Centraal Moderatortopic

07-06-2018 10:21 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators.

Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of Rechtsonder een posting.

Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl

Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.

Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.

Handig om te weten:

Algemene voorwaarden en de huisregels
https://www.viva.nl/algemene-voorwaarde ... els-forum/

De vorige delen van het CM topic
overig/centraal-moderatortopic/list_messages/389527
overig/centraal-moderatortopic/list_messages/398434

Bantopic
overig/bantopic/list_messages/235701?r= ... 7#16543967

Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-deel-102/list_messa ... #p28891522

Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/396233

Twee wekelijkse update
overig/community-manager-topic/list_messages/403603

Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.

Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.

Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.

Met vriendelijke groet,

Moderators Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Ehhhhh mijn Koreaans is niet zo goed, ik snap ook niet zo goed hoe de spammers het elke x voor elkaar krijgen je moet met een profiel aanmaken toch wat stappen doorlopen. o_o :nooo:
tegeltjeswijsheid: geniet van het leven je bent er maar even
zazamaenade schreef:
11-08-2018 10:08
profile/374419/posts 50 topics :@@:

profile/374415/posts 18

profile/374416/posts 75

profile/374416/posts 22

profile/374413/posts 47 topics

Ik kopieer mijn post maar even, voor het geval er een mod is. Misschien hebben ze er wat aan.
Informatie is inmiddels wel verouderd :|
Er zijn nog meer spamtopics.

Als er niets aan gedaan wordt halen we straks de 1000 spamtopics nog (O)
nounou
Oifa schreef:
11-08-2018 11:35
Ben ik niet met je eens, toon meer knop mag van mij blijven. De lijst met meer mag van mij zelfs wel langer zijn.

Ja die toonmeer-knop is echt superhandig, ik bedoel, hoe kom je anders onderaan een scherm? :bonk:
Such fun!1
zazamaenade schreef:
11-08-2018 11:48
Ik kopieer mijn post maar even, voor het geval er een mod is. Misschien hebben ze er wat aan.
Informatie is inmiddels wel verouderd :|
Er zijn nog meer spamtopics.

Als er niets aan gedaan wordt halen we straks de 1000 spamtopics nog (O)
Ik heb ook niet het idee dat er veel gedaan wordt aan de spamtopics
Geen vreemde tekens toe staan en eerst 5 of 10 x een reactie plaatsen voordat je een bericht mag plaatsen. Zo simpel is het echt.
Oifa schreef:
11-08-2018 11:51
Ik heb ook niet het idee dat er veel gedaan wordt aan de spamtopics

Nee, en we zitten nu op 38 pagina's spam, dat is 38 x 25 = 950 topics, als ik goed reken. Misschien eentje minder, want er zal vast wel een normaal topic geopend zijn, vanmorgen. Maar ja, wie heeft dat gezien :(
nounou
nina1966 schreef:
11-08-2018 11:54
Geen vreemde tekens toe staan en eerst 5 of 10 x een reactie plaatsen voordat je een bericht mag plaatsen. Zo simpel is het echt.
Precies, zo moeilijk hoeft het toch niet te zijn?

Het is vandaag wel heel erg, zo vreselijk veel spam hebben we nog niet eerder gehad volgens mij. Het gaat maar door!
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Joechei, we zitten over de 1000 spamtopics heen.
Ik zet ze nog even neer :

profile/374419/posts 384

profile/374422/posts 218

profile/374424/posts 176

profile/374426/posts 246

profile/374431/posts 50 (da's een nieuwe :facepalm: )

Oh, er gebeurt nu iets , er wordt opgeschoond.
nounou
Schijtirritant zeg!
Mods, zijn jullie wakker??
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst...
zazamaenade schreef:
11-08-2018 12:05
Joechei, we zitten over de 1000 spamtopics heen.
Ik zet ze nog even neer :

profile/374419/posts 384

profile/374422/posts 218

profile/374424/posts 176

profile/374426/posts 246

profile/374431/posts 50 (da's een nieuwe :facepalm: )

Oh, er gebeurt nu iets , er wordt opgeschoond.
Ga je dat serieus zitten bijhouden?
Vriendelijk.
MarindaH schreef:
11-08-2018 11:49
Ja die toonmeer-knop is echt superhandig, ik bedoel, hoe kom je anders onderaan een scherm? :bonk:
:rofl:
I'm not lazy
I'm on energy saving mode
Celaena_Aelin schreef:
11-08-2018 11:04
Mods, idee:
Op dit moment moeten we staffen en dan een veldje invullen met de reden van het staffen. Is het niet handiger om een formuliertje te laten bouwen, waarin je de reden kunt selecteren en dan daarna evt een toelichting? Spam, hengelen, bedelen, dat behoeft meestal geen toelichting, en kan volgens mij ook verwijderd worden door een stagiair of een Junior-Mod. Wij minder spam, jullie betere werkverdeling, win-win.
Beste Celaena_Aelin,

We hebben je suggestie doorgegeven, dankjewel!

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Ik neem aan dat de mods gewoon de accounts verwijderen, en niet één voor één de topics ;-D
¡Apagando las luces!
Hoe meer (spam) topics en hoe meer gezeik erover, des te meer kliks. En dat is weer goed voor de advertentietarieven. Het zou me niets verbazen als ze al die spam helemaal niet zo erg vinden.

Al blijft het bizar natuurlijk, ik ken geen enkel ander forum waarop zoveel gespamd wordt en waar de beheerders het zo lang laten staan. En dan heb ik het niet alleen over kleine, maar juist ook over grote fora, met tien- of honderdduizenden bezoekers.
nina1966 schreef:
11-08-2018 11:54

Dan komt die spam allemaal in losse berichten in andere topics, daar zit helemaal niemand op te wachten.
Ik zou wel eens een uitleg willen waarom het zo lang kan voortduren
Beste forummers,

We doen ons best om de spam zo snel mogelijk weer te verwijderen, het is echt dra-ma-tisch momenteel (maar dat hoeven we jullie niet te vertellen). Hartelijk dank voor al het staffen, dat helpt ons enorm!

Jullie suggesties worden overigens ook meegenomen in ons overleg om een andere oplossing te bedenken voor de spammers. Hartelijk dank voor het meedenken.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum

patatjedubbelmayo schreef:
11-08-2018 12:07
Ga je dat serieus zitten bijhouden?

Nu wel even. Ik was een soort van gefascineerd erdoor, en had verder geen verplichtingen, op dit moment.
Stoort het jou dat ik dit doe ?
nounou
Misschien een goed idee om de optie "nieuw topic openen" tijdelijk uit te schakelen? Nu is het dweilen met de kraan open, mod.
Er zijn ook fora waar je eerst twee dagen lid moet zijn voordat je kan reageren. Lijkt me ook een goed idee, maar je 'pakt' er ook de normale forummers mee.
¡Apagando las luces!
ModeratorViva schreef:
11-08-2018 12:16
Hartelijk dank voor al het staffen, dat helpt ons enorm!

Jullie zien al die topics toch zelf ook neem ik aan? Hoezo helpt dat staffen jullie dan?
SombraOnline schreef:
11-08-2018 12:18
Er zijn ook fora waar je eerst twee dagen lid moet zijn voordat je kan reageren. Lijkt me ook een goed idee, maar je 'pakt' er ook de normale forummers mee.
Ja daar heb ik dus moeite mee, ooit hier terecht gekomen met en vraag en was blij dat ik gewoon gelijk en topic kon openen.
ModeratorViva schreef:
11-08-2018 12:16
Beste forummers,

We doen ons best om de spam zo snel mogelijk weer te verwijderen, het is echt dra-ma-tisch momenteel (maar dat hoeven we jullie niet te vertellen). Hartelijk dank voor al het staffen, dat helpt ons enorm!

Jullie suggesties worden overigens ook meegenomen in ons overleg om een andere oplossing te bedenken voor de spammers. Hartelijk dank voor het meedenken.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum

Even een vraag : waar hebben jullie meer aan, staffen of het vermelden van de spam-accounts op dit topic ?
Als jullie aan dit laatste niets hebben stop ik ermee.
nounou
FiIee schreef:
11-08-2018 12:18
Misschien een goed idee om de optie "nieuw topic openen" tijdelijk uit te schakelen? Nu is het dweilen met de kraan open, mod.

IP adressen uit China, Korea etc automatisch blokkeren?

Bij mijn weten zitten er geen forummers in die landen
zazamaenade schreef:
11-08-2018 12:17
Nu wel even. Ik was een soort van gefascineerd erdoor, en had verder geen verplichtingen, op dit moment.
Stoort het jou dat ik dit doe ?
Nee hoor, ook een soort van gefascineerd :)
Vriendelijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven