Centraal Moderatortopic
donderdag 7 juni 2018 om 10:21
Beste forummers,
In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators.
Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of Rechtsonder een posting.
Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl
Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.
Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.
Handig om te weten:
Algemene voorwaarden en de huisregels
https://www.viva.nl/algemene-voorwaarde ... els-forum/
De vorige delen van het CM topic
overig/centraal-moderatortopic/list_messages/389527
overig/centraal-moderatortopic/list_messages/398434
Bantopic
overig/bantopic/list_messages/235701?r= ... 7#16543967
Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-deel-102/list_messa ... #p28891522
Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/396233
Twee wekelijkse update
overig/community-manager-topic/list_messages/403603
Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.
Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.
Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.
Met vriendelijke groet,
Moderators Viva forum
In dit topic kun je terecht met je verzoekjes voor de moderators.
Tevens is het mogelijk om een melding van een topic of een specifieke posting te maken d.m.v. het toverstafje. Dit toverstafje kun je vinden aan de rechterbovenkant van een topic, of Rechtsonder een posting.
Daarnaast kun je ons ook bereiken per e-mail: forum@viva.nl
Off-topic berichten en berichten over beleid zijn op dit topic niet toegestaan. Het forumbeleid, waar iedere gebruiker bij aanmelding mee akkoord is gegaan, is door Sanoma vastgesteld en geen onderwerp van discussie. Daarom hoort dit niet op het forum thuis.
Mocht je een vraag hebben over genomen beslissingen, of de uitvoering van het beleid kun je ons een e-mail sturen op bovenstaand e-mailadres. Elke mail zal in behandeling worden genomen en worden beantwoord.
Handig om te weten:
Algemene voorwaarden en de huisregels
https://www.viva.nl/algemene-voorwaarde ... els-forum/
De vorige delen van het CM topic
overig/centraal-moderatortopic/list_messages/389527
overig/centraal-moderatortopic/list_messages/398434
Bantopic
overig/bantopic/list_messages/235701?r= ... 7#16543967
Topic om na te praten over beleid, bans etc zodat dit topic gebruikt kan worden voor vragen etc.
overig/napraattopic-deel-102/list_messa ... #p28891522
Waar meld je een bug op het Viva forum?
overig/bugtopic/list_messages/396233
Twee wekelijkse update
overig/community-manager-topic/list_messages/403603
Maak een melding van de bug per mail naar communitymanager@viva.nl o.v.v. bug viva forum. Vermeld in je mail altijd de url van waar je het probleem bent tegen gekomen, de browser die je gebruikt, welk device je gebruikt (tablet, mobiel of desktop) en stuur indien mogelijk ook een screenshot mee. Zo kunnen wij het probleem snel terugvinden en oplossen. Uiteraard zullen we alle mails beantwoorden en je ook laten weten of de bug al eerder gemeld is.
Vragen over de huisregels en het beleid kun je stellen aan forum@viva.nl.
Mochten er problemen zijn met banners, dan willen we je graag vriendelijk verzoeken om even een mailtje te sturen naar forum@viva.nl, zodat we hier zo adequaat mogelijk op kunnen reageren en het forummen voor iedereen even prettig kan verlopen.
Met vriendelijke groet,
Moderators Viva forum
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.

zaterdag 25 augustus 2018 om 17:37
viewtopic.php?f=16&t=426164&start=#p28940917
Bijzonder dat jullie dit ‘eerste topic van een nieuwe TO’ wel hebben goedgekeurd? Lijkt me een gevalletje laster?
Bijzonder dat jullie dit ‘eerste topic van een nieuwe TO’ wel hebben goedgekeurd? Lijkt me een gevalletje laster?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje

zaterdag 25 augustus 2018 om 17:56
Nou ja, het zijn geen Koreaanse lettertekens he, dus dan is het goed.himalaya schreef: ↑25-08-2018 17:37viewtopic.php?f=16&t=426164&start=#p28940917
Wel onhandig dat de Technische Dienst blijkbaar niet weet dat er programmaatjes zijn die ook kunnen zien of er ongewenste (letter)tekens in een tekst zitten.
zaterdag 25 augustus 2018 om 17:58
profile/375125/posts
Dit klopt ook niet, de OP is toch geplaatst?
Dit klopt ook niet, de OP is toch geplaatst?
There is always something happening, and it's usually right now
zaterdag 25 augustus 2018 om 17:59
Het topic is verwijderd.himalaya schreef: ↑25-08-2018 17:37viewtopic.php?f=16&t=426164&start=#p28940917
Met vriendelijke groet,
Moderator viva
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

zaterdag 25 augustus 2018 om 18:01
Ik ben dan maar een eenvoudige wasvrouw, maar LEAN-technisch moet ik hier een beetje van huilen.ModeratorViva schreef: ↑25-08-2018 17:59Het topic is verwijderd.
Met vriendelijke groet,
Moderator viva

zaterdag 25 augustus 2018 om 18:09
himalaya schreef: ↑25-08-2018 17:37viewtopic.php?f=16&t=426164&start=#p28940917
En deze trollachtige TO met topicdiarree komt ook gewoon door de ballotage:
memberlist.php?mode=viewprofile&u=375148
Volgens mij is die knop weer uit.
zaterdag 25 augustus 2018 om 18:19
ModeratorViva schreef: ↑20-08-2018 21:50Beste the_Wicked_Witch, doornroosje9, Star², |Courage|, Lunaloona,
Even een reactie n.a.v. jullie berichten op het CM vandaag.
Het is niet zo dat nieuwe TO's niet kunnen posten, dit kunnen ze wel degelijk, echter gaan de eerste berichten door een 'goedkeur-proces' van het systeem heen.
Wat betreft de CAPTCHA versus 'de vraag' bij het aanmaken van een nieuw account. We hadden eerst een CAPTCHA, vervolgens veel spammers, dus gewisseld naar de vraag, hierop volgde en enorme stroom spammers waarna we terug zijn gegaan naar een CAPTCHA + het systeem waarbij we nu de eerste X posts van een forummer goedkeuren. Op die manier zien wij de berichten / topics voordat ze geplaatst worden en kunnen we spammers, maar ook hengelaars en trollen buiten de deur houden.
Het verspringen van de berichten in de topics - doordat berichten van de TO worden goedgekeurd - is inderdaad ongelooflijk onhandig en maakt het forummen een stuk minder aangenaam. Dit hebben we vandaag doorgegeven aan de TD, we hopen een passende oplossing te vinden.
"Maar dat het eerste bericht (= plaatsen topic) wordt goedgekeurd en de rest nog niet, terwijl er al reacties komen, dat is echt het paard achter de wagen spannen."
--> Dit heeft te maken met het feit dat we meerdere berichten goedkeuren van een nieuwe TO. Eerst wordt het topic goedgekeurd, hier komen reacties in van medeforummers, als de TO vervolgens reageert, komt de reactie weer bij ons terecht om goedgekeurd te worden, hier gaat inderdaad wat tijd overheen. Wat betreft "de rest nog niet"; op het moment van goedkeuren van de OP is er nog geen 'rest'.
De bug waarbij berichten die nog goedgekeurd moeten worden al wel te loepen zijn, is ook gemeld bij de TD, die zijn hier momenteel mee bezig.
Zoals eerder geschreven onderzoeken we of deze maatregel tegen spammers werkbaar is. We zijn continue bezig met aanpassingen om het voor forummers zo aangenaam mogelijk te maken.
Hopelijk hebben we jullie weer een beetje kunnen updaten, to be continued...
Nog een fijne avond gewenst!
Met vriendelijke groet,
Moderator Viva forum
Geen CAPTCHA of vraag gezien.
zaterdag 25 augustus 2018 om 18:20
zaterdag 25 augustus 2018 om 18:33
Bedankt voor de melding. We geven het door.
Met vriendelijke groet,
Moderator viva
zaterdag 25 augustus 2018 om 18:54
ModeratorViva schreef: ↑25-08-2018 17:59Het topic is verwijderd.
Met vriendelijke groet,
Moderator viva
Dat was geen antwoord op mijn vraag: waarom hebben jullie het eerst goedgekeurd? Jullie hadden Het Systeem toch ingevoerd zodat jullie spammers en trollen konden weren?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
zaterdag 25 augustus 2018 om 19:09
Wat geef je dan door? Je kunt het toch aanpassen?ModeratorViva schreef: ↑25-08-2018 18:33Bedankt voor de melding. We geven het door.
Met vriendelijke groet,
Moderator viva
Geen bijzonderheden

zaterdag 25 augustus 2018 om 20:26
Deze https://forum.viva.nl/relaties/op-vaka ... #p28939259 is helemaal niet van mij.
Er heeft gewoon een OP gestaan, een hele tijd zelfs, daarop heb ik vanmorgen als eerste gereageerd, en nu ben ik ineens de TO.
Jullie eerdere uitleg klopt dus niet.
Er heeft gewoon een OP gestaan, een hele tijd zelfs, daarop heb ik vanmorgen als eerste gereageerd, en nu ben ik ineens de TO.
zaterdag 25 augustus 2018 om 20:28
.Grobbekuiken_ schreef: ↑25-08-2018 20:26Deze https://forum.viva.nl/relaties/op-vaka ... #p28939259 is helemaal niet van mij.
Inderdaad, dat topic is van Laura94 ofzo. Wel een nieuwe forummer.
Wat is dit toch voor een gekl**t.
Only action impacts the drift | A year from now you may wish you had started today

zaterdag 25 augustus 2018 om 20:34
Grobbekuiken_ schreef: ↑25-08-2018 20:26Deze https://forum.viva.nl/relaties/op-vaka ... #p28939259 is helemaal niet van mij.
Hun uitleg klopt wel. De TO heeft waarschijnlijk de OP gewijzigd (wellicht zelfs helemaal gewist) en die wijziging moet eerst goedgekeurd worden door een mod. Daarom is de OP nu tijdelijk verdwenen.
Handig is anders, maar de uitleg klopt dus wel.
zaterdag 25 augustus 2018 om 20:39
Grobbekuiken_ schreef: ↑25-08-2018 20:26Deze https://forum.viva.nl/relaties/op-vaka ... #p28939259 is helemaal niet van mij.
Ja, en het ergste is nog dat ze er niets aan doen. Dit topic staat al sinds donderdagmiddag met de eerste reageerder als TO, en de mods gaven toen als antwoord dat het geen kwestie van niet willen maar van niet kunnen was, maar er is na twee dagen nog niets aan gedaan.
psyche/verwaarlozing/list_messages/426039/2?start=30
nounou
zaterdag 25 augustus 2018 om 20:49
Ben weer TO-af inmiddels.zazamaenade schreef: ↑25-08-2018 20:39Ja, en het ergste is nog dat ze er niets aan doen. Dit topic staat al sinds donderdagmiddag met de eerste reageerder als TO, en de mods gaven toen als antwoord dat het geen kwestie van niet willen maar van niet kunnen was, maar er is na twee dagen nog niets aan gedaan.
psyche/verwaarlozing/list_messages/426039/2?start=30
Blijf het maar een maffe constructie vinden, alle uitleg ten spijt.