Tuimelraam met katten
woensdag 8 augustus 2018 om 10:05
Wij wonen in een flat op 2 hoog. Bij onze slaapkamer op de bovenverdieping voor zit het (platte) dak van de overkapping van het gemeenschappelijke trappenhuis.
Wij hebben 2 tuimelramen op de slaapkamer deze zetten we altijd op een kier waar de katten niet door kunnen.
Alleen nou is vanacht 1 van de katten zo slim geweest hem zelf open te wrikken of de wind is er onder gekomen. Met als gevolg dat er 2 katten op het platte dak stonden die zelf niet meer naar binnen konden en ook niet wilden trouwens.
Met een plakje ham uieindelijk gelokt en aan het nekvel naar binnen getrokken.
Heel zielig maar kon niet anders.
Alleen nu hebben ze de smaak natuurlijk te pakken. En staan ze constant bij de ramen te kijken of ze eruit kunnen. En met dit weer heb ik snachts toch graag de ramen open.
Ik heb al gegoogled ik zag van die hekjes maar die zijn voor kiepramen en horren gaat het niet worden want dan kan het raam niet meer open.
Iemand nog een geniale oplossing? Anders slapen ze vanaf vanacht op de gang vrees ik. En dat wil ik liever niet
Dit raam dus:
https://www.google.nl/search?q=tuimelra ... mwCEXS41xM:
Wij hebben 2 tuimelramen op de slaapkamer deze zetten we altijd op een kier waar de katten niet door kunnen.
Alleen nou is vanacht 1 van de katten zo slim geweest hem zelf open te wrikken of de wind is er onder gekomen. Met als gevolg dat er 2 katten op het platte dak stonden die zelf niet meer naar binnen konden en ook niet wilden trouwens.
Met een plakje ham uieindelijk gelokt en aan het nekvel naar binnen getrokken.
Heel zielig maar kon niet anders.
Alleen nu hebben ze de smaak natuurlijk te pakken. En staan ze constant bij de ramen te kijken of ze eruit kunnen. En met dit weer heb ik snachts toch graag de ramen open.
Ik heb al gegoogled ik zag van die hekjes maar die zijn voor kiepramen en horren gaat het niet worden want dan kan het raam niet meer open.
Iemand nog een geniale oplossing? Anders slapen ze vanaf vanacht op de gang vrees ik. En dat wil ik liever niet
Dit raam dus:
peach1990 wijzigde dit bericht op 08-08-2018 10:48
12.19% gewijzigd
Life is like an hourglass glued to the table.
woensdag 8 augustus 2018 om 10:09
woensdag 8 augustus 2018 om 10:10
woensdag 8 augustus 2018 om 10:12
Tuimelramen zijn levensgevaarlijk voor katten als ze op deze stand staan. Ze kunnen uitglijden en dan glijden ze zo naar het smalle stuk en zitten ze bekneld. Zolang het raam op deze stand staat zullen die hekjes wel werken want de kat komt er uberhaupt niet eens tussen. Als ze kat 'm zelf open gaat wrikken heb je een ander probleem want ik neem aan dat ie dan verder open gaat (althans, neem aan dat dat is wat bij TO gebeurt). Anders van dit soort hekjes plaatsen want dikke kans dat het niet goed afloopt.TanteBedelia schreef: ↑08-08-2018 10:09https://www.zooplus.nl/shop/katten/katt ... 21717#more
zo krijg je ze toch gewoon open?
anoniem_370152 wijzigde dit bericht op 08-08-2018 10:13
10.25% gewijzigd
woensdag 8 augustus 2018 om 10:13
Nee dat zijn kiepramen wij hebben tuimel ramen zal eens kijken of ik een plaatje kan plakkenTanteBedelia schreef: ↑08-08-2018 10:09https://www.zooplus.nl/shop/katten/katt ... 21717#more
zo krijg je ze toch gewoon open?
woensdag 8 augustus 2018 om 10:13
Ik weet het dat tuimelramen gevaarlijk zijn voor katten..Er is vaak genoeg voor gewaarschuwd.Cafetière schreef: ↑08-08-2018 10:12Tuimelramen zijn levensgevaarlijk voor katten als ze op deze stand staan. Ze kunnen uitglijden en dan glijden ze zo naar het smalle stuk en zitten ze bekneld. Zolang het raam op deze stand staat zullen die hekjes wel werken want de kat komt er uberhaupt niet eens tussen. Als ze kat 'm zelf open gaat wrikken heb je een ander probleem want ik neem aan dat ie dan verder open gaat?
anoniem_373619 wijzigde dit bericht op 08-08-2018 10:14
3.38% gewijzigd
woensdag 8 augustus 2018 om 10:14
Cafetière schreef: ↑08-08-2018 10:12Tuimelramen zijn levensgevaarlijk voor katten als ze op deze stand staan. Ze kunnen uitglijden en dan glijden ze zo naar het smalle stuk en zitten ze bekneld. Zolang het raam op deze stand staat zullen die hekjes wel werken want de kat komt er uberhaupt niet eens tussen. Als ze kat 'm zelf open gaat wrikken heb je een ander probleem want ik neem aan dat ie dan verder open gaat?
Inderdaad, levensgevaarlijk! Zelf een keer gehad op stal, kat heeft het overleefd maar het had niet veel langer moeten duren.
Creativity is intelligence having fun
woensdag 8 augustus 2018 om 10:18
woensdag 8 augustus 2018 om 10:19
Nee dat zijn kiepramen hier gaan ze wel van onder af open niet van boven zeg maar.Cafetière schreef: ↑08-08-2018 10:12Tuimelramen zijn levensgevaarlijk voor katten als ze op deze stand staan. Ze kunnen uitglijden en dan glijden ze zo naar het smalle stuk en zitten ze bekneld. Zolang het raam op deze stand staat zullen die hekjes wel werken want de kat komt er uberhaupt niet eens tussen. Als ze kat 'm zelf open gaat wrikken heb je een ander probleem want ik neem aan dat ie dan verder open gaat (althans, neem aan dat dat is wat bij TO gebeurt). Anders van dit soort hekjes plaatsen want dikke kans dat het niet goed afloopt.
https://www.google.nl/search?q=tuimelra ... e1GPzo85yM:
woensdag 8 augustus 2018 om 10:22
zo zitten ze dus schuin en ze gaan dan tussen raam en kozijn door niet van bovenaf zodat ze bekneld kunnen raken daar kunnen ze niet bij
zo zitten ze dus schuin en ze gaan dan tussen raam en kozijn door niet van bovenaf zodat ze bekneld kunnen raken daar kunnen ze niet bij
woensdag 8 augustus 2018 om 10:24
woensdag 8 augustus 2018 om 10:27
Ik vind dieren in bed erg onhygienisch (en heb zelf 2 katten) dus ik zou zeggen: niet meer in de slaapkamer is een win win situatie.
woensdag 8 augustus 2018 om 10:30
Ja dat is prima dat jij dat vind en dat zou zeggen maar die van mij zijn hun hele leven gewend dat zodra we gaan slapen hun mee gaan en in hun mandje gaan slapen. Dus ik probeer graag eerst of het op te lossen is voor ik ze uit de slaapkamer verban
woensdag 8 augustus 2018 om 10:35
Ik heb dus wel van die schuifjes maar als ik die vastzet staat t raam al flink ver open. En als ik heb verder dicht doe heeft het geen zin want dan kan hij niet verder dicht maar wel verder open.
woensdag 8 augustus 2018 om 12:13
Maar dan het raam niet meer kiepenNummer*Zoveel schreef: ↑08-08-2018 11:39Je hebt speciale horren die je voor deze ramen kunt hangen. Is dat geen idee?