Zwanger worden!

22-05-2017 08:14 468 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo!
Wie zit er net als ik nog meer in de spannende fase van (voor een 1e keer) zwanger worden?
Zin om er hier over mee te kletsen?

Bring it on :)
Ha allen,

@Dana-100 fijne vakantie gehad?!
Altijd fijn na een drukke werkperiode. Een half jaar is idd toch niet zo heel lang om bezig te zijn? Als het gemiddeld een jaar duurt dacht ik. Maar ik snap het ongeduld van vriendlief ook wel. Zeker als je er voor gaat dan mag het het liefst meteen gebeuren. Hebben jullie al iets gehoord op de check van je vriend?

Ik heb sinds deze week idd verlof. Zo onwerkelijk maar ook heerlijk. We hebben nog wat kleine dingen af te ronden op het kamertje, alles wassen, maar de grote dingen als naam etc zijn gereed, volgende week de laatste bevallingscursus 🙈 en weer een groeiecho en dan nog 3 tot max 7 weken wachten op de kleine meid. Gekheid!

@JackyM Heb jij ook een goede vakantie gehad?

Geniet van het mooie weer allen en wat jij zegt Dana-100: relax en no stresssss!
Ik ben ondertussen bij de arts geweest. Alle onderzoeken ziin gelijk gedaan. Volgenden week horen we daar de uitslagen van. Daarna worden we in ieder geval doorgestuurs naar een geneticus in Utrecht om de translocatie van mijn man te laten onderzoeken.
Zelf moet ik naar een diëtist om te kijken of een dieet kan helpen om mijn hormonen weer in balans te krijgen.

Ondertussen ben ik alweer een week op mijn menstruatie aan het wachten.. Testen blijven helaas negatief..

@farelly, wat spannend zeg! En wat gaat het snel eigenlijk. Geniet van je verlof!
Ja fijne vakantie gehad hoor Farrelly! Nee een half jaar is zeker niet lang hoor. Volgens mij is een jaar trouwens niet gemiddeld, maar als je niet zwanger bent na een jaar kan er wat ‘aan de hand’ zijn procentueel gezien. Iets van 90% van de stellen is na een jaar zwanger ofzo, omdat je elke cyclus 5% kans hebt zwanger te raken. Zoiets zei die huisarts in ieder geval... Nouja manlief maakt zich er inderdaad, naar mijn idee te veel, zorgen over. Hij is achterin de 30 en ik achterin de 20. Hij wil al jaren kinderen en mijn eierstokken zijn nog steeds niet keihard aan het klapperen ofzo. Don’t get me wrong ik wil het natuurlijk wel!!! Maar als het nog een halfjaar duurt kan ik er ook mee leven, behalve dat ik bang ben dat het dan natuurlijk ‘nooit’ lukt. Ik ken genoeg mensen bij wie het lang heeft geduurd en hij vooral de snelle succesverhalen. Wss krijgt hij de uitslag van die test morgen, hopelijk gewoon in orde zodat hij er relaxter in wordt. Ik laat het jullie weten!

Hoe is jouw verlof Farelly!? Lijkt me zo gek thuis te zitten met je dikke buik maar ook echt zálig! Hoe gaan jullie het straks doen als je verlof voorbij is?

Uiltje wat houdt die translocatie in? Wel fijn dat jullie onder behandeling staan hoor bij een arts. Ben je inmiddels ongesteld geworden? Dat stomme wachten is vervelend als je weet dat het niet raak is. En hopelijk werkt dat dieet inderdaad ook. Wat voor onderzoeken heb jij zelf gehad? Was het naar of te doen?
Hoi meiden,

Ik heb een heerlijke vakantie gehad! Het was lekker om er even tussenuit te zijn en lekker twee weken alleen maar lekker eten, zonnen en mooie dingen zien. Helaas na de vakantie weer ongesteld geworden, dus ik heb net de laatste ronde clomid achter de rug. Als het nu niet gelukt is moeten we weer terug komen, geen idee wat dan het plan is.

Wat lekker dat je verlof hebt Farelly! Geniet van de laatste weken met z’n tweetjes! Wat houdt die bevallingscursus precies in?

Een half jaar valt inderdaad mee Dana, maar ik snap dat je vriend zich wel wil laten testen, je kan het maar weten toch! En fijn dat je er zo relaxed onder ben, dat is alleen maar positief! Wij zijn hier nu een jaar en een paar maandjes mee bezig en van mij mag er nu wel iets gaan gebeuren haha

Ik ben benieuwd naar de uitslagen uiltje! Ik vond dat iedere keer toch weer spannend.
Hoi allemaal!

@Uiltje heb je inmiddels uitslagen binnen en ongesteld geworden of in ieder geval iets meer duidelijkheid kunnen krijgen. Ben benieuwd en hoop het voor heel erg voor jullie!

@Dana-100 Fijn dat de vakantie lekker is geweest :-)
En hebben jullie nu ook een uitslag gekregen? En is je vriend er nu ook wat relaxter over. Zou fijn zijn.

@JackyM Goed te lezen dat jullie zo genoten van de vakantie. Hoe gaat het verder, inmiddels terug geweest en een ander plan voor ogen?

Hoop zo dames dat het voor jullie ook (gauw) gaat gebeuren of dat er in ieder geval meer duidelijkheid is over hoe etc.

Hier gaat het goed. Verlof daar kon ik vrij snel aan wennen 😀 Ik ben ook echt wel veel meer vermoeid en kan niet zoveel meer dus kan ook echt wel zeggen ja dit heb je gewoon ook echt nodig. De 1e week ben ik nog wel gaan lunchen met vriendinnen etc. maar vind dat nu echt al teveel van het goede! Straks weer op controle (nu iedere week) voor de eerste keer zonder vriendlief en op de fiets dus ben benieuwd!

Toen ik wist dat ik zwanger was begon ik een week later in een nieuwe baan. Helaas beviel het me zooo slecht dat ik (hoe spannend ook) besloten heb om na mijn verlof niet terug te gaan. Dus hoop voor die tijd iets anders te vinden. Wel afgelopen vrijdag een 1e gesprek gehad nog! Dat had ik ook niet meer verwacht.

@JackyM bij de bevallingscursus leggen ze precies uit wat er lichamelijk (en geestelijk!) gebeurt bij bevalling. Welke fases en wat er dan gebeurt per fase, hoe je het beste kunt ademhalen, welke pijnstillers er bestaan etc. Wij vonden het allebei erg nuttig. De grootste les die je leert is dat je niets moet verwachten en het altijd anders loopt dan je wil of denkt! Haha! Ben er nu zelf wel veel mee bezig in mijn hoofd merk ik 🙈 vind het echt wel heel spannend...
O dat is wel spannend Farelly, ondertussen op zoek naar nieuw werk, maar dat lukt vast! Eerst genieten van jullie kleintje! Kan me ook voorstellen dat het spannend wordt, maar zo’n cursus klinkt handig haha

Hier vorige week weer ongesteld geworden na de laatste ronde clomid. Het werkt wel, ik heb er een regelmatige cyclus mee met (als het goed is) een eisprong. Halverwege juli weer naar het ziekenhuis om te horen wat de volgende stap wordt. Vind het allemaal steeds lastiger worden en merkte dat ik steeds minder kan genieten van leuke dingen. Heb dat dus echt een halt toe geroepen, ben weer lekker veel aan het sporten en hoop dat ik me oa daardoor weer een stuk beter ga voelen :)

Hoe is het met de rest? Hoop dat jullie een fijn weekend hebben en misschien wel positief nieuws :D
Ola!

@JackyM ja dat begrijp ik dat je het allemaal steeds lastiger vindt worden. Maar super knap dat je je zinnen zo kunt verzetten en lekker met sporten ook bezig bent. Wel heel positief dat er een regelmatige cyclus is en de clomid dus werkt. Ga zo door en ben benieuwd wat de afspraak halverwege juli oplevert. Hopelijk snel positief nieuws 🤗

Ik ben ook benieuwd hoe het met de rest is. Het is hier maar stil..!

Ik heb trouwens gewoon een baan gescoord 😁 echt mega leuke na mijn verlof met alles er op en eraan wat ik me wensen kon. Dus super en had niet verwacht dat nog voor elkaar te krijgen voor de bevalling. Solliciteren met een mega buik.

Verder nu iets langer dan 38 weken zwanger dus super spannend! Mijn vriend en ik merken dat wel aan elkaar 🙈 Haha! Nou geniet van het weekend! 😘
@Farelly,Gefeliciteerd met je nieuwe baan! En mag ik je ondertussen ook al feliciteren met de baby? Of is het nog niet zo ver?

Wij hebben alle uitslagen. Het zaadonderzoek van mijn man was de 1e keer erg slecht, de 2e keer goed genoeg voor een natuurlijke bevruchting maar niet enorm goed. Maar daar zijn we wel opgelucht over. Bij mij is PCOS geconstateerd. Deze maand heb ik een eisprong en een nette cyclus gehad, maar vorige maand bijvoorbeeld helemaal geen eisprong en een cyclus van 52 dagen dus dat is heel wisselend. We zijn nog volop bezig met onderzoeken, echo's en bloedonderzoeken om er achter te komen hoe ze een beetje grip willen gaan krijgen op mijn cyclus.

Ik vind het een hele geruststelling dat ik in ieder geval wel af en toe een goede eisprong heb, daardoor blijven we wel goede moed houden dat het een keer raak zal zijn. We hebben ook een hele fijne arts die erg positief is en dat scheelt echt al de helft vind ik zelf.

Volgende maand kunnen we terecht bij de geneticus die naar de chromosoom afwijking gaat kijken waar mijn man drager van is. En ik moet naar de diëtist om wat af te vallen, hopelijk heeft dat ook wat invloed op mijn hormonen.
@Uiltje0789
Yes! ben maandag bevallen van ons meisje Hannah. Onbeschrijfelijk trots en gelukkig zijn we 💕

Fijn van de opluchting van het zaadonderzoek. Ik hoop dat ze snel meer grip en inzicht in jouw cyclus krijgen. Een goede eisprong is ‘alles’ wat je nodig hebt en die zitten er tussen dus trek je daar aan op. Hopelijk helpen de andere stappen er ook bij. Succes met de verdere onderzoeken. Gun jullie goed en positief nieuws. 😘
Jaaa gefeliciteerd Farelly! Wat een prachtige naam😍 Hoe is de bevalling en alles eromheen verlopen? Hoe is je kraamweek!?

JackyM hoe is het met jouw clomid? Heb je al nieuws?

Balen uiltje van je pcos icm het zaadonderzoek. Maar je hebt iig een eisprong wat Farelly ook zei dus er is zeker een kans! En goed dat je naar de diëtist gaat! Zie je er tegenop?

Nou ik zal jullie zo kort mogelijk proberen te updaten aangezien het al ruim 1,5 maand geleden is dat ik hier schreef... Uitkomst zaadonderzoek was niet fantastisch. Voldoende aantal en beweeglijkheid, maar (te) laag percentage met een goede vorm. Man dus totaal niet relaxter dus wat ik had gehoopt, en zijn voorgevoel klopte dus ook... Naar de uroloog gestuurd door huisarts omdat man zich veel zorgen maakte en ook eerder (waren toen niet bezig) met pijnklachten naar huisarts was geweest. Uroloog zag het direct; spatader in de balzak, waardoor deze te warm wordt en zaadkwaliteit dus achteruit gaat. Meer ter ‘bevestiging’/check een echo gehad en blijkt inderdaad spataders te zijn. Verder ook een bloedtest en opnieuw zaad ingeleverd. Volgende week ergens worden de uitslagen besproken. Ik verwacht dat ze gaan opereren, is een redelijk kleine ingreep, en zaadkwaliteit schijnt flink omhoog te kunnen gaan na operatie. Maar heb hier geen ervaring mee dus ben benieuwd... hoop vooral dat alles bij mij wel okay is en dit geen meerjarentraject wordt. Helaas heb je het niet voor het zeggen!
@Dana
Hoe is het nu en hoe waren de resultaten? Wordt er geopereerd? Wel een fijn idee dat met een relatief kleine ingreep er veel resultaat te behalen valt. Ik ben benieuwd!

De bevalling was vrij heftig. Duurde 20 uur en ervoor al een dag en nacht niet geslapen ivm vrij heftige voorweeen. Maar al met al een heel bijzondere ervaring. Dat moment dat je meisje dan op je buik wordt gelegd is onbeschrijflijk! Cliché maar waar.

Kraamweek ging snel voorbij en ik kon nog niet zoveel omdat ik last had van te strakke hechtingen 🙈. Maar nu weer helemaal toppie.
We hebben flink aantal dagen onrustige huilerige baby gehad maar vannacht heeft ze het perfect gedaan en is ze relaxt. Heeeel fijn!

Bijzonder hoor om ‘ineens’ zo’n prachtige dochter te hebben.
Gefeliciteerd Farelly! Wat fijn dat je mama bent geworden van een gezond meisje :heart: Het lijkt me heel bijzonder en ik hoop dat je er enorm van kan genieten. Trek je het zelf ook een beetje met dit weer?

Een minder leuke uitslag Uiltje, had je zelf al een vermoeden van pcos? Ik vond het zelf wel fijn om te weten wat er nu aan de hand was bij me. En wat goed dat je ook aan de slag ben gegaan met een diëtist!

Balen Dana, maar bijzonder dat hij al voelde dat er iets aan de hand was. Weet je al wat meer over de ingreep? Hoop dat er bij jou niets aan de hand is en dat je na de ingreep van je man een goede uitslag mag krijgen!

Hier had ik begin juli een afspraak en heb ik intussen ook een hsg gehad. Geen pretje maar het zag er allemaal goed uit. Ben intussen ook weer met clomid begonnen, maar dat mag je max een jaar slikken dus volgende week gaan we bespreken wat de vervolgstappen zijn, ben benieuwd! Omdat de hsg op oliebasis is uitgevoerd heb je een aantal maanden een verhoogde kans dus hopelijk blijft het bij clomid :)

Fijn weekend nog meiden!
Gefeliciteert Farelly! (beter laat dan nooit zullen we maar zeggen haha)
Wat een mooie naam! Hoe gaat alles nu?

@jackym
Fijn dat alles er goed uit zag. Het zou zeker fijn zijn als het bij clomid blijft, ik duim voor jullie.
Ik had zelf geen vermoeden van pcos. Maar nu ik het weet verbaast het me niet. Momenteel weer 2 goede cycli gehad dus dat stelt wel gerust.

@dana
Weet je al iets over de onderzoeken bij je man?

Ik ben inmiddels 2 weken bezig om af te vallen via de dietist, en dat valt me alles mee. Ik ben nu 4 kilo kwijt en ik voel me gewoon goed.

Gisteren hadden wij een afspraak bij de geneticus ivm de translocatie in de chromosomen van mijn man. Helaas slecht nieuws voor ons. De kans op een natuurlijke zwangerschap is klein, en als het al door zou zetten is de kans op een ziek kindje best groot. De arts heeft om die reden aangeraden om het PGD traject in te gaan. Dat is embryoselectie, het is in principe hetzelfde als ivf/icsi, maar het verschil is dat ze voor de terugplaatsing gaan onderzoeken of de embryo gezond is of niet.
Hier zijn wij allebei behoorlijk van geschrokken, en we hebben nu even de tijd gekregen om hier over na te denken. Wat willen we, en gaan we dit doen. Een behoorlijk heftig traject, die ik eigenlijk helemaal niet zie zitten. Maar het alternatief is veel erger, en dat is dat we dan (waarschijnlijk) geen kinderen gaan krijgen. Dus ik denk wel dat we het gaan doen.
Over 3 weken is de uitslag binnen bij onze eigen arts, dan plannen we ook weer een nieuwe afspraak in om te laten weten wat we willen.
@Farelly; Oeh klinkt als een heftige bevalling maar wel een prachtig resultaat! Slaapt ze nog steeds goed door ook? Kan me voorstellen dat het ontzettend bijzonder is!!! Wanneer eindigt je verlof?

@JackyM; Moest even opzoeken wat hsg was maar de huisarts heeft het hier inderdaad ook over gehad. Vond je het een naar onderzoek? Zou sowieso graag wat meer willen horen over je ervaringen met de vruchtbaarheidsonderzoeken en behandelingen. Hopelijk werkt alles icm de clomid!

@Uiltje; wauw wat goed bezig zeg! En zeker ook gezien je pcos waar overgewicht natuurlijk een onderdeel van kan zijn. Wel een ontzettend heftige uitslag en kan me voorstellen dat het voelt als kiezen tussen twee ‘kwaden’ of nouja dat is niet helemaal goed verwoord... maar meer in de zin dat het twee kutopties zijn: heftige embryo selectie of ongewild kinderloos. Logisch dat jullie zijn geschrokken en even hierover willen nadenken! Hoe gaat het met jullie nu? Klinkt wel alsof jullie een goed team zijn samen en wat er samen over kan praten enzo.

Inmiddels is de nieuwe uitslag van man inderdaad binnen. De tweede keer was veel beter dan de eerste gelukkig en conclusie was ‘normospermie’ dus gewoon prima. Ook hormonaal was alles goed. Hele oplichting dus en uroloog heeft doorverwezen naar een gyneacoloog. We hebben daar half september een afspraak. Er staat gewoon een ontzettend lange wachttijd voor afspraken hier, is dat bij jullie ook zo? Wij moeten echt 2 maanden wachten, vind ik best lang... Maar ben al lang blij dat we na een relatief korte tijd al een doorverwijzing hebben gekregen dus ik klaag zeker niet! Stel alleen dat je echt een ingreep(je) moet hebben en zo lang moet wachten o_o

Inmiddels ben ik helaas ook weer ongesteld geworden dinsdag, wat betekent dat ik nog 1 kans heb voordat we de afspraak hebben. Weet iemand wat ze precies gaan doen die eerste keer? We moeten met z’n tweeën komen omdat ze ook alleen koppels behandelen en die sperma uitslagen moeten ook mee. Ben benieuwd en vind het ook erg spannend, vooral omdat ik daar nooit eerder echt inwendig onderzocht ben. (ben onder de 30 dus geen baarmoederhalskanker onderzoek nog e.d.) Gaan ze de eerste keer meestal al echt met eendenbek onderzoeken of alleen een echo? Graag jullie ervaringen!!
Wauw uiltje dat afvallen gaat hard, goed bezig! En jeetje ik kan me heel goed voorstellen dat jullie geschrokken zijn, het lijkt me heel heftig dat traject in te moeten. Het is ook gewoon &(* dat je nu al weet dat een dergelijk traject nodig is om een kindje te kunnen krijgen.. Hoe zijn jullie er nu onder?

@Dana, wat fijn dat de uitslag van je man veel beter was! Dat was vast een enorme opluchting! Tussen onze eerste afspraken bij de gynaecoloog zat ook veel tijd, maar toen eenmaal alle uitslagen binnen waren en conclusies definitief waren zijn we doorgestuurd naar fertiliteit en is het allemaal snel gegaan!

De eerste keer was ook mijn vriend mee (die had toen nog geen onderzoek gehad). De eendenbek kwam inderdaad tevoorschijn en hebben ze een soa test gedaan. Ze willen weten of je ooit chlamydia heb gehad, dit kan voor verklevingen in de eileiders zorgen. Daarna is weer een echo gemaakt en is er bloed afgenomen. Ik had daarvoor wel een echo gehad zodat den huisarts het vermoeden van pcos vast kon stellen (heb geen overgewicht, overbeharing of acne). Tijdens het eerste onderzoek hebben ze onze gegevens geregistreerd (lengte, gewicht, wat vragen over levensstijl etc.) en ons uitgelegd wat er allemaal gaat gebeuren.

Tijdens de volgende afspraak kregen we de uitslagen, kreeg ik het recept voor clomid mee en werd ik doorgestuurd naar de afdeling fertiliteit. De eerstvolgende controle echo na het gebruik van clomid werd daar ook gemaakt.

Vanaf dat moment zijn de afspraken allemaal snel gegaan. Toen ik hoorde daf er een hsg op de planning stond, was ik 10 dagen later aan de beurt. De hsg vond ik behoorlijk zeer doen, maar ik vond het wel te doen en ik had een hele lieve rustige gynaecoloog. Zodra het klaar was, zakte de pijn ook direct weg.

Probeer je niet druk te maken over de onderzoeken, ik had ook nog nooit een inwendig onderzoek gehad en vond het allemaal maar wat, maar is me allemaal reuze meegevallen!

Dacht ik twee weken geleden dat ik alleen de hsg ging nabespreken, kreeg ik ook meteen te horen dat we de volgende maand door gaan met iui. dat mag ik twee keer met clomid doen, is het dan nog niet gelukt moet ik hormonen spuiten. Was er aardig van geschrokken, had gedacht nog even met clomid door te gaan.. Ben gisteren helaas ongesteld geworden dus moet maandag contact opnemen om de eerste afspraken hiervoor in te plannen. Hopelijk zorgt dit wel een keer voor een positieve test :-)

Fijne zondag!
@dana, hier gelukkig geen lange wachttijden. Kan me voorstellen dat het vervelend is om steeds zo te moeten wachten.
Bij mij hebben ze alleen echo's gemaakt en bloedonderzoek gedaan, dus geen eendenbek. In het verleden wel eens met eendenbek onderzocht, maar ik vond dat toen heel erg meevallen.

We zijn er wel over uit dat we het traject gaan volgen. We wachten nu nog op de brief van de arts, en dan gaan we een afspraak maken.
Ik ben nieuwsgierig hoe het met iedereen gaat?!
Hi Farelly,

Hier nog steeds een slapende baarmoeder! Onderzoek is goed gegaan. Uiteindelijk bleek mijn man zijn eerste spermatest toch gewoon goed te zijn volgens de gyn, fijn maar ook bizar... Mijn onderzoeken waren ook allemaal goed. Geen anti chlamydia gevonden (wist ik ook wel maar goed hoort erbij), alles zag er vanbinnen goed uit, hormoonlevel was ook goed zei (score was 26, zei mij verder niks...) etc. Behandelingen hebben procentueel minder kans dan spontaan zwanger worden, vooral omdat ik nog best jong (word bijna 28) ben, dus we moeten doorgaan met proberen. In mei mogen we pas terug komen, maar hij verwachtte dat het dan wel zou zijn gelukt. Eventueel kan ik dan nog een kijkoperatie krijgen voor verstopte eierstokken. Sinds deze laatste afspraak ben ik 3x ongesteld geworden. Mijn NOD is een dezer dagen, maar heb al witte afscheiding dus verwacht gewoon ongesteld te worden helaas. Nouja, kan voorlopig niet veel anders doen dan proberen en wachten of het lukt... Na een jaar krijg ik er wel steeds minder vertrouwen in alleen eerlijk gezegd, maar goed anderen wachten wel 5 jaar dus proberen positief te blijven!

Hoe is met jou Farelly en met de kleine meid? En met de rest van de dames!?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven