Drie dates... en nu?
woensdag 22 augustus 2018 om 22:11
Gisteren voor de derde keer gedate. Hele leuke date gehad. ‘S avonds bij hem op de bank terecht gekomen waar we hebben gezoend en waar ik heerlijk tegen hem aan heb gelegen onder het genot van een filmpje. Ontzettend leuke jongen, superleuke dates gehad. Er hangt naast dat we het fijn en gezellig hebben, een soort flirterige spanning tussen ons. Niet continu, maar het is er wel. Ik vind hem leuk, maar ik ben (nog) niet verliefd. Als ik met hem ben, dan is er geen moment dat ik daar over nadenk; dan gaat alles vanzelf en dan voel ik me gewoon heel fijn en vertrouwd, maar zodra het de volgende dag is, dan voel ik me de hele tijd angstig: “je moet toch gelijk al verliefd zijn? Wakker liggen van diegene, uitkijken naar welk appje dan ook, hem niet kunnen/willen missen, blij worden wanneer hij bijvoorbeeld een ‘xxx’ stuurt” en ga zo maar door. Die discussie, dat gepieker, dat blijft maar in mijn hoofd zitten, terwijl ik gewoon wil doen en maar wil zien waar het schip strand.
Nu heeft hij al wel vrij snel gezegd mij leuk te vinden, waarop ik heb aangegeven dat ik daar tijd voor nodig heb, maar daardoor voel ik toch lichtelijk druk, omdat het mij zo fijn lijkt verliefdheid te ontwikkelen. Ergens kan ik slecht dealen met die onzekerheid, maar ik wil het ook oprecht een kans geven.
Wanneer ik denk aan het “voor altijd samen” idee krijg ik het Spaans benauwd en eigenlijk wíl ik het daar niet Spaans benauwd van krijgen. Dat ligt overigens niet aan hem, dat heb ik als ik over het algemeen aan relaties denk (1 relatie gehad van mijn 15de-23ste, inmiddels 1,5 jaar single). Het Spaans benauwd krijgen van een relatie kwam in de laatste maanden naar boven tijdens mijn vorige relatie. Ik dacht daarna geen last meer te hebben van dat gevoel, maar nu dit wat serieuzer lijkt te worden, speelt het toch weer op, terwijl ik ook wel weet dat ik heus niet van vandaag op morgen een relatie heb. Ik heb momenteel gewoon ontzettend veel tegenstrijdige gevoelens en zelfs zodanig dat ik mij de hele tijd onrustig/angstig voel. Het begint een beetje op dwangmatig piekeren te lijken en dat ben ik eigenlijk wel beu.
Eigenlijk wil ik gewoon heel graag weer met hem afspreken. Dat is mijn eerste gevoel, maar ik vind het gewoon heel lastig of ik wel/niet verliefd word.
Nu heeft hij al wel vrij snel gezegd mij leuk te vinden, waarop ik heb aangegeven dat ik daar tijd voor nodig heb, maar daardoor voel ik toch lichtelijk druk, omdat het mij zo fijn lijkt verliefdheid te ontwikkelen. Ergens kan ik slecht dealen met die onzekerheid, maar ik wil het ook oprecht een kans geven.
Wanneer ik denk aan het “voor altijd samen” idee krijg ik het Spaans benauwd en eigenlijk wíl ik het daar niet Spaans benauwd van krijgen. Dat ligt overigens niet aan hem, dat heb ik als ik over het algemeen aan relaties denk (1 relatie gehad van mijn 15de-23ste, inmiddels 1,5 jaar single). Het Spaans benauwd krijgen van een relatie kwam in de laatste maanden naar boven tijdens mijn vorige relatie. Ik dacht daarna geen last meer te hebben van dat gevoel, maar nu dit wat serieuzer lijkt te worden, speelt het toch weer op, terwijl ik ook wel weet dat ik heus niet van vandaag op morgen een relatie heb. Ik heb momenteel gewoon ontzettend veel tegenstrijdige gevoelens en zelfs zodanig dat ik mij de hele tijd onrustig/angstig voel. Het begint een beetje op dwangmatig piekeren te lijken en dat ben ik eigenlijk wel beu.
Eigenlijk wil ik gewoon heel graag weer met hem afspreken. Dat is mijn eerste gevoel, maar ik vind het gewoon heel lastig of ik wel/niet verliefd word.
woensdag 22 augustus 2018 om 22:26
Het is me nog steeds niet duidelijk waarom je het erg vind als je niet verliefd wordt. Daarnaast denk ik dat je jouw emoties zo erg onder een vergrootglas legt dat je er geen zicht meer op hebt.
Spreek gewoon nog 1x met hem af omdat je daar zin in hebt. Als het daarbij blijft, ook goed. Wil je toch nog een keer, nou dan doe je dat, maar het hoeft niet hoor.
Spreek gewoon nog 1x met hem af omdat je daar zin in hebt. Als het daarbij blijft, ook goed. Wil je toch nog een keer, nou dan doe je dat, maar het hoeft niet hoor.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
woensdag 22 augustus 2018 om 22:33
Nou dit dus!lolapaloeza schreef: ↑22-08-2018 22:26Spreek gewoon nog 1x met hem af omdat je daar zin in hebt. Als het daarbij blijft, ook goed. Wil je toch nog een keer, nou dan doe je dat, maar het hoeft niet hoor.
Als je graag verliefd wilt zijn en je bent dat niet op hem, dan ga je verder daten met iemand op wie je wel verliefd bent.
woensdag 22 augustus 2018 om 22:47
Waarom moet je precies gevoelens ontwikkelen, werkt dat altijd zo bij jou op commando? Laat het los en geniet van jullie dates. Heb je over 10 dates nog geen gevoelens dan kun je voorzichtig gaan concluderen dat je ofwel deze man niet leuk genoeg vindt ofwel dat je gewoon nog niet toe bent aan een relatie met wie dan ook. Relax, je gaat niet morgen trouwen ofzo.
woensdag 22 augustus 2018 om 22:56
Dit hé:
“je moet toch gelijk al verliefd zijn? Wakker liggen van diegene, uitkijken naar welk appje dan ook, hem niet kunnen/willen missen, blij worden wanneer hij bijvoorbeeld een ‘xxx’ stuurt” en ga zo maar door.
Waarom? Wie zegt dat? En zelfs als je verliefd bent hoeft het zich helemaal niet zo te uiten. Er zijn geen regels voor. Je kunt iemand leuk vinden en gewoon jezelf blijven, je hoeft niet te veranderen in de hoofdrolspeelster uit een romcom. Echt niet.
“je moet toch gelijk al verliefd zijn? Wakker liggen van diegene, uitkijken naar welk appje dan ook, hem niet kunnen/willen missen, blij worden wanneer hij bijvoorbeeld een ‘xxx’ stuurt” en ga zo maar door.
Waarom? Wie zegt dat? En zelfs als je verliefd bent hoeft het zich helemaal niet zo te uiten. Er zijn geen regels voor. Je kunt iemand leuk vinden en gewoon jezelf blijven, je hoeft niet te veranderen in de hoofdrolspeelster uit een romcom. Echt niet.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
donderdag 23 augustus 2018 om 09:01
donderdag 23 augustus 2018 om 12:37
ze bedoelt dat je niet zo moet nadenken. Dus ook niet wat voor gevoel je precies hebt. Als hij zegt dat hij verliefd is dan zeg je gewoon: "Ik vind het ook heel fijn voelen met jou"
Daar is niets van gelogen. En je hebt al meerdere keren geschreven dat je dit altijd hebt als iemand dichtbij komt dus laat het gewoon toe zoals het is en ga met een peut praten over je extreme gepieker.
donderdag 23 augustus 2018 om 12:50
TO,
Maak er niet zo'n punt van. Gewoon daten en zien waar het heen gaat. Adem in en adem uit
Ik heb in precies dezelfde situatie gezeten als jij nu onlangs, al was ik dan je date. Ook zij was 'bang' dat ik al verliefder zou zijn. Maar ik at nog gewoon, had geen poster van haar boven mijn bed hangen, hing niet de hele dag op mijn telefoon, sliep goed, sprak ook met vrienden af en was me ervan bewust dat als dit het niet wordt, de wereld niet vergaat en het vanzelf wel een keer goed komt met mij. Ook zonder haar.
En tegelijkertijd vond ik het leuk om haar te zien, te spreken en samen dingen te ondernemen. En zij ook. Inmiddels is het behoorlijk 'official'.
Kan je verder aanraden om het boek "liefdesbang' van Hannah Cuppen te kopen. Staat veel in beschreven over bindingsangst / verlatingsangst, waar dat vandaan kan komen, wat je er tegen kan doen etc etc. Voor mij heel nuttig geweest
Edit: als verliefd zijn moet zijn: "volledige overgave, de ander (bijna) adoreren, niet meer helder kunnen denken", dan moet je zeker niet verliefd worden. Creëert nl meteen een ongelijkheid. Hoofd beetje in de wolken, pootjes op de grond. Ideale situatie!
Maak er niet zo'n punt van. Gewoon daten en zien waar het heen gaat. Adem in en adem uit
Ik heb in precies dezelfde situatie gezeten als jij nu onlangs, al was ik dan je date. Ook zij was 'bang' dat ik al verliefder zou zijn. Maar ik at nog gewoon, had geen poster van haar boven mijn bed hangen, hing niet de hele dag op mijn telefoon, sliep goed, sprak ook met vrienden af en was me ervan bewust dat als dit het niet wordt, de wereld niet vergaat en het vanzelf wel een keer goed komt met mij. Ook zonder haar.
En tegelijkertijd vond ik het leuk om haar te zien, te spreken en samen dingen te ondernemen. En zij ook. Inmiddels is het behoorlijk 'official'.
Kan je verder aanraden om het boek "liefdesbang' van Hannah Cuppen te kopen. Staat veel in beschreven over bindingsangst / verlatingsangst, waar dat vandaan kan komen, wat je er tegen kan doen etc etc. Voor mij heel nuttig geweest
Edit: als verliefd zijn moet zijn: "volledige overgave, de ander (bijna) adoreren, niet meer helder kunnen denken", dan moet je zeker niet verliefd worden. Creëert nl meteen een ongelijkheid. Hoofd beetje in de wolken, pootjes op de grond. Ideale situatie!
Je moet het leven niet te serieus nemen. Je overleeft het toch niet!
donderdag 23 augustus 2018 om 13:19
Als het heel fijn voelt, is er geen probleem.
Je kan op slag verliefd op iemand zijn, of het kan groeien. Of het komt helemaal niet. Maar zolang het fijn voelt : geniet ervan!
Mijn mening is gestippeld.
donderdag 23 augustus 2018 om 21:48
Ja, het voelt gewoon heel fijn als we samen zijn. Alleen beklem ik mezelf heel erg door de hele dag in mijn hoofd te zeggen: maar ik ben nog niet verliefd, zit het dan wel goed? Ik word er doodmoe van. Vriendinnen en verscheidenen op het forum zeggen allemaal: date met hem als je het leuk vind (en ja, dat vind ik) en dan zie je wel. Ik wil die mentaliteit hebben, maar ik voel me gewoon mega angstig en obsessief. Ik heb tijdens mijn vorige relatie ontzettend lang getwijfeld op het eind en ik wil niet weer iemand verdriet aandoen of teleurstellen... Ik denk dat dat mij vooral heel erg plaagt. Ik wil hem niet voor de gek houden. Ja, ik heb het fijn met hem en ja, ik vind hem leuk, maar nog geen idee of dat genoeg is/wordt voor een relatie (verliefdheid).
Ik vermoei mezelf compleet met dit zinloze gepieker. Ik weet niet meer wat ik moet doen. Ik slaap slecht en ik eet amper... Compleet idioot dat dit me zó erg bezig houdt, ik weet het, maar hoe ga ik dit ooit stoppen.
Ik vermoei mezelf compleet met dit zinloze gepieker. Ik weet niet meer wat ik moet doen. Ik slaap slecht en ik eet amper... Compleet idioot dat dit me zó erg bezig houdt, ik weet het, maar hoe ga ik dit ooit stoppen.