Witte verf van terrastegels halen

20-08-2018 17:29 18 berichten
Oh ramp...met een klodder witte verf onder mijn slipper heb ik nu op 12 antraciet kleurige tegels een spoor achtergelaten... heb het helemaal laten opdrogen en zit nu te prutsen met een schuurpapiertje. Dat wil nog niet erg. Wie heeft de gouden tip? :@@:
met zo'n verf van raam afkrabbetje?
Alle reacties Link kopieren
Terpentine? Wat voor verf is het? En wat voor tegels zijn het?
Is het latex, acrylverf of verf op terpentinebasis?

Misschien met zo'n verf-afbrandföhn?
Huilen?
Het is verf op waterbasis en de tegels zijn zonder laagje, dus een open structuur, of hoe zeg je dat. Ik kan het met een schuurpapierje redelijk wegkrijgen maar dat is inclusief de kleur van de tegels, een beetje. En er blijft toch een beetje witte waas achter.

Is het een raar idee om er gewoon overheen te gaan met een antracietkleurige verf??
anoniem_63658ee6ae4ba wijzigde dit bericht op 20-08-2018 18:50
Reden: Typo
0.58% gewijzigd
karin6789 schreef:
20-08-2018 18:36
Huilen?
Ja echt hoor
Gewoon buiten op je terras? Dat slijt vanzelf wel joh.
Kun je de verfresten die er nog op zitten niet met water wegkrijgen? Tip voor een eventuele volgende keer: niet laten opdrogen, eventuele klodders verwijderen met een plamuurmes o.d. en dan met een natte doek de verf verwijderen.
Life's not about waiting for the storm to pass... It's about learning to dance in the rain.
Erg vervelend als zoiets gebeurt.
Life's not about waiting for the storm to pass... It's about learning to dance in the rain.
ninia schreef:
20-08-2018 18:36
Het is verf op waterbasis en de tegels zijn zonder laagje, dus een open structuur, of hoe zeg je dat. Ik kan het met een schuurpapierje redelijk wegkrijgen maar dat is inclusief de kleur van de tegels, een beetje. En er blijft toch een beetje witte waas achter.

Is het een raar idee om er gewoon overheen te gaan met een antracietkleurige verf??
Niet doen!
Wordt echt heel lelijk
Thinner?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Als het in de poriën is getrokken krijg je het haast niet weg. Misschien toch een oplosmiddel op een tandenborstel en vaak deppen met papier.
Of anders vraag je het aan de fabrikant/importeur van die tegels.
Hogedrukreiniger erop zetten?
Of is het binnen?
“Don’t look back – you’re not going that way.”
gizzmo-returns schreef:
20-08-2018 17:30
met zo'n verf van raam afkrabbetje?
Nogmaals
gizzmo-returns schreef:
20-08-2018 19:43
Nogmaals
Gaat er niet af als de tegels een open structuur hebben. Er blijft altijd wat achter IN de tegel.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Doet me eraan denken toen de frituurpan omviel op de grinttegels. Zie dat er maar eens tussenuit te krijgen. En met het zonnetje erop smolt dat dan weer lekker...
als je het niet wegkrijgt kun je ze verven met betonverf.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven