Napraattopic deel 101

27-07-2018 08:54 3048 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.

Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.

Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
vrouwjagersma schreef:
03-08-2018 19:59
Ik verheug me inderdaad ook erg op de Koene Ridders van het Vrije Woord. Altijd een feestje en ze komen vaak precies wanneer je ze verwacht.
Altijd zo grappig ook dat het Woord alleen maar Vrij is als het in hun straatje past. Voor de rest moet iedereen gewoon zijn bek houden, in het kader van de vrijheid van meningsuiting.
shifty schreef:
03-08-2018 19:41
Ik zie een patroon :

Gooit er onnozele uitlatingen tegenaan en gaat vervolgens degene staffen die zegt dat ze onnozel is (of doet, maar dat leest hetzelfde als je een stok zoekt om mee te staffen), want dat is 'op de muts' en dat mag natuurlijk niet.

En in dat topic van 5 jaar geleden zei je zelf ook zo iets. Niet echt vergelijkbaar maar toch ook met het woord onnozel er in, dus snapt ze niet waarom het in deze volkomen andere context niet hetzelfde is.
En ondertussen maar blijven mekkeren dat ze, och och erm, toch zo vaak onterecht geband wordt want ze doet toch, och och erm, niks verkeerd.
En het maar vreemd blijven vinden dat ze met dit gedrag niet telkens in een warm bad van hartelijkheid valt. Dat ligt dan aan alle anderen want groepjes.

Nog even wachten op simpa en impa om het zonder aanziens des inhouds op te nemen voor de persoon in kwestie, want groepjes. In afwachting daarvan kan er vast geoefend worden op verontwaardigd kijken.
:rofl:
Every day offers a new opportunity to give up.
Week 7 van de Extremely Demotivational Calendar
Fout gelezen
Marana-- schreef:
03-08-2018 19:58
Missie, je denkt wellicht dat het goed is om op te komen voor de underdog (in jouw ogen), maar dat is hier a. totaal misplaatst en b. totaal onnodig, pjk is zelf mondig genoeg.

Ik vind de actie van LL ook niet sympathiek tov pjk, maar volgens de officiële regels van dit forum heeft zij wel gelijk. En de uitspraken van pjk ergeren echt talloze forummers, zowel in de modetopics (waarom een sneaker onder een jurk) als bij relaties (ooit was die man leuk genoeg om kinderen mee te nemen) als op actueel (het komt door de continue stroom buitenlanders die zich hier vestigen). Een langspeelplaat die met die stokpaardjes alle topics naar zich toe trekt.

Klopt. Ben ik met je eens.

Gisteren PJK, morgen Impala, vandaag ik, overmorgen Iris. Dat groepsgewijs iemand afbranden en/of vals beschuldigen vind ik erger dan uitspraken over 'waarom sneakers onder een jurk'. Dat vind ik zelfs een mooie niet-alledaagse vraag.
Het kan bot zijn maar niet gevaarlijk.
Ik heb geschreven 'dat wat ik van haar lees', dat betekend niet dat ik overal lees. Ik lees niet op het vluchtelingentopic.

ps.Dan heb ik de vele andere nicks niet genoemd van forummers die hier weggepest zijn. De meest traumatische afbrandgroeps-sessie was tegen Pr**a. Dat was echt zielig en heel kleinerend. De hele nacht door, er waren geen mods aanwezig. En de volgende dag kreeg Pr**a ook nog eens een ban, omdat men met gladde praatjes alles zo mooi kon verdraaien.
missie_m wijzigde dit bericht op 04-08-2018 13:24
14.13% gewijzigd
LOEP ME MAAR aub.
Lady*Voldemort schreef:
03-08-2018 20:04
Altijd zo grappig ook dat het Woord alleen maar Vrij is als het in hun straatje past. Voor de rest moet iedereen gewoon zijn bek houden, in het kader van de vrijheid van meningsuiting.
Mooi toch. En je mag er ook niets van zeggen, want het is hun Mening en die Mening mag Altijd want het is hier potverdrie geen dictatuur, ja! En als jij iets anders denkt dan wil je dus een gedachtepolitie, ja!
GenieInABottle schreef:
03-08-2018 19:06
Dat is toch als ze jou onder de negeer hebben? Of werkt het dan twee kanten op? Dus als ik jou onder de negeer heb, kunnen we dan elkaar niet loepen?
Ik kan haar iig loepen, dus ik sta niet onder de negeer. Al zou dat zo maar kunnen veranderen hoor. :P

Eigenlijk ook best een domme actie. Volgens mij hebben best veel mensen meerdere nicks (wat ik persoonlijk best knap vind), dus als er 1 onder de negeer staat, kun je altijd de andere gebruiken...
als je iemand onder de negeer hebt dan kan je niet loepen.
ik heb er maar twee onder de negeer.
missie_m schreef:
03-08-2018 20:18

Gisteren PJK, morgen Impala, vandaag ik, overmorgen Iris. Dat groepsgewijs iemand afbranden en/of vals beschuldigen vind ik erger dan uitspraken over 'waarom sneakers onder een jurk'. Dat vind ik zelfs een mooie niet-alledaagse vraag.
Ik heb geschreven 'dat wat ik van haar lees', dat betekend niet dat ik overal lees. Ik lees niet op het vluchtelingentopic.

Als zo'n vraag over een sneaker werkelijk 4x per week terug komt in hetzelfde topic dan is dat ergerlijk. Als die opmerking over buitenlanders (niet alleen asielzoekers, ook gastarbeiders) in ieder topic op Actueel wordt geschreven, bijv ook in het door PJK zelf geopende pensioentopic, wekt dat ook heel veel ergernis, zonder dat je een vluchtelingentopic leest.

Jij denkt blijkbaar dat men groepsgewijs besluit om pjk of jou of impala of iris af te branden. Ik zie dat duidelijk heel anders. Jullie hebben allevier een heel eigen manier van posten, die heel veel irritatie oproept. Ik hoef helemaal niets van anderen te horen over hoe irritant iemand is als ik zelf al heel veel ergernis voel bij terugkerende thema's in de postings.
S-Meds schreef:
03-08-2018 20:33
als je iemand onder de negeer hebt dan kan je niet loepen.
ik heb er maar twee onder de negeer.
Tnx! Andersom kan het blijkbaar ook niet. Dus als jij bij iemand onder de negeer staat, dan kun je deze persoon ook niet meer loepen!
missie_m schreef:

Er zit nogal een verschil tussen afbranden en aanspreken op gedrag en communicatie. Ik begrijp inmiddels wel dat je dat verschil niet ziet.
Dan ben ik maar onsympathiek in jouw ogen, geen enkel probleem mee. Dat jij het leest als op de man, daar kan ik me iets bij voorstellen. Taaltechnisch gezien is dat het niet. Wel als je dat wil lezen.
En helaas voor jou heb ik het zelden nodig om te loepen, gezien ik helaas een geheugen heb waar te veel in blijft hangen.

En gezien de bijval (thanks all!!) lijkt het er toch echt wel op dat jij diegene bent die de rest beschuldigt van spookrijden. Mag, maar dat zegt meer over jou dan over de rest. Alleen vind jij van niet en ook dat mag. Maar ik zei al eerder dat ik van mening ben dat zelfreflectie niet je sterkste punt lijkt te zijn.
GenieInABottle schreef:
03-08-2018 21:02
Tnx! Andersom kan het blijkbaar ook niet. Dus als jij bij iemand onder de negeer staat, dan kun je deze persoon ook niet meer loepen!
.
Klopt, ik ontdekte laatst dat dat de manier is om te kunnen zien of iemand je onder de negeer heeft staan. :)
Only action impacts the drift | A year from now you may wish you had started today
missie_m schreef:

Dus je bent het er met haar eens dat opkomen voor pjk hier totaal misplaatst en totaal onnodig is. Dat de actie van LL ook niet sympathiek is maar dat ze volgens de officiële regels van dit forum wel gelijk heeft als ze om een permanente ban van pjk verzoekt. En dat de uitspraken van pjk echt talloze forummers ergeren en dat hij te typeren is als een langspeelplaat die met die stokpaardjes alle topics naar zich toe trekt.

Daar voeg je aan toe dat dit nu over pjk gaat, maar dat dit net zo goed over jou of impala of iris kan gaan.
(en vervolgens nog iets over afbrandgroepjes, sneakers onder een jurk en iets van haar lezen terwijl het over pjk gaat; over vals beschuldigen gesproken).

Ik stel voor dat je deze post nog eens naleest, op slaat, en dat we het er over een paar nog eens over hebben.
shifty schreef:
03-08-2018 21:17
Dus je bent het er met haar eens dat opkomen voor pjk hier totaal misplaatst en totaal onnodig is. Dat de actie van LL ook niet sympathiek is maar dat ze volgens de officiële regels van dit forum wel gelijk heeft als ze om een permanente ban van pjk verzoekt. En dat de uitspraken van pjk echt talloze forummers ergeren en dat hij te typeren is als een langspeelplaat die met die stokpaardjes alle topics naar zich toe trekt.

Daar voeg je aan toe dat dit nu over pjk gaat, maar dat dit net zo goed over jou of impala of iris kan gaan.
(en vervolgens nog iets over afbrandgroepjes, sneakers onder een jurk en iets van haar lezen terwijl het over pjk gaat; over vals beschuldigen gesproken).

Ik stel voor dat je deze post nog eens naleest, op slaat, en dat we het er over een paar nog eens over hebben.
Nu ik toch genoemd wordt: ik erger me een stuk meer aan jou dan aan pjk. En als we het hebben over zieke en zuigende posts, versla je hem ook dik. Maar itt tot missie ga ik niet meer met je in discussie.
.
impala schreef:
03-08-2018 22:30
Nu ik toch genoemd wordt: ik erger me een stuk meer aan jou dan aan pjk. En als we het hebben over zieke en zuigende posts, versla je hem ook dik. Maar itt tot missie ga ik niet meer met je in discussie.

Ik zou het niet te hard roepen. Voor je het weet zijn anderen het met je eens en moet je me ineens gaan verdedigen.
Hmm, wat jammer toch dat dat geloofsbeleving topic weer een theekransje van I-hate-muslims-united is geworden.

Ik vond het laatst heel leuk om inhoudelijk over geloof te praten. Anderen hier die dat ook leuk vonden en eventueel een nieuw topic willen openen? En dan uiteraard niet over de islam voordat het Vivaforum-chapter van Pegida ook weer mee komt doen?
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
03-08-2018 23:06
Hmm, wat jammer toch dat dat geloofsbeleving topic weer een theekransje van I-hate-muslims-united is geworden.

Ik vond het laatst heel leuk om inhoudelijk over geloof te praten. Anderen hier die dat ook leuk vonden en eventueel een nieuw topic willen openen? En dan uiteraard niet over de islam voordat het Vivaforum-chapter van Pegida ook weer mee komt doen?
Ik vond het leuk, en vind het jammer dat het alsnog zo voorspelbaar is geworden. Of ik mee doe aan een nieuw topic weet ik niet, hangt af van hoe het loopt
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
JollyRider schreef:
03-08-2018 23:08
Ik vond het leuk, en vind het jammer dat het alsnog zo voorspelbaar is geworden. Of ik mee doe aan een nieuw topic weet ik niet, hangt af van hoe het loopt
Ah, ik hoopte eigenlijk zelfs dat jij een nieuw topic zou openen. Kan ik je daartoe overhalen?
Am Yisrael Chai!
Ik vond het ook leuk dinsdag, jammer dat het weer werd overgenomen, heb er nu alweer een paar dagen niet in gelezen
fashionvictim schreef:
03-08-2018 23:09
Ah, ik hoopte eigenlijk zelfs dat jij een nieuw topic zou openen. Kan ik je daartoe overhalen?
Dat denk ik niet. Ik vind het een lastig onderwerp, zeker op dit forum.
(Dead Kennedys)
Marana-- schreef:
03-08-2018 23:10
Ik vond het ook leuk dinsdag, jammer dat het weer werd overgenomen, heb er nu alweer een paar dagen niet in gelezen
Je mist niks. Ellenlange betogen over moslims die de bron zijn van alle kwaad en een internetgekkie die denkt dat de aarde plat is. Afgewisseld met ellenlange betogen over moslims die nog nooit iets hebben bijgedragen, allemaal een uitkering hebben, allemaal in grijze lappen lopen en stiekem allemaal bij IS willen. Und so weiter.
Am Yisrael Chai!
fashionvictim schreef:
03-08-2018 23:06

.
Bedoel je nu dat je een topic zou willen om inhoudelijk over het geloof te praten, maar dan uitsluitend over andere religies dan de islam?
Of begrijp ik je verkeerd?
Only action impacts the drift | A year from now you may wish you had started today
JollyRider schreef:
03-08-2018 23:12
Dat denk ik niet. Ik vind het een lastig onderwerp, zeker op dit forum.
Jammer. Als ik het doe wordt het sowieso niks want dan komt mijn vaste gevolg ook direct weer mee.
Am Yisrael Chai!
|Courage| schreef:
03-08-2018 23:14
.
Bedoel je nu dat je een topic zou willen om inhoudelijk over het geloof te praten, maar dan uitsluitend over andere religies dan de islam?
Niet uitsluitend, maar "islam' of "moslims" in de titel of OP zetten is vragen om ellende. En ik zou het leuk vinden om het echt over religie, de verschillende bijbels, geloof, de verschillende godsbeelden enzo te hebben. Volgens mij maakt het niet zoveel uit welke denominatie iemand heeft om zo'n topic interessant te houden. Maar helaas is het nu eenmaal zo dat als je het woord islam noemt dat je dan net zo goed gelijk je lokale Stormfront-afgevaardigde kunt uitnodigen.
Am Yisrael Chai!
|Courage| schreef:
.
Die topics eindigen ook nooit leuk.
fashionvictim schreef:
Jammer. Als ik het doe wordt het sowieso niks want dan komt mijn vaste gevolg ook direct weer mee.
Ja, dat is helaas wel voorspelbaar. Ok, ik maak wel een topic
(Dead Kennedys)
Zo dan.

Welterusten :)
(Dead Kennedys)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven