Trouwen in 2018/2019

05-01-2018 14:12 688 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als vervolg op het vorige Trouwen topic, open ik een nieuw topic voor het jaar 2018/2019

Het lijkt me leuk om elkaar te volgen en elkaar om tips en adviezen te vragen :).

Ik zal een schema maken. Als je er ook in wilt dan hoor ik dit graag :).

Naam:LeeftijdTrouwdatumLocatie
Aardbei_8631April 2018Gelderland
BoardBabe8236AprilNoord-Brabant
Jaine9126Mei/JuniNoord-Holland
Masatu25Juni 2018Zuid-Holland
Iren1227Juni 2018Utrecht
Miets199424Juli 2018Overijssel
Bailey26-Augustus 2018Overijssel
Perzina38Augustus 2018Zeeland
Spasz33Augustus 2018Gelderland
Ladenkastje30September 2018Zuid-Holland
Sneazydwarf24September 2018Overijssel
Minimoose33September 2018Friesland
Kevers..September 2018Gelderland
Yakatani+/- 40September 2018-
Missmadame32September 2018Zuid-Holland
Puntpaprika26Novemer 2018Zuid-Holland
Lauren-8927December 2018Groningen
Sunshine199226Maart 2019Caribisch Eiland
Zonneblooempje8532Mei/Juni 2019Noord-Brabant
Honinginnetje26Mei/Juni 2019Zuid-Holland
N27822Juni 2019Zuid-Holland
Mariahhh27Half 2019Gelderland
Amaryllisbol272019Utrecht
anoniem_264465 wijzigde dit bericht op 23-04-2018 19:31
66.24% gewijzigd
neweve schreef:
02-08-2018 15:40
@naamswijziging, in mijn gemeente kan dat online met je digid. Omdat ik nog een visum heb op mijn eigen naam zal ik dat later pas doen.
Voor zaken als paspoort, ID en visa verandert je naam toch niet? Daarop blijft altijd je eigen naam staan, ongeacht hoe je je na je huwelijk laat noemen.
Wij hebben zojuist budget vastgesteld, een datum uitgekozen en via the perfect wedding wat locaties bekeken voor onze bruiloft.

Heeft iemand ervaring met het sturen van berichten naar leveranciers via the perfect wedding? Wordt er snel op gereageerd?
regenworm schreef:
03-08-2018 12:22
Voor zaken als paspoort, ID en visa verandert je naam toch niet? Daarop blijft altijd je eigen naam staan, ongeacht hoe je je na je huwelijk laat noemen.
Klopt, maar om geen enkele verwarring te veroorzaken voelde dit fijner. (In sommige landen neem je namelijk wel de naam volledig over)
Bovendien kan de wijziging in mijn gemeente makkelijk via DigiD dus daarom stel ik de verandering 3 maanden uit.
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Zaterdag alle papieren van de gemeente gekregen, daar zat een wijzigingsformulier bij. Raadsel voor hier opgelost dus.

Hier laten we 't nu even allemaal in een rustig vaarwater kabbelen. We moeten het onze ouders nog 'officieel' laten weten (al kent mijn moeder mij goed genoeg om vrijwel alles al door te hebben.. ;)). Dus dat eerst maar doen! :)
Riding a racebike is an art - a thing that you do because you feel something inside.
Oh dames, ben ik de enige die hoopt op 18 graden op haar trouwdag? Ik trouw over tweeënhalve week en vrees met grote vrezen. Dit weer is écht ultieme horror voor mij...

Ik trek het ontzettend slecht! :cry:
Áls het dit weer is bestel ik extra waaiers en gaat mijn trouwjurk na de ceremonie direct omgewisseld worden voor een luchtig zomerjurkje, vet balen!

Duimen jullie voor een graad of 18? Regen en wind vind ik ook prima :rolling:
@ClaireSophie, ik kan geen plaatjes plakken, maar de verwachting voor over 14 dagen ziet er (voor jou) goed uit. :)
https://www.weeronline.nl/Europa/Nederl ... nd/4057473
Riding a racebike is an art - a thing that you do because you feel something inside.
18 graden vind ik prima maar ik heb liever geen wind en regen. ;-) Onze datum is volgens de helft van de voorspellingen 20 graden en droog en volgens de andere helft 22 graden en 90 procent kans op regen..

Hebben jullie mogelijkheden om in de schaduw te zitten/staan?

@schnitzel, wat leuk alle papieren al binnen! Voor mij werd het een stukje echter met de papieren.
Papieren?? Ik heb alleen 1 mailtje gehad van mijn gemeente... Ehh het zou vast goed zijn!
Eind september is het al zover.
Ik heb alleen nog steeds geen bedankjes voor de gasten bedacht.
Wij gaan volgende week in ondertrouw (heet niet meer zo, maar ben even vergeten wat de term is) en hebben ook al een map met formulieren voor de gemeente. Maar een formulier voor naamswijziging zat daar volgens mij niet bij... Nu hou ik ook gewoon mijn eigen naam dus misschien heb ik er overheen gekeken.

Bedankjes doen wij niet. Ik vind ze bij andere huwelijken meestal stom (sorry...). We sturen bedankkaartjes achteraf met één of meer foto's erop. Deed een vriendin van mij ook, 3 leuke foto's uit de reportage. Hangt na 2 jaar nog steeds op onze koelkast!
The owls are not what they seem
Ik heb dan weer niets met bedankkaartjes. Ik wil niet met mijn hoofd bij een ander op de koelkast hangen :)
twilight84 schreef:
08-08-2018 10:32
Ik heb dan weer niets met bedankkaartjes. Ik wil niet met mijn hoofd bij een ander op de koelkast hangen :)
Dat mag :)
Ik hoor alleen wel eens van mensen dat ze veel geld ("zo leuk! een houten hartje met onze namen erop gebrand! Kostte alleen wel xxx euro voor alle gasten") of tijd ("we hebben met z'n tweeën voor alle gasten 3 verschillende bonbons in een leuk doosje gevouwen, week mee bezig geweest") er in gestoken hebben en dan denk ik "ow, ik heb het laten liggen wegens stom... oeps". En dat vind ik dan wel jammer (voor hun).
Maar misschien verzin jij iets veel leukers!
Daar zit ik nog een beetje mee idd! Ik wil wel iets leuks doen, en het leukst is het nog wel als het ook nog praktisch is. Anders wordt het meteen in een kast gegooid.
Of iets eetbaars, wat eten is altijd goed!
Vrienden van ons hadden voor iedereen een klein potje jam (gemaakt door de moeder), was wel een kleinere bruiloft. Maar was een erg leuk bedankje!

Andere opties: flesje 'katerwater' met een paracetamol, we hebben eens kleine plantjes gehad, klein flesje likeur, dropjes, muntjes of foto's van de photobooth.

Ik ben nog lang niet zo ver als jullie allemaal, maar trouw dan ook pas in 2019. Wij gaan zaterdag 2 trouwlocaties bekijken :applause:
Ik hoop wel op mooi weer, maar het hoeft niet over de 30 graden te gaan want dan smelt mijn vriend weg haha. En dan is het op onze locatie binnen ook niet leuk meer.

Vriend en ik zijn bij elkaar gekomen toen we tien jaar geleden in dezelfde supermarkt vakkenvullers waren. Ons bedankje slaat dan ook daar op terug en kost een euro de man, dus daarvoor hoef ik het niet te laten. Wordt ook in het dagelijks leven gebruikt, dus ik denk niet dat iemand denkt 'wat stom'. Het is namelijk een winkelwagenmuntje :rofl: Foto erbij van ons in onze prachtige tenues en klaar is kees.

Daarnaast vragen we van onze gasten als cadeau een bijdragen aan onze reis naar Australië, die ze zelf kunnen uitzoeken op een website. We kunnen achteraf zien wie aan welk 'onderdeel' heeft bijgedragen, dus ik denk dat ik dan nog iedereen een kaartje stuur met een foto dat we de activiteit aan het uitvoeren zijn en 'bedankt' erop.

Wat betreft wijzigen achternaam. Bij mij zat er bij de papieren een wijzigingsformulier voor beiden bij, die je allebei moest invullen en ondertekenen. Daarop moest je dus ook invullen wat je naam na het huwelijk zou zijn.
@pijnboompit: veel plezier zaterdag! Ik heb geen ervaring met perfectwedding, hooguit gebruikt om een bedrijfsnaam op te zoeken en vervolgens hen direct via hun eigen website/telefoonnummer te benaderen.
LadyL0101 schreef:
08-08-2018 10:37
Ik hoor alleen wel eens van mensen dat ze veel geld ("zo leuk! een houten hartje met onze namen erop gebrand! Kostte alleen wel xxx euro voor alle gasten")
Hihi, dat was ons bedankje. Maar dat was maar 15 cent per gast, dus dat valt wel mee ;-)
Ik ben/was er in ieder geval blij mee en het pastte goed bij ons/de dag. Iedereen moet maar vooral doen waar hij/zij zich goed bij voelt, anders wordt een bruiloft straks nog saai als iedereen hetzelfde doet!
Achteraf hebben we alle gasten trouwens nog zo'n 20 foto's van de dag gemaild (en sommigen nog een extra foto waar ze goed opstonden). Gezien we geld voor de huwelijksreis vroegen als cadeau, denk ik dat we na de reis iedereen ook nog een mailtje sturen met een paar foto's daarvan.
Zeker moet iedereen doen waar hij of zij zich goed bij voelt! Inderdaad, iedereen hetzelfde zou héél saai zijn. En fijn dat de prijs zo meeviel :)

En ik ga vanavond die map van de gemeente nog eens doornemen voor die formulieren!
Wat leuk al die vorderingen. Wij doen geen bedankjes (misschien later nog een foto). Goed idee om een foto van de reis waar iedereen aan heeft bijgedragen als bedankje te doen.

Hier zo goed als klaar voor tekenen + uit eten. Via via gehoord dat mijn vader het jammer vind dat mijn broertje niet uitgenodigd is (hoofdredenen maximum aantal bij ceremonie) Terwijl mijn broertje het wel prima vind (mensen die hij niet kent/saai vind). Hij verheugd zich wel op het feest volgend jaar.
Met de officiële bevestiging van de gemeente wordt het een stuk echter inderdaad! Wat leuk al die voorbereidingen! Bedankjes heb ik überhaupt nog niet aan gedacht, weer een puntje voor op m'n lijstje. ;)
Wij doen waarschijnlijk ook geen bedankjes. Vaak eindigen ze toch in de prullenbak en uiteindelijk ben je er toch weer geld aan kwijt. Wij besteden dat liever aan iets anders.
kevers schreef:
08-08-2018 13:49

Daarnaast vragen we van onze gasten als cadeau een bijdragen aan onze reis naar Australië, die ze zelf kunnen uitzoeken op een website. We kunnen achteraf zien wie aan welk 'onderdeel' heeft bijgedragen, dus ik denk dat ik dan nog iedereen een kaartje stuur met een foto dat we de activiteit aan het uitvoeren zijn en 'bedankt' erop.
Hoi kevers, op welke website doen jullie dat van de onderdelen van de huwelijksreis?

Wij doen wel een klein bedankje, namelijk houten lepeltjes met een chocoladeblokje eraan waar je warme chocolademelk van kan maken! Past wel bij de herfst, we trouwen in november.
Hier ook nog maar een weekje en werkelijk alles staat in het teken van de bruiloft.

Gelukkig niet dat hele warme weer meer, dat is echt niet te doen. De weervoorspellingen veranderen nog per dag, maar zoals het er nu uitziet is het prima Hollands zomerweer. 22 graden, wat bewolking, een beetje zon, en een beetje wind. Ik teken ervoor, hopelijk verandert het niet teveel meer.
@Puntpaprika: Ik heb het bij Pluq aangemaakt. Ik heb een avond alle soortgelijke sites met elkaar vergeleken en ik vond hier de opmaak en de manier waarop je zelf items kunt toevoegen het mooist. Het nadeel vind ik, maar dat is bij alle dergelijke sites, dat je per transactie betaalt. Je kunt dan kiezen of je gasten 40 cent betalen per transactie, of je kunt het afkopen. Omdat ik het belachelijk vind mijn gasten te laten betalen voor het feit dat ze mij een cadeau geven, heb ik het maar afgekocht. Maar dat maakte het wel duurder dan ik had verwacht.

@Perzina: het komt snel dichterbij! Moet je nog veel regelen, of is alles wel in kannen en kruiken? Alvast heel veel plezier en een hele mooie dag gewenst!
Yeahj ik kan weer inloggen.. Was mijn wachtwoord vergeten.
Leuk dat er weer veel is bijgeschreven.

Perzina het schiet mooi op voor jou!

@achternaam
Ik neem die van man aan maar behoud ook mijn eigen. Doorgeven kan via internet.

@bedankjes
Wij hebben kleine snoeppotjes met gepersonaliseerde suikerhartjes.

@weer
Ergens vrees ik dat we de hele dag regen krijgen. Het is zo lang droog geweest. Maar goed voor ons zou dit alleen balen zijn voor de foto's omdat we dan ergens anders heen moeten.

Hier gaat het ook mooi snel. Nog maar 3 weken.
Gelukkig alles zo goed als rond. Alleen nog de bloemen en een pak voor een van de bruidsjonkers.
Time doesn't hear if you ask it to wait. So own all your tears and just roll with the waves
Wij hebben de eerste locaties bekeken en vriend is enthousiast maar ik heb toch wat twijfels.

Vraag aan jullie: wat vinden jullie ervan als je een locatie hebt waar de bruiloft is, maar waar een deel van het terras/restaurant ook openbaar is voor "gewone" gasten? We zouden de ceremonie buiten willen doen, maar in principe kunnen gewone 'dagjesmensen' dan dus ook gewoon meeluisteren..

Volgens locatie loopt het niet door elkaar, maar ik weet zelf niet wat ik ervan moet vinden.
Wij hebben onder andere om die reden een locatie laten afvallen. Dat kwam echter ook omdat ze ook nog eens veel geld vroegen om het daar te houden, zonder dat je er dus exclusiviteit voor terug kreeg. Onze huidige locatie is ook een restaurant, maar deze is op de dag van ons huwelijk gesloten voor andere gasten.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven