Tuimelraam met katten

08-08-2018 10:05 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij wonen in een flat op 2 hoog. Bij onze slaapkamer op de bovenverdieping voor zit het (platte) dak van de overkapping van het gemeenschappelijke trappenhuis.
Wij hebben 2 tuimelramen op de slaapkamer deze zetten we altijd op een kier waar de katten niet door kunnen.

Alleen nou is vanacht 1 van de katten zo slim geweest hem zelf open te wrikken of de wind is er onder gekomen. Met als gevolg dat er 2 katten op het platte dak stonden die zelf niet meer naar binnen konden en ook niet wilden trouwens.

Met een plakje ham uieindelijk gelokt en aan het nekvel naar binnen getrokken.
Heel zielig maar kon niet anders.

Alleen nu hebben ze de smaak natuurlijk te pakken. En staan ze constant bij de ramen te kijken of ze eruit kunnen. En met dit weer heb ik snachts toch graag de ramen open.

Ik heb al gegoogled ik zag van die hekjes maar die zijn voor kiepramen en horren gaat het niet worden want dan kan het raam niet meer open.

Iemand nog een geniale oplossing? Anders slapen ze vanaf vanacht op de gang vrees ik. En dat wil ik liever niet

Dit raam dus:
https://www.google.nl/search?q=tuimelra ... mwCEXS41xM:
peach1990 wijzigde dit bericht op 08-08-2018 10:48
12.19% gewijzigd
Life is like an hourglass glued to the table.
Zit er niet een palletje in je klapramen? Dat je hem op kierstand vast kunt zetten?
https://www.zooplus.nl/shop/katten/katt ... 21717#more

zo krijg je ze toch gewoon open?
https://www.dehoutboer.com/diversen/vel ... tstuk.html

Zoals deze, de middelste foto.
De katten sowieso niet in de slaapkamer laten? :@@: Bah..

Dus idd in de gang en dan maar even een paar nachten doorbijten. Of in de woonkamer?
TanteBedelia schreef: ↑
08-08-2018 10:09

Tuimelramen zijn levensgevaarlijk voor katten als ze op deze stand staan. Ze kunnen uitglijden en dan glijden ze zo naar het smalle stuk en zitten ze bekneld. Zolang het raam op deze stand staat zullen die hekjes wel werken want de kat komt er uberhaupt niet eens tussen. Als ze kat 'm zelf open gaat wrikken heb je een ander probleem want ik neem aan dat ie dan verder open gaat (althans, neem aan dat dat is wat bij TO gebeurt). Anders van dit soort hekjes plaatsen want dikke kans dat het niet goed afloopt.
anoniem_370152 wijzigde dit bericht op 08-08-2018 10:13
10.25% gewijzigd
TanteBedelia schreef: ↑
08-08-2018 10:09

Nee dat zijn kiepramen wij hebben tuimel ramen zal eens kijken of ik een plaatje kan plakken
Cafetière schreef: ↑
08-08-2018 10:12
Tuimelramen zijn levensgevaarlijk voor katten als ze op deze stand staan. Ze kunnen uitglijden en dan glijden ze zo naar het smalle stuk en zitten ze bekneld. Zolang het raam op deze stand staat zullen die hekjes wel werken want de kat komt er uberhaupt niet eens tussen. Als ze kat 'm zelf open gaat wrikken heb je een ander probleem want ik neem aan dat ie dan verder open gaat?
Ik weet het dat tuimelramen gevaarlijk zijn voor katten..Er is vaak genoeg voor gewaarschuwd.
anoniem_373619 wijzigde dit bericht op 08-08-2018 10:14
3.38% gewijzigd
Tuimelramen zijn levensgevaarlijk voor katten als ze op deze stand staan. Ze kunnen uitglijden en dan glijden ze zo naar het smalle stuk en zitten ze bekneld. Zolang het raam op deze stand staat zullen die hekjes wel werken want de kat komt er uberhaupt niet eens tussen. Als ze kat 'm zelf open gaat wrikken heb je een ander probleem want ik neem aan dat ie dan verder open gaat?

Inderdaad, levensgevaarlijk! Zelf een keer gehad op stal, kat heeft het overleefd maar het had niet veel langer moeten duren.
Creativity is intelligence having fun
Afbeelding
08-08-2018 10:10
De katten sowieso niet in de slaapkamer laten? :@@: Bah..

Dus idd in de gang en dan maar even een paar nachten doorbijten. Of in de woonkamer?
Hoezo bah? Ze slapen in hun eigen mandje en ik stofzuig elke 2 dagen
Tuimelramen zijn levensgevaarlijk voor katten als ze op deze stand staan. Ze kunnen uitglijden en dan glijden ze zo naar het smalle stuk en zitten ze bekneld. Zolang het raam op deze stand staat zullen die hekjes wel werken want de kat komt er uberhaupt niet eens tussen. Als ze kat 'm zelf open gaat wrikken heb je een ander probleem want ik neem aan dat ie dan verder open gaat (althans, neem aan dat dat is wat bij TO gebeurt). Anders van dit soort hekjes plaatsen want dikke kans dat het niet goed afloopt.
Nee dat zijn kiepramen hier gaan ze wel van onder af open niet van boven zeg maar.

https://www.google.nl/search?q=tuimelra ... e1GPzo85yM:
Maar heb je niet zo'n schuifje in je kozijn zitten om het raam te vergrendelen?
https://www.google.nl/search?q=tuimelra ... mwCEXS41xM:

zo zitten ze dus schuin en ze gaan dan tussen raam en kozijn door niet van bovenaf zodat ze bekneld kunnen raken daar kunnen ze niet bij
peach1990 schreef: ↑
08-08-2018 10:18
Hoezo bah? Ze slapen in hun eigen mandje en ik stofzuig elke 2 dagen
Joh, laat praten. Ieder zn eigen. Ik stofzuig niet elke 2 dagen en bij mij slapen ze op bed, tegen mijn buik, of op mijn hoofd, heel gezellig :cheer2: .
chocolol schreef: ↑
08-08-2018 10:20
Ja ik ga eens kijken of ik dat heb inderdaad geen idee eigenlijk zou mooi zijn
Kokoro schreef: ↑
08-08-2018 10:23
Joh, laat praten. Ieder zn eigen. Ik stofzuig niet elke 2 dagen en bij mij slapen ze op bed, tegen mijn buik, of op mijn hoofd, heel gezellig :cheer2: .
Ik vind dieren in bed erg onhygienisch (en heb zelf 2 katten) dus ik zou zeggen: niet meer in de slaapkamer is een win win situatie.
08-08-2018 10:27
Ik vind dieren in bed erg onhygienisch (en heb zelf 2 katten) dus ik zou zeggen: niet meer in de slaapkamer is een win win situatie.
Ja dat is prima dat jij dat vind en dat zou zeggen maar die van mij zijn hun hele leven gewend dat zodra we gaan slapen hun mee gaan en in hun mandje gaan slapen. Dus ik probeer graag eerst of het op te lossen is voor ik ze uit de slaapkamer verban
08-08-2018 10:27
Saai hoor, geen katten in bed.

Maar dat was de vraag niet.
chocolol schreef: ↑
08-08-2018 10:20
Ik heb dus wel van die schuifjes maar als ik die vastzet staat t raam al flink ver open. En als ik heb verder dicht doe heeft het geen zin want dan kan hij niet verder dicht maar wel verder open.
miekemv schreef: ↑
08-08-2018 10:32
Saai hoor, geen katten in bed.

Maar dat was de vraag niet.
Nee de vraag was hoe te voorkomen dat de katten ontsnappen. Niet meer in de slaapkamer zou dus een prima oplossing zijn.
08-08-2018 10:36
Nee de vraag was hoe te voorkomen dat de katten ontsnappen. Niet meer in de slaapkamer zou dus een prima oplossing zijn.
Voor haar niet.
miekemv schreef: ↑
08-08-2018 10:41
Voor haar niet.
Nee maar dat staat niet in de OP dus vandaar mijn eerste reactie. Van mij had er dan ook verder niet op doorgegaan hoeven worden.
Je hebt speciale horren die je voor deze ramen kunt hangen. Is dat geen idee?
Nummer*Zoveel schreef: ↑
08-08-2018 11:39
Je hebt speciale horren die je voor deze ramen kunt hangen. Is dat geen idee?
Maar dan het raam niet meer kiepen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven