man heeft gevoelens voor een collega. Nog samen op vakantie?

20-07-2018 19:21 2209 berichten
Hallo, ik had nooit nooit nooit gedacht dat ik hier een topic over zou openen, omdat het zo'n beetje het allerverste scenario is wat ik in mijn hoofd kon halen als ik denk aan mijn relatie.
Mijn man en ik zijn 25 jaar samen, sinds ons 19e en 20e. Wij hebben 2 inmiddels grotere kinderen en vandaag hebben wij elkaar een brief geschreven. Op met name het verzoek van mijn man, omdat hij al een tijdje last heeft van de verzuring binnen onze relatie. En daar wilde hij het over hebben.

Ik heb dus zijn brief gelezen, waarin hij mij bekende al een tijd (anderhalf jaar) de vonk of chemie te zijn verloren voor mij en inmiddels geraakt te zijn door een vrouwelijke collega van hem. Dit viel voor mij precies als een puzzelstukje op z'n plek. Maar tevens wist ik niet wat voor donkere wolk zich zo plotseling en onaangekondigd boven mijn hoofd begaf.
Ik heb gehuild. En geschreeuwd vandaag.

We zijn gaan wandelen en tijdens het wandelen vertelde hij meer. Blijkt dus dat hij denkt niet per se door mij of door hem een crush te zijn gaan voelen voor zijn collega. Maar doordat hij het gevoel heeft al langer niet echt gelukkig te zijn. Hij weet niet waarom, denkt dat het misschien een midlife crisis is. Zegt ook nooit over de schreef te zijn gegaan met zijn collega. Maar ze hebben wel naar elkaar opgebiecht hetzelfde te voelen. Als sinds november dit jaar. Ze hebben intens app contact gehad met elkaar en dat vond ik al die tijd al vreemd. Heb ook wel eens gevraagd of hij meer voelde voor haar. Maar dat werd steeds weggewuifd met natuurlijk niet. En je hoeft nergens onzeker over te zijn.

Blijkt dat ik toch zo gek niet was.

Ik ben zo ontzettend onthutst. Voel me een vreemde in dit verhaal. Heb het gevoel alsof het een slechte grap is en ik in een of andere rare filmscene ben beland. Maar goed, hoe dan ook zouden wij dit weekend samen vertrekken voor een paar dagen weg en ik wil helemaal niks nu. Ik wil niet bij hem zijn, niet door hem getroost worden, niet samen in 1 bed liggen.

Wat doe je in zo'n situatie? Wat mag ik van mijn man verwachten? Wat doe ik hier in godsnaam mee?
YagaBaba schreef:
06-08-2018 09:48
O, dat eeuwige voorthobbelen in blijdschap alsof er niets aan de hand is. Mijn man deed het ook. Tot ik een keer iets vroeg of zei, dan ontplofte hij.

Maar zo lang je je mond houdt en niets vraagt is het best gezellig. Ik kon er niet meer tegen.
Dat kan ook niet je kan jezelf nu eenmaal niet ontkennen dat is teveel gevraagd.
Alle reacties Link kopieren
diyer schreef:
05-08-2018 20:03

Zoals nu, vanmiddag vroeg ik hem hoe zijn gevoel was mbt mij, omdat we een aantal fijne ontspannen dagen hebben gehad. En hij gaf aan dat hij zich heel fijn voelde over ons en dat hij een goed gevoel had, maar natuurlijk, geen garanties gegarandeert
Die laatste zin... Hij heeft een dubbele agenda.
Lastige situatie, erg vervelend. Wat helemaal vervelend is, is dat hij niet wist waardoor hij geen erectie kon krijgen van jou. Hij had hier eerder eerlijk over moeten zijn. In jouw geval zou ik kiezen om te vechten voor de liefde als je dit naast je kunt leggen. Als je dit niet naast je kunt leggen, raad ik je aan om toch aan je kinderen te denken. Die hebben behoefte aan twee ouders. Als zoiets voor jou moeilijk is, is dat vast ook moeilijk voor de kinderen.

Je zou het een kans kunnen geven en misschien juist wel dit weekend weggaan.

Ik geloof niet dat hij niet over de schreef is gegaan. Ze hebben elkaar zelfs eerlijk verteld dat ze gevoelens voor elkaar hebben. Dat hij niet over de schreef is gegaan, is uiteraard lariekoek als je het mij vraagt.

Ik denk dat seks op de werkvloer een reden is voor ontslag of misschien wel ontslag op staande voet. Ik zou een advocatenkantoor contacteren om dit te laten nakijken.
[...]

Heel veel succes.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 06-08-2018 13:05
Reden: Spam, maatregelen genomen.
23.23% gewijzigd
Toen hij weg was begon het aandacht trekken. Plotseling blokkeren op Facebook (Ik post nooit iets op zijn tijdlijn, like zelfs nooit iets) omdat hij geen contact wilde. Nu subtiele aandachttrekkerij. Ik reageer nergens meer op.
introuble1979 schreef:
06-08-2018 11:55
Lastige situatie, erg vervelend. Wat helemaal vervelend is, is dat hij niet wist waardoor hij geen erectie kon krijgen van jou. Hij had hier eerder eerlijk over moeten zijn. In jouw geval zou ik kiezen om te vechten voor de liefde als je dit naast je kunt leggen. Als je dit niet naast je kunt leggen, raad ik je aan om toch aan je kinderen te denken. Die hebben behoefte aan twee ouders. Als zoiets voor jou moeilijk is, is dat vast ook moeilijk voor de kinderen.

Ik geloof niet dat hij niet over de schreef is gegaan. Ze hebben elkaar zelfs eerlijk verteld dat ze gevoelens voor elkaar hebben. Dat hij niet over de schreef is gegaan, is uiteraard lariekoek als je het mij vraagt.

Ik denk dat seks op de werkvloer een reden is voor ontslag of misschien wel ontslag op staande voet. Ik zou een advocatenkantoor contacteren om dit te laten nakijken.
[...]

Heel veel succes.
Waarom zou ze haar man laten ontslaan? Gevoelens op de werkvloer zijn zelden reden voor ontslag overigens.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 06-08-2018 13:05
Reden: Spam.
20.24% gewijzigd
introuble1979 schreef:
06-08-2018 11:55

[...]

Heel veel succes.
is dit in het kader van: Krijg een vechtscheiding in drie stappen?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 06-08-2018 13:06
Reden: Spam.
20.82% gewijzigd
YagaBaba schreef:
06-08-2018 12:19
Waarom zou ze haar man laten ontslaan? Gevoelens op de werkvloer zijn zelden reden voor ontslag overigens.
ik ben van het kamp;,, Ontsla die man uit zijn echtelijke functie,,
wij slapen nooit.
Op het werk van man zijn ze sinds deze week op de hoogte en zijn baas was not amused. Vooral omdat het maar een klein team (4 personen) is en hij daardoor het gevoel had dat er al langere tijd achter zijn rug om dus een soort kampje van 2 was ontstaan. Dat vond mijn man idioot, omdat hij zegt niet als 'kampjes' te werken. Maar dat is momenteel wel even het gevoel van zijn baas. Maar ik vermoed dat dit verder geen gevolgen heeft. Zou ik ook wel erg zonde vinden voor man. Hij doet zijn werk verder uitstekend, dus geen reden voor ontslag.
Ik vertoon huisontwijkend gedrag vandaag. Ben klaar bij mijn werk, maar wil niet naar huis. Man is thuis, maar ik heb geen zin om hem te zien en na te denken wat nu weer een volgende stap is. Mmmm, zal er vandaag toch een keer aan moeten.
diyer schreef:
06-08-2018 13:25
Op het werk van man zijn ze sinds deze week op de hoogte en zijn baas was not amused. Vooral omdat het maar een klein team (4 personen) is en hij daardoor het gevoel had dat er al langere tijd achter zijn rug om dus een soort kampje van 2 was ontstaan. Dat vond mijn man idioot, omdat hij zegt niet als 'kampjes' te werken. Maar dat is momenteel wel even het gevoel van zijn baas. Maar ik vermoed dat dit verder geen gevolgen heeft. Zou ik ook wel erg zonde vinden voor man. Hij doet zijn werk verder uitstekend, dus geen reden voor ontslag.
waarom heeft hij dit op zijn werk verteld? Als het gaat om een verliefdheid waar hij en zij verder niks mee willen doen dan ga je toch niet je baan op het spel zetten door dit te vertellen???
diyer schreef:
06-08-2018 13:44
Ik vertoon huisontwijkend gedrag vandaag. Ben klaar bij mijn werk, maar wil niet naar huis. Man is thuis, maar ik heb geen zin om hem te zien en na te denken wat nu weer een volgende stap is. Mmmm, zal er vandaag toch een keer aan moeten.
Oh, dit herken ik. Vreselijk gevoel dat je niet naar je eigen huis wil. :hug:
Hatsjikideee...
Hoe weten ze dat op de werkvloer en welk doel moet dit dienen?
Ja, wie heeft dat verteld op het werk?
Hatsjikideee...
diyer schreef:
06-08-2018 13:44
Herkenbaar... rondje extra fietsen of naar de winkel gaan..
S-Meds schreef:
06-08-2018 13:46
waarom heeft hij dit op zijn werk verteld? Als het gaat om een verliefdheid waar hij en zij verder niks mee willen doen dan ga je toch niet je baan op het spel zetten door dit te vertellen???
Omdat ik wilde dat hij stappen zou zetten om uit die verliefdheid te kunnen komen. En aangezien ze een buro tegenover elkaar delen en vaak hele dagen alleen samen zijn, wilde ik dat hij zou nadenken wat voor verwijdering zou kunnen zorgen. En dat is o.a. niet meer tegenover elkaar werken. Hij gaat nu een buro delen met een andere collega. Dat is wel het minste (vond ik) wat hij aan stap zou kunnen zetten. Maar goed, daarvoor heeft hij dus de twee overige collega's (waaronder zijn baas) ingelicht.
diyer schreef:
06-08-2018 14:15
Omdat ik wilde dat hij stappen zou zetten om uit die verliefdheid te kunnen komen. En aangezien ze een buro tegenover elkaar delen en vaak hele dagen alleen samen zijn, wilde ik dat hij zou nadenken wat voor verwijdering zou kunnen zorgen. En dat is o.a. niet meer tegenover elkaar werken. Hij gaat nu een buro delen met een andere collega. Dat is wel het minste (vond ik) wat hij aan stap zou kunnen zetten. Maar goed, daarvoor heeft hij dus de twee overige collega's (waaronder zijn baas) ingelicht.
tja, een bedrijf met vier werknemers. Wat gaat die bureauswitch nu opleveren?
Geen idee, al is het symbolisch. Ik wilde dat hij hierin iets voor me over zou hebben iig.
diyer schreef:
06-08-2018 14:31
Geen idee, al is het symbolisch. Ik wilde dat hij hierin iets voor me over zou hebben iig.
Gaat niet helpen. Of hij verbreekt alle banden uit zichzelf of niet.
diyer schreef:
06-08-2018 14:31
En helpt het? Vooral ook in het licht van zijn gedrag de afgelopen dagen? Dit soort dingen moeten uit hem zelf komen, dan zegt het iets. Nu stuur je hem omdat je je geruststelt denk je. Maar dat is schijn
Buro-switch zou voor mij niet genoeg zijn.
Een van de twee zoekt maar een nieuwe baan, anders is het klaar.
Je zult anders altijd in spanning blijven zitten als ze samen op pad zijn.
Op pad? Ze zitten toch achter het bureau.
Ik snap toch wel dat jij deze voorwaarde gevraagd hebt.
Hatsjikideee...
Al is het een schijnveiligheid maar dat weet jij vast ook.
Jouw man laat wel steken vallen in het begrip naar jou toe.
Hatsjikideee...
Solliciteert hij intussen ook naar ander werk?
pausini schreef:
06-08-2018 15:44
Op pad? Ze zitten toch achter het bureau.
Ik snap toch wel dat jij deze voorwaarde gevraagd hebt.
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat ze ook samen op pad moesten maar misschien verwar ik het met een ander topic.
AnAppleADay schreef:
06-08-2018 15:57
Ik dacht ergens gelezen te hebben dat ze ook samen op pad moesten maar misschien verwar ik het met een ander topic.
Oei, dat zou wel heel fout zijn, zou zomaar kunnen dat ik het niet heb opgeslagen.
Als dat zo is dan moet man zo fair zijn om in te zien dat Diyer dit uiteraard niet trekt.
Hatsjikideee...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven