3 weken Zuid Amerika, tips?

09-08-2018 11:30 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
In oktober of november wil ik 3 weken weg. Al een tijdje staat Zuid Amerika op mijn lijstje, maar dat is een enorm continent, bij welke landen moet ik beginnen?

Ik zal alleen reizen, dit ook veel gedaan in Azie en lees genoeg vrouwen die dit ook doen in Zuid Amerika, dus dat moet lukken. Ik ben iemand met ook veel reiservaring en veel van het zelf uitzoeken.

Weten jullie een mooie reis voor Zuid Amerika voor 3 weken? En tips over vervoer, en waar op letten is ook welkom. Ik hou van een mooie combinatie tussen stedelijk en mooie natuur.
Ik zou lekker drie weken naar Ecuador gaan. Mooie koloniale steden, oerwoud, bergen, vulkanen, strand, walvissen, jungle, tropen, woestijn.... Ecuador heeft het allemaal!
Chili combineren met Paaseiland?
in 3 weken zou ik 1 land kiezen. Meerdere landen is echt geen doen. Ik ben in Bolivia geweest paar jaar terug: aanrader.
Als je houdt van Inca-tempels en dergelijke kan ik Peru aanraden. Je kan daar ook naar het regenwoud en paracas. Cusco en Arequipa zijn leuke steden. Lima is vind ik niet zon fijne stad.
Vervoer naar regenwoud is per vliegtuig. Verder zijn de bussen uitstekend.

Oh maar oktober-november zou ik Peru niet aanraden (tenzij het echt de eerste drie weken oktober zijn) November begint in mijn herinnering de regentijd volop en Kun je bijv vaak niet eens meer naar het regenwoud of de Inca-trail lopen. Bewaar Peru dus maar voor een andere keer. Weet overigens niet in hoeverre dit geldt voor andere Zuid-Amerikaanse landen.
Het is maar net wat voor soort reis je wil en welk budget je hebt. Bij een groot budget zou je Patagonië kunnen bezoeken, dan kan je Argentinië en Chili nog wel combineren als je alleen in het zuiden blijft of binnenlandse vluchten neemt.

Als je van natuur houdt zou ik zeker een tour naar de Amazone nemen. Dat kan in alle landen, maar in Bolivia is dat het goedkoopste. Zelf heb ik de tour in Ecuador gedaan, maar dat vond ik persoonlijk een van de mindere landen van het continent.

Als je houdt van steden kun je Noord Argentinië (Buenos Aires) combineren met Uruguay en de Iguazú watervallen.

En anders toch de keuze maken voor 1 land. Bedenk dat de bussen er over het algemeen lang over doen omdat de afstanden groot zijn. Je kan eigenlijk geen foute keuze maken, het is overal even mooi :-)
Argentinië! Buenos Aires is een ontzettend leuke stad en de rest van het land heeft ook heel veel te bieden. En als je nog een land erbij wil,kan je even met de boot oversteken naar Montevideo (Uruguay) en daar chillen op het strand. Al heb je met drie weken ook genoeg te doen en zien in Argentinië.
Bedankt voor de tips tot zover, iedereen die wel een ander land aanraad, dat maakt het er zeker niet makkelijker op :)

Zijn bussen ter plekke makkelijk te regelen? Gewoon naar het busstation lopen en een bus pakken? Of van te voren regelen?

Zij er ter plaatse ook veel kleine reisbureautjes voor een tour? Of gaat dit via je hotel/hostel?

Wat waren jullie kwijt voor een prima privé kamer per nacht?
essychan schreef:
09-08-2018 13:18
Bedankt voor de tips tot zover, iedereen die wel een ander land aanraad, dat maakt het er zeker niet makkelijker op :)

Zijn bussen ter plekke makkelijk te regelen? Gewoon naar het busstation lopen en een bus pakken? Of van te voren regelen?

Zij er ter plaatse ook veel kleine reisbureautjes voor een tour? Of gaat dit via je hotel/hostel?

Wat waren jullie kwijt voor een prima privé kamer per nacht?
Bustickets zijn heel makkelijk op het busstation te regelen. Wij deden dit meestal een dag van tevoren, of op de dag van aankomst (want dan ben je toch al op het busstation). Je kunt het beste de tickets wel van tevoren kopen, anders zijn ze vol (en ze gaan vaak maar 1 of 2 keer per dag).

Tours zijn makkelijk te boeken via zowel reisbureautjes of hostels. Iedereen wil tours aan je verkopen, dus dat wijst zich vanzelf.

Wij rekenden meestal max €30 voor een privékamer voor 2 personen. In Brazilië/Argentinië/Chili was het vaak duurder, in Bolivia/Ecuador/Colombia goedkoper. Je kan voor de prijzen ook even op Booking.com of Tripadvisor kijken, dit vind ik vaak een fijne indicatie.
Zoveel mensen, zoveel smaken. Ik vond Argentinië best saai bijvoorbeeld. En voor Peru vind ik 3 weken te kort. Ecuador was mijn favoriet. Wel veel armoede. Maar als je in Azië geweest bent, dan ben je dat wel gewend.

Ik was er 11 jaar terug. Toen kon je gewoon naar het busstation en kocht je daar een kaartje. Vaak reserveerde ik vast voor als ik weer verder ging. Ik was fan van de bussen in Argentinië, 1e klas. Maar ik heb begrepen dat die schrikbarend duur geworden zijn. Destijds was het zo'n 50 euro voor een rit van 24 uur in een single -seat.
En er waren toen overal tourbureautjes. Waar toeristen zijn, is er toerisme-infrastructuur moet je maar denken.

Destijds sliep ik in hostels dus geen idee wat nu een hotelkamer kost. Volgens mij had ik eens in Argentinië een luxe 1-persoonskamer voor 24 euro per nacht. Maar ja. Alle is daar anders inmiddels.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven