Bugtopic

27-11-2017 10:10 3053 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers,

Een nieuw bugtopic? hoor ik jullie denken. Idd een nieuw bugtopic. Aangezien we het CM-topic graag willen behouden waar het voor bedoeld is en we degenen die eigenwijs zijn toch de mogelijkheid willen bieden om bugs door te geven, open ik dit topic en ben ik ook degene die hier zal reageren en voor doorgeefluik zal spelen.
Even een aantal dingen van te voren:
- ik ben zoveel mogelijk aanwezig, maar geen 24 uur dus het kan even duren voor je een reactie krijgt
- als je een bug meldt, geef dan ook even aan welk apparaat je gebruikt, welke browser en zo nodig een screenshot
- als het om een individuele bug gaat, verwijs ik je door naar de mail
- offtopic gesprekken zal ik ook hier verwijderen. Een enkele opmerking geen probleem, maar kletsen over het theeservies van je oma, de steenpuist van tante Sjaan of welke forummer nu weer grappig is mag in andere topics.

Verder zal ik ook hier in rood een overzicht geven van de bugs die gemeld worden en hopelijk ook wanneer het opgelost is.

met vriendelijke groet,

Junior

Opgeloste issues:

• forum is traag, waarschijnlijk door reclame die op de achtergrond laadt heeft ook te maken met grote database en daar zijn inmiddels aanpassingen aan gedaan waardoor het forum sneller laadt.
  • mobiel forummen is moeilijk door de reclames de banners zijn geoptimaliseerd, dus je zou hier minder last van moeten hebben
  • lees meer is vervelend doordat je er op iedere pagina opnieuw op moet klikken en als je scherm van stand verandert, krijg je weer de leesmeer-knop en vaak nog maar de helft van de berichten de toonmeer-knop blijft
  • pijleroverzicht geeft geen topicopener aan, maar de laatste forummer die heeft gereageerd blijft zo
  • op de pagina's nieuw en actief worden bolletjes niet grijs na lezen van alle berichten en je komt ook niet op het laatste bericht. Vanuit de homepage kun je er ook niet mee naar een topic blijft zo
  • meer topics terug kunnen zien onder Gereageerd blijft ook zo, met de knop toon meer kun je wel meer topics zien
  • telling aantal pagina's klopt niet op de homepage dit is opgelost
  • pb-en werkt alleen als je hetzelfde draadje gebruikt waar je voor het nieuwe forum al mee pbde en er komt geen melding als er een pb binnenkomt Dit is opgelost
  • forummers die geblokkeerd staan, maar zijn wel zichtbaar dit is opgelost, je ziet wel de vraag 'Berichten van forummer X toch zien?'
  • topics die verwijderd zijn uit Gereageerd, kun je niet meer terugzettenDit is opgelost
  • bij het klikken op een linkje, kom je niet automatisch weer terug in het topic waar het linkje uit komt dit is opgelost
  • je kunt niet via de quote op het originele bericht komen door op het pijltje te klikken opent het originele bericht in een nieuw tabblad
  • eigen topics staan niet in de lijst Gereageerd/voor jou Dit is opgelost
  • je moet terug naar de homepage om naar een andere pijler te kunnen, dat kan niet vanuit een pijler Dit blijft zo
  • ga naar paginanr. werkt niet Dit is opgelost
  • als je op de roze knop plaats reactie klikt, gaat de pagina naar boven pagina gaat nu naar het tekstveld
  • advertenties op de homepage staan regelmatig over de tabbladen nieuw en actieve topics waardoor je daar niet bij kunt fijn als jullie dit altijd zo snel mogelijk doorgeven via communitymanager@viva.nl met een screenshot, zodat ik dit aan de desbetreffende afdeling kan doorsturen
  • avatars zijn niet zichtbaar bij sommige forummers Dit is opgelost. Zie je geen avatars, dan ligt dit waarschijnlijk aan je cookie-instellingen. Er wordt naar gekeken of dit aangepast kan worden.

Wordt aan gewerkt/ staat nog open:

• linkjes graag een ander kleur en openen in een nieuw tabblad/scherm links zijn nu in een andere kleur, wordt nog gefikst dat ze ook in nieuw tabblad openen
  • je komt niet meer bij de laatstgelezen posting
  • Op tablet wordt de Lees Ook-balk over de berichten heen geplaatst, waardoor reageren niet kan of er niet naar een volgende pagina kan worden doorgeklikt.
  • Als je een topic aanmaakt via de link rechtsboven, dan valt de Lees Ook volledig over de rechterkant van het tekstveld en de button om het topic te plaatsen.
  • De Toon Meer-knop is vaak niet zichtbaar op ipad waardoor je topics dus niet volledig kunt lezen.
  • in Firefox kun je geen topics uit Gereageerd verwijderen
  • als de volgorde van de postings wordt veranderd naar nieuwste posting eerst, kom je op een willekeurige plek uit in het topic
  • Je krijgt geen melding (roze bolletje) wanneer je een nieuw privébericht hebt ontvangen. Ook wil je je hier een melding van krijgen per mail
  • geanonimiseerde nicks zijn nog te loepen dit is grotendeels niet meer mogelijk, wordt aan gewerkt
  • je kunt privéberichten niet helemaal verwijderen uit je postvak in en postvak uit
  • inbox is onoverzichtelijk

communitymanagerviva wijzigde dit bericht op 18-09-2019 10:50
68.64% gewijzigd
MuyBien schreef:
20-08-2018 16:58
Ik zie weer geen avatars. Op de iPad
Volledige cookies accepteren. En geen adblocker gebruiken.
lise1985 schreef:
20-08-2018 16:59
Volledige cookies accepteren. En geen adblocker gebruiken.
Bedankt. Het werkt weer.
Wordt er überhaupt nog gewerkt aan de bugs?
¡Apagando las luces!
SombraOnline schreef:
21-08-2018 09:30
Wordt er überhaupt nog gewerkt aan de bugs?

Jazeker. Ze zijn er mee bezig. :sarcastic:
RikM schreef:
21-08-2018 12:00
Jazeker. Ze zijn er mee bezig. :sarcastic:
Heel erg hard.
¡Apagando las luces!
SombraOnline schreef:
21-08-2018 12:09
Heel erg hard.

Al een jaar of 2 volgens mij.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Niet op topics kunnen reageren
Ik denk dat ik de oplossing heb.
Tegen spam, tegen offtopic, tegen het wissen van berichten én tegen op de man!

Als jullie nu gewoon élk bericht gaan controleren?
En gewoon niks goedkeuren, enkel de artikelen over glimmende harde stijve pikken enzo.

Echt, probeer het gewoon lang uit en negeer de kritiek. Blijf intern overleggen, en overleggen, en negeren en voor de vorm af en toe wijzen naar TD.

Ik garandeer jullie dat het helpt tegen de vier dingen die ik beschreef.
Ik denk dat je zelf na lang wachten en intern overleg kunt bewijzen dat het werkt en vervolgens lekker zo door kunt gaan.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
:rofl:
¡Apagando las luces!
De puntjes in de namen om zoekresultaten te voorkomen werken helemaal NIET.

Hier het bewijs:
https://imgur.com/b4S0X5b
https://imgur.com/xtVPeLe
https://imgur.com/6PjcPx8
SaskiaBrain schreef:
24-08-2018 16:40
De puntjes in de namen om zoekresultaten te voorkomen werken helemaal NIET.

Wie zegt van wel dan? Punten en andere leestekens in een zoekopdracht hebben geen betekenis dus worden doorgaans genegeerd.
En toch kan mijn Google dat topic niet vinden als ik de naam opzoek.
¡Apagando las luces!
feow schreef:
24-08-2018 11:21
Ik denk dat ik de oplossing heb.
Tegen spam, tegen offtopic, tegen het wissen van berichten én tegen op de man!

Als jullie nu gewoon élk bericht gaan controleren?
En gewoon niks goedkeuren, enkel de artikelen over glimmende harde stijve pikken enzo.

Echt, probeer het gewoon lang uit en negeer de kritiek. Blijf intern overleggen, en overleggen, en negeren en voor de vorm af en toe wijzen naar TD.

Ik garandeer jullie dat het helpt tegen de vier dingen die ik beschreef.
Ik denk dat je zelf na lang wachten en intern overleg kunt bewijzen dat het werkt en vervolgens lekker zo door kunt gaan.
:worship:
Joepiedepoepie, de cm is terug van vakantie en heeft een bericht op het modtopic geplaatst.

Korte samenvatting: Hullie hebben in al hun wijsheid een ding tegen spam bedacht en feedback daarover enkel via mail. Op het modtopic is het off-topic.

Beste cm, jullie zijn gebruikersonvriendelijke bezig en helpen het forum verder om zeep. Commentaar daarover is ongewenst.
Jullie noemen kunnen loepen van nieuwe gebruikers een bug. Denkfout van enorme proporties waarbij je heel erg duidelijk maakt dat je geen ruk begrepen hebt van het forum.
Dat loepen is de bug niet, dat loepen is de manier waarom dit onbeschrijflijk idiote forumonvriendelijke plan omzeild kan worden.
De bug is het onzalige plan om het forum voor nieuwe gebruikers zó onvriendelijk te maken dat je nieuwe gebruikers wegjaagt.

Ik heb geen enkele behoefte om achter de schermen te mailen. Om dát te mailen wat hier op het forum al luid en duidelijk wordt aangegeven en omschreven door verschillende gebruikers.

Jullie hebben een 'nieuw' forum neergezet. Vol bugs. Waar jullie heel erg weinig aan doen. Waar jullie amper of geïrriteerd op reageren. Met nieuwigheidjes die niet werken. Nogmaals:

* lees verder is irritant en vertraagt. Je ziet eerst alle berichten en dan verspringt je beeld en valt de boel weg (duurt lang!) en krijg je die onzinnige rotknop, élke pagina opnieuw. Daar moet je op drukken (kost tijd) en dan verspringt je beeld weer om deze keer wel blijvend te tonen wat je eerst in een flits al zag.

* lees ook is te debiel voor woorden. De bobo (kleuterblad) had betere artikelen.
Fijn dat jullie je graag gênant willen profileren, maar als forummer heb je hier helemaal niets mee. En wegklikken kan maar heel kort. Die ongein komt steeds weer ongewenst terug.

* jullie verneuken de dynamiek van het forum door je idiote toegangsbeleid.

* jullie zijn zo toegankelijk als (ik heb even moeten nadenken over een vergelijking die past bij de ontvanger) een granaatappel van graniet.

En als je je afvraagt waarom mensen hier toch blijven en toch blijven klagen en zeuren op dit topic en het modtopic?

- de forummers zijn wél leuk.
- geloof het of niet: blijven drammen en zeuren helpt uiteindelijk wel (iets), tenminste zo was het in het verleden wel. En cm en moderators gaan vanzelf weer weg, zeker als ze zo ongeïnteresseerd en onbetrokken zijn.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
gizzmo-returns schreef:
20-08-2018 07:19
En weer uitgelogd
we zijn weer een week verder en weer overal uitgelogd. Wordt hier nog een keer wat aangedaan of zit ik hier te roepen zonder enig nut?
feow schreef:
27-08-2018 15:11
Joepiedepoepie, de cm is terug van vakantie en heeft een bericht op het modtopic geplaatst.

Korte samenvatting: Hullie hebben in al hun wijsheid een ding tegen spam bedacht en feedback daarover enkel via mail. Op het modtopic is het off-topic.

Beste cm, jullie zijn gebruikersonvriendelijke bezig en helpen het forum verder om zeep. Commentaar daarover is ongewenst.
Jullie noemen kunnen loepen van nieuwe gebruikers een bug. Denkfout van enorme proporties waarbij je heel erg duidelijk maakt dat je geen ruk begrepen hebt van het forum.
Dat loepen is de bug niet, dat loepen is de manier waarom dit onbeschrijflijk idiote forumonvriendelijke plan omzeild kan worden.
De bug is het onzalige plan om het forum voor nieuwe gebruikers zó onvriendelijk te maken dat je nieuwe gebruikers wegjaagt.

Ik heb geen enkele behoefte om achter de schermen te mailen. Om dát te mailen wat hier op het forum al luid en duidelijk wordt aangegeven en omschreven door verschillende gebruikers.

Jullie hebben een 'nieuw' forum neergezet. Vol bugs. Waar jullie heel erg weinig aan doen. Waar jullie amper of geïrriteerd op reageren. Met nieuwigheidjes die niet werken. Nogmaals:

* lees verder is irritant en vertraagt. Je ziet eerst alle berichten en dan verspringt je beeld en valt de boel weg (duurt lang!) en krijg je die onzinnige rotknop, élke pagina opnieuw. Daar moet je op drukken (kost tijd) en dan verspringt je beeld weer om deze keer wel blijvend te tonen wat je eerst in een flits al zag.

* lees ook is te debiel voor woorden. De bobo (kleuterblad) had betere artikelen.
Fijn dat jullie je graag gênant willen profileren, maar als forummer heb je hier helemaal niets mee. En wegklikken kan maar heel kort. Die ongein komt steeds weer ongewenst terug.

* jullie zijn zo toegankelijk als (ik heb even moeten nadenken over een vergelijking die past bij de ontvanger) een granaatappel van graniet.

En als je je afvraagt waarom mensen hier toch blijven en toch blijven klagen en zeuren op dit topic en het modtopic?

- geloof het of niet: blijven drammen en zeuren helpt uiteindelijk wel (iets), tenminste zo was het in het verleden wel. En cm en moderators gaan vanzelf weer weg, zeker als ze zo ongeïnteresseerd en onbetrokken zijn.
Eens met bovenstaande, voor mij nog een toevoeging: als je gereageert hebt in een topic, hoef ik niet steeds naar mijn eerste reactie toe zodra ik weer hetzelfde topic open, echt zo onhandig. Kunnen jullie dat veranderen?
Enne een maximum aan een OP zou ook wel fijn zijn of een OP niet op iedere pagina terug laten komen. Dank jullie wel.
Ik vraag me toch af hoe je phpBB zó kan verneuken dat amper iets werkt :rofl:
¡Apagando las luces!
feow schreef:
27-08-2018 15:11

:kneel: Dit!

CM en TD, doe wat aan de wantoestanden op dit forum of wees eerlijk als dit is wat het is en er op geen één vlak verbetering gaat plaatsvinden. Dan weten forummers waar ze aan toe zijn en kunnen aan de hand daarvan een beslissing nemen hier te blijven of niet.
Dit halfslachtige gedoe duurt echt al veels te lang en wekt enorm veel irritatie op.
Ik kom oorspronkelijk uit Ironië. Dat ligt naast de Sarcastische zee.
Ik geloof echt helegaar niks meer van wat de CM wauwelt in haar 'updates'.
Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
gizzmo-returns schreef:
27-08-2018 18:07
we zijn weer een week verder en weer overal uitgelogd. Wordt hier nog een keer wat aangedaan of zit ik hier te roepen zonder enig nut?
Ik blijf stug volhouden. Weer een week later en weer overal uitgelogd.

WORDT HIER NOG WAT AANGEDAAN ?
gizzmo-returns schreef:
03-09-2018 18:06
Ik blijf stug volhouden. Weer een week later en weer overal uitgelogd.

WORDT HIER NOG WAT AANGEDAAN ?
En ik ook weer.
Ik word op mijn iPad (uit oertijd, met safari) niet echt uitgelogd, want ik moet als ik weer binnenkom niet weer inloggen. Maar wel om de haverklap van het forum gemikt.
Nemaìn’ schreef:
03-09-2018 18:18
En ik ook weer.
Worden jullie tijdens het forummen steeds uitgelogd? Is dit wanneer je een bepaalde actie doet, of is het gewoon random?

Vriendelijke groet,
Community Manager Viva Forum
feow schreef:
03-09-2018 18:49
Ik word op mijn iPad (uit oertijd, met safari) niet echt uitgelogd, want ik moet als ik weer binnenkom niet weer inloggen. Maar wel om de haverklap van het forum gemikt.
Wat bedoel je precies met dat je eraf gemikt wordt? Dat klinkt als uitgelogd worden?
Wanneer gebeurt dit precies?

Vriendelijke groet,
Community Manager Viva Forum
Waarom zie je een zelf geplaatst topic nooit zelf bij de actieve topics?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven