Hoe overleef jij de hittegolf?
vrijdag 27 juli 2018 om 09:03
Mijn overburen liggen vanaf 7 uur pontificaal op hun balkon in de zon. Smeren, keren en met de zon meedraaien. Zelfs vanaf deze afstand (50 mtr denk ik) zie je ze met de minuut bruiner worden.
Mijn hoogbejaarde buuf sluit zich op. Alles is dicht. Ramen, gordijnen, alles. Wanneer ik binnenkom om wat boodschapjes te brengen roept ze ‘deur dicht anders komt de hitte binnen’.
Die kleine van mij is met vrienden van ons een paar weken varen. Ik krijg foto’s en filmpjes waarin zwemt, gaat zwemmen of net gezwommen heeft.
Mijn man stapt in zijn auto met airco naar kantoor met airco.
Ik weet niet hoe snel ik mijn bikini aan loet doen, lunch mee en naar de plas. Onder de bomen. Lezen en af en toe een duik.
En jij?
Mijn hoogbejaarde buuf sluit zich op. Alles is dicht. Ramen, gordijnen, alles. Wanneer ik binnenkom om wat boodschapjes te brengen roept ze ‘deur dicht anders komt de hitte binnen’.
Die kleine van mij is met vrienden van ons een paar weken varen. Ik krijg foto’s en filmpjes waarin zwemt, gaat zwemmen of net gezwommen heeft.
Mijn man stapt in zijn auto met airco naar kantoor met airco.
Ik weet niet hoe snel ik mijn bikini aan loet doen, lunch mee en naar de plas. Onder de bomen. Lezen en af en toe een duik.
En jij?
Vriendelijk.
vrijdag 27 juli 2018 om 23:51
Wij hebben bijna de hele dag in het openluchtbad gezeten, daarna kwam er een vriendinnetje van mijn dochter eten en na het eten weer naar het zwembad, daar werd nog gedanst, dat was erg leuk, gezellig. En nu ligt er een laken in de vriezer voor straks in bed. Ben wel blij dat het morgen wat koeler wordt.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
zaterdag 28 juli 2018 om 13:13
Hou van de zomer en kan in de winter er zo naar uitkijken maar dit was afzien zeg.
Nachten geen oog dicht gedaan, vanmorgen om 6 uur in slaap gedommeld en om 9 uur eruit.
Zeer agressief en heeeel rustig aan gedaan.
De muggen en vliegen kon ik wel
Op advies hier uien en knoflook gebruikt wat wel wat hielp maar ze bleven aanvallen.
Nu heerlijk deze regen, hoewel nu nog 26,5 gr binnen.
Alles lucht een beetje door en ben weer een beetje mezelf.
Nachten geen oog dicht gedaan, vanmorgen om 6 uur in slaap gedommeld en om 9 uur eruit.
Zeer agressief en heeeel rustig aan gedaan.
De muggen en vliegen kon ik wel
Op advies hier uien en knoflook gebruikt wat wel wat hielp maar ze bleven aanvallen.
Nu heerlijk deze regen, hoewel nu nog 26,5 gr binnen.
Alles lucht een beetje door en ben weer een beetje mezelf.
vrijdag 3 augustus 2018 om 01:02
Nou, that one turned around and bit me in the ass...Sweet_Concubine schreef: ↑27-07-2018 10:13
Ik overleef de hitte door... Al niksdoend op m'n schaduwrijke balkon me te verheugen op de lange rit naar zuid-europa die ik zaterdagmiddag ga beginnen.
Bezopen eigenlijk, het is daar koeler dan hier... Het is dat m'n reisgenoten echt niet eerder weg kunnen i.v.m. werk, anders vertrokken we NU. Net weer Videocall met m'n lief die daar al is en djiezzzzzz... Alles is daar gewoon nog groen buiten en het wordt er vandaag maar 27 graden, vertelde hij terwijl hij de open haard(!) aan het aansteken was omdat het wel koud was geworden in huis vannacht...
Nou ja, heb m'n boodschappen al gedaan en nog een doos waterijsjes kunnen bemachtigen dus ik zie het allemaal wel vandaag. Ga zo ramen en gordijnen dichtdoen, het is binnen afgekoeld (hahahahaha...) tot 28 graden en daar zal ik het mee moeten doen denk ik.
Het werd hier vandaag 45,7 graden... Nieuw record voor hier. Lekker dan.
De warmte is dan wel anders als in Nederland gelukkig. Maar móest vanmiddag echt even de stad in om dingen te regelen en bijna van m'n houtje gegaan. Vlak bij een winkel met airco gelukkig, dus m'n lief sleurde me daar naar binnen, regelde een bankje om op de zitten en een fles koud water. Want het water dat we bij ons hadden was warm geworden.
Niet te doen dit. Bij thuiskomst met kleren en al onder de buitendouche gaan staan, dat was wel even lekker. Morgen wordt het nog even iets warmer. Hij's fijn.
Redden jullie het nog een beetje in Nederland?
Dulcissime, totam tibi sibdo me...
vrijdag 3 augustus 2018 om 01:42
Sweet_Concubine schreef: ↑03-08-2018 01:02Nou, that one turned around and bit me in the ass...![]()
Het werd hier vandaag 45,7 graden... Nieuw record voor hier. Lekker dan.
De warmte is dan wel anders als in Nederland gelukkig. Maar móest vanmiddag echt even de stad in om dingen te regelen en bijna van m'n houtje gegaan. Vlak bij een winkel met airco gelukkig, dus m'n lief sleurde me daar naar binnen, regelde een bankje om op de zitten en een fles koud water. Want het water dat we bij ons hadden was warm geworden.
Niet te doen dit. Bij thuiskomst met kleren en al onder de buitendouche gaan staan, dat was wel even lekker. Morgen wordt het nog even iets warmer. Hij's fijn.
Redden jullie het nog een beetje in Nederland?
Ohh, wat een hitte! Moet je nog lang blijven?
Nartjie, gaat het een beetje met jou ivm de astma? In het zuiden van NL zijn smog waarschuwingen. Hoop dat je daar niet in de buurt woont.
Leuk om dit topic te lezen. Summerdance, nog gefeliciteerd!
Inmiddels zijn de temperaturen voor de komende dagen ook weer stijgende.
Vorige week maakte ik me vooral heel erg druk om mijn hond. Had op dat moment niet meer dan één ventilator in huis en dat was onvoldoende. Van het weekend er een cooler bij en dat scheelt veel. Het is binnen comfortabel en de hond, die net als die van Nummerzoveel niet van badjes en andere nattigheid houdt, ligt zonder te hijgen overdag rustig te slapen.
We blijven van 11.00 tot 18.00 uur binnen. Daarvoor en daarna zitten we in de tuin en op de koelst mogelijke momenten maken we wandelingen in een aangepast tempo.
Sterkte voor diegenen voor wie de hitte te erg is.
vrijdag 3 augustus 2018 om 08:20
SweetC, Zo dan, lekker temperatuurtje!
Hier wordt t de komende dagen ook weer flink warm maar niet zo heftig als eerst. Of als bij jou.
Ik kom de dagen door aan de plas hier vlakbij. Boekje mee, af en toe een duik, me vermaken met mensen kijken. Dat is het voordeel van thuis zitten
Heb volgende week een sollicitatiegesprek, hopelijk is het dan wat koeler want de airco van de auto is kaduuk.
Hier wordt t de komende dagen ook weer flink warm maar niet zo heftig als eerst. Of als bij jou.
Ik kom de dagen door aan de plas hier vlakbij. Boekje mee, af en toe een duik, me vermaken met mensen kijken. Dat is het voordeel van thuis zitten
Heb volgende week een sollicitatiegesprek, hopelijk is het dan wat koeler want de airco van de auto is kaduuk.
Vriendelijk.
vrijdag 3 augustus 2018 om 08:52
vrijdag 3 augustus 2018 om 08:52
vrijdag 3 augustus 2018 om 10:22
Ik moet gewoon iedere dag werken in de horeca boven de hete (frituur) pannen, terwijl het in het pand ook al boven de dertig graden is en natuurlijk geen airco.
En dan is het natuurlijk nog druk ook want niemand heeft zin om te koken.
Ik werd gewoon licht in mijn hoofd van de week, en dat heb ik niet snel.
Hoe ik het overleef, hopen dat het wat frisser word en het gaat regenen.
En dan is het natuurlijk nog druk ook want niemand heeft zin om te koken.
Ik werd gewoon licht in mijn hoofd van de week, en dat heb ik niet snel.
Hoe ik het overleef, hopen dat het wat frisser word en het gaat regenen.
Carpe Diem
vrijdag 3 augustus 2018 om 10:57
Ik ben er nu wel weer klaar mee hoor.. 22/23 graden vind ik heerlijk maar dit is echt slopend. De hele dag zo'n filter van zweet op je huid, eczeem door de warmte, en zweet dat van je kop gutst als je iets huishoudelijks wil ondernemen. Het lijkt ook maar door te gaan, eerder deze week stonden de temperaturen voor volgende week op begin 20, nu weer snikheet. Ondertussen lijkt het buiten wel herfst, ik woon in een laan met mooie bomen aan weerskanten maar alles ligt vol bruine bladeren..
vrijdag 3 augustus 2018 om 11:06
Ja hoor, ik loop ongeveer ook zo de trap op inmiddels (op de spijker na dan) https://www.youtube.com/watch?v=AaooFastSrgFunky29011 schreef: ↑03-08-2018 11:01Ik werk vandaag thuis. Morgen lekker in het zwembad. Heel rustig aan doen. Hebben jullie trouwens ook dat jullie veel minder in het huishouden doen? Er is hier al een weekje niet gestofzuigd inmiddels.![]()
vrijdag 3 augustus 2018 om 11:30
Ja!!! De hondenharen hebben vrij spelFunky29011 schreef: ↑03-08-2018 11:01Ik werk vandaag thuis. Morgen lekker in het zwembad. Heel rustig aan doen. Hebben jullie trouwens ook dat jullie veel minder in het huishouden doen? Er is hier al een weekje niet gestofzuigd inmiddels.![]()
vrijdag 3 augustus 2018 om 11:34
Ik doe ´s morgens de huishouding en dan ga ik ´s middags de tuin in. Ik kan er niet tegen als er bv was ligt en het niet netjes is in huis. Heb ook helemaal geen hekel aan de huishouding. Zo nog even boodschappen doen en dan Sangria maken en vlees marineren voor de BBQ.Funky29011 schreef: ↑03-08-2018 11:01Ik werk vandaag thuis. Morgen lekker in het zwembad. Heel rustig aan doen. Hebben jullie trouwens ook dat jullie veel minder in het huishouden doen? Er is hier al een weekje niet gestofzuigd inmiddels.![]()
vrijdag 3 augustus 2018 om 14:22
Ik werk gewoon nog in het huishouden.Funky29011 schreef: ↑03-08-2018 11:01Ik werk vandaag thuis. Morgen lekker in het zwembad. Heel rustig aan doen. Hebben jullie trouwens ook dat jullie veel minder in het huishouden doen? Er is hier al een weekje niet gestofzuigd inmiddels.![]()
Werk als hulp in de huishouding en maak schoon op kantoren.
Momenteel is het een liter water per uur. En een handdoekje mee om mijn hoofd droog te vegen.
Volgende week gelukkig 2 dagen vrij!