Uitgerekend Mei 2009

15-09-2008 13:53 10741 berichten
Alle reacties Link kopieren
http://zwangeremeimeiden.forumup.nl/groupcp.php?g=3

Zwanger! Nick Lftd. Kindje Uitger. datum Afspraken Bijzonderheden Kaatje_82 26 2e 30 april 24 mrt VK Jongen Candy15 24 1e en 2e 1 mei Jongen + Meisje Snok 37 1e 2 mei 3 apr gyn Jongen Elza35 39 1e 3 mei 18 maart VK Meisje Chicaa 32 2e 3 mei Verrassing Sanne069 39 1e 4 mei 24 mrt VK Meisje Helemi 32 1e 6 mei 24 mrt VK Jongen Verwachtingsvol 27 1e 6 mei 18 mrt VK Verrassing Visje1 31 2e 7 mei 27 mrt gyn Meisje Doggie 33 1e 9 mei 3 apr VK Jongen Luna2006 25 1e 9 mei 18 mrt VK Jongen Foxymama 2e 10 mei 31 mrt VK Jongen Jackie30 30 1e 10 mei Jongen Guusje 35 3e 10 mei Jongen Janets 33 4e 11 mei 25 maart VK Verrassing Suzzel 26 1e 12 mei 18 mrt VK Jongen Fien1 35 1e 12 mei 24 mrt prof Verrassing NetjeNetje 30 1e 12 mei Jongen Midejo 40 4e 16 mei 26 mrt VK Jongen Watertje 33 1e 24/11 geboren LIV Potsiedikkie 31 3e 19 mei 30 mrt VK Meisje Twinkel 33 2e 20 mei Verrassing Schabolleke 34 1e 22 mei Meisje Julia1979 30 1e 23 mei 2 apr VK Meisje Mimidepimi 29 3e 24/1 geboren MAAS HippiechickNYC 38 3e 23 mei 23 mrt VK Meisje
Bij mij komt het ook echt door het zitten en had dinsdag toen ik naar huis fietste van mijn werk echt heel vervelende steken boven navel, ook zo'n harde plek....ben 's avonds maar gaan lopen omdat ik ook op de bank mijn ei niet kwijt kon.

Gister dus rekening mee gehouden en wat staande klusjes gedaan hier en toen bijna nergens last van gehad....ja moeie benen haha....

Je hebt er dus lekker een relaxdagje van gemaakt gisteren Elza....mooi, heb je ook wel ff verdiend toch !!

Doggie, ik heb afgelopen dinsdag prinses bijna niet gevoeld...viel me ook erg op omdat ik juist de dagen ervoor heel erg veel beweging had....ook met porren enzo geen beweging in te krijgen. Pas 's avonds toen ik tijdje in bed lag ging ze liggen draaien en schuddebuiken....had bijna de AS erbij gepakt.

Dit is de 3e x dat ik om de 2 weken naar vk ga....was ook omdat ik vorige keer met 30 weken die bloedtest moest doen en die prik moest krijgen dus kwam ook zo uit dat ik opeens snel over ging van 3 naar 2 weken...

Ik dacht dat ik vanaf week 37 om de week naar vk moet...

Ik kon nu volgende afspraak kiezen uit dinsdag de 24e of vrijdag de 27e....maar vrijdags krijgen we de sleutel dus leek me niet handig...tis nu maar anderhalve week eigenlijk.

Ik nu bijna 12 kilo aangekomen....waarvan ik de 1e 9 kilo al voor de 20 weken te pakken had dus stond inderdaad heel lang stil....

Logisch ook, zij groeit dus ik ook

Chicaa, fijn ook dat alles goed was met jullie ! Behalve dat gestrompel dan...ik schrok er wel van hoor toen ik dat zag...ze konden geeneens zonder hun vriend/man meer lopen...

Ik hoor juist van iedereen tegenwoordig dat kraamverzorging alleen nog maar ff belt...ook weer heel verschillend dus.
In welke week moet dat bed eigenlijk op klossen ?
vanaf week 37. dan kun je t beste alles klaar hebben, incl ziekenhuiskoffertje etc.

ik denk dat ik iets van 13 kilo ben aangekomen. vorige keer 17 kilo totaal, zal nu wel weer zoiets worden.

ben lngzaam wel aan verlof toe. moest vandaag en gisteren eigenlijk hele dag voor overleggen naar Brussel, maar dat zie ik niet meer zitten. Gelukkig heb ik iemand anders kunnen regelen.

Na deze week nog 3 weken. pfff, vooral sochtens op gang komen kost me moeite.
Haai dames,

Hier ook kort vk verslagje.......Bloeddruk goed....110/70 (zoals de hele zwangerschap al), Urine was helemaal goed....geen eiwitten enzo...de ukkie lag waarschijnlijk met zijn hoofdje naar beneden (kan ze niet goed voelen dus als dat de volgende keer weer zo is zal ze me weer doorverwijzen voor een echo....zoooooo vervelend) en buik loopt nog steeds voor. Waarom dat zo is kon ze ook niet uitleggen, gewoon de manier waarop ik draag. Ukkie was wel al een beetje lager gaan liggen.....dus misschien al beetje ingedaald..hopen we....

Elza: Ik kon er vanochtend ook niet op, ook iets met tot 13u niet online ivm iets.......Ik denk dat je pijn ook komt omdat je behoorlijk moe bent van de verhuizing hoor......Neem echt even rust (als dat lukt )...Ik heb er ook best een week last van gehad dat alles wat al zeer deed net een stapje erger zeer deed.......

Sanne: Die ribbenpijn heb ik ook nog steeds. Bij fysio hadden ze gezegd dat het kwam omdat er een wervel niet goed zit, maar na recht zetten heb ik er nog last van en jullie ook dus het zal wel 1 of ander raar zwangerschapskwaaltje zijn.......

Doggie: Jeetje wat streng allemaal met het kraambureau.....Ben benieuwd wanneer ze bij ons komen en wat we allemaal moeten doen enzo......Denk sowieso het bed op klossen, maar voor de rest zou ik het niet weten. Ik vind wel dat die arbo wetgeving af en toe veel te ver gaat hoor.....over iedere scheet die er gelaten wordt moet een regeltje hoe dat dan moet gaan gebeuren want straks krijg je er last van je rug van...pffff.......

Nou ik ga weer even lekker liggen.Net even de stad in geweest om een kadootje te halen, maar wordt daar zo moe van in mijn benen.......(klaag....klaag....sorry hoor)

O ja...nieuwe afspraak vk is de 24e... (Blijf gewoon hetzelfde schema aanhouden als sanne )
quote:helemi schreef op 12 maart 2009 @ 13:58:

Haai dames,

Doggie: Jeetje wat streng allemaal met het kraambureau.....Ben benieuwd wanneer ze bij ons komen en wat we allemaal moeten doen enzo......Denk sowieso het bed op klossen, maar voor de rest zou ik het niet weten. Ik vind wel dat die arbo wetgeving af en toe veel te ver gaat hoor.....over iedere scheet die er gelaten wordt moet een regeltje hoe dat dan moet gaan gebeuren want straks krijg je er last van je rug van...pffff.......

)

haha, das in de kraamweek helemaal erg. letterlijk van die scheet. Weet je dat je de eerste week steeds precies op moet schrijven hoe laat je een luier verschoond hebt en wt er in zat en hoe laat je hoe lang met welke borst gevoed hebt

Maar t hangt ook wel heel erg van de kraamhulp af hoor. Mijn bed was vorige keer volgens de dame van de telefonische controle 6 cm te laag( incl klossen). Dat kon echt niet. Maar we hebben t toch zo gelaten en de kraamhulp in kwestie vond t geen enkel probleem. Ze was niet zo groot, due eigenlijk was t zo handiger voor haar.
Jee Doggie wat een gedoe met die kraamverzorgster...

pfff nou ik ben benieuwd die van mij komt morgen.

Ik heb nog wel wat vraagjes aan haar mbt het opmaken van het bedje, want daar snap ik werkelijk geen snars van. Zeiltje hier moltonnetje daar Deken of slaapzak of allebei en hoe groot dan? Geen dekbed, wel air matrasje tegen wiegedood, maar tot de helft opmaken, maar het zeiltje dan weer niet... Ik ben lost. Ik hoop dat die mevrouw me morgen kan helpen.

Verder gaat het hier allemaal z'n gangetje.

Ik krijg wel een hoop verschillende opmerkingen trouwens.

"Moet jij nog 10 weken!!! ik dacht dat je al veel verder was" en dan volledig tegenovergesteld: "wat een mooi bescheiden buikje heb je"

Of "je gaat steeds meer waggelen he" en "werk jij nog fulltime, wat knap"

Toch grappig wat je allemaal naar je hoofd geslingerd krijgt
geen zeiltje, wel moltonnetje. en dan laken + deken, in t begin is slaapzak nog niet nodig, dat is voor als ze gaan draaien/woelen.

en indien ledikantje; kort opmaken, zodat de voetjes tegen t voeteinde komen. en goed strak opmaken.

it's simple ! :-)

en als je t bedje als mooi opmaakt, komt de kraamhulp de 1e dag, endie trekt alles er weer af om t op haar manier op t emaken, haha!
Dank je wel Twinkel!!! Super.
Pfff ene overleg na andere...moet nu zo ook weer volgende in...

ff snel....

Doggie...ik dacht het gelijk toen ik het las...ons bed is ook 60 cm dus hoe the fuck ga ik dat ophogen? STaat op 4 dunne poten zeg maar en als ik standaard klossen zie dan wordt het 1 meter hoog? wahahahahhahah euh????????????

Overigens ook herenhuis trappen en al Nou ja zien wel

Potsie ei op aars??? Whahhhahahaha fijn om te lezen.....

Bij gyn overigens ook weer alles goed en ook pas weer over 3 weken. Kind ligt al in bekken zeg maar..ingedaald maar nog niet helemaal vast....zal wrs iig niet meer draaien dus komt goed. Verder alles volgens boekje...bloed weer goed....bloeddruk ook .....geen klagen van beide kanten
oh, keek trouwens nog op de site van wiegedood.nl. die zeggen dat een goed passend katoenen ongevoerd slaapzakje net wat veiliger is dan een dekentje.

Maar ik weet nog dat ik voor de eerste 4 weken of zo gen goed passend zakje kon vinden. wij zijn geloof ik na n maand of 3 op slaapzakjes overgestapt
quote:Snok schreef op 12 maart 2009 @ 14:53:

Bij gyn overigens ook weer alles goed en ook pas weer over 3 weken. Kind ligt al in bekken zeg maar..ingedaald maar nog niet helemaal vast....zal wrs iig niet meer draaien dus komt goed.

Nog geen excuus voor keizersnede dus....

ik heb t zelfde met mijn bed (heb nu ander bed als bij vorige bevalling). Weet ook nog niet hoe ik dat op ga lossen.. misschien moet vriend wat houten blokken zagen??
Wij ook Twinkel!

En na een jaar ongeveer gewoon pyamatjes met een dekentje!

Vond die slaapzakken altijd zo irritant!

Ik ben blij dat ik een Kraamzorgcontrole heb! Babykamer staat helemaal vol met die meuk!

Van Box tot kinderwagen en noem maar op, zien we na bevalling wel hoor!

Wiegje hangt maar is niet opgemaakt, zit een badje, maxicosi en speelkleed in!

Hier is de erwt ook wat rustig, af en toe een forse beuk op blaas nagelaten!

Zal wel weer stilte voor de storm zijn!!! hahahaha maar mij krijgt ze vandaag niet! laatste dag voor het weekend, en in dat weekend lekker de tuin opknappen met ouders, man en kinderen!

Ik mag lekker de tuincentra af en zij doen de rest! wat een regeling he!
Mag ik stiekum heeeel blij zijn dat mijn bed standaard 80 cm hoog is!!!
zoon ligt hier nog steeds in n slaapzakje. Ik vind t ideaal eigenlijk. Zo kan ie iig zijn ledikanteje niet uit klimmen, en ligt ie in de winter altijd lekker warm.

Maar deze zomer moet ie aan allen dun dkentje gaan wennen denk ik.
Tja, mijn jongste is bijna 3 en ligt dus in een groot bed met dekbed e.d.

Ledikantje staat nog op zolder, zal in oktober/november pas weer nodig zijn!

Klimmen doet hij niet hoogstens zijn halfhoogslaper uit om te kijken of hij al bij pappa en mamma erin mag (meestal rond half 9) hahaha
rond half 9?? ideaal! Die kleine van ons begint ergens tusen 5 en half 7 te roepen.....
Tja, dat doet mijnkereltje ook weleens maar na een kusje en neusjeneusje moet hij van mij weer doorslapen!

Ik heb nog zo'n uitslaper hoor, in het weekend zie je in ons huis geen leven voor 9 uur 's ochtends! HEERLIJK!!!

Beide maken nachten van minstens 12 uur!
Dat bed op klossen he.... vriend vind het onzin om ze eronder te doen, zegt steeds dat de kraamverzorgster zich maar met pukkie moet bemoeien en dat hij wel voor mij zal zorgen dat heb ik ook liever om eerlijk te zijn hoor.. maar of de praktijk zo werkt??

Trouwens, wij heben een Jensen bed en die scandinaviers zijn hoog, alleen denk ik niet hoog genoeg he?...

Potsie, hoe heb je dat je kereltje geleerd? wat een zaligheid... gewoon tot 9 uur kunnen slapen!! whow...

Morgen ben ik de hele dag in Rotterdam voor overleg.. dus ik spreek jullie niet meer voor zondag! Niets gaan veranderen aan locatie of tijdstip hoor!
hoihoi

Hier een kort berichtje voor ik ga slapen

Doggie, wat een verschil met de vrouw die hier is geweest. Ik kreeg niet zo'n keuring.... Wilde haar graag het kamertje laten zien anders was ze er niet eens geweest.

Hier wordt guppy eerder drukker als rustiger, voel het echt bijna constand. Wel gezellig

Mooi dat alles goed is Sanne. Die kilo's... tja hier al 15 er bij. Ik kan er niks aan doen hoor, zal er wel weer af gaan..

Inderdaad veel verschillende en tegenstrijdige reacties. Kan me ook raar genoeg opwinden om hele domme dingen.. Veel in mijn omgeving zijn ook zwanger. Als ik dan informeer hoe het met hun is dat ze dan durfen te zeggen "tja we zijn bijna even ver he, ik ben ook over de helft"!! En dan zijn ze 21 weken!!!

heel dom en ik houd me stil, maar kan me hier best kwaad om maken

Gister verjaardag gehad en het werd half 1... Slecht geslapen en de gehele ochtend zware vergaderingen gehad tot half 3. Ben net thuis, dus ff slapen.

Kom straks nog wel even online
Kan me heel goed voorstellen dat je bed toch echt wel wat omhoog moet, maar een cm of 5 zal niet uitmaken.

Kraamzorg is de eerste zorg voor moeder en kind.

Af en toe moetde kraamverzorgster ook jouw onderkant inspecteren.verzorgen. en ja als je bed dan heel laag is dan kan de kraamverzorgster daar last van krijgen, niet van één bed maar wel van 5 x dat bed per dag maal hoeveel dagen zij werkt!

Dus een beetje rekening houden met vind ik niet raar hoor.

Wij hebben ook een scandinavisch bed, Lundia!

De ideale 'werk'hoogte! en de eerste 2 en half jaarkunnen ze niet zelfstandig in mijn bed kruipen hshahahaha, misschien heb ik daarom zulke doorslapers! ik hoor en zie ze gewoon niet!
jeetje wat een gedoe het die kraamzorg, en wat was ze streng doggie!!!!

Ik heb echt nog nooit een kruik gebruikt en al helemaal niet inde zomer........ En het bed op klossen ook een heel gedoe en het staat ook heel raar!! zeker op het eind als je zo dik bent moet je bijna met een krukje je bed op!! lekker handig.

doggie, ik had het ook van de week dat die kleine 2 dagen lang heel rustig was! ook met porren enzo bleef ze lekker slapen..... Pas na die paar slokjes chardonnay werd ze wakker....... haha.

ik ook slecht geslapen. veel wakker en onrustig! wel lekker een lange dag vandaag want kids zitten op school tot 3 en 4 uur. Ga zo manhattan in en lekker lunchen en shoppen!! ha!

gelukkig worden mijn kids ook niet vroeg wakker. dochterlief kan wel tot half 10 slapen in het weekend (ze houdt van slapen) en zoonlief zeker tot 8 uur/half 9. en om half 8 liggen ze er in hoor 's avonds! Wil ook nog wel een avond voor mezelf hebben en bovendien hebben ze het nodig, helemaal door de week. In het weekend soms iets later.

nou ik ga! tot later allemaal.
Elza, ik weet het niet hoor...stel dat je hechtingen hebt...gaat je vriend die er dan ook uithalen of de boel nakijken ?

Of je borstvoeding komt niet op gang of je krijgt stuwing ?

Tis natuurlijk niet alleen beschuitje en kopje thee maken....

Mijn bed gaat ook lastig op klossen maar ik verzin wel iets...

Potsie, wat een mooie uitslaaptijden....daar teken ik

ook voor

Elza, heb je de tel.nr's wel opgeslagen? Mocht er iets zijn dat je ons kunt bereiken ?

Ik heb net even gekeken op die site van mijn kraamzorg....er staat dat je een cadeautje krijgt bij het kennismakingsgesprek dus neem aan dat ze dus langskomt.....en dat zou moeten gebeuren in de 7e of 8e maand...

Haha, stuur haar wel naar de box beneden daar liggen al mijn spullen her en der...kruiken liggen volgens mij ergens helemaal achterin

Slaap lekker vwv......
Ik vind het juist super makkelijk in bed stappen zo hoog!

en bij zoons geboorte (eind mei) heb ikwel een paar dagen eenkruik gebruikt, daarvoor nooit en daarna ook nooit meer!

Hier liggen ze er ook standaard voor 8 en in in het weekend en door de weeks om 7 uur!

Wil ook wel wat aan mijn avond hebben hoor, gewoon half slapen op de bank is ook wel lekker......

Heb ik de bank eindelijk eens helemaal voor mezelf, mijnman zit bijna nooit op de bank!
ikmoest idd ook altijd met n krukje t bed in. ben niet zo groot. Maar uitstappen gaat juist wel weer erg makkelijk als je bed zo hoog staat.

elza, t gaat ook om controleren van je hechtingen en de positie van je baarmoeder, en hulp bij aanleggen bij BV.

denk dat ej vriend daar allemaal niet zo goed in is... dus tja...
oh haha, dat schreven jullie ook allemaal al. had ik nog niet gezien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven