Centraal Moderatortopic

07-06-2018 10:21 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators.

Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of Rechtsonder een posting.

Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl

Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.

Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.

Handig om te weten:

Algemene voorwaarden en de huisregels
https://www.viva.nl/algemene-voorwaarde ... els-forum/

De vorige delen van het CM topic
overig/centraal-moderatortopic/list_messages/389527
overig/centraal-moderatortopic/list_messages/398434

Bantopic
overig/bantopic/list_messages/235701?r= ... 7#16543967

Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-deel-102/list_messa ... #p28891522

Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/396233

Twee wekelijkse update
overig/community-manager-topic/list_messages/403603

Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.

Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.

Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.

Met vriendelijke groet,

Moderators Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Pauwenveer schreef:
12-08-2018 09:57
Vraagje: Als ik één van mijn topics open waar ik eerder gereageerd heb, springt hij automatisch naar een post van mij. Helaas niet mijn laatste post in dat topic, vaak de eerste, zodat ik alsnog bladzijden verder moet gaan kijken. Is er een manier om dat te veranderen?
Beste Pauwenveer,

Helaas hebben we hier allemaal last van, het probleem is bekend en staat op de lijst van onze technische dienst. Onze excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Gelukkig is geduld mijn sterkte kant. :mrgreen:
Ik wacht het af!
~ Whatever it is you're seeking won't come in the form you're expecting ~
Graag op anoniem. Bedankt!
Het topic "Poezen hebben ruzie" is verplaatst naar de pijler 'Thuis'.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum

[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 12-08-2018 14:00
Reden: offtopic
99.24% gewijzigd
Mod's, kunnen jullie uitleggen hoe het mogelijk is dat de TD, volgens jullie zeggen, al een jaar lang kei- en keihard bezig is om het spamprobleem op te lossen, terwijl het, nu het de spuigaten uitloopt, ineens wel opgelost kan worden, zelfs binnen 24 uur ?
Niet geschoten is altijd mis
Mag ik op anoniem?
En dan weer terug als [...] ? ;)
Doe mij ook maar anoniem, de leezfaardigheit en inteliegenzie hier is wel heel erg beneden mein pijl. :proud: :whip: :wtf:
Ik hou het wel bij mijn oude vertrouwde account, ik moet zo opletten niet te dubbelnicken dus doe deze maar weg want serieus forummen is hier not done, teveel dommigheid dus ik ga wel weer in de oh-modus met mijn vertrouwde nick :puh:

O, en de complimenten aan de mods die al die zooi aan aanvallen oor nu eer hebben overleefd, het zulle niet de laatste aanvallen zijn en dus met die td flink aan de slag.
Maar als je dat hier zegt krijg je me toch een stel achterlijke domme dozen die niet weten hoe het werkt op je nek met een grote bek ook nog.....
Nou kan niemand het blad beschuldigen van enige vorm van intelligentie, er zitten op het forum nogal veel domme blondjes, waarvan akte.
Kus <3
moderatorviva wijzigde dit bericht op 12-08-2018 15:47
Reden: privacy
37.83% gewijzigd
laat maar
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 12-08-2018 15:55
Reden: offtopic
99.00% gewijzigd
Dierproeven.
De kat kan heel goed aangeven of ik lekker heb gekookt.
Bitje93 schreef:
12-08-2018 14:20
Mod's, kunnen jullie uitleggen hoe het mogelijk is dat de TD, volgens jullie zeggen, al een jaar lang kei- en keihard bezig is om het spamprobleem op te lossen, terwijl het, nu het de spuigaten uitloopt, ineens wel opgelost kan worden, zelfs binnen 24 uur ?
Beste Bitje93,

Naar aanleiding van de spam-aanval van gisteren hebben we een drastische (tijdelijke) maatregel genomen om dit tegen te gaan. Maandagochtend gaat de TD verder aan de slag met een lange termijn oplossing.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum

ModeratorViva schreef:
12-08-2018 15:55
Beste Bitje93,

Naar aanleiding van de spam-aanval van gisteren hebben we een drastische (tijdelijke) maatregel genomen om dit tegen te gaan. Maandagochtend gaat de TD verder aan de slag met een lange termijn oplossing.

Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
.
Wat is die maatregel precies?

(en waarom vertel je dat er niet direct bij; het mag duidelijk zijn dat een aantal van de vaste bezoekers van het forum graag geïnformeerd wordt en iets meer 2-richtingsverkeer op prijs stelt)
Only action impacts the drift | A year from now you may wish you had started today
|Courage| schreef:
12-08-2018 10:51
.
Bookmark het laatste bericht dat je hebt gelezen (meest rechter icoontje in een bericht, als ie roze is even grijs maken en dan weer roze).
Dan via Jouw topics > Bookmarks openen, dan kom je op het laatst gelezen bericht. Deze even ont-bookmarken als je weer begint met lezen.
Is het aantal berichten van het topic onder Bookmarks vetgedrukt, dan zijn er nieuwe berichten, anders niet.
Toevoeging. Vaak zijn er meerdere roze icoontjes in een topic. Die hoef je niet allemaal te verwijderen, alleen het icoontje wat je zelf hebt aangevinkt.
Soms is het laatste icoontje ook roze, dan deze even ont-bookmarken en weer bookmarken.
En soms verdwijnt er een topic uit je lijst, waarom weet ik niet. Misschien omdat je te veel topics onder je bookmarks hebt staan? Of het is een bug.
Onderaan de lijst staat "wijzigen". Als je daarop klikt dan krijg je voor ieder topic een prullenbakje te zien. Daarmee kun je topics die je niet meer vlogt verwijderen.
:thumbsup: Prada
Only action impacts the drift | A year from now you may wish you had started today
|Courage| schreef:
12-08-2018 17:36
:thumbsup: Prada
:couple:
Ik heb een aantal reacties gestaft waarbij ik vermoed dat diegene terug is na een permaban. Voor de zoveelste keer.
[... schreef: post_id=28886994 time=1534091013 user_id=374309]
Ik heb een aantal reacties gestaft waarbij ik vermoed dat diegene terug is na een permaban. Voor de zoveelste keer.
Inmiddels is het schelden begonnen door hem in Fayanna's topic op psyche.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 15-08-2018 09:28
Reden: Privacy gegevens
3.03% gewijzigd
Gröbbeböl schreef:
12-08-2018 18:30
Inmiddels is het schelden begonnen door hem in Fayanna's topic op psyche.
Vreemd dat op deze nick nog geen permaban is gegeven, hij ging in de vorige topics al ver over het randje.
Je beseft pas hoe fijn het is om te ademen als je neus verstopt zit.
Bitje93 schreef:
12-08-2018 14:20
Net ff snel een klein testje gedaan, volgens mij hebben ze gewoon het registreren van nieuwe leden geblokkeerd.
Als je bij de controlevraag netjes 'geel' antwoord op de vraag wat voor kleur een banaan is krijg je als response dat je antwoord fout is.
Zelfde wanneer je 'groen' antwoord bij de vraag wat voor kleur een groene appel is....
What have we done....
Thanks NBK.
En: :rofl:
nbk schreef:
12-08-2018 18:38
Net ff snel een klein testje gedaan, volgens mij hebben ze gewoon het registreren van nieuwe leden geblokkeerd.
Als je bij de controlevraag netjes 'geel' antwoord op de vraag wat voor kleur een banaan is krijg je als response dat je antwoord fout is.
Zelfde wanneer je 'groen' antwoord bij de vraag wat voor kleur een groene appel is....

Slim.

Je kunt er ook mooi aan zien dat zo'n beveiligingsvraag dus wel een goede methode is; als ze het antwoord niet weten dan komen ze er niet doorheen. De spam is met 100% teruggedrongen.
De vraag moet alleen niet te makkelijk zijn.
Mods,

Willen jullie in het euthanasie topic de off-topic reacties verwijderen?
Vind het vervelend voor TO dat ( door weer dezelfde!) het topic zo vervuild is door deze forumer.
strontvlieg schreef:
12-08-2018 18:58
Mods,

Vind het vervelend voor TO dat ( door weer dezelfde!) het topic zo vervuild is door deze forumer.

Mods, dit topic psyche/euthanasie-ivm-psychisch-lijden/ ... /408587/11
Het is bij de wilde beesten af wat die forummer daar weer post :| profile/374369/posts
nounou
strontvlieg schreef:
12-08-2018 18:58
Mods,

Maar echt iedereen zit hem te voeren, waardoor het juist ontspoort.
nbk schreef:
12-08-2018 18:38
Soms heb ik zulke goede ideeën :proud:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven