Viva la mama

04-02-2009 12:47 1602 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het verderleutertopic voor de eindelijk aan de slag mama's

naamAnanADLReginaRebelsJanneJessieLieveLieveBloemParelH5BiebMHRoosEllenDiamondReginaBloempjeKrissieMarielle (Miss W)AnAnADLElesMH

BiebRebelsJanne
En die auto mag je lekker vol met deuken rijden?? Daar was je toch naar op zoek, haha?

Dus bij jullie is de knoop echt door en jullie houden het bij Felix en Nova? Als het bij ons definitief is gaat bij mijn man de knoop erin hoor, ik heb jarenlang de pil geslikt, kindjes gedragen en gebaart en dan mag de man ook wel eens iets doen! Mijn man staat er niet om te springen maar vindt wel dat ik groot gelijk heb.

Wat ik alleen wel shit vind dan is dat je niet weet wanneer je ongesteld worden zal als je zelf helemaal geen hormonen slikt....

@H5; groot gelijk dat je nu even voor je zelf kiest! Je zal het wel driedubbel om je oren krijgen maar dan heb je tenminste wel even lol gehad, het duurt nu tenslotte al lang genoeg!
MH, ik heb een aantal jaar geen hormonen geslikt en op een gegeven moment ken je je lijf wel zodanig dat je meestal wél weet wanneer je ongesteld wordt hoor. Ik voelde wel verandering in mijn lijf naarmate de maand vorderde. Bovendien had ik altijd 1 à 2 dagen voor ik ongesteld werd knallende koppijn. Nou wens ik je dat niet toe, duh, maar ik wist dus wél wanneer ik ongesteld werd. Het is wel makkelijk als je het weet he.

Was jij altijd heel onregelmatig dan?

Ik weet nog dat jij riep dat je al je kamers gevuld wilde hebben. Je hebt er toch 6?

In de praktijk is het toch best intensief he, kinderen. Ik zou er niet aan moeten denken om er 6 te hebben en dan niet alleen vanwege mijn gezondheid, maar voornamelijk vanwege het gebrek aan tijd voor mezelf. Kan me zo voorstellen dat dat bij jou ook zo werkt.

Hebben jullie al enig idee of jullie meer dan twee kinderen willen?
Bieb, ik krijg sowieso een keizersnede, maar dat heeft te maken met het feit dat de ks van Jona een T-incisie was, waardoor ze bang zijn dat de boel klapt op de "T-splitsing" so to speak als je weeën krijgt.

Je had al eerder door laten schemeren dat je was teruggekomen op je eerdere wens voor meer dan 2 kinderen. Fijn dat dit goed en rustig voelt. Lekker gaan genieten van je 2 kanjers!

H5, wat enorm f*ck dat je je zo slecht blijft voelen! Kan me overigens wel iets voorstellen bij het verhaal van ha. Jij ook, maar ondertussen zit je er maar mee. Sterkte en beterschap!

Zitah, jij en je gevoel, een bijzonder stel... Amazing!

MH, ik vind juist niets fijners dan geen hormonen in mijn lijf. Maar ik ben idd wel regelmatig ongesteld. Ik heb trouwens een paar jaar het koperspiraal gehad omdat ik geen hormonen wilde. Beviel mij prima, maar ook daar zijn de verhalen héél wisselend over.

Bedankt voor jullie lieve reacties! Ik zit nog steeds op een roze wolkje...

Dit itt tot man, die (geheel tegen zijn natuur in) wat somber en pessimistisch is en maar blijft drammen dat het natuurlijk nog steeds mis kan gaan. Het is maar goed dat we vrijdag op vakantie gaan, want hij is toe aan afstand van zijn werk en andere verplichtingen. Dit is zooooooooooo not like him!

Parel, wat had je weer een leuk blog geschreven op Hyves. Ik ben dadelijk ook zo'n moeder waarvan ze denken dat het mijn eerste is, ha ha. Wij hebben alles nieuw gekocht, omdat we bij de geboorte van Jona alles van mijn zus hadden gekregen en dat nu (na 3 kids) echt afgeragt is. Dus ik heb mezelf verwend met een nieuwe Bugaboo met alles erop en eraan, hi hi.

Hmmmmmmmmm, alhoewel het meerijdplankje (Bugaboard, ja ja) me zal verraden. Misschien moet ik dat er ff afslopen voordat ik met vers kind alleen naar de Prenatal ga

Roos, hoe ging je eerste spreekuur vandaag?

Hoe is het met de rest?
Ahh, lekker op vakantie!! Hoop dat je man weer zijn eigen ikje wordt en net als jij weer heel positief naar de zwangerschap kan kijken.

Ik ben op zich niet heel onregelmatig ongesteld hoor, wisselt zo'n 4 dagen maximaal. Het voordeel van de pil vind ik echter dat je alleen met je ongesteldheid bezig bent in je stopweek. Zonder pil zal ik het dus moeten uitrekenen en dan op een aantal dagen wat oplettender zijn. Ach, zo erg is dat ook weer niet....

We hebben inderdaad 6 slaapkamers maar die hoeven echt niet vol (meer). Ik vind het hebben van kinderen echt zwaarder dan dat ik van te voren had gedacht. Zeker met kabouter ben ik nu heel veel tijd kwijt op de momenten dat ze thuis is (thank god for the kdv). Het feit dat smurf een piemeltje heeft, heeft de kans op een derde aanzienlijk verkleind, meer smaken zijn er immers niet. Ik ben er nog niet uit of ik er nog eentje zou willen, als het aan mijn man ligt zijn we nu wel klaar. Hij is bijna 41 en wil niet te oud zijn als de kinderen wat ouder zijn. Hij wil dan nog lekker veel kunnen reizen bijvoorbeeld.

Als smurf een jaar is wil mijn man dat ik een definitieve beslissing maak. Óf we gaan er dan nog een keerje voor, óf we houden het hierbij. Mij lijkt drie wel leuk maar ik wil niet meer tijd inleveren dan ik nu al heb gedaan......
Gelukkig heb ik geen pijn aan de cyste. Enne, je hebt gelijk hoor MH ikke ook niet begrijp. Ik zou heel graag alleen maar BV geven. Maar omdat alle artsen me hebben geadviseerd om te stoppen, hebben we KV geintroduceerd. En omdat ikzelf geen afstand kan doen van het zelf voeden, kolf ik nog steeds als er een fles gegeven wordt. Bovendien ben ik bang dat vriendje niet genoeg krijgt door die cyste. (maar als ik naar zn dikke kp kijk, haha) Zo een beetje duidelijker?

H5 je hebt groot gelijk, nu even niet meer ziek zijn en gewoon genieten. Lekker met je kop in het zand. De gevolgen zie je later wel weer. Ik hoop dat je je huis verkoopt!
Zitah, klinkt goed allemaal. Super dat je je lijf zo goed kent. Gaan jullie nog naar winterbergen?

Wij zouden nog heel erg graag een tweede kindje willen. Aangezien ik volgende maand 36 wordt, willen we niet zo heel erg lang meer wachten. De verloskundige heeft ons wel heel duidelijk gemaakt dat je na een keizersnede 1 jaar lang niet zwanger mag worden, maar ik denk dat we daarna weer heel snel aan de slag zullen gaan. (Hoor mij nou, vriendje is nog niet eens 10 weken oud)

Hoe was je eerste spreekuur Roos?
quote:mostlyhappy schreef op 11 maart 2009 @ 17:00:

We hebben inderdaad 6 slaapkamers maar die hoeven echt niet vol (meer). Ik vind het hebben van kinderen echt zwaarder dan dat ik van te voren had gedacht. Zeker met kabouter ben ik nu heel veel tijd kwijt op de momenten dat ze thuis is (thank god for the kdv). Het feit dat smurf een piemeltje heeft, heeft de kans op een derde aanzienlijk verkleind, meer smaken zijn er immers niet. Ik ben er nog niet uit of ik er nog eentje zou willen, als het aan mijn man ligt zijn we nu wel klaar. Hij is bijna 41 en wil niet te oud zijn als de kinderen wat ouder zijn. Hij wil dan nog lekker veel kunnen reizen bijvoorbeeld.

Als smurf een jaar is wil mijn man dat ik een definitieve beslissing maak. Óf we gaan er dan nog een keerje voor, óf we houden het hierbij. Mij lijkt drie wel leuk maar ik wil niet meer tijd inleveren dan ik nu al heb gedaan......

Ik moet zeggen dat ik de overgang van 1 naar 2 kinderen vele malen groter vind dan van geen naar 1 kind.

Ervaren jullie dat ook zo?
ik merk wel dat de weekends met 3 best pittig zijn en die meiden doen toch nagenoeg alles zelf....
quote:AnAn schreef op 11 maart 2009 @ 19:47:

[...]

Ik moet zeggen dat ik de overgang van 1 naar 2 kinderen vele malen groter vind dan van geen naar 1 kind.

Ervaren jullie dat ook zo?In eerste instantie vond ik de overgang van 1 naar 2 kinderen wel wat lastig ivm aandacht verdelen, maar dat went. Ik vond de overgang van 0 naar 1 kind vele malen meer impact hebben. Ik voel me nu veel minder onzeker, durf veel meer op m'n eigen gevoel te vertrouwen.
Niets gelezen. Wilde alleen maar ff zeggen dat we net een pretecho gehad hebben en dat we nu toch weten wie dat kleine mupke in mijn buik is!!!!!!!!
Ja hallo. Ons lekker maken en dan niks zeggen. Vertel vertel vertel!!

T was gisteren trouwens erg gezellig, geen spijt van. Na drie uur begeeft mijn stem en keel het wel totaal en nu heb ik erg veel last, maar het was het wel waard.
Hè lekker H5, dat je hebt genoten! Nu even de zure vruchten plukken, maar het gevoel dat het het waard was, overheerst dus. Super!

Eles, volgens mij hoef je geen jaar te wachten hoor! Zou ik even een 2nd opinion over vragen. Een vriendin van mij was 39 toen ze van de 1e beviel (met een ks) en wilde ook niet lang wachten voor een 2e. Zij was toen na 6 maanden (!) alweer zwanger en de 2e (à 10 pond!) is er zelfs natuurlijk uitgekomen, zonder enige complicaties.

MH, ik hoor van vriendinnen die er 3 hebben dat de 3e nauwelijks meer impact heeft op je tijd/energie, dat je die er "even bij doet". Klinkt oneerbiedig, maar ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel. Zij geven stuk voor stuk aan dat je dan al zo'n georganiseerd geheel hebt dat de derde zich daar wel invoegt. Ik heb natuurlijk zelf geen ervaring, maar dit is wat ik vaak hoor.

Janne, wat leuk! Ik ben echt heel nieuwsgierig of één van ons twee de traditie hier gaat doorbreken. Ik denk zelf steeds sterker dat ik dat in ieder geval ga doen.

Ga je het echt voor ons geheim houden???? Ik hoop van niet!

Hoe was de echo verder? Ben je weer wat gerustgesteld in je gevoel? Zag alles er goed uit?

Krissie, hoe is het nu met Bram? Nog steeds diarree?

En AnAn, hoe is het met Kaj? Trekken de pokken weg?

Jessie, bedankt voor je lieve berichtje op mijn hyves!

Regina, hoe is het nu op je werk? Is het al definitief dat je voor jezelf gaat beginnen?

Lieve, kom nou toch eens onder dat bouwpuin vandaan! We missen je!

Ik ben vandaag vrij, man werkt en kind op het kdv. Wat is dat toch een ongekende luxe. Moet wel e.e.a. voorbereiden voor de vakantie, maar dat is niet erg. Lekker op mijn tempo. Zit ook nog lekker met badjas aan achter de pc. Oh oh oh, wat is het leven toch zwaar!

Heb net een nieuw topic geopend over broertjes/zusjes in dezelfde groep op het kdv. Wellicht dat een aantal van jullie daar ook wel even willen reageren? Janne, jij werkt toch op een kdv, misschien kun jij mij van dé tip voorzien?
@Rebels; het gaat mij niet zo heel erg om de drukte van een derde. Ik moet zeggen dat we smurf er nu al een beetje bij doen.... Kabouter vergt alle energie en aan smurf hebben we geen kind. (Sorry AnAn, ik moet dus echt zeggen dat de inpact van 0 naar 1 100x groter was dan van 1 naar 2 kinderen.)

Het is meer de leeftijd van man en de het feit dat het dan nog weer langer duurt voor we onze handen weer vrij hebben.

@Eles; wel super fijn dat je nu nog steeds BV kunt geven en je schijnbaar geen last hebt van die domme cyste. Wat is het behandelplan nu verder? Moet ie uitzichzelf slinken?

@H5; ben bl;ij voor je dat je ondanks die rotkeel wel het idee hebt dat je er goed aan hebt gedaan en je zo hebt kunnen genieten!

@Jannes; ik wil het ook weten!!!!!

@Krissie; maar die meiden van jullie houden volgens mij zelden hun mond en hebben bergen energie, daar zou ik ook moe van worden.....

Krijg vanmiddag 8 kersverse moeders met baby's over de vloer van de pufclub....
Hoi Hoi!

Weer even heel kort (en ego, sorry!), want ik heb op dit moment weinig tijd. Over een half uurtje wordt er aangekondigd in mijn team dat ik ontslagen word...

Iedereen is hier super zenuwachtig en de meest wilde indianenverhalen gaan de ronde over het aantal mensen dat er uit moet. Ik hoorde van de week zelfs dat de helft van mijn team eruit moet (van iemand uit mijn team). Gelukkig weet ik dat dat niet zo is, en dat alleen ik maar het 'slachtoffer' ga worden. Uiteindelijk gaat het allemaal goed voor mij en mijn team uitpakken, want ik ga per 01-05 in outplacement voor 6 maanden en ga dus uiteindelijk pas per 01-11 echt uit dienst. In die 6 maanden zal ik dedicated voor een groot project gaan werken en mijn werk dus overdragen aan iemand in mijn team, die dus een promotie gaat krijgen tot manager (en dat wil ze heeeeel graag). Verder hoeven we nu dus verder niemand te ontslaan die dat niet wil en kan ik eind dit jaar alsnog voor mezelf gaan beginnen met ongeveer een jaarsalaris aan ontslagvergoeding op zak. Klinkt gek, maar ik ben blij dat ik ontslagen wordt, want anders was ik misschien zelf ook wel rond die tijd weg gegaan om voor mezelf te beginnen, maar had ik niet in dat project gewerkt en geen ontslagvergoeding gekregen....

Rebels, ik las net even vlug dat je placenta voor een heel groot deel naar boven is getrokken, SUPER nieuws meid! Heerlijk genieten van jullie vakantie!

Voor de rest een hele dikke knuffel en ik kom hopelijk vanmiddag nog even buurten, want na dit soort announcement wordt er over het algemeen niet veel meer gewerkt.
Klinkt idd raar maar wat fijn dat je ontslagen wordt Regina! Heel erg veel plezier en succes met je eigen bedrijf.

Jannes, vertel, vertel, vertel.... ik gok op een jongen.

Ik ken mijn lijf toch niet zo heel goed hahaha, follikel zat er nog vanmorgen. Voel nu nog wel wat steekjes maar naar mijn idee was ie allang gesprongen. Niet dus. Dus haal alle complimenten van gister maar weer weg

F was nu 21mm.. rijp genoeg! Vanmorgen inseminatie gehad en morgen middag (gok ik) weer 1. Ovu test was vanmorgen nog negatief. Net weer getest (handig die gratis testen van het zh ) en het tweede streepje begint licht mee te kleuren.

Vanavond of morgen positief denk ik, dat betekent morgenmiddag of zaterdagmorgen nog een keer insemineren.

Tig dubbelop dus.... ik begrijp er echt geen zak van als ik deze maand niet zwanger ben

Ga snel meis halen..... Doei!
Zitah, spannend weer!!!!!

Regina, de kogel is door de kerk dus wat betreft je toekomst in het bedrijf en de plannen om voor jezelf te beginnen. hartstikke fijn dat het op een manier is gegaan die jij zelf heel prettig vind!

H5, wat een pech heb jij de afgelopen tijd toch met je gezondheid. Beterschap meis

Jullie gokken maar raak, ik hou het zlefs voor jullie geheim. Mss een poll starten? Geslacht, datum en naam. De winnaar krijgt een pakje muisjes in de juiste kleur! ( hihi )

Oh ik moet rennen, er staat iemand aan de deur
Jongen, 28 juni en hij heet Ties .... kom maar op met dat pak blauwe muisjes
quote:Zitah schreef op 12 maart 2009 @ 14:02:

Jongen, 28 juni en hij heet Ties .... kom maar op met dat pak blauwe muisjes We wachten af..........
Hahahaha Jannes gaat ons nog 4 maanden pesten!

Wowie Zitah, had jij het even bij het goede eind! Enne ik denk dat je de gyn best kan knuffelen hoor! Lief wil ook steeds naar VU om ze te bedanken voor Tim! Hihi...

Bieb, ik geef je gelijk hoor! Je hebt 2 mooie gezonde kindjes, is goed zo!

MH ik zie ons al staan in de kroeg! Hahaha.

Rebels ook een mooie Bugaboo, zal je zien wordt je ook een moeder met een vers kind! Welke kleur heb je?!

Regina, hoe voel jeje nu de kogel door de kerk is?

Tim is trouwens weer/nog steeds ziek. We zijn zelfs gister evne langs de ha geweest. Zat gister helemaal geen pit meer in. Hing als een soort rugzak aan de voorkant aan me, wilde niet eten niet drinken en begon ook te spugen. Ik moest 's avonds uiteten met mijn werk en had er gewoon geen goed gevoel over. Gelukkig mochten we even langskomen. Was gelukkig niks ergs aan de hand. Buikje voelde goed, longen waren schoon. En ja de koorts was niet erg als dat een week bleef....zal dan wel. Mocht m 2 keer per dag paracetamol geven en wel zorgen dat hij wel goed drinkt. Gelukkig gaat dat nu goed. Hij had net nog 38.0 dus gaat wel de goede kant op.

Roos dinsdag moet hij voor zijn laatste prikjes voorlopig, kijk het nog even aan maar anders zeg ik dat af, ga ik alleen voor controle, doe ik prikjes later. Hebben soms een inloopspreekuur voor vaccinatie.

Ah gos, arme Tim. Zo zielig als kindjes ziek zijn. Hopelijk blijft het de goede kant op gaan.

Net een positieve test, eindelijk... Morgen dus weer een inseminatie. Hopelijk de laatste ooit.
Hallo allemaal,

Ik lees heel trouw mee, maar elke keer als ik op iedereen wil reageren weet ik niet waar ik mee beginnen moet. Het is een grote warboel in mijn hoofd, ik leef een beetje op de automatische piloot.

Met Kaj gaat het nog steeds niet lekker, de waterpokken zijn wel ingedroogd, maar hij heeft al maanden last van vastzittend slijm en hij heeft vaak gigantische hoestbuien. Ik ben er een aantal keren mee bij de dokter geweest, maar zijn longen klinken schoon. De afgelopen maand is het 's ochtends drama: de fles van 180cc gaat erin, meneer krijgt een hoestbui en de 180cc komt er weer uit. Alle huis, tuin en keukenmiddeltjes hebben we geprobeerd en af en toe blijft ie in de hoest hangen.

Van de week weer de dokter gebeld, maar weer voor Jan Doedel langs geweest. Er is niks aan te doen!!??

Ik had wel eens gehoord dat het met vernevelen of loskloppen bij de fysio opgelost kon worden, maar dat vond de dokter (was by the way een co-assistent) niet nodig.

Ik moet hem over 2 weken wegen bij het inloopspreekuur, en als ie dan nog nauwelijks iets aangekomen is (hij is maar 6,5 kilo) worden we doorverwezen naar de kinderarts.

Dus weeeeeeer 2 weken wachten en de hoestbuien aanzien en horen. Verder blijven de nachten ook zo beroerd. Hij ligt vaak te jammeren of huilen in zijn slaap (vaak mét speen in de mond) en blijft ook jammeren. We hebben van alles geprobeerd: gewoon een aai over zijn bol, even bij hem blijven, toch eruit halen en even in de armen nemen. Wat we ook geprobeerd hebben is zijn bedje op een andere plek in zijn kamer zetten (Feng Shui), we hebben het bij ons op de kamer gezet. He-le-maal niks helpt!

Dus de laatste tijd ligt ie vanaf een uur of half 4 (soms nog eerder) tussen ons in. Eigenlijk tegen mijn principes, maar het zorgt er wel voor dat wij allemaal slapen.

Ik heb me ook her en der laten informeren, en het idee dat we hem dan niet meer in zijn eigen bed zouden krijgen is ongegrond en waarschijnlijk gebaseerd op een enkel geval. Het is een nooit onderzochte, dus nooit bewezen stelling.

Meer dan de helft van de kinderen in deze wereld slaapt de eerste jaren bij zijn/haar moeder in bed.

Dus we laten het even zo, en als we allemaal weer wat meer uitgerust zijn gaan we proberen hem de hele nacht in zijn eigen bedje te houden.

Ook zit ik erover te denken nog een keer met hem naar de cranio sacraal therapeut te gaan (= een aftakking v.d. osteopatie). Zij heeft destijds ontdekt waarom Kaj niet wilde drinken. Dus misschien kan zij mij ook wel vertellen waarom het slapen zo ruk gaat.

Ik merk dat ik er een beetje doorheen begin te zitten. Fenja vraagt natuurlijk ook de nodige aandacht, het huishouden is niet bij te benen (vooral de was), ik heb mijn werk nog, en wil natuurlijk ook mijn sociale leven een beetje bijhouden (al lig ik het liefst elke avond om 21 uur op bed vanwege de moeheid). Verder veel slecht-nieuws-berichten om ons heen wat me best aangrijpt.

Kortom, het word tijd dat het lente wordt!!

Sorry voor mijn enorme egobericht, maar wilde het toch even kwijt.
Hoi lieverds, even snel wie heeft er ervaring met een chiropractor voor de kleintjes? Meiske hier wordt met de dag erger. Nu is de avond heftig en de nacht ronduit klote. Alleen bij mij in bed liggen zodat de borst er bij de eerste kik in kan lijkt nog te helpen. Meiske is zo verdrietig 's avonds en 's nachts (tot flink overgeven toe) en juist zo happy overdag. Snap er niks van.
Anan, shake hands en big hug. Meisje huilt weer dus moet alweer naar boven...
Jannes, ik ben erg benieuwd naar het geslacht van jullie kruimel. Pfff, nog 4 maanden wachten dus voor ons.

Ellen, een knuffel voor de kleine Tim. Arm schaap! Hopelijk is ie snel weer opgeknapt. Ik ben benieuwd hoe het drinken uit een gewone beker zal gaan als je het in bad gaat oefenen.

Zitah, wat een wereldvent die gynaecoloog van je. Super zeg!

Ik ga dit keer nog harder duimen dan anders!!!

Regina, hoe hebben je collega's gereageerd op het nieuws?

En ben je enigszins opgelucht nu het ontslag bekend gemaakt is?

Bieb, hoe gaat het met de krampjes van Felix? En slaapt ie nog steeds op zijn eigen kamertje? Gaat dat goed?

Roos, ik las op je hyves dat je eerste spreekuur erop zit. Hoe is het gegaan?

Eles, wat fijn dat je bv kan blijven geven zeg! Heb je nog (veel) pijn of wordt het steeds minder? Met de kleine man ook alles goed! Hij is alweer 2 maanden, time is flying.

H5, voor jou een dikke knuffel. Jij loopt ook enorm te kwakkelen zeg, ik heb echt met je te doen!!!

Parel, echt meid, jij moet columns gaan schrijven. Je blog was weer om te gillen zo goed!! Bij ons in de Prenatal zie je de nieuwbakken mama's ook echt zo lopen zoals jij omschrijft! Hahaha.

Rebels, en jullie kleine man/meid komt in een gloednieuwe bugaboo. Is het kamertje mooi geworden? En ben je nu volop aan het genieten gegaan na het goede nieuws?

ADL, hoe was jullie weekendje weg eigenlijk? Is het goed gegaan met Florian, of had ie al eens eerder in een andere omgeving geslapen?

MH, ligt de kleine man nog steeds ingebakerd? Helpt het goed?

Diamond, voor jou een dikke knuffel. Jij hebt ook veel voor je kiezen (gehad) zeg!

Kris, hoe gaat het met Brammetje? En met jou? Trek je het allemaal nog wel een beetje??

Bloem, wij hebben enorm veel baat gehad bij een cranio sacraal therapeut. Ik had er nog nooit eerder van gehoord, maar damn, wat hebben wij veel gehad aan dat mens. Misschien iets voor jou om met je meisje naartoe te gaan?

Ik hoop nu dat ik iedereen gehad heb...

Mochten jullie me een poosje niet lezen, ik lees wel trouw mee hoor!!!
AnAn en Bloem, een hele dikke knuffel voor jullie

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven