Gezondheid alle pijlers

Chronische netelroos.

03-08-2018 09:28 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter van 8 jaar oud heeft nu ongeveer ander half jaar netelroos en angio oedeem. Ze zit maximaal onder medicatie en dan nog zit ze soms onder de vlekjes.
Wie heeft er ook een kind met chronische netelroos? Om ervaringen.uit te wisselen?
Zelf heb ik chronische netelroos. Heb je de medicatie van de huisarts gekregen of de dermatoloog?
Mijn dochter heeft de medicatie van de dermatoloog gekregen. Welke medicatie gebruik jij voor de netelroos?
chronische netelroos is echt ontzettend naar! Laat staan voor een kind van 8 jaar oud.

Zelf heb ik ongeveer 1,5 jaar lang netelroos gehad inclusief angio oedeem. Ik ging kapot aan slaapgebrek door jeuk. Daarnaast zie je er door het angio oedeem ook nog eens gezwollen uit, wat ik vanwege mijn werk erg lastig vond.

Er is een besloten facebook groep voor mensen met urticaria, alleen schrijven daar alleen volwassenen(voor zover ik weet). Er wordt ook regelmatig geschreven over de injectie Xolair, maar heb geen flauw idee of dit ook aan kinderen wordt voor geschreven.

Sterkte voor je meisje!
Ik heb Tavigel, Atarax, Prednison, xolair
En nog wat medicatie wat allemaal niet hielp gehad. Uiteindelijk Levocetirizine gekregen. Het versuft me enorm maar de hevige aanvallen gaan dan binnen een paar dagen over. Normaal duurde dit bijna 2 maanden.
Dus als je merkt dat het niet helpt zou ik echt overleggen met de dermatoloog. Want voor ieder werkt weer wat anders.
Daarnaast als ze veel last heeft helpt koelen altijd goed bij mij. Maak een koud bad of wikkel mezelf in met koude doeken.
Ook heel bewust omgaan met eten en producten. Krijgt ze weer een heviger aanval schrijf dan op wat er gebruikt is de afgelopen 24 uur. Crèmes, shampoos, wasmiddel en eten. Vaak is er iets wat het verergert. Als je na een paar keer merkt dat er iedere keer dezelfde producten of eten op de lijst staat weet je dat je daar moet gaan elimineren. Dus 1 voor 1 producten niet meer gaan gebruiken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven