Moderne CV
woensdag 15 augustus 2018 om 22:58
Hi, ik wil graag mijn cv wat oppimpen, want het is tijd voor een nieuwe leuke baan. Een rondje google leert mij dat dat tegenwoordig kan met een modern cv of een infographic.
Nu valt mij op dat eigenlijk nergens meer plek is om te beschrijven wat de taken zijn geweest bij je werkervaring. Hooguit ruimte voor 1 a 2 zinnen. Is het tegenwoordig uit om dat er bij te vermelden? Want dat je voor werkgever x hebt gewerkt in functie y is mooi, maar het zegt de P&O'er natuurlijk helemaal niks.
Idem voor opleiding/trainingen, ik heb er wel wat meer gevolgd dan dat ik op zn cv kwijt kan, laat ik dat dan maar weg? En voor skills moet je jezelf tegenwoordig punten geven?
Ik heb nu een traditioneel cv van 3 pagina's en dat is al erg beknopt, ik heb gewoon veel gedaan in 20 jaar werkervaring. En mn eerste vakantiebaantjes staan er echt niet op. Het lijkt me bijna dat de moderne cv's meer voor schoolverlaters zijn, maar niet als je aardig wat ervaring hebt.
En dan heb je een super gepimpte cv, doe je er dan nog wel een brief bij? In dezelfde stijl, of gewoon op een wit A4tje.
(voelt zich een beetje nitwit nu)
Nu valt mij op dat eigenlijk nergens meer plek is om te beschrijven wat de taken zijn geweest bij je werkervaring. Hooguit ruimte voor 1 a 2 zinnen. Is het tegenwoordig uit om dat er bij te vermelden? Want dat je voor werkgever x hebt gewerkt in functie y is mooi, maar het zegt de P&O'er natuurlijk helemaal niks.
Idem voor opleiding/trainingen, ik heb er wel wat meer gevolgd dan dat ik op zn cv kwijt kan, laat ik dat dan maar weg? En voor skills moet je jezelf tegenwoordig punten geven?
Ik heb nu een traditioneel cv van 3 pagina's en dat is al erg beknopt, ik heb gewoon veel gedaan in 20 jaar werkervaring. En mn eerste vakantiebaantjes staan er echt niet op. Het lijkt me bijna dat de moderne cv's meer voor schoolverlaters zijn, maar niet als je aardig wat ervaring hebt.
En dan heb je een super gepimpte cv, doe je er dan nog wel een brief bij? In dezelfde stijl, of gewoon op een wit A4tje.
(voelt zich een beetje nitwit nu)
donderdag 16 augustus 2018 om 16:19
Takkie1, ik ga het ook zeker niet veranderen. Ik denk dat het zelfs in mijn nadeel kan werken omdat mijn uiterlijk blijkbaar te exotisch is om een echte Nederlander te zijn. Even voor je beeldvorming, ik ben wel eens ergens geweest waar ik telefonisch contact van te voren had gehad (ivm datum/dag die niet overeen kwam). Toen kreeg ik de opmerking dat ik niet uitzag zoals ze had verwacht, want ik klonk zo Nederlands. En bedankt.
Maar hier ook geen foto's op linkedin. Ooit er wel op willen zetten, maar dan wilde ik wel een professionele. Door incidenten als eerder beschreven, het toch maar niet gedaan.
Maar hier ook geen foto's op linkedin. Ooit er wel op willen zetten, maar dan wilde ik wel een professionele. Door incidenten als eerder beschreven, het toch maar niet gedaan.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
donderdag 16 augustus 2018 om 16:24
Wij zitten volgens mij in dezelfde sector en daar vind ik 't toch niet zo passen haha. Het was nog een jonkie hoor, maar dan nog.LizBakker schreef: ↑16-08-2018 16:18Ik ben niet blank en helaas heb ik altijd het idee dat een foto mij in de beeldvorming juist niet helpt. Dat zal misschien wel meevallen, maar als het niet hoeft doe ik het zeker niet.
Ja, wat betreft die stapfoto's; in sommige sectoren kan het wel. Maar die inschatting kun je vaak moeilijk maken, en als jullie er raar van opkeken is dat inderdaad verkeerd ingeschat. Sommige startups hebben wel zo'n website met mensen in allerlei jolige poses. Geen foto is zoveel makkelijker, haha!
Ja en je kan er helaas ook vooroordelen mee in de hand werken/last van krijgen. Dan word je toch ook liever uitgenodigd op basis van je CV dan op basis van je foto al afgeserveerd zegmaar.
Oh en Dianaf: jeetje, superlomp dat ze dat ook daadwerkelijk tegen je zeiden zeg.
donderdag 16 augustus 2018 om 16:25
dianaf schreef: ↑16-08-2018 16:01Ik doe ook nooit een foto en deze heb ik ook niet op linkedin of andere sociale media. Natuurlijk als je doorzoekt kom je heus wel iets van mij tegen. Maar ik zou er echt nooit eentje op mijn CV plakken.
Zijn hier recruiters die mij kunnen uitleggen wat de meerwaarde is?
Geen recruiter, maar in mijn branche is het wel vaak een beetje 'ons kent ons'. Veel korte contacten, dus met de foto erbij weten mensen soms wel van wie de brief komt.
En in mijn branche worden er bijna elk jaar wel professionele foto's van iedereen gemaakt.
donderdag 16 augustus 2018 om 18:53
Takkie1 Nee, in mijn sector zijn al te frivole foto’s niet gepast. Maar het zal misschien zo’n corporaal iemand die lid is geweest zijn, lekker borrelen, work hard, play hard, je kent het wel. Maar dat zou hier ook wel even uit de toon vallen.
dianaf Ja, dat herken ik! Ik heb een NL naam en een Gooisch accent, in de pre-LinkedIn tijd kreeg ik vaak te horen dat ze zich een ander type hadden voorgesteld. Tja.
dianaf Ja, dat herken ik! Ik heb een NL naam en een Gooisch accent, in de pre-LinkedIn tijd kreeg ik vaak te horen dat ze zich een ander type hadden voorgesteld. Tja.
donderdag 16 augustus 2018 om 19:06
Ik vind een foto op een CV een minpunt. Ik weet dat het modern is enzo, maar ik vind het oprecht beledigend te suggereren dat ik iemand op uiterlijk zou selecteren. Ik neem het masr niemand kwalijk aangezien het de norm is geworden, maar bah. Echt heel erg bah. Ik zou liefst de naam, sexe en nationaliteit niet krijgen. Who cares??
Like a great eternal Klansman
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
With his two flashing red eyes
Turn around he's always watching
(Dead Kennedys)
donderdag 16 augustus 2018 om 19:21
Ik vind die foto's ook mal. Ik neem aan dat iemand die in onze beroepsgroep komt werken, begrijpt dat hij/zij er minimaal representatief uit moet zien. Meer hoef ik toch niet te weten?
Oh ja, niet relevante hobby's storen me ook. Leuk dat je kunt bloemschikken, Coby, maar val mij er niet mee lastig.
Oh ja, niet relevante hobby's storen me ook. Leuk dat je kunt bloemschikken, Coby, maar val mij er niet mee lastig.
donderdag 16 augustus 2018 om 19:26
Ik heb en geen foto op mijn C.V. en ook geen aktief Linkdin profiel meer.Takkie1 schreef: ↑16-08-2018 16:02Ik vind een foto ook niks toevoegen hoor, lekker weglaten. Staat toch een foto op je Linkedin?
Wij kregen hier recent ook een paar CV's binnen, we hebben het ook gehad over de gekke foto's die erbij zaten ( 1 had een soort stapfoto erbij, hoe kom je erop?). dat wil je toch niet besproken hebben?
Oh ik heb wel eens zo'n sollicitatietraining gehad op de uni met 2 recruiters. 1 was pro-foto en 1 was anti-foto haha. Het helpt natuurlijk wel in de beeldvorming, daarom vinden sommigen het wel prettig.
donderdag 16 augustus 2018 om 19:48
Er was gisteren op BNR een interviewtje met een recruiter en hij zei dat de traditionele CV sowieso zijn langste tijd gehad heeft. Ervaringen uit het verleden en huidige competenties worden steeds minder belangrijk. Het wordt veel belangrijker om aan te tonen hoe je met veranderingen om gaat.
Als je je CV gaat pimpen zou ik dat toch zeker meenemen. Dat kunnen gewoon een paar voorbeelden zijn van hoe je met verandering omgaat.
De vormgeving is verder secundair (als was het maar of je voor een bedrijf wilt werken waar ze naar de kleurtjes en het lettertype kijken i.p.v. naar de inhoud).
Als je je CV gaat pimpen zou ik dat toch zeker meenemen. Dat kunnen gewoon een paar voorbeelden zijn van hoe je met verandering omgaat.
De vormgeving is verder secundair (als was het maar of je voor een bedrijf wilt werken waar ze naar de kleurtjes en het lettertype kijken i.p.v. naar de inhoud).
donderdag 16 augustus 2018 om 19:48
Ik heb er wel een opvallende hobby op staan, iemand heeft mij ooit de tip gegeven dat je er één gek iets op moet hebben staan, zodat je in de stapel die ene kandidaat bent “die aan polsstok hoogspringen doet”, of die Swahili spreekt.
Ik moet zeggen, mijn “hobby” is dan wel niet echt een hobby, maar het is wel onderscheidend en men begint er altijd over. Het staat bij mij onder het kopje “vrije tijd”. Gewoon in drie woorden omschreven, heel sec.
Ik moet zeggen, mijn “hobby” is dan wel niet echt een hobby, maar het is wel onderscheidend en men begint er altijd over. Het staat bij mij onder het kopje “vrije tijd”. Gewoon in drie woorden omschreven, heel sec.
donderdag 16 augustus 2018 om 19:59
Als werkgever zou het me weinig boeien als je in je vrije tijd gaat kantklossen met kattenhaar, aan veganistische taxidermie doet of verkleed als Borat naar de uitjes van de lokale polonaisevereniging gaat. Waarom dat benoemen? Met een net CV en goede, persoonlijke brief val je namelijk al genoeg op.
donderdag 16 augustus 2018 om 20:08
Lady_Day Is ook zo hoor, maar veel bedrijven willen tegenwoordig graag weten wat voor persoon iemand is. Met name bij jonge bedrijven willen ze meer weten over de persoon zelf. Het is ook altijd de eerste vraag die je krijgt; wie bén je. En dan wil men niet horen; ik ben registeraccountant. Belachelijk natuurlijk.
Maar in mijn geval; ik heb dan wel een goed cv en specifieke werkervaring, maar toch hebben vele anderen dat ook, dus ik kan wel wat onderscheidends gebruiken.
Maar in mijn geval; ik heb dan wel een goed cv en specifieke werkervaring, maar toch hebben vele anderen dat ook, dus ik kan wel wat onderscheidends gebruiken.
donderdag 16 augustus 2018 om 20:14
Ik heb ooit een CV ontvangen van iemand die maar 1 A4-tje had gebruikt. Zag er superkeurig uit en ook een tikje creatief (op een goede manier). Zij had daarop een link gezet naar een website waar ze ook vertelde (text, foto, filmpje) en liet zien wat voor soort persoon ze was, een uitgebreid CV, referenties, ook een stukje over hobbies en haar bijzondere woonsituatie. Allemaal heel origineel gedaan en toen ze op gesprek kwam had ik al een heel goed beeld van haar. Ook meteen aangenomen
donderdag 16 augustus 2018 om 21:41
Snap ik, als het om dat soort hobbymatige dingen gaat. Maar als het om onbetaalde nevenwerkzaamheden gaat die wel degelijk iets zeggen over jou, over je werkervaring, je talenten en capaciteiten, dan zou ik dat toch graag willen benoemen. Ik heb een kopje nevenwerkzaamheden op mijn cv, omdat ik maar parttime werk en daarna heel erg actief ben op allerlei fronten (bijv binnen zakelijke netwerkclubs en een bepaalde maatschappelijke jongerenvereniging). Dan zou ik het raar vinden om dat weg te laten. Omdat het wel aangeeft hoe ik in het leven sta en wat ik belangrijk vindt.Lady_Day schreef: ↑16-08-2018 19:59Als werkgever zou het me weinig boeien als je in je vrije tijd gaat kantklossen met kattenhaar, aan veganistische taxidermie doet of verkleed als Borat naar de uitjes van de lokale polonaisevereniging gaat. Waarom dat benoemen? Met een net CV en goede, persoonlijke brief val je namelijk al genoeg op.
donderdag 16 augustus 2018 om 21:45
Ik maak bij mijn CV gebruik van tabellen (waarbij ik dan de lijnen onzichtbaar maak). Op het voorblad heb ik mijn personalia staan (naam, adres, contactgegevens, LinkedIn-profiel) en in het blok ernaast heb ik een korte omschrijving van mezelf staan in wat ik belangrijk vind in mijn werk en wat voor soort werknemer ik ben. Dit komt niet echt naar voren vanuit mijn werkervaring en wil ik ook niet zo duidelijk omschrijven in mijn motivatiebrief.
Verder maak ik gebruik van termen die passen bij bepaalde functies. In mijn branche (IT detachering) wordt er gewoon een eerste selectie gemaakt op basis van aanwezige kennis (certificaten) of ervaring met bepaalde producten. Als ik die dus niet noem kan ik nog zoveel ervaring of de best passende kandidaat zijn, maar dan kom ik er dus niet binnen.
Ik denk dat je dus beter kan kijken naar wat in jouw branche wenselijk is dan of iets 'modern' oid is.
Verder maak ik gebruik van termen die passen bij bepaalde functies. In mijn branche (IT detachering) wordt er gewoon een eerste selectie gemaakt op basis van aanwezige kennis (certificaten) of ervaring met bepaalde producten. Als ik die dus niet noem kan ik nog zoveel ervaring of de best passende kandidaat zijn, maar dan kom ik er dus niet binnen.
Ik denk dat je dus beter kan kijken naar wat in jouw branche wenselijk is dan of iets 'modern' oid is.
Valhalla! Where the brave may live Forever!
donderdag 16 augustus 2018 om 21:57
Afgelopen week weer een flinke stapel cv’s door mogen ploegen voor een vacature. Ze worden inderdaad steeds hipper en ik merk dat ze soms ook steeds meer een puzzel worden. Ik werk in een redelijk traditionele sector en in dit geval was een afgeronde wo opleiding ingangseis, als ik dan de opleidingen ergens onderaan in een hoekje op moet zoeken haak ik al bijna af. Ik hoor dat van meer collega’s. Geef ons maar een CV die begint met de opleidingen (laatste eerst) gevolgd door relevante werkervaring, nevenwerkzaamheden, talen en als je t niet laten kan hobby’s.
Wat ik echt niet hoef te weten is wat je burgerlijke staat is en hoeveel kinderen je hebt. “Getrouwd met Joris en trotse mama van Fleur, Anne en Tim.”
Wat ik echt niet hoef te weten is wat je burgerlijke staat is en hoeveel kinderen je hebt. “Getrouwd met Joris en trotse mama van Fleur, Anne en Tim.”
donderdag 16 augustus 2018 om 22:11
Je weet dat bedrijven en recruiters niet zo maar meer je online social media profielen mogen bekijken? Ook niet als je ze daar voor uitnodigd? Sinds de invoering van de nieuwe privacywetgeving is dat veranderd. (bron: https://www.randstad.nl/werkgevers/kenn ... cial-media) en ik zou het dan ook raar vinden dat je aangeeft dat ze maar op je Linkedin moeten kijken voor meer informatie. Ik gok dat zij de regels ook kennen en dat ze dat wel laten omdat het verboden is.
donderdag 16 augustus 2018 om 22:26
Lastig, het cv bestaat niet. Iedereen die je vraagt heeft een andere voorkeur.
Heb 100en cv's en brieven gezien en mensen mogen ondersteunen bij het maken hiervan.
Het cv moet bij jou passen. Is jouw visitekaartje. Past creatief en net iets anders, dan doen. Past het traditionele, dan die doen.
Ik ben pro foto. Puur omdat het iets laat zien van je uitstraling. Niet of je knap, dik, dun of what ever bent. Maar kan me ook voorstellen dat mensen daar andere ervaringen mee hebben.
Overigens, een stap foto kan m.i. NOOIT. Alleen een professionele, zonder rare achtergronden etc.
M.i. Belangrijskte: stukje profiel waarin je verstelt wie je bent. Werkervaring en dan pas opleidingen. Zeker als je al 20jaar werkt.
Zelf heb ik m'n personalia in de voettekst. En daar alleen het hoognodige. Huwelijkse staat en nationaliteit etc: niet belangrijk. Ook hier geldt: Wat heeft de werkgever nodig, wat moeten ze echt weten.
Ik ben er overigens van overtuigd dat jouw cv (@ to) ook op 1 A4 past. Maar durf de keuzes te maken! En laat iemand mee lezen die je goed kent laat de kritische vragen stellen. Dat helpt je de diepgang te vinden in je cv.
Heb 100en cv's en brieven gezien en mensen mogen ondersteunen bij het maken hiervan.
Het cv moet bij jou passen. Is jouw visitekaartje. Past creatief en net iets anders, dan doen. Past het traditionele, dan die doen.
Ik ben pro foto. Puur omdat het iets laat zien van je uitstraling. Niet of je knap, dik, dun of what ever bent. Maar kan me ook voorstellen dat mensen daar andere ervaringen mee hebben.
Overigens, een stap foto kan m.i. NOOIT. Alleen een professionele, zonder rare achtergronden etc.
M.i. Belangrijskte: stukje profiel waarin je verstelt wie je bent. Werkervaring en dan pas opleidingen. Zeker als je al 20jaar werkt.
Zelf heb ik m'n personalia in de voettekst. En daar alleen het hoognodige. Huwelijkse staat en nationaliteit etc: niet belangrijk. Ook hier geldt: Wat heeft de werkgever nodig, wat moeten ze echt weten.
Ik ben er overigens van overtuigd dat jouw cv (@ to) ook op 1 A4 past. Maar durf de keuzes te maken! En laat iemand mee lezen die je goed kent laat de kritische vragen stellen. Dat helpt je de diepgang te vinden in je cv.
donderdag 16 augustus 2018 om 22:46
Maar goed, inmiddels heb ik mijn cv onder handen genomen en kom dan nu op 1 3/4e pagina's uit (met ook nog een kleiner lettertype). Maar als ik meer ga weghalen, dan heb ik echt gewoon gaten in mijn cv of is het dusdanig nietszeggend dat ik me voor kan stellen dat een recruiter mn cv aan de kant legt omdat ze dan nog niet weet wat het inhoud.
donderdag 16 augustus 2018 om 22:58
In dat artikel gaat het vooral over het gedrag van sollicitanten controleren via sociale media.yoshe schreef: ↑16-08-2018 22:11Je weet dat bedrijven en recruiters niet zo maar meer je online social media profielen mogen bekijken? Ook niet als je ze daar voor uitnodigd? Sinds de invoering van de nieuwe privacywetgeving is dat veranderd. (bron: https://www.randstad.nl/werkgevers/kenn ... cial-media) en ik zou het dan ook raar vinden dat je aangeeft dat ze maar op je Linkedin moeten kijken voor meer informatie. Ik gok dat zij de regels ook kennen en dat ze dat wel laten omdat het verboden is.
Linkedin is iets heel anders, in een sollicitatie procedure kan je dat wel beschouwen als "noodzakelijk en relevant", denk ik. Bovendien gaat het dan over een zakelijk profiel.
donderdag 16 augustus 2018 om 23:03
Probeer eens een kleiner lettertype.yoshe schreef: ↑15-08-2018 23:45Ik heb al veel geschrapt van mijn cv en heb de overtuiging dat wat er nu op staat toch relevant is. Het zou raar zijn van 20 jaar werkervaring de helft weg te laten.
Op de 1e pagina staat een foto, personalia, korte omschrijving van mezelf, opleiding, trainingen/cursussen, competenties.
Op de 2e pagina staat mijn werkervaring, inclusief de belangrijkste taken (hooguit 3 tot 5 per functie).
Op de 3e pagina staan belangrijke nevenfuncties die ik naast mn werk doe en erkenningen.
Ik werk maar parttime en ben daarnaast behoorlijk actief in verenigingen en commissies. En ja die zijn belangrijk, want die heb ik om kennis en ervaring op te doen mbt bepaalde capaciteiten die iets zeggen over wie ik ben en hoe ik in het leven sta. In sollicitatiegesprekken heeft dat altijd leuke gespreksstof opgeleverd. Alle overige fluf, eendaagse trainingen, hobby's etc zijn geschrapt. Verder is hij overzichtelijk en strak ingedeeld.
Overigens, als je al 20 jaar werkervaring hebt en je hebt niet meer te vertellen dan 1,5 A4'tje, dan heb je ook weinig ondernomen is mijn mening.
Je vertelt niet op 1,5 A4-tje 20 jaar werkervaring. Net zoals je op 3 A4-tjes dat niet kan vertellen. Het gaat om een grof overzicht van wat je gedaan hebt. Dat moet voldoende interesse wekken om op gesprek te komen waar je vervolgens een uur hebt om te vertellen wat je aan ervaring hebt. Een hele pagina aan nevenfuncties is veel te veel, dat kun je in een paar regels doen. Je hoeft niet te vertellen wat een penningmeester van de turnvereniging doet. Een opsomming van nevenfuncties is voldoende, tenzij er iets bij zit wat heel relevant is en niet voor zich spreekt.
Ik zou er zelf voor kiezen om voor je meest recente relevante functie 10 belangrijke taken te noemen en voor 2 oudere functies twee of drie en voor de rest niets of maximaal een regel. Het gaat er nogmaals niet om een biografie van 20 jaar werkervaring te schrijven.
En ja, het is heel nuttig om een paar eye-catchers te hebben. Maar vraag jezelf af of ze die vraag stellen omdat je een uitgebreide beschrijving hebt staan of omdat de functie/cursus etc. an sich interessant is. Probeer wat te vertrouwen op je eigen kracht. Een overvolle CV kan namelijk ook goed overkomen als iemand die probeert te overcompenseren voor te weinig relevante ervaring.
Uiteindelijk moet je doen wat je zelf wil en waar je zelf vertrouwen uit put. In de praktijk worden CV's van meer dan 2 pagina's niet volledig gelezen. Misschien op dit moment trouwens wel wat meer dan anders omdat er groot tekort aan werknemers is: je hebt als werkgever dus niet meer 100 cv's op je vacature.
donderdag 16 augustus 2018 om 23:10
Hangt natuurlijk van de functie af.
Maar als je niet bij een of andere hippe jonge startup solliciteert zit je eerder goed met een heldere, rustige opmaak dan met een schreeuwerige infographic. Weet niet waar je aan denkt met grafische aspecten. Grafisch ontwerp is een vak opzich. Ik zie zelden mensen of bijvoorbeeld ZZP-ers die een goede huisstijl en opmaak hebben. Vaak is het té. Én tekst onderstreept, én tekst dikgedrukt, én verschillende kleuren, én cursief, én vakwerkjes etc.
Less is more. In één oogopslag moet iemand alles kunnen lezen, er moet ruimte overblijven om aantekeningen op te maken (voor een gesprek draait iemand die cv uit en maken ze in de kantlijn aantekeningen bij de cv, dus die ruimte moet er zijn). Ga er vanuit dat ze hem in zwart-wit uitdraaien, dus let op met kleuren die niet goed weergegeven worden in zwart-wit: Als je een kleur wil gebruiken, gebruik dan donkere kleuren en maximaal één naast zwart. Donkerblauw of donkergroen wordt zwart bij het printen, maar lichtblauw valt gewoon weg.
Gebruik één manier van accentueren: of een lijntje, of vet, of cursief.
Maar de less is more hangt natuurlijk samen met wat je uiteindelijk op je cv zet. Werk je met bullets, dan kun je je wat meer ruimte permitteren dan als je lappen tekst hebt.
donderdag 16 augustus 2018 om 23:16
Ik gebruik zelf ook een liggende CV. Maak het niet in powerpoint op want wil dat het er strak uitziet dus gebruik Adobe InDesign en maak hier een PDF van. Dan loop je ook niet het risico dat je mooie opmaak in word wordt verpest doordat iemand een oude versie gebruikt.snoepzak schreef: ↑16-08-2018 13:16Ik ben toevallig bezig (voor t eerst dat ik dit zelf doe) met het aannemen van mensen. Betreft externe consultants. Wat me opvalt is dat vrijwel alle cvs in powerpoint zijn opgemaakt . Opgedeeld in vakken met koppen en alleen puntgewijze toelichtingen. Leest heel prettig. Verder valt me op dat echt alleen relevante ervaring voor de functie wordt toegelicht. Heel prettig. Alle rest zal me worst wezen.
Prettige indeling: linkdboven foto, daarnaast wat personalia, eigenschappen. Daaronder max 5 meest relevante functies. Evt 1 regel met samenvatting van eerder/overig werk.
Helemaal onderaan balk met opleidingen en hobbies. Rechtsboven relevante werkervaring binnen mijn branche: "dit en dat project, die en die rol en liefst ook nog meetbaar resultaat (stijging kpi met xx procent, omzetverhoging van xxxx euro etc.).
Is voor mij echt meer dan genoeg info!
Voordeel is ook dat het papiertje op tafel kan blijven liggen bij het gesprek, als je drie pagina's hebt valt 2/3e altijd uit het zicht.
Hobbies heb ik er trouwens wel bij staan: zorgt inderdaad voor goede aanknopingspunten voor gezellig gesprek.
donderdag 16 augustus 2018 om 23:18
Heb ik ook niet. Vind dat volstrekt nutteloos. Wat maakt mijn uiterlijk nou uit. Bovendien neemt een foto essentiële ruimte in op mijn twee pagina's die ik nuttiger kan gebruiken. Er staat een link naar mijn linkedinprofiel, daar kunnen ze een foto vinden.
donderdag 16 augustus 2018 om 23:22
Ik heb een aantal vrijetijdsdingen die ik gedaan heb erop staan. En die zijn tot nu toe bij ieder gesprek ter sprake gekomen. Vaak aan het einde als er nog wat tijd over is en dan is dat toch echt leuk om het gesprek ontspannen af te ronden. Uiteraard wel zo neutraal mogelijk dat niemand daar echt iets negatiefs over kan denken: dus vooral sportief.Lady_Day schreef: ↑16-08-2018 19:59Als werkgever zou het me weinig boeien als je in je vrije tijd gaat kantklossen met kattenhaar, aan veganistische taxidermie doet of verkleed als Borat naar de uitjes van de lokale polonaisevereniging gaat. Waarom dat benoemen? Met een net CV en goede, persoonlijke brief val je namelijk al genoeg op.
donderdag 16 augustus 2018 om 23:24
Dat kun je ook ondervangen door die dingen onder werkervaring ipv nevenactiviteiten te scharen: als het parttime functies zijn waar je veel relevante ervaring uit haalt en veel tijd aan besteedt, ook al is het onbetaald, dan zou ik dat gewoon daar benoemen.yoshe schreef: ↑16-08-2018 21:41Snap ik, als het om dat soort hobbymatige dingen gaat. Maar als het om onbetaalde nevenwerkzaamheden gaat die wel degelijk iets zeggen over jou, over je werkervaring, je talenten en capaciteiten, dan zou ik dat toch graag willen benoemen. Ik heb een kopje nevenwerkzaamheden op mijn cv, omdat ik maar parttime werk en daarna heel erg actief ben op allerlei fronten (bijv binnen zakelijke netwerkclubs en een bepaalde maatschappelijke jongerenvereniging). Dan zou ik het raar vinden om dat weg te laten. Omdat het wel aangeeft hoe ik in het leven sta en wat ik belangrijk vindt.
Maar je hoeft het niet uit te schrijven. De opmerking: 10 uur per week coördinator maatschappelijke jongerenvereniging X. is al genoeg voor iemand om een vraag te stellen van: goh hoe kom je daar bij? En wat doe je daar?