Centraal Moderatortopic

07-06-2018 10:21 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators.

Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of Rechtsonder een posting.

Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl

Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.

Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.

Handig om te weten:

Algemene voorwaarden en de huisregels
https://www.viva.nl/algemene-voorwaarde ... els-forum/

De vorige delen van het CM topic
overig/centraal-moderatortopic/list_messages/389527
overig/centraal-moderatortopic/list_messages/398434

Bantopic
overig/bantopic/list_messages/235701?r= ... 7#16543967

Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-deel-102/list_messa ... #p28891522

Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/396233

Twee wekelijkse update
overig/community-manager-topic/list_messages/403603

Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.

Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.

Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.

Met vriendelijke groet,

Moderators Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
RikM schreef:
11-08-2018 12:44
Ja, ergens in Korea (of waar dan ook) staat een server met een programmaatje erop die alle websites langsgaat op zoek naar forums met bekende software. Daar probeert 'ie accounts aan te maken en berichten te plaatsen.
Het nut daarvan is niet altijd duidelijk maar het heeft waarschijnlijk te maken met bekendheid creëren in de zoekmachines.
Het grappige is dat een zoekmachine ook een bot is, dus in feite heb je te maken met de ene bot die de andere probeert te voeden. Er komt geen mens aan te pas (behalve dan de arme mods hier die het mogen gaan verwijderen).

Sja, welkom in de toekomst !
Waar robots met elkaar te maken hebben en reageren op elkaars input, en wij er wat versuft naar staan te kijken :@@:
nounou
Oifa schreef:
11-08-2018 12:46
O oke, is daar verder nog iets aan te doen behalve handmatig verwijderen? Bij de ingang de poort sluiten oid? Geen verstand van computers hoor, dus wellicht zeg ik nu iets heel stoms
Of dat je zo'n code in moet vullen als je een nieuw topic aan wil maken (of je aan wilt melden).
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
dianaf schreef:
11-08-2018 12:50
Of dat je zo'n code in moet vullen als je een nieuw topic aan wil maken (of je aan wilt melden).
Of zo'n simpele "ik ben geen robot"-knop (reCAPTCHA).
Oifa schreef:
11-08-2018 12:46
O oke, is daar verder nog iets aan te doen behalve handmatig verwijderen? Bij de ingang de poort sluiten oid? Geen verstand van computers hoor, dus wellicht zeg ik nu iets heel stoms

Je zegt het juist precies goed: je moet ze bij de poort tegenhouden. Allerlei oplossingen zoals geen topics mogen openen etc. moet je niet willen want daar hebben de echte gebruikers ook last van. Bovendien werken die bots daar vanzelf omheen, die vinden wel een andere weg of desnoods wachten ze even.
RikM schreef:
11-08-2018 12:55
Je zegt het juist precies goed: je moet ze bij de poort tegenhouden. Allerlei oplossingen zoals geen topics mogen openen etc. moet je niet willen want daar hebben de echte gebruikers ook last van. Bovendien werken die bots daar vanzelf omheen, die vinden wel een andere weg of desnoods wachten ze even.
Thnx :D

Hopelijk vinden ze snel een oplossing zodat de poort gesloten kan worden.
Fragolisa schreef:
11-08-2018 12:52

Die werken niet zo goed meer, zijn allemaal al gekraakt.
Fragolisa schreef:
Die staat al op het registratie scherm.
Mods! Mods! Waar zijn jullie? Snel, snel, snel!!! Er staat GEEN spam! Wat nu???
Vriendelijk.
patatjedubbelmayo schreef:
11-08-2018 13:04
Te laat :rofl:
Vriendelijk.
patatjedubbelmayo schreef:
11-08-2018 13:04
Dat zag ik ook. Maar een keer refeshen en het staat weer vol
Ik ga er weer vandoor, leukere dingen doen dan spamtopics tegenkomen.
bethweeter schreef:
11-08-2018 13:05
Dat zag ik ook. Maar een keer refeshen en het staat weer vol
Gelukkig, het was geen waanbeeld :proud:
Vriendelijk.
Is het een idee om het aantal te openen topics per IP-adres te beperken tot 1 per week?
Hou de wet van drie in ere, driemaal zullen je daden wederkeren. Leer de wet en leer ook goed, dat wat je zaait je ook oogsten moet!

Disclaimer: alles wat ik schrijf is mijn mening, ongeacht de overeenkomsten met waarheid....
Geen hol meer aan zo. Ik dacht ik ga ze staffen maar ook daar is geen doorkomen aan.
Niemand is onmisbaar
Heel even was alles weg, stroomt gelijk weer vol met nieuwe spam.

Ik ga maar eens wat nuttigers doen dan om de spam heen forumen
@ Mod
Als staffen jullie helpt (wat ik niet helemaal begrijp) willen jullie dan èlk topic gestaft hebben of is één topic van elke spam-nick genoeg?
Ik zie geen spam meer :cheer2:
yette schreef:
11-08-2018 13:15
Ik zie geen spam meer :cheer2:
knipper is met je ogen......
SPAM!!!!!!!!
ouwewijsneus schreef:
11-08-2018 13:18
knipper is met je ogen......
Ik had na de irritatie gewoon ff zin om te juichen. Beter te vroeg gejuicht dan niet gejuicht :P
Fragolisa schreef:
Zeker voor nieuw aangemelde forummers, zoals deze. De eerste xx berichten die je post of als je minder dan yy dagen een account hebt, hebben een captcha voor elk topic wat ze openen of op reageren. En verreweg de meeste spammers hebben dat.
Ongeloveloos, wat een gepruts. Zoveel eenvoudige oplossingen zijn al aangedragen om die spam te voorkomen. Waarom wordt daar niets mee gedaan?
Waarom is niet in te stellen dat nieuwe forummer pas na 50 of 100 berichten hier, zelf een topic mogen openen? Dat lukt met de plaatjes plakken toch ook?
Dreamchild schreef:
11-08-2018 13:07
Is het een idee om het aantal te openen topics per IP-adres te beperken tot 1 per week?
Nou dan komen bepaalde forummers ook in de knoei hoor (ik noem geen namen) *kuche*
clemance schreef:
11-08-2018 13:31
Waarom is niet in te stellen dat nieuwe forummer pas na 50 of 100 berichten hier, zelf een topic mogen openen? Dat lukt met de plaatjes plakken toch ook?

Dat is wel in te stellen maar moet je helemaal niet willen. Dit forum is grotendeels afhankelijk van nieuwe leden die topics maken. Zonder dat zou het al heel snel saai worden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven