Fietsstoel, welke?
vrijdag 24 augustus 2018 om 10:05
vrijdag 24 augustus 2018 om 10:24
Kleintjes voorop.
Maar 13 kilo is al een groter kind toch? Dan gewoon achterop en alles met verstelbare voetensteun en goede banden is toch prima?
Ik had een Polysport Bubbly van 45 euro. Prima ding en alles blijft mooi en heel. Ook na kind 2.
Maar 13 kilo is al een groter kind toch? Dan gewoon achterop en alles met verstelbare voetensteun en goede banden is toch prima?
Ik had een Polysport Bubbly van 45 euro. Prima ding en alles blijft mooi en heel. Ook na kind 2.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 24-08-2018 10:26
24.87% gewijzigd
vrijdag 24 augustus 2018 om 10:27
Zelfde soort topic over peuterbed.GlitterCupcake schreef: ↑24-08-2018 10:24Het klinkt echt als of je te lui bent om te googelen.. normaal gesproken komen mensen hier met: "ik kan niet kiezen tussen buggy 1 en buggy 2, welke hebben jullie?"
vrijdag 24 augustus 2018 om 10:28
En hoe oud is je kind. Een voorzitje is idd tot 15 kg. daar zou ik met 13 kg niet meer aan beginnen. Als het een peuter is van ongeveer 2 jaar zou je ook nog een zadel voorop kunnen overwegen. Als het een dreumes van net 1 jaar is zou ik een gewoon achterzitje kiezen. Eventueel met slaapstand. Voorop is wel veel gezelliger en fijner voor het kind, kan nu eenmaal meer zien dan achterop.
vrijdag 24 augustus 2018 om 10:44
Echt net 2 jaar. Dacht voorop meer uitzicht, maar begrijp dat dat tot 15 kg is.Lucifer2018 schreef: ↑24-08-2018 10:24Kleintjes voorop.
vrijdag 24 augustus 2018 om 10:44
Nee heb al best gegoogled en iedereen zegt bobike,vraag me alleen af waarom.GlitterCupcake schreef: ↑24-08-2018 10:24Het klinkt echt als of je te lui bent om te googelen.. normaal gesproken komen mensen hier met: "ik kan niet kiezen tussen buggy 1 en buggy 2, welke hebben jullie?"
vrijdag 24 augustus 2018 om 10:52
vrijdag 24 augustus 2018 om 11:04
Waarom? Er zit toch niet van dat schuim in?Driewieler01 schreef: ↑24-08-2018 10:46En fietsstoeltjes tweedehands, is dat net zoiets als autostoeltjes: dus niet doen?
vrijdag 24 augustus 2018 om 11:12
Nee. Een autostoeltje is bedoeld om te beschermen, een fietsstoeltje om te vervoeren. Je kan je kind dan natuurlijk nog wel een fietshelm op doen, en die moet je wel vervangen na een val.Driewieler01 schreef: ↑24-08-2018 10:46En fietsstoeltjes tweedehands, is dat net zoiets als autostoeltjes: dus niet doen?
vrijdag 24 augustus 2018 om 11:56
Ik heb BoBike en Yepp gehad, en vond Yepp fijner. Die heeft iets meer vering in het materiaal, BoBike is echt hard plastic. Dat leek mij minder lekker zitten. Ook brak bij mijn BoBike voorstoeltje het stuurtje af en ging hij al snel doorhangen. Met 13 kilo zou ik dat echt niet doen. Yepp achterstoel bevalt hier al een paar jaar prima, ik zet zelfs mijn oudste dochter van 20 kilo er nog wel eens in als het nodig is.
vrijdag 24 augustus 2018 om 12:04
Dat klinkt niet bepaald veilig nee. Heb je alleen ervaring met de bobike voorop, of ook achterop? Want zulke gevaarlijke taferelen heb ik geen zin in natuurlijk..BurggravinVanVergi schreef: ↑24-08-2018 11:56Ik heb BoBike en Yepp gehad, en vond Yepp fijner. Die heeft iets meer vering in het materiaal, BoBike is echt hard plastic. Dat leek mij minder lekker zitten. Ook brak bij mijn BoBike voorstoeltje het stuurtje af en ging hij al snel doorhangen. Met 13 kilo zou ik dat echt niet doen. Yepp achterstoel bevalt hier al een paar jaar prima, ik zet zelfs mijn oudste dochter van 20 kilo er nog wel eens in als het nodig is.
vrijdag 24 augustus 2018 om 12:08
TO, je dochter is 13 kg, ik denk dat het voor jou niet meer relevant is wat ervaringen voor voorzitjes zijn, want over 2 kg is je dochter eruit gegroeid. (Maar je mag het natuurlijk zelf weten).Driewieler01 schreef: ↑24-08-2018 12:04Dat klinkt niet bepaald veilig nee. Heb je alleen ervaring met de bobike voorop, of ook achterop? Want zulke gevaarlijke taferelen heb ik geen zin in natuurlijk..
Wat trouwens nog gevaarlijker is: op die leeftijd kunnen ze eventueel het stuur grijpen en dat lukt ze niet als ze veilig achterop zitten.
vrijdag 24 augustus 2018 om 12:45
Hier een voor- en achterzitje van Yepp, bevalt prima! Ik vond het materiaal van Yepp fijner dan die van Bobike, en vond ze er mooier uitzien (hoewel het eerste punt natuurlijk belangrijker is). Verder maakt het volgens mij qua zitjes niet veel uit. Maar inderdaad zou ik direct voor een achterzitje gaan; hou er wel rekening mee dat je wellicht voor de Yepp een extra beugel voor achterop moet kopen (afhankelijk wat voor fiets je hebt)dit is volgens mij bij Bobike niet het geval.
vrijdag 24 augustus 2018 om 12:51
Bij de nieuwe Yepp Nexxt Maxi geen extra beugel nodig. Kan je zo op elke fiets vastmaken, ideaal.Springkikker schreef: ↑24-08-2018 12:45Hier een voor- en achterzitje van Yepp, bevalt prima! Ik vond het materiaal van Yepp fijner dan die van Bobike, en vond ze er mooier uitzien (hoewel het eerste punt natuurlijk belangrijker is). Verder maakt het volgens mij qua zitjes niet veel uit. Maar inderdaad zou ik direct voor een achterzitje gaan; hou er wel rekening mee dat je wellicht voor de Yepp een extra beugel voor achterop moet kopen (afhankelijk wat voor fiets je hebt)dit is volgens mij bij Bobike niet het geval.
vrijdag 24 augustus 2018 om 12:55
Ik raad de bobike one juist af.
Ik heb hier een voor- en achterzitje van maar deze worden erg heet als de zon er een tijdje op schijnt.
Niet handig dus als je kindjes mee wilt nemen in kort broek...
Zoontje gaat altijd bij mijn man achterop als het zonnig weer is want die heeft nog een oude bobike met kussentje. Daar heb je het probleem niet bij.
Ik heb hier een voor- en achterzitje van maar deze worden erg heet als de zon er een tijdje op schijnt.
Niet handig dus als je kindjes mee wilt nemen in kort broek...
Zoontje gaat altijd bij mijn man achterop als het zonnig weer is want die heeft nog een oude bobike met kussentje. Daar heb je het probleem niet bij.
vrijdag 24 augustus 2018 om 13:01
vrijdag 24 augustus 2018 om 13:06
Hoezo dan?
Alsof iedereen al z'n boodschappen op de fiets doet en elke dag kind naar KDV haalt en brengt met de fiets? Of omdat vader de auto voor z'n werk nodig heeft en moeder dus maar alles met de fiets moet doen? En het gezin elk weekend uitgebreid uit fietsen gaat ter vermaak?
Ik haat fietsen, dus dat doe ik ook niet. Mijn man fietst wel eens en neemt soms de kinderen dan ook mee. Wij hebben Yepp-stoeltjes. Maar als ik alleenstaand ouder was geweest, waren er geen fietsstoeltjes hier