Jeukende vinger onder ring, tips?

10-08-2018 18:44 15 berichten
Een tijd terug heb ik denk ik iets te fanatiek schoongemaakt zonder handschoenen. Ik heb ammoniak en schoonmaakazijn gebruikt en hier ook steeds met mijn handen in gezeten. Sinds die tijd heb ik onder mijn (gouden) trouwring een rode, schilferende uitslag die jeukt. Als ik de ring niet draag, verdwijnt het weer. Doe ik de ring weer om, dan is het binnen een mum van tijd terug.

De ring heb ik al goed afgespoeld, maar dit heeft geen effect gehad kennelijk.

Wat zou ik moeten doen om de ring weer te kunnen dragen?
Alle reacties Link kopieren
Eerst jouw vinger weer goed laten genezen, en daarna een laagje doorzichtige nagellak aan de binnenkant van je ring lakken voordat je de ring weer omdoet.
Waarschijnlijk is die plek te lang vochtig geweest onder jouw ring. Ik heb het weleens gehad tussen mijn pink en ringvinger. Werd een steeds grotere plek.

Met sudocreme kwam ik ervan af. Lekker royaal insmeren. Niet uitsmeren. Desnoods handschoen aan en zo avond/nacht laten zitten.
Vesper- schreef:
10-08-2018 18:58
Waarschijnlijk is die plek te lang vochtig geweest onder jouw ring. Ik heb het weleens gehad tussen mijn pink en ringvinger. Werd een steeds grotere plek.

Met sudocreme kwam ik ervan af. Lekker royaal insmeren. Niet uitsmeren. Desnoods handschoen aan en zo avond/nacht laten zitten.
Het is weggeweest, ik heb mijn ring 4 weken niet gedragen en lekker laten drogen en genezen. Ik deed deze week de ring weer om en het was direct terug.
Ik vind het wel zonde om de ring te gaan lakken met nagellak eigenlijk, de ring is speciaal voor mij ontworpen.
Heb ik ook van tijd tot tijd.
Het begint onder ringen en breidt zich uit naar andere vingers en handpalm.
Is een vorm van eczeem en wordt veroorzaakt door zeer droge huid.
Vaak invetten helpt, maar het komt toch steeds terug.
Ik heb het alleen onder de zetting van de steen in mijn ring.
Egels kunnen momenteel moeilijk aan water komen. Help ze door een schoteltje met water op een beschut plekje neer te zetten, liefst met wat speciaal egelvoer (te koop in dierenwinkels). Voor insecten op een hogere plek een schoteltje water met steentjes.
Even laten reinigen bij een goede juwelier.
Been there, done that, got the T-shirt.
Ik had het ook met m’n verlovingsring: soort eczeem dat steeds weer terugkwam. Ik ben m aan de andere hand gaan dragen en heb er nooit meer last van gehad. (Overigens draag ik nu op de eerste plek een andere ring waarmee ik ook geen last heb).
-
Sexygirl_1996 schreef:
10-08-2018 19:38
-
Je bent geband in het andere topic!
Hou toch eens een keer op!
amarna schreef:
10-08-2018 20:05
Je bent geband in het andere topic!
Hou toch eens een keer op!
Waar heb je het over?
Sexygirl_1996 schreef:
10-08-2018 19:38
-
Ach kind toch, je discrimineert nu zelf toch ook?
beetjegek schreef:
10-08-2018 20:09
Ach kind toch, je discrimineert nu zelf toch ook?
-
-Nienke- schreef:
10-08-2018 19:30
Ik had het ook met m’n verlovingsring: soort eczeem dat steeds weer terugkwam. Ik ben m aan de andere hand gaan dragen en heb er nooit meer last van gehad. (Overigens draag ik nu op de eerste plek een andere ring waarmee ik ook geen last heb).
Oei, dit is geen optie. Dan moet de ring vermaakt worden.

Juwelier benaderen dus. Misschien kan die de ring nog behandelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven