Na een jaar niet zwanger... en dan? Wie kletst er mee?

23-04-2007 11:45 13139 berichten
Superstoere meisjes:

* Kaetje: 30 jaar. April 2006 begonnen, IUI 6 gestart op 25 februari, voor het eerst met Menopur (voorheen met Puregon)

* Sammy300: 4x IUI, miskraam in december, nu op naar 6e IUI

* Sophy: 2 jr bezig, welverdiende pauze tot maart 2009

* Merel29: 2e icsi 28-01-09 start met de pil (als het goed is) 18-02-09 start deca 04-03-09 start gonal-f. 13-03-09 1e echo punctie gepland op 18-03

* Fleur: 1e ICSI poging na punctie gestopt, cryo poging 1 teruggeplaats, 9-10 testen

*Wix: begonnen juli 2007. Uitslag onderzoeken 24-11

*Goof: begonnen in januari 2006, 2x IUI gehad, nu in afwachting van IUI, maar deze cyclus ei gemist

*Mariesophie: Februari 2007 mm, PCOS, 1xIUI en nu op naar IVF.

*Zitah: dochter 5 jaar, 5 jaar kinderwens voor nummer 2. 5 miskramen. Stopt hoogst waarschijnlijk als kinderwens na 6x iui nog niet vervuld is. Bezig met 3e IUI

*Watson: start april 2008, in afwachting van behandeltraject, binnenkort gesprek bij de gyn.

*Dolfijntje: begonnen in mei 2006, 3x IUI en nu in afwachting van endometriose weglaseren.

*Allis: Begonnen half 2007, miskraam eind 2007 na 9 weken, nu testen begonnen, binnenkort kijkoperatie en uitslag zaadtest

*linnielin: 25 jaar, vanaf oktober 2007 bezig. Bij gynecoloog geweest voor endometriose, hiervoor kijk operatie gehad.

*Haiti: 33 jaar en probeer sinds februari 2008 zwanger te worden. Februari 2009 begonnen met de eerste onderzoeken.

*Knappekloon: bezig sinds dec 2007, mmm rond juni

*Bengal: 31 jaar, sinds juli 2007 in het z'huis en gaan per eind maart het fertiliteitstraject in (ws. ICSI).

Superstoere Meisjes en Zwanger!!!!!!!

* Suzzel: ICSI, 22-8 terugplaatsing, 1 of 2-9 testen, zwanger!!!! 12-5 uitgerekend.

* Doggie75: 11-07 MMM, 4x IUI. Spontaan zwanger geraakt na de IUI's. 9 mei uitgerekend.

* Nicks: 4/8 positief getest!

* Nicky22: Zwanger! uitgerekend op 23 mei

* Fre: 1e IVF --> 07-10 positief getest!! Twee kloppende hartjes uitgerekende datum is 11 juni! (Maar de planning is 21 mei, 37 weken lijkt me genoeg én tof!?!)

* Debgirl1984: net in MMM diagnose PCO 15-10 positieve test!

* Rebels: Kind 2 jr, juli '07 begonnen voor 2e, 2 miskramen. 19-10 positieve test. 19 juni uitgerekend.

* Mousie: icsi eigen cyclus, 5e poging. Positieve test op 21-10, 27 juni uitgerekend.

* Blogbabe: begonnen in januari 2006, Na 4e IUI zwanger! positieve test op 21-10.

* Maria 52 (Pierel): begonnen in voorjaar 2006, spontaan zwanger geraakt na 3 IUI en hsg. Positieve test op 28-10 5 juli uitgerekend.

* Carpe Diem: begonnen in maart 2006, in oktober start met ICSI. Positieve test op 10 november. Uitgerekend 17 juli

* Tornapart: bbz '00 + '04, zoontje '06, miskraam '07, bbz '08, 1e IVF '08, op naar 2e cryo-poging. positieve test op

10-12

* Peggysue2:gestopt aug.2005, feb 2007 in mm. okt 2007 IUI > bbz, mei 2008 ivf, okt + nov 2008 cryo tp, jan 2009 start nieuwe ivf. 27 februari positieve bloedtest. Tweeling!

*Barbabella: 27 jaar, sinds maart 2007 proberen zwanger te worden, sinds juli 2008 in de medische molen. Spontaan zwanger, 16 maart positieve test

Superstoere meisjes en Bevallen!!!!!!!

* Krissie: Bevallen op 16-8 van een zoon

* Draaimolen: mama van een zoontje!

* Marielle: Dochtertje!

* Loekie: ICSI-baby, 9-12-'08 een zoontje!

*Sweety: Dochtertje.

* Yamuna: Zwanger via IUI, viel 06-01-'09 aan twee. Dochtertje!

In april 2006 zijn we van start gegaan... tot nu toe zonder resultaat. Ik ben 28 en mijn vriend ook. Samen hartstikke gelukkig, eigen huis (samen met de bank ;)), allebei leuke (vaste) baan, stabiele relatie en helemaal toe aan kids. We vrijen op de juiste dagen, ik ben al meer dan 15 kilo afgevallen (woog over de 100 kilo), vriend is gestopt met roken, ben al jaren niet meer aan de pil. Niets staat ons in de weg maar toch is het nog niet raak. Ik ben begonnen met temperaturen vorige maand en wil dat nog zeker 1 maand doen. Mn menstruatie is aardig regelmatig en ik voel mijn eisprong vrijwel altijd. Mensen om ons heen beginnen te vragen of er al kinderen komen (net bevallen vriendin, schoonzusje etc.) en wij liegen er op los dat we er nog niet aan toe zijn. Ik vind het steeds moeilijker om het voor me te houden en zou het graag met meer mensen willen delen, bijvoorbeeld met mn moeder. Maar het leek ons zo leuk om iedereen te "verrassen" met een onverwachte zwangerschap. We proberen het ook steeds met humor te benaderen en het wat te relativeren. Maar als ik net ongesteld ben geworden (zoals afgelopen donderdag) dan wordt ik steeds moedelozer en verdrietiger....

Aan de MMM zijn we nog niet toe, ik wil eerst nog bezig met temperaturen. Dan hebben we ook iets om de dokter te laten zien zeg maar. Mijn grootste angst is om van de dokter te horen dat wij samen geen kinderen kunnen krijgen. Dat is eigenlijk ook de reden dat ik nu nog niet naar de dokter wil. Maar de drang om te weten waarom het niet lukt wordt ook steeds groter....

Ik heb eerder meegeschreven met een topic met meiden die ook al wat langer bezig waren maar dat is eigenlijk langzaamaan uitgestorven. Daarom een nieuw topic om alle frustraties, verdriet en hopelijk ook geluk te kunnen delen.
Alle reacties Link kopieren
huh als je ovutest positief wordt heb je op dat moment toch juist je eisprong?
Merel wat ontzettend balen dat er niet veel eitjes groeien. Maar gaan ze vrijdag dan wel voor de 3 eitjes die goed zijn? Kunnen ze dan niet gewoon beter nog wat langer wachten en doorgaan met spuiten (eventueel met hogere dosis) totdat er meer eitjes rijpen. Bij mijn punctie had ik ook 1 eitje dat al lang rijp was, maar omdat die maar alleen was gingen ze door met spuiten. Met de punctie was die uiteindelijk 3,1 cm! Niet bruikbaar meer dus, maar toen waren er inmiddels wel veel andere eitjes rijp die wel bruikbaar waren.
Knappe, bij een positieve LH test volgt de eisprong na 12 tot 36 uur ( dacht ik hoor ). dan gaat eitje dwalen en dan zou het leuk zijn als tijdens het dwalen ( door de eileider dus) een zaadje tegen zou komen. daarom is het goed om op de dag vd test seks te hebben zodat het zaad klaar ligt. Hahaha staat echt heel raar zo maar je snapt m wel denk ik. Bij IUI brengen ze echter het zaad al dieper in ( volgens mijn ziekenhuis dan) dus hoeft het niet zo'n end te zwemmen voor het klaarliggen voor het eitje hahaha.

Merel, ik ga ook hard voor je duimen dat de eitjes als een speer gaan de laatste paar dagen. maar ik vraag me ook af waarom ze niet dan iets je langer wachten met de punctie.

Zitah, eerlijk gezegd vind ik er niks knaps aan hoor van mezelf. Heb dubbel gevoel aan de ene kant wil ik door zodat ik het voor mzelf kan afsluiten, zwanger of niet. aan de andere kant komt er dan soms een angst gevoel boven van shit, ik heb nog maar 2 pogingen. Die pogingen wil ik dan wel gebruiken in de voor mij meest gunstige cyclus. Nu ben ik ziek, gestresst na mn vakantie dus ik voel me niet goed. wil niet hoop hebben 2 weken lang terwijkl ik dan eigenlijk voormezelf al weet dat het niet gaat lukken. Maar voglende poging ga ik zeker, vriend was zelfs zeer teleurgesteld vanmorgen toen ik zei me er niet lekker bij te voelen. Hij snapte me gelukkig wel.

Ik weet nog niet of we na IUI verder gaan, ik wil zelf denk ik wel 1x IVF proberen, maar wil er op dit moment nog niet over nadenken, beetje kop in het zand steken heet dat.

Sorry Marie, ik dacht dat je het over spullen had die zo duur waren voor de hond, maar je had het over medicijnen. Tja, ik weet er alles van. Maar toch blijft mn tip over speeltjes ook hoor hahahaha.

Nou ga nu maar weer werken, kan me er niet toezetten vandaag!!

Toedels
Soof, wat goed dat je weer 'zin' hebt in de volgende poging. Dan is die break toch echt ergens goed voor geweest! Lang leve hoop... Dikke voor jou.

En Merel: snap dat je baalt, je wilt natuurlijk een hogere score. Is het inderdaad geen optie langer te wachten zodat er meer rijpe eitjes zijn? Bij mij ging het destijds trouwens ook heel traag, het rijpen van de eitjes. Uiteindelijk had ik wel een hele goede score. Dus het kan nog!!!! Denk aan je, !!

Verder ga ik zo ff op het IVF-verlof topic kijken. Ben toch wel benieuwd naar de reacties...

Peggy: hoe is het met jou? Geen posting meer gezien geloof ik. Hoop dat het goed gaat??

Verder ben ik niet zo heel erg op de hoogte van de verwikkelingen en ontwikkelingen van de wat nieuwere mensen, sorry ... Wens jullie wel allemaal veel sterkte en succes!

Hier alles goed. Gisteren naar de VK geweest en mag over 5 weken weer terugkomen. Hoop op mooi weer zometeen zodat mijn kleine jongen zo nog even op het strand kan spelen. Heeft ie het al dagen over...

Fijne dag nog meiden, liefs,

Tornapart
Goof, wat goed van je dat je de IUI alleen doet als je je er goed bij voelt! Ik wilde juist steeds maar doordenderen, maar ben er van overtuigd dat jouw zienswijze beter werkt.

Merel, wat ontzettend balen van de 3 eitjes! Kunnen ze inderdaad niet verder gaan met spuiten, zodat het er nog meer kunnen worden? Zeker met jullie geschiedenis (van weinig tot geen bevruchtingen) zou ik het zekere voor het onzekere willen nemen. Of misschien zou je anders deze poging kunnen afbreken en zelf betalen en nog een nieuwe poging hierna kunnen doen? Ik vind het zo zonde met zo weinig eitjes.

Wat fijn Yam, dat yamini zo een schone slaapster is! Heerlijk als je zelf wel gewoon aan je slaap toekomt.
kutkutterdekut Merel..........wat zal je balen....... Echt zonde! Tja, nog maar even goed informeren in het ziekenhuis over hoe en wat.
quote:merel29 schreef op 18 maart 2009 @ 09:22:

kom net terug uit het ziekenhuis! Wat een teleurstelling weer. Punctie is as vrijdag, ik meen om kwart voor 10. Links zaten een eiblaasjes maar nog veels te klein. Recht zat meer, maar ook een hoop was nog te klein. Wel zaten er 3 grote eiblaasjes, 1 van 17mm en 2 van 20mm. Baal behoorlijk, aangezien ons bevruchtingsaantal nooit erg hoog is geweest.

Nou ja ik kan nu niet anders dan afwachten tot een vrijdag, gelukkig gaat de punctie wel onder sedatie ( narcose-achtig)

Gadverdamme meid! Het zit ook niet mee! Ik hoop toch op nog een paar meer goede eitjes voor jullie! Dikke knuffel!

Groetjes Merel
Lieve Forummers,

Met React hebben we afgesproken dat we topics met 5000 onderwerpen of meer zullen sluiten (dus niet verwijderen) en een nieuw deel aan (laten) maken.

Dit omdat deze topics er op dit moment voor zorgen dat het hele forum trager is dan nodig.

Jullie kunnen een nieuw topic starten en de link naar mij mailen (zet er wel even bij, welk topic). Ik zal dan de link naar het nieuwe topic hier plaatsen.
huh gaan we sluiten?
we zijn verplaatst knappekloon. Verder bovenaan staat een nieuw topic met dezelfde naam als deze.
nee, verder op een nieuw topic. Kaetje maak jij een nieuw topic aan?
ooh tegelijk met Kaetje!
Huh, bij jullie is hij wel gewoon nog open. Ik wil niet weer een nieuwe tabel moeten maken.... :(
Nou, deze kan weer op slot. Bijna drie jaar lief en leed in 13138 postings. Op naar de volgende 13138 dames!

klik hier voor het oude topic.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven