Wie heeft er ervaring met een rusteloze partner?

11-03-2009 21:43 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al 3,5 jaar heb ik een hele leuke lieve vriend. Er is echter iets dat aan hem blijft knagen en daarom ook aan mij. Wij zijn beiden bijna aan het eind van onze studies en waar ik het idee van werken, samenwonen en dus eigenlijk settelen wel zie zitten blijft mijn vriend rusteloos.

Hij wil nog grote reizen maken, in het buitenland een master doen, een buitenlandstage en ga zo maar door. Uiteindelijk komt het erop neer dat ik hem dan 2 jaar zal moeten missen.

Ik zou hem nooit tegenhouden en zelfs stimuleren om zijn ding te doen. Dit moet volgens mij ook kunnen in een goede relatie. En wat is 2 jaar, als ik van plan ben nog een mensenleven met hem door te brengen?

Toch ben ik bang dat ik uiteindelijk niet in zijn plannen pas en dat hij te luchtig denkt over het feit dat we elkaar dan zo lang zo weinig zullen zien.

Heeft iemand ervaring? Is dit voor iemand herkenbaar? Hoe ga je hier het beste mee om?
Ik denk niet dat je jouw vriend rusteloos kunt noemen eerst en vooral, ik denk dat hij gewoon nog plannen heeft die hij graag wilt verwezenlijken voordat hij zich echt gaat settelen. Wou hij dat al lang? Of wisselt het constant bij hem wat hij wilt doen? Dat is iets anders.

Ja, je kan niet meer doen dan hem hierin te steunen inderdaad. Als jullie relatie goed zit, overleven jullie dit wel.

Die afstand tussen jullie zal dan best wel wennen zijn, maar voor hetzelfde geld beseft hij dan hoeveel hij je mist ed., dus het kan ook alleen maar positief zijn.
Het is iets waar hij het zo nu en dan ineens over heeft. Hij is er dus al wel langer mee bezig.

Bedankt voor je reactie. Heb je zoiets ook meegemaakt?
Nee, niet zoals jouw verhaal. Ik heb wel eens iets met een rusteloze man gehad in de zin van geen rust in zichzelf vinden (gewoon in zijn dagelijkse leven dus) en dacht in eerste instantie, jouw titel lezende, ook dat jouw topic meer op dat doelde. Daarom dat ik jou ook vroeg of hij constant wisselt in wat hij wilt of niet wilt. Maar dat lijkt dus niet het geval. Ik denk dat jouw vriend gewoon voor hemzelf duidelijk heeft wat hij allemaal nog wilt in de toekomst en dat jouw visie anders is (voor het nu), maar dat hoeft daarom zeker geen probleem te zijn, zolang jullie je beiden er niet slecht bij voelen.
Tja, heb je het hem gevraagd waar hij jou ziet in het geheel?

Misschien heeft hij er nog niet over negedacht en ik denk dat dat wel goed zou zijn voor je relatie.

Hij wil nog van alles doen terwijl jij al in een ander stadia bent (of dat hebt overgeslagen/geen behoefte aan) en er iets anders over nadenkt.

Ga een gesprek met hem aan en zeg dat je onzeker bent over de plaats die je inneemt in de toekomst met hem....
Nee echt?
Ik vind dit ook niet rusteloos, eerder jong en het leven willen ontdekken.

Misschien verwachten jullie in deze fase van het leven te verschillebde dingen. Praat daar eens over met elkaar.
haha,...ik ben nog steeds zo (35 jr), gaat nooit meer over bij mij (gelukkig niet). ik woon dan ook niet samen en ga volgend jaar heerlijk naar nieuw zeeland!
oh ja,...hoe mijn vriend daar me omgaat? Heel erg goed. Hij is meer huisje boompje beestje en wil het liefste samenzijn. Hij laat me vanaf het begin aan vrij waardoor de relatie stand kan houden. Anders zou ik me snel benauwd gaan voelen,...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven