.
Hoewel “er” vooral lelijk is, is het niet fout. Maar wat er stond was “je wordt verwacht...” en dat is echt heel erg fout.
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
Er wordt naar een 3F niveau toegewerkt, je krijgt NL en ENG op je opleiding.
JollyRider schreef:
02-08-2018 20:02
Hoewel “er” vooral lelijk is, is het niet fout. Maar wat er stond was “je wordt verwacht...” en dat is echt heel erg fout.
Ah ok! Goed om te weten.
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon doet mbo-4. 3F Nederlands staat gelijk aan havo 5 niveau. Hij heeft dit in het 2e jaar moeten behalen. Examen aan eind van de rit is op 3f niveau. Rekenen moet ook op 3f niveau.

Je krijgt gewoon Nederlands Engels en rekenen op het mbo dus geen stress :)
Alle reacties Link kopieren
Muntjeinmijnbroekzak schreef:
02-08-2018 20:23
Ah ok! Goed om te weten.
Toevoeging:

Je wordt verwacht = op een tijdstip (Je wordt om 8 uur bij de dokter verwacht).

Je wordt geacht = je moet iets kunnen/meenemen etc. (Je wordt geacht op niveau 3F te zitten. Je wordt geacht een boek mee te nemen).

Er wordt van je verwacht dat = je moet iets kunnen/meenemen etc. (Er wordt van je verwacht dat je niveau 3F aankunt. Er wordt van je verwacht dat je een boek meeneemt.).
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
Alle reacties Link kopieren
Inderdaad oefenen op beterspellen.nl en zo zijn er nog veel meer oefensites! Gewoon even Googlen. Je krijgt natuurlijk nog wel lessen Nederlands en Engels maar omdat je op sommige onderdelen nog maar 1F scoort zou ik nu wel alvast beginnen met oefenen en eventueel bijles. Succes.
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
Bedankt voor jullie antwoorden 🙂 ik ga nog wat meer oefenen.
En als het niet lukt kan ik altijd nog overleggen met de docent.
Alle reacties Link kopieren
Download de beter spellen app. Elke dag staat een klein testje klaar. Het niveau kun je zelf instellen. Je kunt ook elke dag alle niveaus oefenen. Je krijgt er ook uitleg bij.
Bedankt voor de tip Benbits! Ga ik doen🙂

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven