Beekse Bergen
donderdag 2 augustus 2018 om 22:00
donderdag 2 augustus 2018 om 22:48
Kijk even naar de plattegrond van het park. Dat maakt denk ik een hoop duidelijk.
Hier vroeger een abonnement gehad en toevallig vorige week weer een abonnement gekocht. Dit keer om met mijn dochter te gaan...
Ik vind het een heel leuk park, maar omdat de dieren in sommige gebieden meer ruimte hebben zijn ze ook soms moeilijker te zien. Ik zou zeggen: halve auto- of bussafari. Dan stop je aan de andere (boven)kant van het park en ga je wandelen. Je kunt zelf een beetje kijken hoe ver je loopt. Tot het Afrika dorp (Olifanten) zie je het meest, daarna loop je vooral langs grote stukken die je vanuit de auto of bus ook ziet. Via de ene kant heen en via de andere kant terug. Boven in het park is ook een grote speeltuin, eten en drinken, lopen tussen de ringstaart maki's en de roofvogelshow (aanrader).
Daarna de auto- of bussafari terug naar de hoofdingang. Daar is ook een grote speeltuin, zitten apen en luipaarden en kun je nog een stukje het park in lopen.
De boot: je ziet weinig maar krijgt wel een informatief praatje over de dieren die langs het water zitten. Voor mij altijd meer een rustmoment, even uitwaaien... Ik zou er op drukke dagen niet voor kiezen! (Wachtrij en dan maar hopen dat je mee mag).
Auto- of bussafari: Ik vond de bus als kind te gek! Je krijgt veel informatie, ze weten de dieren altijd net even beter te spotten en het is interactief (er wordt ook van alles doorgegeven dat je dan mag voelen, ruiken of zelfs proeven). Bus is nu wel druk en warm gok ik. Met de auto kun je je eigen ritme bepalen, heb je wellicht airco en kun je tussendoor wat eten en drinken. Auto was ook een uitkomst toen het eens een hele dag regende. Even natte schoenen uit
donderdag 2 augustus 2018 om 22:50
Parkeerkosten heb je (tegenwoordig?) sowieso hoor. Je komt de parkeerplaats niet af zonder uitrijmunt...Lucifer2018 schreef: ↑02-08-2018 22:47Ik zou juist de autosafari als eerste doen. Je kan als je wil op 1 plek in het midden parkeren ( buiten de route) en dan wandelen door het park en dan de rest van de auto safari doen en naar huis gaan.
Blijkt 15 euro parkeerkosten te schelen.![]()
donderdag 2 augustus 2018 om 23:00
Nee hoor. Uitrijmunt kost altijd 5 euro, met abonnement 3 euro.Lucifer2018 schreef: ↑02-08-2018 22:47Ik zou juist de autosafari als eerste doen. Je kan als je wil op 1 plek in het midden parkeren ( buiten de route) en dan wandelen door het park en dan de rest van de auto safari doen en naar huis gaan.
Blijkt 15 euro parkeerkosten te schelen.![]()
vrijdag 3 augustus 2018 om 06:45
Parkeermunt voor Speelland Beekse Bergen kost €5 en voor Safaripark Beekse Bergen €10.
Het is precies dezelfde munt
Maareuh hoe werkt het dan Lucifer? Als je meteen doorrijdt en in t midden van het park parkeert kost t dan niks? Waar is dat dan?
Het is precies dezelfde munt
Maareuh hoe werkt het dan Lucifer? Als je meteen doorrijdt en in t midden van het park parkeert kost t dan niks? Waar is dat dan?
The most exciting, challenging and significant relationship is the one with yourself. And if you can find someone to love the you you love that’s fabulous
vrijdag 3 augustus 2018 om 08:23
carrie-bradshaw schreef: ↑03-08-2018 06:45Parkeermunt voor Speelland Beekse Bergen kost €5 en voor Safaripark Beekse Bergen €10.
Het is precies dezelfde munt![]()
Nee dat werkt toch niet zo helaas.
vrijdag 3 augustus 2018 om 16:39
Op die leeftijd deden wij de bussafari. De kinderen zitten lekker hoog en er worden allerlei dingen in de bus met uitleg doorgegeven ( een stukje vacht van bepaalde dieren, een hoorn etc.) ook komen de giraffen aan de bus likken
.
Egels kunnen momenteel moeilijk aan water komen. Help ze door een schoteltje met water op een beschut plekje neer te zetten, liefst met wat speciaal egelvoer (te koop in dierenwinkels). Voor insecten op een hogere plek een schoteltje water met steentjes.
maandag 27 augustus 2018 om 12:33
Nog even een update; we zijn uiteindelijk met de bus en de boot geweest, plus een stuk lopen. Toen was de tijd helaas op, volgende keer willen.we ook even de auto safari doen, maar zoals we het nu hebben gedaan was het heel leuk. Uitrijmunt was idd bijna 10 euro.
We waren de ah bingokaarten helaas vergeten mee te nemen, maar met een belletje aan hen mochten we alsnog met korting heen, de kaarten mag ik naturen.
We waren de ah bingokaarten helaas vergeten mee te nemen, maar met een belletje aan hen mochten we alsnog met korting heen, de kaarten mag ik naturen.