Na een jaar niet zwanger... en dan? Wie kletst er mee?

23-04-2007 11:45 13139 berichten
Superstoere meisjes:

* Kaetje: 30 jaar. April 2006 begonnen, IUI 6 gestart op 25 februari, voor het eerst met Menopur (voorheen met Puregon)

* Sammy300: 4x IUI, miskraam in december, nu op naar 6e IUI

* Sophy: 2 jr bezig, welverdiende pauze tot maart 2009

* Merel29: 2e icsi 28-01-09 start met de pil (als het goed is) 18-02-09 start deca 04-03-09 start gonal-f. 13-03-09 1e echo punctie gepland op 18-03

* Fleur: 1e ICSI poging na punctie gestopt, cryo poging 1 teruggeplaats, 9-10 testen

*Wix: begonnen juli 2007. Uitslag onderzoeken 24-11

*Goof: begonnen in januari 2006, 2x IUI gehad, nu in afwachting van IUI, maar deze cyclus ei gemist

*Mariesophie: Februari 2007 mm, PCOS, 1xIUI en nu op naar IVF.

*Zitah: dochter 5 jaar, 5 jaar kinderwens voor nummer 2. 5 miskramen. Stopt hoogst waarschijnlijk als kinderwens na 6x iui nog niet vervuld is. Bezig met 3e IUI

*Watson: start april 2008, in afwachting van behandeltraject, binnenkort gesprek bij de gyn.

*Dolfijntje: begonnen in mei 2006, 3x IUI en nu in afwachting van endometriose weglaseren.

*Allis: Begonnen half 2007, miskraam eind 2007 na 9 weken, nu testen begonnen, binnenkort kijkoperatie en uitslag zaadtest

*linnielin: 25 jaar, vanaf oktober 2007 bezig. Bij gynecoloog geweest voor endometriose, hiervoor kijk operatie gehad.

*Haiti: 33 jaar en probeer sinds februari 2008 zwanger te worden. Februari 2009 begonnen met de eerste onderzoeken.

*Knappekloon: bezig sinds dec 2007, mmm rond juni

*Bengal: 31 jaar, sinds juli 2007 in het z'huis en gaan per eind maart het fertiliteitstraject in (ws. ICSI).

Superstoere Meisjes en Zwanger!!!!!!!

* Suzzel: ICSI, 22-8 terugplaatsing, 1 of 2-9 testen, zwanger!!!! 12-5 uitgerekend.

* Doggie75: 11-07 MMM, 4x IUI. Spontaan zwanger geraakt na de IUI's. 9 mei uitgerekend.

* Nicks: 4/8 positief getest!

* Nicky22: Zwanger! uitgerekend op 23 mei

* Fre: 1e IVF --> 07-10 positief getest!! Twee kloppende hartjes uitgerekende datum is 11 juni! (Maar de planning is 21 mei, 37 weken lijkt me genoeg én tof!?!)

* Debgirl1984: net in MMM diagnose PCO 15-10 positieve test!

* Rebels: Kind 2 jr, juli '07 begonnen voor 2e, 2 miskramen. 19-10 positieve test. 19 juni uitgerekend.

* Mousie: icsi eigen cyclus, 5e poging. Positieve test op 21-10, 27 juni uitgerekend.

* Blogbabe: begonnen in januari 2006, Na 4e IUI zwanger! positieve test op 21-10.

* Maria 52 (Pierel): begonnen in voorjaar 2006, spontaan zwanger geraakt na 3 IUI en hsg. Positieve test op 28-10 5 juli uitgerekend.

* Carpe Diem: begonnen in maart 2006, in oktober start met ICSI. Positieve test op 10 november. Uitgerekend 17 juli

* Tornapart: bbz '00 + '04, zoontje '06, miskraam '07, bbz '08, 1e IVF '08, op naar 2e cryo-poging. positieve test op

10-12

* Peggysue2:gestopt aug.2005, feb 2007 in mm. okt 2007 IUI > bbz, mei 2008 ivf, okt + nov 2008 cryo tp, jan 2009 start nieuwe ivf. 27 februari positieve bloedtest. Tweeling!

*Barbabella: 27 jaar, sinds maart 2007 proberen zwanger te worden, sinds juli 2008 in de medische molen. Spontaan zwanger, 16 maart positieve test

Superstoere meisjes en Bevallen!!!!!!!

* Krissie: Bevallen op 16-8 van een zoon

* Draaimolen: mama van een zoontje!

* Marielle: Dochtertje!

* Loekie: ICSI-baby, 9-12-'08 een zoontje!

*Sweety: Dochtertje.

* Yamuna: Zwanger via IUI, viel 06-01-'09 aan twee. Dochtertje!

In april 2006 zijn we van start gegaan... tot nu toe zonder resultaat. Ik ben 28 en mijn vriend ook. Samen hartstikke gelukkig, eigen huis (samen met de bank ;)), allebei leuke (vaste) baan, stabiele relatie en helemaal toe aan kids. We vrijen op de juiste dagen, ik ben al meer dan 15 kilo afgevallen (woog over de 100 kilo), vriend is gestopt met roken, ben al jaren niet meer aan de pil. Niets staat ons in de weg maar toch is het nog niet raak. Ik ben begonnen met temperaturen vorige maand en wil dat nog zeker 1 maand doen. Mn menstruatie is aardig regelmatig en ik voel mijn eisprong vrijwel altijd. Mensen om ons heen beginnen te vragen of er al kinderen komen (net bevallen vriendin, schoonzusje etc.) en wij liegen er op los dat we er nog niet aan toe zijn. Ik vind het steeds moeilijker om het voor me te houden en zou het graag met meer mensen willen delen, bijvoorbeeld met mn moeder. Maar het leek ons zo leuk om iedereen te "verrassen" met een onverwachte zwangerschap. We proberen het ook steeds met humor te benaderen en het wat te relativeren. Maar als ik net ongesteld ben geworden (zoals afgelopen donderdag) dan wordt ik steeds moedelozer en verdrietiger....

Aan de MMM zijn we nog niet toe, ik wil eerst nog bezig met temperaturen. Dan hebben we ook iets om de dokter te laten zien zeg maar. Mijn grootste angst is om van de dokter te horen dat wij samen geen kinderen kunnen krijgen. Dat is eigenlijk ook de reden dat ik nu nog niet naar de dokter wil. Maar de drang om te weten waarom het niet lukt wordt ook steeds groter....

Ik heb eerder meegeschreven met een topic met meiden die ook al wat langer bezig waren maar dat is eigenlijk langzaamaan uitgestorven. Daarom een nieuw topic om alle frustraties, verdriet en hopelijk ook geluk te kunnen delen.
Alle reacties Link kopieren
Beterschap merel!

En Yam, wat een ranzig plaatje ... ging zowat over mijn nek

Ik heb idd een geweldig ziekenhuis, ben niet altijd even blij met ze geweest maar nu zou het echt niet beter kunnen. Ik denk dat ik ze een grote pot snoep ga brengen ofzo.

"t boeltje zit er hier weer in, nog steeds geen positieve test. Follikel zat er ook nog vanmorgen 21mm, dus morgen of zaterdag nog een keer een inseminatie. Denk morgen middag, net stiekem nog een keer getest (zo fijn die gratis testen van het zh) en het 2e streepje begint wat mee te kleuren.

Ben al druk aan het broeden

Ahhh, krijg net een mailtje van mijn lief met 'love u' ... Tis zo'n schat!
Yam, wat een ranzig plaatje, ben blij dat ik mijn lunch al op had :-) Heb je al gebeld met de dierenarts? Ik hoop zo op goed nieuws!

Merel, balen zeg van die keelonsteking! Betereschap en morgen succes bij de follikelmeting!

Peg, jij morgen ook heel veel succes bij de echo! Hopelijk 2 kleine minimensjes in beeld!

Zitah, wat super dat ze nog een 2e inseminatie doen dit weekend! Dit moet toch haast wel goed gaan! Je zit nu zo in een positieve flow!
Peg, nog maar 1 dag tot de echo!!

Merel, beterschap!!

Yam, bah!!!
ik zie het al ik heb een positief effect op mensen

wil een ieder even kijken naar het topic Voorjaars opruiming op de hyve?
quote:Carpe Diem schreef op 12 maart 2009 @ 13:24:

Zitah, wat super dat ze nog een 2e inseminatie doen dit weekend! Dit moet toch haast wel goed gaan! Je zit nu zo in een positieve flow!Klopt, ben na het insemineren wel e.e.a. verloren heb ik het idee. Vind ik altijd zo zonde! Tuurlijk heb je er maar 1 nodig maar ik heb liever dat alle 26 mln erin blijven zitten
heb de dierenarts gebeld en toet heeft geen Ziekte van Cushing !!!!!

Ze zijn nu nog bezig met vervolgonderzoeken om te kijken wat het wel is....
Beterschap Merel! Vooral nu, moet je er natuurlijk voor je neefje zijn. Kan je geen keelontsteking bij gebruiken. Succes morgen bij de FM.

Yam: thanks voor de visuele ondersteuning. Tja, dat geeft wel een aardig beeld, ja! En wat een fijn bericht van de dierenarts! Yes! Zit je nu nog steeds in onzekerheid omdat je nog steeds niet weet wat het is? Of heeft de arts al een klein beetje losgelaten, bijv dat het iig niks erstigs is ofzo? Ik zag je bericht over de voorjaarsopruiming staan. Er staan idd wel mensen tussen die niet vaak reageren. Ik surf wel weer ff naar hyves om opmerkingen te plaatsen.

Peg: nog maar 1 nachtje slapen..... toi, toi, toi!
Heb net op hyves een oud onderwerp verwijderd over een huidziekte bij mijn man. Hij heeft die ziekte uiteraard nog steeds. Maar ik heb er geen vragen meer over aan jullie. Deze week moest hij terugkomen bij de huidarts. En in een jaar tijd is het niet erger geworden. Het gaat dus gewoon hartstikke goed! Hij zat er toendertijd heel erg mee. Nu eigenlijk niet meer. De ziekte schijnt te verergeren bij stress. Nu ik zwanger ben, gaat het met hem top! Dus ik denk dat dat wel meespeelt.
Oh wat fijn Yam, wat een goed nieuws!
Nu natuurlijk kijken wat het dan wel is...niks ernstigs hoop ik iig. Maar dit is alvast goed nieuws, Cushing is knap waardeloos nl.
Zie je wel, we zitten in een positieve flow Hopelijk liften Zitah en ik mee met onze (zelf)inseminaties. Fijn dat het geen Cushing is Yam. Maar wat dan wel... Ik hoop dat jullie snel duidelijkheid hebben en dat het allemaal mee valt.

Blog, wat goed dat het met de huidziekte van je man beter gaat. En de reden is natuurlijk helemaal top.

Ik ga ff de hyve checken over de opruiming...
Zo, ik heb ook wat weggegooid en nog wat laten staan.
Yam, so far so good... Hopelijk valt de uiteindelijke diagnose mee!

Zitah: wat een fijn meedenkend ziekenhuis heb je. En toitoitoi met broeden! PO SI TI VIS ME !!

Pegs: morgen de echo. Spannend? Leuk! Hoe laat ben je aan de beurt! Laat je het ons morgen weten?

Merel: succes met de follikelmeting. Spannend weer hè?

Alle andere lieve meisjes: dikke ga lekker naar huis op de bank hangen. Heb heel erg last van m'n stuitje...
Ik vroeg het al op het IVF/ICSI maart-april topic, maar het lijkt me hier beter op zijn plaats.

Vraagje aan de doorgewinterde dames (of eigenlijk voor de mannen van de dames)

Alcohol, griep etc. kunnen van invloed zijn op zaadkwaliteit, dat weet ik. Denken/weten jullie of een enorme hoeveelheid tandartsverdovingen - zo'n 5 verdovingen per bezoek en 7 keer in 2 weken tijd - ook een nadelige invloed heeft?

Zelf vrees/denk ik van wel eigenlijk. Straks 3 maanden tandartsvrij en een nieuwe zaadtest dus hopelijk zien we dan verbetering. Ik hoop op zwemmend zaad uiteraard. Vorige keer wel 5 miljoen maar niet zwemmend
Poeh Bengal, ik zou het ook niet weten. Mijn gevoel zegt ook van wel omdat ook een narcose een negatieve invloed kan hebben. Maar dat gaat natuurlijk je hele lichaam door en zo'n verdoving bij de tandarts is alleen plaatselijk. Moeilijk... Kan je je ziekenhuis er niet over bellen? Of is het juist de reden dat ze over drie maanden nog een keer gaan testen?
Ik ga het wel vragen hoor bij de fertiliteitsarts. Voor die tijd mag man nog een potje vullen, dus dan kunnen we de resultaten al vergelijken. Kwam gisteren ineens bij me op, helemaal niet bij stil gestaan eerst. Ik was dat vreselijke topic aan het lezen over vriend die veel drinkt, da's van diezelfde hoogopgeleide dame die denkt dat als je op het goede moment seks hebt dan ook gewoon in ronde 1 zwanger wordt - en toen bedacht ik me dat verdovingen vast ook van invloed zijn.
Oh kaetje, ik zag dat je me bij het schema had gezet!

ik ben 31, we lopen sinds juli 2007 in het z'huis en gaan per eind maart het fertiliteitstraject in (ws. ICSI).
Ja! Ik had je er onder gezet. Heb nu je tekst er ook bij gezet maar als je niet wilt hoef je niet in het schema hoor!
Bengal: ik heb dezelfde dag als mijn positieve test een paar flinke verdovingen gehad bij de tandarts, nadat ik natuurlijk wel heb gevraagd of het geen kwaad kon............. Volgens de tandarts kan dit absoluut niet, is het nergens schadelijk voor (maar ja, ik ben geen mannetje met zaadjes he!)

Ik hoop ook voor hele goede zwemmers bij jullie!

Morgen dus eindelijk de echo................pff, barst van de zenuwen! Vandaag bijna voor de vlakte gegaan op school, twijfelden nog enkelen van mijn collega's of ik zwanger ben............nu weten ze het zeker, de combinatie met mijn absurd opgezette buik zei genoeg!

Doggie: doe kalm aan he, als het niet meer gaat is het gewoon zo!

Merel: beterschap en sterkte!

Zitah: wat lief van je man! Ik duim ook weer voor jou!

Yam: gelukkig geen cushing, ik hoop dat er snel een goede uitslag komt!

Ik post morgen ws laat, als het goed is gaan we naar de ouders van Peg-man, deze zijn in de 80 dus hopenlijk gaan ze alles nog meemaken!

Groetjes!
Peggysue, wilde je even heel veel succes wensen morgen. Kan me voorstellen dat het een retespannende dag is voor jullie. Ik ga heel erg duimen dat jullie een pracht van een baby zien en hoop natuurlijk dat je dan ook gezellig mee komt schrijven op het novembermama topic. Heel veel succes morgen!

Groetjes
quote:Yamuna schreef op 12 maart 2009 @ 14:08:

heb de dierenarts gebeld en toet heeft geen Ziekte van Cushing !!!!!

Ze zijn nu nog bezig met vervolgonderzoeken om te kijken wat het wel is....

Supergoed nieuws Yam!!! Fijn!

(nu even verder lezen)
Peg, onwijs veel succes morgen. Kan me indenken dat het heel spannend is. Ik duim voor je!

Hier net een positieve test, joehoeoeoeoe (eindelijk, wel erg laat deze keer maar ach beter laat dan nooit) Morgen dus weer een inseminatie....

Als je alles op een rijtje zet moet ik deze maand echt wel zwanger zijn (zal ik dit op het topic van die muts zetten die denkt dat ze met 1x sexen om 4 uur in de nacht zwanger is )

Een goede hsg, plus de extra vrbheid die daar door ontstaat

Een fris gewassen baarmoederholte

Zelfinseminatie

IUI vlak voor de eisprong

IUI tijdens/na de eisprong

26 mln zwemmers

Een geweldige man

Nou eh.... wat willen we nog meer
Merel, succes weer met de fm meting morgen!

Hoe zou Soof het hebben nu.... ik denk dat ze ons vreselijk mist en naar huis wil
En Zitah: je vergeet een belangrijke factor: OPTIMISME!!

Want als jij blij bent, zijn je ei- en zaadcellen in jou het vast ook!! En das ook zoooooo belangrijk!! (Denk je niet?) En dan krijg je weer blije embryo's, die lekker blij blijven hangen en uitgroeien tot blije foetussen en blije babies en blije peuters en verschrikkelijke pubers, maar ach, dat zien we dan wel weer.

xx
Yam, wat heerlijk die uitslag van je hondje. Lekker joh, gelukkig maar.

Peg, ik heb nog aan je gedacht vandaag: ik ging haast dood zo vlak voor de echo, wat spannend! Succes meid, xx

Torn, lekker chillen op de bank.

Merel, beterschap met je keeltje. Wat een pech voor je zeg...

Voor de rest een knuffel,

xx

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven