Vriend smst erotisch met vriendin

11-03-2009 12:15 173 berichten
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen zondag ben ik er achter gekomen dat mijn vriend en een goede vriendin van ons 3 weken lang smsjes naar elkaar hebben gestuurd in de trant van: ik heb zin in je...

Toen ik het ontdekte benam het mij letterlijk de adem, nooit gedacht dat dat bestond.

Onze relatie leek goed, 7,5 jaar samen. We hadden net strubbelingen overwonnen (ik zat een tijd niet lekker in mijn vel) en toen dit... Dit kwam zo onverwachts en zo hard aan, echt niet te geloven.

Ik weet niet goed waarom ik het hier neer zet, maar ik moet het ergens kwijt. Ik heb besloten het aan niemand te vertellen (deels omdat ik me schaam omdat mijn relatie toch niet zo perfect is als dat ie leek en deels omdat ik hem geen stempel wil geven), maar ik vind het moeilijk. Ik voel me er alleen bij.

M'n vriend is erg overstuur, geschrokken en voelt zich (terecht) kut. Hij heeft ontzettend veel spijt en dat komt ook wel oprecht over. Zij had hem benaderd en hij vond de aandacht en spanning interessant. Hij weet niet wat hem bezielde, etc etc.

Ik wil graag een streep eronder zetten en verder gaan met de relatie omdat het 7,5 jaar goed was. Omdat hij echt wel het type trouwe hond is (was / leek te zijn) en we het ontzettend leuk met elkaar hebben. En omdat we heel veel van elkaar houden. Ik zou nu gewoon weer graag met elkaar om willen gaan zoals het was, maar dat voelt natuurlijk om meerdere redenen niet goed. Ik vind dat hij er dan te makkelijk mee wegkomt (heel fout, maar heb het gevoel dat hij hier voor boete moet doen) en ik wil er simpelgezegd gewoon over kunnen zeuren.

Weet niet wat ik van jullie verwacht, misschien gewoon een visie op het geheel...
Het is niet goed! Vriend én vriendin hebben jouw vertrouwen méér dan beschaamt. Het lijkt wellicht voor de 'plegers' onschuldig, maar je doet er je partner zoveel pijn mee. En kan voor onherstelbare schade zorgen. Het klopt niet. En berauw komt na de zonden. Aan de andere kant, wie zonder zonde leeft, werpe de eerste steen. Maar het is en blijft niet richtig.

Sterkte want het valt niet mee hiermee te moeten dealen.
anoniem_80704 wijzigde dit bericht op 12-03-2009 00:11
Reden: kromme zin aangepast.
% gewijzigd
quote:blijfgewoonbianca schreef op 12 maart 2009 @ 00:02:

Kreng , denk jij dat vertrouwen nooit meer terug kan komen ?

Daar gaan de meeste mensen van uit .

Eens een dief altijd een dief ?

Ik geloof absoluut in vergeving en het menselijke aspect dat een persoon heeft. Maar ik geloof wel dat je op je tellen moet passen en dat er meteen hele duidelijke grenzen moeten komen waar dan geen misverstand meer over kan bestaan. Volgende fout, exit! Ik zelf heb de ervaring van te vaak begrijpen, te graag willen en vergevingsgezind zijn. Combineer dat met onzekerheid en een juiste mix om te bedonderen

Verder denk ik wel dat er vaak een gemis is, als zoiets gebeurt, maar dat dat niet per definitie hoeft zo hoeft te zijn. Het gemis zit em dat niet perse in de relatie, maar in de persoon zelf.
Oef..Ben meer een meelezer (al jaaaren)maar nu ik dit topic lees kan ik het even niet nalaten te reageren.Elisaatchi,jouw gevoel,schrik,woede,verdriet en verbijstering herken ik zo!Toen ik ontdekte(door pure bluf van mijn kant,omdat ik zo sterk het gevoel had dat er iets was) dat mijn vriend dit soort sms-verkeer had met een collega,(hij leidinggevend en 20 jaar ouder,zij netaan ''officieel'' volwassen)was ik echt geschokt.Wij waren toen 3 jaar samen en ik was nog stapelverliefd op hem.In mijn hele leven ben ik nog nooit zò kwaad geweest,ik wist niet dat ik zo'n vreselijke woede kon voelen,nog nooit had iemand mijn vertrouwen zò beschaamd,ik wist werkelijk niet wat ik aan moest met al die emoties.Voelde me zwaar in de zeik genomen,temeer omdat wij bij hetzelfde concern werkten(wel op verschillende lokaties).Ik heb toen in mijn machteloosheid en verblind door pijn en woede iets gedaan(niks ernstigs,eerder iets lachwekkends) waardoor er dus toen meer mensen van wisten in het bedrijf,en voel mij daar trouwens nu nog niet lekker bij.Heb hier toen ook veel gelezen,en las uiteenlopende reacties op dit soort zaken.Ook van mensen die zeiden dat zoiets wel te vergeven was,dus aangezien ik al een scheiding achter de rug had dacht ik dat mij dat dan ook maar moest lukken.Maar ik zeg eerlijk dat,nu anderhalf jaar later,ik er nog steeds moeite mee heb.(Dit was trouwens niet alles,hij had wel vaker vreemde uitspraken enzo,maar dit was iets wat ik echt tever vond gaan). Ik kijk sindsdien met andere ogen naar hem en het is voor mijn gevoel nooit meer geworden zoals het was en eigenlijk moet zijn voor mij.Hij vond dat hij eigenlijk net ZIJN grens niet overschreden had,terwijl hij dondersgoed wist dat hij de MIJNE al voorbij was,want stiekum,stiekum,stiekum.Aan de andere kant zou hij zoiets van mij zeker niet pikken dacht hij.En wat het voor mijn gevoel dan nog een beetje wranger maakt is dat ik hem altijd op het hart gedrukt heb om het te zeggen als hij iets wil,of mist,dat ik best open-minded ben,voor redelijk wat opensta,wat ik ook serieus meen, en dan nòg dit achterbakse gedoe.Hij is geen prater,wat ik ook doodeng vind in dit geval want voor mijn gevoel lig je misschien dan weer eerder in die valkuil.Het voelt gewoon als een dolk in je rug van iemand waarvan je dacht dat je op aan kon.Ik heb eigenlijk geen concreet advies voor je,elke relatie is weer anders.Ik ben dus gebleven maar merk wel dat ik hem niet volledig meer vertrouw en kan ook niet zeggen of ik dat ooit nog helemaal terugkrijg,hoe graag ik dat ook wil en hoe ik mijn best daar ook voor doe.En dat is niet altijd een prettig gevoel.Als laatste wil ik nog wel zeggen dat ik uit ervaring(niet in relatie) weet hoe snel je op het randje zit met sms-en en dat het echt niet altijd van alles hoeft te betekenen,maar als je de bedrogene bent voelt dat toch heel anders!Ik wens je in elk geval veel sterkte en denk een beetje aan jezelf.
Sjee..beetje lang van stof,en dat voor een beginneling...Ik herken trouwens ook wat DNM zegt van te vaak willen begrijpen en vergevingsgezind zijn.Ook niet altijd goed voor jezelf...
Lieve Elisaatchi,

Wat naar voor je allemaal....Zeker als twee mensen die je vertrouwde hier bij betrokken zijn.

Persoonlijk zou ik hier mijn relatie niet om beëindigen. Schunnige berichtjes sturen zou mijn vertrouwen niet zó beschamen dat ik met mijn relatie zou willen ophouden. Ik zou het wel ontzettend stom vinden van mijn man als hij het zou doen en het vertrouwen herstellen zou tijd nodig hebben.

Het is vast en zeker onschuldig begonnen en te ver gegaan op een gegeven moment. Mensen achten zichzelf onaantastbaar achter hun computer of met de telefoon in hun hand en kunnen ontzettend egoïstisch zijn als hun ego op een bepaalde manier gestreeld wordt door iemand anders. Het lijkt dan wel alsof ze het eigen acties niet meer in de hand hebben. Ik denk dat je vriend weinig tekst heeft als je hem vraagt waaróm in hemelsnaam.....'Het gebeurde gewoon' is geen excuus maar hij zal er nauwelijks een andere verklaring voor hebben denk ik. Zo voelt het namelijk wel, als je zoiets doet. Alsof het sterker is dan jezelf.

Niet mooi, wel menselijk en ook mensen die zeggen dat het ze nooit, nooit zal gebeuren maken dat soort fouten. Dat hoeft niet per se over pikante mails, of SMS-jes te gaan natuurlijk, dat kan van alles zijn. Mensen maken fouten en hele stomme, domme fouten ook waarmee ze anderen, hun geliefden vooral, ontzettend veel pijn doen.

Hij had het nooit moeten doen. Zij ook niet. Dat weten ze nu allebei heel goed maar is het een reden om al het andere, wat wél goed was achter je te laten en niet meer van waarde te laten zijn?

Laat ik heel duidelijk zijn; ik begrijp ontzettend goed hoeveel verdriet je hebt en hoeveel pijn en hoe erg je twijfelt. Mijn ex ging vreemd en voelde zich daar niet eens zo heel schuldig over. Het hoorde bij hem en het was aan mij om het te accepteren, óf niet. Ik heb er 10 jaar mee geleefd en ik kón het niet accpeteren, het deed me iedere keer weer verschrikkelijk veel pijn als ik ergens achter kwam. Maar, dat moet ik er bij zeggen, mijn ex was geen lieve jongen, geen man die verder gewoon goed bij mij paste, die hele relatie was ruk, alleen wilde ik daar niet aan, want ik vond dat ik er alles aan moest doen om diezelfde rukrelatie te laten werken.

Bij jou is dat zo te lezen heel anders. Jij hebt een lieve vriend die een stomme fout heeft gemaakt. Ik vind dat daar verschil in zit. Jij niet?

Weggaan kan altijd nog. Het staat je vrij om dat te doen want je bent niet verplicht om bij hem te blijven en je hebt redenen genoeg om er een punt achter te zetten. Mocht je dat willen. Ik zou het even tijd geven, als ik jou was. Kijken of het weer leuk wordt, of het slijt, je verdriet en of je vertrouwen weer terugkeert. Zo niet, dan houdt het op maar ik geloof in liefdeszaken en bij mensen die in de basis 'deugen' niet in het 'eens een dief, altijd een dief' principe. Het is aan jou om te bepalen wat jij gelooft natuurlijk.

Veel sterkte.

(f)
fijne vriendin is dat..... wat een enorme bitch.....

beetje te wroeten in jullie relatie.

Maar ook jou zogenaamde lieve partner....... wat een eikel zeg..

Ik denk dat je wel beter weet.... als jou partner moet flirten met een zogenaamde vriendin van hem/ jullie... waar staat hij dan nog meer voor open...

Weg wezen nu het nog kan......
Ik begrijp niet zo goed dat die vriendin nou de boosdoener is.

De vriendschap met haar wordt verbroken, zij heeft het vertrouwen kapot gemaakt, maar hij moet zijn lesje maar leren met 2 dagen logeerkamer?

Ze zijn allebei net zo fout!

Je vriend nog fouter eerlijk gezegd, want hij is degene die een relatie met je heeft! En hij staat dichter bij jou dan zij...
Vind ik zo'n vreemde redenering altijd. 'Als hij dit doet dan zal hij ook wel dat doen'. Hoezo?

Als ik in de kroeg zit zal ik ook wel alcoholist zijn?

Als ik een keer een lippenstift jat, zal ik ook wel een bank gaan overvallen?

Laten we erotische, prikkelende berichten uitwisselen nou niet gaan verwarren met met iemand naar bed gaan. Dat zóu er uit voort kunnen vloeien. Zóu kunnen, hoeft niet, net als dat wanneer ik in de kroeg zit, iedere week van mijn part, ik alcoholist zou kunnen zijn. Kan. Ik kan ook gewoon thee drinken.

Het is heel erg dit maar er is niemand dood of zo. Ik zou meer moeite hebben met een partner die dronken achter het stuur gaat zitten bijvoorbeeld, dan een partner die zich met z'n opgewonden, suffe kop het hoofd op hol zou laten brengen door een andere vrouw.

Mensen zijn gevoelig in hun seksualiteit. Kwetsbaar en onzeker. En dan is er interesse van iemand, dat is vleiend en het gaat niet zo lekker thuis, dat maakt het makkelijker. Niet minder stom maar wel eenvoudiger om er mee te beginnen en door te gaan.

Dat maakt het tegelijkertijd ook zo lastig, omdat er aan alle kanten emoties bij komen. Die van de 'schuldige' die zich gestreeld voelt, die niet het gevoel heeft iets heel erg verkeerds te doen, die niet inziet welke gevolgen zijn/haar acties kunnen hebben en aan de andere kant de gekwetste gevoelens van de geliefde, die zich geen raad weet van pijn, verdriet en ellende.

Maar het één hoeft nog niet het ander te betekenen hoor. Anders kun je ook wel gaan stellen dat flirten niet meer mag, want ja, er zou daardoor ook weleens geneukt kunnen gaan worden uiteindelijk. Dus maar niet meer doen.....
quote:eleonora schreef op 12 maart 2009 @ 14:10:

Vind ik zo'n vreemde redenering altijd. 'Als hij dit doet dan zal hij ook wel dat doen'. Hoezo?

Al zou ik voor 1000% zeker weten dat hij het nooit meer zou doen, hij heeft het toch gedaan... en voor mij zou het een teken zijn dat er iets in de relatie absoluut niet goed zit.

Het zou mij dus niet eens zozeer gaan om het feit dat hij de grens heeft overschreden, maar vooral om het feit dat wat hij gedaan heeft voor mij een alarmbel zou zijn dat er iets niet in de haak is.

Ik weet niet of ik zou kunnen leven met de gedachte dat hij geile sms'jes naar mijn vriendin heeft lopen sturen.
Ik ben het eens met Leo en BGB, ook ik zou hier geen gierende hartkleppen van krijgen. Het is een hobbel, en uitglijers moet iedereen kunnen maken vind ik. Belangrijker is hoe mensen met dit soort dingen omgaan, en in hoeverre er (door beide partijen) naar het eventuele eigen aandeel gekeken kan worden. Dus wat mij betreft geen alarmfase rood maar oranje-geel, met een groen randje Overigens zou ik ook eerder de vriendin ontslaan dan de partner, maar dat is een gevoelsmatig iets.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
quote:yoyo2 schreef op 12 maart 2009 @ 14:17:

[...]

Al zou ik voor 1000% zeker weten dat hij het nooit meer zou doen, hij heeft het toch gedaan... en voor mij zou het een teken zijn dat er iets in de relatie absoluut niet goed zit.

Het zou mij dus niet eens zozeer gaan om het feit dat hij de grens heeft overschreden, maar vooral om het feit dat wat hij gedaan heeft voor mij een alarmbel zou zijn dat er iets niet in de haak is.

Ik weet niet of ik zou kunnen leven met de gedachte dat hij geile sms'jes naar mijn vriendin heeft lopen sturen.

Er was ook iets niet in de haak. Dat beschreef Elisaatchi in haar OP. Er waren problemen. En wat heeft haar vriend toen een stomme dingen gedaan zeg. Echt, wat een sukkel. Hij heeft er hopelijk heel veel spijt van.

En dat bestaat in mijn optiek dus. Oprechte spijt en de wil om het anders te doen. Om zo'n fout niet meer te maken. Ik geloof dat mensen die - zoals ik al eerder schreef - in de basis 'deugen' daartoe in staat zijn en dan zou het fijn zijn als er van de andere kant zoiets als vergeving bestond.

En of dat zo is, of zij er mee kan leven, is totaal aan Elisaatchi natuurlijk. Ik geef alleen aan dat ze zou kunnen proberen dat niet uit te sluiten, omdat haar liefde en zijn liefde oprecht zijn, ook als er fouten gemaakt worden. Ik geloof namelijk dat spijt ook oprecht kan zijn. Er mee kunnen leven is een tweede, dat zal de tijd wel uitwijzen.
anoniem_12394 wijzigde dit bericht op 12-03-2009 14:48
Reden: 'TO' gewijzigd in naam topic openster
% gewijzigd
Het gaat er dus ook om hoe de relatie verder is,Elisaatchi schrijft dat haar relatie verder goed en leuk was,met net wat strubbelingen overwonnen.Het zou dan best een overkomelijke hobbel kùnnen zijn.Maar wat als het ooit nog eens wat minder gaat,zou hij dan weer makkelijker voor de bijl gaan of snapt hij nu dat dit niet slim was?Voor mij voelde het als de bekende druppel na een opeenstapeling van andere nare acties van zijn kant.Ook omdat hij zelf aangeeft niet te kunnen praten en moeilijk kan zeggen wat hem dwarszit en uit een soort frustratie het ergens anders zoekt.Buiten dat heb ik een vaag vermoeden dat er wel gezoend is.Ik heb dus eigenlijk het gevoel dat ik op mijn tenen moet lopen omdat als er iets is wat hem niet zint hij toch niks zegt en zijn bevestiging ergens anders zoekt.Dat maakt het eng voor mij en helpt ook niet mijn vertrouwen weer op te bouwen.Als Elisaatchi ziet dat haar vriend er oprecht spijt van heeft en denkt ervan geleerd te hebben en er verder geen grote problemen zijn,geloof ik ook wel dat er uiteindelijk overheen te stappen valt.Mijn relatie is niet helemaal hoe ik het graag zou zien,waardoor twijfel en waarschijnlijk kan ik het daardoor ook niet goed uit mijn hoofd zetten.Zoals Eleonora al zegt,alleen Elisaatchi kan beoordelen hoe het bij haar zit en wat het met haar doet en of ze hier uiteindelijk mee kan dealen.
Allereerst allemaal hartstikke bedankt voor de reactie!

Heb natuurlijk de afgelopen dagen veel nagedacht en er is van alles door mijn hoofd gegaan. Maar we hebben ook veel gepraat, echt heel veel. Ik heb hem alle vragen gesteld die ik had (had ze zelfs opgeschreven om wat orde in mijn hoofd te krijgen) en heb sommige vragen nogmaals en nogmaals gesteld.

Ik snap dat veel mensen zeggen, hij eruit, wegwezen etc. Ook dat sommigen zeggen ik geloof niet dat er verder niets is gebeurd. Dat geloof ik wel, naast dat ik het intuitief voel kon ik het praktisch gezien ook vrij makkelijk checken en kan ik zeggen dat het alleen de sms'jes zijn.

Feit is dat het wel een goede relatie (met een dipje) was en dat het een oprecht lieve jongen is. Iemand die altijd super goed, attent en lief voor me is geweest. Ik weet dat al die woorden nu ironisch klinken, maar het is wel zo. Ik moet eerlijk zeggen dat hoe BGB en Eleonora het beschrijven dat dat een goede omschrijving is van hoe het voelt en ook wel hoe het zit (denk ik).

Tsja, en waarom zij eruit en hij niet... Zouden niet heel veel mensen dat doen. Een vriendin kun je na zoiets makkelijker uit je leven bannen dan je relatie en alles daaromheen. En natuurlijk vind ik het niet leuk dat ik haar als vriendin moet missen, want we hadden het ook heel leuk. Maar kom op, dat ik me erover heen zet om m'n relatie te redden, ok (ja, ik weet dat sommigen dat niet zouden doen). Maar ik heb geen zin om de energie te verdelen over twee "relaties" en het redden daarvan. Dan kies ik voor de relatie waar ik de meeste toekomst in zie.
quote:Elisaatchi schreef op 12 maart 2009 @ 15:44:

Allereerst allemaal hartstikke bedankt voor de reactie!

Heb natuurlijk de afgelopen dagen veel nagedacht en er is van alles door mijn hoofd gegaan. Maar we hebben ook veel gepraat, echt heel veel. Ik heb hem alle vragen gesteld die ik had (had ze zelfs opgeschreven om wat orde in mijn hoofd te krijgen) en heb sommige vragen nogmaals en nogmaals gesteld.

Ik snap dat veel mensen zeggen, hij eruit, wegwezen etc. Ook dat sommigen zeggen ik geloof niet dat er verder niets is gebeurd. Dat geloof ik wel, naast dat ik het intuitief voel kon ik het praktisch gezien ook vrij makkelijk checken en kan ik zeggen dat het alleen de sms'jes zijn.

Feit is dat het wel een goede relatie (met een dipje) was en dat het een oprecht lieve jongen is. Iemand die altijd super goed, attent en lief voor me is geweest. Ik weet dat al die woorden nu ironisch klinken, maar het is wel zo. Ik moet eerlijk zeggen dat hoe BGB en Eleonora het beschrijven dat dat een goede omschrijving is van hoe het voelt en ook wel hoe het zit (denk ik).

Tsja, en waarom zij eruit en hij niet... Zouden niet heel veel mensen dat doen. Een vriendin kun je na zoiets makkelijker uit je leven bannen dan je relatie en alles daaromheen. En natuurlijk vind ik het niet leuk dat ik haar als vriendin moet missen, want we hadden het ook heel leuk. Maar kom op, dat ik me erover heen zet om m'n relatie te redden, ok (ja, ik weet dat sommigen dat niet zouden doen). Maar ik heb geen zin om de energie te verdelen over twee "relaties" en het redden daarvan. Dan kies ik voor de relatie waar ik de meeste toekomst in zie.

Elisaatchi, zoals je het nu omschrijft, zo zou ik er (denk ik nu, hoewel het moeilijk is te weten wat je écht zou doen als het je gebeurt) ook in staan. Ik vind je sterk klinken, realistisch ook. En dat lijkt me de enige voet waarop je uberhaupt door zou kunnen gaan.

En Eleonora: wat een geweldige, genuanceerde posts doe je hier toch weer. Als iedereen jou als 'voice of reason' in z'n achterhoofd had zitten, zou de wereld er een stuk gezelliger uitzien!
Meid, geef het tijd, dat is alles wat ik kan zeggen. Het duurt gewoon een tijdje voor duidelijk wordt welke en hoeveel schade zoiets als dit heeft aangericht.

Rust hebben jullie nodig de komende tijd. Kijk elkaar aan, wees lief voor elkaar, praat het niet dood. Weet ook dat je vriend niet voor altijd met een kruis kan lopen, op een dag moet het over zijn, een pijnlijke herinnering voor jullie allebei maar als je kiest om door te gaan (en dat hoef je heus niet nu meteen te beslissen) ga dan ook door en grijp niet bij ieder conflict, bij iedere aanvaring of ruzie, terug. Dat heeft geen enkele zin. Hij is dom geweest, onnadenkend, onaardig en onattent, gemeen zelfs. Maar hij heeft er spijt van en als dat voor jou genoeg is, dan is dat genoeg.

Sterkte meid en als je wil delen dan schrijf je maar!

(f)
Nou, Elisaatchi, ik zou het niet kunnen, knap!

Is je vertrouwen nou niet beschaamd?

En zó trouw, attent, respectvol en lief is je vriend dus ook niet.

Dit soort situaties - vrouwen die mannen met een relatie versieren - komen niet al te vaak voor, máár als ze dan voorkomen, heeft jouw vriend een keuze in deze. Ik zal je zeggen, als mijn vriend dan heel 'bewust' - want dat is het in deze situatie tot en met - kan kiezen en hij kiest niet voor mij, ik zal je zeggen, dan weet ik voldoende.

Juist omdat hij dan bewust kan kiezen en dit soort situaties niet alledaags voorkomen. Je zou die 'vriendin' bijna dankbaar kunnen zijn in deze, want ze heeft je ergens laten zien hoe jouw vriend omgaat of om kan gaan met situatie waarin hij heel bewust voor jou zou kunnen kiezen. Heeft hij dat gedaan, nee, 3 weken lang niet.

Daarbij, sms'jes in de trant van 'ik heb zin in je..' ???

Wat als jij er niet achter gekomen was, had hij dan het woord bij de daad gevoegd ofzo?? Of heb je dat niet gevraagd. Ik vraag mezelf sowieso af wat voor verklaringen hij jou in deze heeft gegeven.

Ook vind ik dat het nu wel algemeen bekend is dat het mannelijk vlees zwak is en dat het inderdaad vaak net kleine kinderen zijn waarvan als je een snoepje voor hun neus houdt waarvan ze weten dat als daarvan zouden eten er een grote kans kan bestaan dat ze een ander daarmee wellicht schade mee zouden kunnen berokkenen, ze toch merendeels dat snoepje zouden pakken. Uitzonderingen daargelaten. Daarom vind ik het juist zó vies dat vrouwen elkaar altijd zulke dolken in elkaars rug steken, want dat is het! Niet meer en niet minder. Wéér zo'n klotestreek van zó'n vrouw - dat noem ik nou wijf! - , wat zichzelf dan ook nog vriendin noemt, om inderdaad te gaan zitten wroeten in andermans relatie.

En dan zeg jij, TO, dat je wel de relatie kan redden. Jij moet en gaat de relatie nu redden. Ik denk dan even heel ronduit, crú en waarschijnlijk erg simpleminded: had de relatie niet op dát moment juist gered kunnen worden, maar is dat juist niet gebeurd?

En dan moet JIJ het nu gaan redden? Ik zou zeggen, laat me niet lachen, maar dan ben ik .

Wens je veel succes.
Wie zegt dat Elisaatchi de relatie moet redden? Daarin is ze toch samen met haar vriend? Hij heeft (veel) spijt, hij zal ook zijn (grote) aandeel (moeten/gaan) hebben in het herstellen van de relatie tussen hen beiden, denk je ook niet?

Daarbij, nu is nog niet te zeggen hoeveel schade er is aangericht. Elisaatchi geeft aan niet bij haar vriend weg te willen, maar dat zegt ze nu, dat kan over drie maanden wel anders zijn.

Nu is het tijd voor de tijd. Die doet haar werk wel hoor, no worries.
quote:Maryemma schreef op 12 maart 2009 @ 16:00:

[...]

En Eleonora: wat een geweldige, genuanceerde posts doe je hier toch weer. Als iedereen jou als 'voice of reason' in z'n achterhoofd had zitten, zou de wereld er een stuk gezelliger uitzien!

Dát is een mooi compliment!

Dank je wel.

(f)
quote:eleonora schreef op 12 maart 2009 @ 17:20:

Wie zegt dat Elisaatchi de relatie moet redden? Daarin is ze toch samen met haar vriend? Hij heeft (veel) spijt, hij zal ook zijn (grote) aandeel (moeten/gaan) hebben in het herstellen van de relatie tussen hen beiden, denk je ook niet?

Herstellen?

Mijn vertrouwen zou gewoon te erg al beschaamd zijn, dat weet ik dan gewoon van mezelf. Kan (inderdaad) bij iedereen anders liggen en iedereen verschilt hierin, dat is één ding wat zeker is. Daarom zei ik ook, ik zou het niet kunnen. Ook al haalt ie hoogstpersoonlijk bisonkit uit Timboektoe vandaan .

Het gaat en ging mij er ook om, dat ze op het end zegt van 'ik ga proberen de relatie te redden die wel toekomst heeft ofzo' en dan denk ik 'arghhhh' en/of krijg ik bepaalde kriebels van. Maargoed, ik ben dan ook niet voor niets single .
quote:Maryemma schreef op 12 maart 2009 @ 16:00:

[...]

Daarbij, is of zou dat werkelijk zo zijn?

Kijk, ik ben niet van het straffen hoor. Zovan, 'jij hebt dit gedaan, en dus ben je fout', zeker niet! Maar ben ik dan de enige die gewoon ontiegelijke jeuk krijgt van, zoals ik al zei, dat gedolksteek die vrouwen elkaar aandoen en mannen die overal constant maar mee weg komen, omdat de vrouw ze nog wel een kans geeft, probeert gezamenlijk (dan) de relatie te redden. Had ie zichzelf dat niet eerder kunnen bedenken ofzo??!!! Hij is toch niet labiel of staat onder curatele ofzo .

En wat the fuck is er zo bijzonder aan een man die je al belazerd (ok netjes, je vertrouwen al beschaamd) heeft in principe. Is het angst onder het motto van 'je leeft maar één keer, dus laat ik maar bij hem blijven' ofzo? Mén, juist omdat je maar één keer leeft, verdien je beter. Damn, ben ik nou gek ofzo.

Pffffff .

Gezelliger right, wat een schijnzooi.
quote:mijnnaamisbraam schreef op 12 maart 2009 @ 17:35:Ook vind ik dat het nu wel algemeen bekend is dat het mannelijk vlees zwak is en dat het inderdaad vaak net kleine kinderen zijn waarvan als je een snoepje voor hun neus houdt waarvan ze weten dat als daarvan zouden eten er een grote kans kan bestaan dat ze een ander daarmee wellicht schade mee zouden kunnen berokkenen, ze toch merendeels dat snoepje zouden pakken. Uitzonderingen daargelaten. Daarom vind ik het juist zó vies dat vrouwen elkaar altijd zulke dolken in elkaars rug steken, want dat is het! Niet meer en niet minder. Wéér zo'n klotestreek van zó'n vrouw - dat noem ik nou wijf! - , wat zichzelf dan ook nog vriendin noemt, om inderdaad te gaan zitten wroeten in andermans relatie.Braam meen je dit of mis ik hier een hele bak aan sarcasme?
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
Ow, wacht ik zie je nieuwe post, geen sarcasme zie ik al.....
quote:Bibble schreef op 11 maart 2009 @ 22:33:

Ik zeg nog steeds, ja ik heb er ook lang over gedaan ( Spinster ) opzoutuh met die vent...En aan zulke goed onderbouwde adviezen heb jij ook het meest gehad in jou topic?
quote:lolapaloeza schreef op 12 maart 2009 @ 17:44:

Braam meen je dit of mis ik hier een hele bak aan sarcasme?

Ik ben bloedserieus.

Wat vind jij er dan raar aan dat ik (zo) zeg, op die manier?

Vind jij dat dan niet (dus)?

Ik word gewoon soms misselijk als ik dan een verhaal hoor van 'ja, dieendie gaat al tijden (lees: neukt) met de vriend van haar beste vriendin'. En dat meisje maar denken dat haar vriend ook zo leuk, lief en trouw is. En dit soort verhalen zijn ábsoluut geen uitzonderingen en/of van alleen vmbo-types ofzo. Het wordt bijna met een soort van genoegdoening gezegd ook nog.

En dan lees je hier weer van die 'lange' ( ) verhalen, zie andere pagina, van die lieve vrouwtjes die wat beschadigd zijn. Daarom mijn mening, opk*tten met soort wijven en niks have mercy met dat soort mannen.

(btw ik heb pms en het is net volle maan geweest, dus, dat dan weer wel hoor )
quote:mijnnaamisbraam schreef op 12 maart 2009 @ 17:52:

[...]

Ik ben bloedserieus.

Wat vind jij er dan raar aan dat ik (zo) zeg, op die manier?

Vind jij dat dan niet (dus)?

Ik word gewoon soms misselijk als ik dan een verhaal hoor van 'ja, dieendie gaat al tijden (lees: neukt) met de vriend van haar beste vriendin'. En dat meisje maar denken dat haar vriend ook zo leuk, lief en trouw is. En dit soort verhalen zijn ábsoluut geen uitzonderingen en/of van alleen vmbo-types ofzo. Het wordt bijna met een soort van genoegdoening gezegd ook nog.

En dan lees je hier weer van die 'lange' ( ) verhalen, zie andere pagina, van die lieve vrouwtjes die wat beschadigd zijn. Daarom mijn mening, opk*tten met soort wijven en niks have mercy met dat soort mannen.

(btw ik heb pms en het is net volle maan geweest, dus, dat dan weer wel hoor )Ik kom geloof ik van een heel andere planeet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven