Wanneer de schoonmaker zelf vies is
donderdag 9 augustus 2018 om 10:53
Beste,
Ik vind het zelfs lullig om het ter sprake te brengen, maar ik vraag het me toch af. Vandaag hebben we een vrouw gevraagd of ze ons huis wil schoonmaken (we zijn in het buitenland) ik weet niet of ze het goed doet, maar toen ze aankwam stonk ze heel erg en nu nog steeds, ik durf niet in haar buurt te komen en ze laat haar geur achter bij de kamers die ze is geweest. Mijn zorg is nu, wordt het nu wel echt schoon wanneer iemand zelf niet schoon is? Ik heb dit natuurlijk niet tegen haarzelf gezegd, maar vind het wel jammer
Ik vind het zelfs lullig om het ter sprake te brengen, maar ik vraag het me toch af. Vandaag hebben we een vrouw gevraagd of ze ons huis wil schoonmaken (we zijn in het buitenland) ik weet niet of ze het goed doet, maar toen ze aankwam stonk ze heel erg en nu nog steeds, ik durf niet in haar buurt te komen en ze laat haar geur achter bij de kamers die ze is geweest. Mijn zorg is nu, wordt het nu wel echt schoon wanneer iemand zelf niet schoon is? Ik heb dit natuurlijk niet tegen haarzelf gezegd, maar vind het wel jammer
donderdag 9 augustus 2018 om 10:59
Persoonlijke hygiene zegt niets over iemands kwaliteiten als schoonmaker.
Bij de schilder thuis zit ook niet altijd alles strak in de lak, en artsen roken soms zelf ook.
Mijn ouders hadden vroeger ook een werkster, een soort Truus de Mier, en ging 's morgens vroeg vaak bij haar moeder of bij haar thuis schoonmaken. 1 probleem, ze had altijd synthetische kleding aan en door het zweten rook ze ook niet echt fris meer. Het is wel de beste werkster die mijn ouders ooit gehad hadden.
Bij de schilder thuis zit ook niet altijd alles strak in de lak, en artsen roken soms zelf ook.
Mijn ouders hadden vroeger ook een werkster, een soort Truus de Mier, en ging 's morgens vroeg vaak bij haar moeder of bij haar thuis schoonmaken. 1 probleem, ze had altijd synthetische kleding aan en door het zweten rook ze ook niet echt fris meer. Het is wel de beste werkster die mijn ouders ooit gehad hadden.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
donderdag 9 augustus 2018 om 11:01
Nadat ik iemand geroepen heb is het lullig om te weigeren.Muntjeinmijnbroekzak schreef: ↑09-08-2018 10:58Misschien heeft ze het warm en gewoon een sterke lichaamsgeur.
Dan huur je toch gewoon iemand anders in.
Nadat ik iemand geroepen heb is het lullig om te weigeren.Muntjeinmijnbroekzak schreef: ↑09-08-2018 10:58Misschien heeft ze het warm en gewoon een sterke lichaamsgeur.
donderdag 9 augustus 2018 om 11:03
Toevallig hebben we ook een schilder in huis nu en hij ruikt gewoon fris. Deze vrouw die bij ons komt schoonmaken heeft koeien gemeld voordat ze bij ons kwam dus ze ruikt naar koeien poep etc. Ik had graag gewild dat er een frisse geur achter zou blijven in de kamers.hamerhaai schreef: ↑09-08-2018 10:59Persoonlijke hygiene zegt niets over iemands kwaliteiten als schoonmaker.
donderdag 9 augustus 2018 om 11:05
Wanneer je met iemand afspreekt en de bedrag besproken heb is het niet menselijk om te weigeren, je moet er ook een rede bij vermelden vind ik en ik kan moeilijk zeggen dat ze stinkt. Ik ga er zelf achteraan schoonmaken wanneer ze weg is, dan maar zo.Muntjeinmijnbroekzak schreef: ↑09-08-2018 11:03Je kunt toch gewoon zeggen dat je er toch vanaf ziet.
Geroepen? Wat bedoel je?
donderdag 9 augustus 2018 om 11:07
Je kunt haar toch gewoon ontslaan.
Niet leuk voor haar, maar jij bent de opdrachtgever en als je haar na gaat lopen poetsen heeft het geen zin.
donderdag 9 augustus 2018 om 11:07
Wat weiger je dan? Je betaalt haar voor deze schoonmaakbeurt en zegt dat ze in het vervolg niet meer hoeft te komen.
donderdag 9 augustus 2018 om 11:09
Precies.SallySpectra* schreef: ↑09-08-2018 11:07Wat weiger je dan? Je betaalt haar voor deze schoonmaakbeurt en zegt dat ze in het vervolg niet meer hoeft te komen.
Ik zou haar nog wat extra geld geven voor de moeite.
donderdag 9 augustus 2018 om 11:12
hauhauhau schreef: ↑09-08-2018 11:03Toevallig hebben we ook een schilder in huis nu en hij ruikt gewoon fris. Deze vrouw die bij ons komt schoonmaken heeft koeien gemeld voordat ze bij ons kwam dus ze ruikt naar koeien poep etc. Ik had graag gewild dat er een frisse geur achter zou blijven in de kamers.
Tja, ze wordt ingehuurd om jouw rotzooi schoon te maken. Je weet waarschijnlijk heel goed dat ze thuis koeien moet melken en op de boerderij moet werken. De kans is dan groot dat ze naar de boerderij ruikt.
Had je dit niet geroken toen je aan de baan aanbod? Ik neem aan dat ze een keer bij jou langs is geweest om alles te bespreken?
Belachelijk dat je na haar alles weer moet schoonmaken, er hangt een boerderij lucht ze niet met koeienstront je vloeren gedweild.
Geef tijdig aan (of na de volgende keer) dat je verder van haar diensten afziet. Hou het professioneel.
I can't control the wind but I can adjust the sail
donderdag 9 augustus 2018 om 12:06
Ik heb een periode gehad waar mijn lichaam een heel nare geur verspreidde en ik moet zeggen dat de reactie van mensen me op het randje van breken hebben gebracht, zo onbeschoft en hoog te paard, dus ik kijk wel uit om te oordelen.
Ik stond op een gegeven moment wel 3 keer per dag onder de douche en toch ging het niet weg. Mensen weten het best wel, maar zijn verplicht om aan het maatschappelijke leven deel te nemen,maar als ik naar mezelf kijk had ik het liefst nooit meer de straat op gegaan.
Ik vind al die oordelende onbeschofte mensen een heel stuk viezer dan lichaamsgeur.
Ik stond op een gegeven moment wel 3 keer per dag onder de douche en toch ging het niet weg. Mensen weten het best wel, maar zijn verplicht om aan het maatschappelijke leven deel te nemen,maar als ik naar mezelf kijk had ik het liefst nooit meer de straat op gegaan.
Ik vind al die oordelende onbeschofte mensen een heel stuk viezer dan lichaamsgeur.
donderdag 9 augustus 2018 om 13:11
Wat naar.Cateautje schreef: ↑09-08-2018 12:06Ik heb een periode gehad waar mijn lichaam een heel nare geur verspreidde en ik moet zeggen dat de reactie van mensen me op het randje van breken hebben gebracht, zo onbeschoft en hoog te paard, dus ik kijk wel uit om te oordelen.
Door overgang en medicijnen ruik ik op het moment ook heel snel echt vies. Dus met visite, feestje oid vaak snel vlak er voor nog ff onder de douche.
Waar blijf je.... ik rook weer dus ff douchen. Geen rare commentaren, geen onbeschoftheid.
Soms kan het niet zo en dan geef ik het ook aan. Sorry ik ruik niet zo fris want.... Ik krijg alleen maar "valt mee hoor" (valt het niet , echt niet
Nog een enkele onbeschofte opmerking gehad eigenlijk.
donderdag 9 augustus 2018 om 22:55
De onbeschoftheid kwam ook niet uit familie-, vrienden- of kennissenkring, maar van de buitenwereld, in winkels, in de bios en dergelijke. Echt schofterig wat er allemaal is uitgekraamd.nina1966 schreef: ↑09-08-2018 13:11Wat naar.
Door overgang en medicijnen ruik ik op het moment ook heel snel echt vies. Dus met visite, feestje oid vaak snel vlak er voor nog ff onder de douche.
Waar blijf je.... ik rook weer dus ff douchen. Geen rare commentaren, geen onbeschoftheid.
Soms kan het niet zo en dan geef ik het ook aan. Sorry ik ruik niet zo fris want.... Ik krijg alleen maar "valt mee hoor" (valt het niet , echt niet) of "is niet erg"
Nog een enkele onbeschofte opmerking gehad eigenlijk.
zaterdag 11 augustus 2018 om 20:05
Waarschijnlijk op straat geroepen "wie wil mijn huis schoonmaken!!!!!!!!"Muntjeinmijnbroekzak schreef: ↑09-08-2018 11:03Je kunt toch gewoon zeggen dat je er toch vanaf ziet.
Geroepen? Wat bedoel je?
zaterdag 11 augustus 2018 om 21:31