Wat hielp jou tijdens rouw

maandag 12 februari 2018 om 22:52

Zoals in mijn andere topic staat is mijn moeder 4;5 week geleden overleden,  heel onverwachts .
Nu vind ik het heel moeilijk dat rouwen, ik wil eigenlijk niks behalve in mijn Pyama zitten en huilen.
Maar dat helpt niet dat snap ik ook maar wat vind ik het moeilijk om iets te gaan doen, dingen die ik normaal leuk vind boeien me niet,
Ik werk niet dus daar vind ik geen afleiding, wandelen doe ik wel veel want ik heb honden. Maar wat heeft jullie geholpen ik zoek tips van jullie, was het een boek of breien terwijl je dat eerst nooit deed?
Ik hoor het graag!
                    Nu vind ik het heel moeilijk dat rouwen, ik wil eigenlijk niks behalve in mijn Pyama zitten en huilen.
Maar dat helpt niet dat snap ik ook maar wat vind ik het moeilijk om iets te gaan doen, dingen die ik normaal leuk vind boeien me niet,
Ik werk niet dus daar vind ik geen afleiding, wandelen doe ik wel veel want ik heb honden. Maar wat heeft jullie geholpen ik zoek tips van jullie, was het een boek of breien terwijl je dat eerst nooit deed?
Ik hoor het graag!

zondag 26 augustus 2018 om 19:54

Er zijn evenzoveel mensen die ellende beleven aan hun schoonfamilie. Want die kies je allerminst uit. Die krijg je erbij.
Een netwerk is niet overschat nee. Maar je moet wel in de goede kringen kijken. Jij bevindt je in heel oppervlakkige kringen.

zondag 26 augustus 2018 om 20:02

[/quote]
Alleen directe familie op een moeilijke dag. Je hoeft het dus niet alleen te doen. Er is een netwerk.
[/quote]
Ik heb nooit gezegd dat ik geen netwerk heb. Dat heb ik wel degelijk. Een lieve tante, geweldige man en kinderen en fantastische vriendinnen. Heerlijk, ik heb ze nodig en ben heel dankbaar voor ze. Maar ik ben ook wederkerig in het contact met mijn netwerk. Ik toon interesse in ze, ben er ook voor hun als het nodig is en doe moeite voor ze. Als jij in het echte leven net zo bent als hier, tja, dan begrijp ik het wel.
Andere dames: bedankt voor de felicitaties!
                    Alleen directe familie op een moeilijke dag. Je hoeft het dus niet alleen te doen. Er is een netwerk.
[/quote]
Ik heb nooit gezegd dat ik geen netwerk heb. Dat heb ik wel degelijk. Een lieve tante, geweldige man en kinderen en fantastische vriendinnen. Heerlijk, ik heb ze nodig en ben heel dankbaar voor ze. Maar ik ben ook wederkerig in het contact met mijn netwerk. Ik toon interesse in ze, ben er ook voor hun als het nodig is en doe moeite voor ze. Als jij in het echte leven net zo bent als hier, tja, dan begrijp ik het wel.
Andere dames: bedankt voor de felicitaties!

zondag 26 augustus 2018 om 20:03

Helaas zijn zo heel veel mensen. De meeste mensen willen vooral leuke dingen doen. Bij minder leuke dingen haken mensen al snel af. Die deel je meestal met je directe kringetje en dat is meestal familie.

zondag 26 augustus 2018 om 20:06

[/quote]
Ik heb nooit gezegd dat ik geen netwerk heb. Dat heb ik wel degelijk. Een lieve tante, geweldige man en kinderen en fantastische vriendinnen. Heerlijk, ik heb ze nodig en ben heel dankbaar.
[/quote]
Nou dan zijn we er toch. Als dat ontbreekt is het een heel ander verhaal. En de meeste mensen weten niet hoe het is dit niet te hebben. Jij dus ook niet. En dan is het makkelijk praten natuurlijk.

zondag 26 augustus 2018 om 20:10

Is de tijdsgeest. Het leven moet vooral leuk zijn. Altijd verliefd binnen je relatie (bestaat niet), altijd plezier hebben in het werk wat je doet (is maar voor weinigen weggelegd). Maar zo is het leven niet. En dat zullen mensen moeten incasseren, of ze willen of niet. Vroeg of laat maakt bijna iedere mens een hoop shit mee. Verdriet, ellende, dat gebeurt nu eenmaal.
En dan moeten ze er mee dealen. Meestal worden ze dan wel meer mens. Maar mensen die bijna niets hebben meegemaakt, en geen verdriet hebben gehad, zijn meestal wat oppervlakkiger.
Anderen worden door al het verdriet juist veel harder en dat is een verkeerde ontwikkeling. Mijn moeder is zo'n voorbeeld. Je mag van haar dan ook geen verdriet hebben.

zondag 26 augustus 2018 om 20:17

Ik heb nooit gezegd dat ik geen netwerk heb. Dat heb ik wel degelijk. Een lieve tante, geweldige man en kinderen en fantastische vriendinnen. Heerlijk, ik heb ze nodig en ben heel dankbaar.
[/quote]
Nou dan zijn we er toch. Als dat ontbreekt is het een heel ander verhaal. En de meeste mensen weten niet hoe het is dit niet te hebben. Jij dus ook niet. En dan is het makkelijk praten natuurlijk.
[/quote]
Yogo, ik heb je gestaft. Je bent óf ziekelijk bezig en moet derhalve tegen jezelf in bescherming genomen worden, óf je bent gewoon kwaadaardig. Niemand heeft hier makkelijk praten, verdomme. Hoe durf je!

zondag 26 augustus 2018 om 20:22

Nou dan zijn we er toch. Als dat ontbreekt is het een heel ander verhaal. En de meeste mensen weten niet hoe het is dit niet te hebben. Jij dus ook niet. En dan is het makkelijk praten natuurlijk.hebjehaarookweer schreef: ↑26-08-2018 20:17Ik heb nooit gezegd dat ik geen netwerk heb. Dat heb ik wel degelijk. Een lieve tante, geweldige man en kinderen en fantastische vriendinnen. Heerlijk, ik heb ze nodig en ben heel dankbaar.
[/quote]
Yogo, ik heb je gestaft. Je bent óf ziekelijk bezig en moet derhalve tegen jezelf in bescherming genomen worden, óf je bent gewoon kwaadaardig. Niemand heeft hier makkelijk praten, verdomme. Hoe durf je!
[/quote]
Onzin. Mensen zeggen heel makkelijk dat je het alleen moet doen. Dat is gewoon heel vaak niet zo.
Het is een heel groot verschil of je wel of geen netwerk hebt.

zondag 26 augustus 2018 om 20:23

Ik denk dat je hierin gelijk hebt. Op jonge leeftijd hebben veel mensen ook nog niet zoveel meegemaakt. Dat scheelt ook.iones schreef: ↑26-08-2018 20:10Is de tijdsgeest. Het leven moet vooral leuk zijn. Altijd verliefd binnen je relatie (bestaat niet), altijd plezier hebben in het werk wat je doet (is maar voor weinigen weggelegd). Maar zo is het leven niet. En dat zullen mensen moeten incasseren, of ze willen of niet. Vroeg of laat maakt bijna iedere mens een hoop shit mee. Verdriet, ellende, dat gebeurt nu eenmaal.
En dan moeten ze er mee dealen. Meestal worden ze dan wel meer mens. Maar mensen die bijna niets hebben meegemaakt, en geen verdriet hebben gehad, zijn meestal wat oppervlakkiger.
Anderen worden door al het verdriet juist veel harder en dat is een verkeerde ontwikkeling. Mijn moeder is zo'n voorbeeld. Je mag van haar dan ook geen verdriet hebben.
                                    anoniem_155509 wijzigde dit bericht op 26-08-2018 21:59

4.94% gewijzigd

zondag 26 augustus 2018 om 20:37

Fiddly, welkom... laat je niet afschrikken, meestal hebben we een mooie uitwisseling aan ervaringen hier... en veel steun aan elkaar. 
Tinkel, ik snap precies wat je bedoelt met dit topic... Ik vind het eigenlijk ook bizar dat ik al een maand of 6 meeschrijf hier. En het nog steeds zo nodig heb. Ik ben blij dat het er is!
Verder heb ik wel een goed weekend gehad. Vandaag de hele dag op de bank gehangen en niets gedaan. Veel geslapen en genoten van de totale stilte. Heerlijk!
                    Tinkel, ik snap precies wat je bedoelt met dit topic... Ik vind het eigenlijk ook bizar dat ik al een maand of 6 meeschrijf hier. En het nog steeds zo nodig heb. Ik ben blij dat het er is!
Verder heb ik wel een goed weekend gehad. Vandaag de hele dag op de bank gehangen en niets gedaan. Veel geslapen en genoten van de totale stilte. Heerlijk!

zondag 26 augustus 2018 om 21:14

Goed zo meisje!! Even niets doen.
Ik heb dit weekend zoveel mogelijk hetzelfde gedaan, lekker hangen, lezen, beetje schoonmaken, katten knuffelen, internetten. Beviel prima
                                    "Want iedereen verdient een 23ste kans" 
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)
                                                                                Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)

zondag 26 augustus 2018 om 21:23

Lady_Day schreef: ↑26-08-2018 08:32Christiana, ik vind mezelf vaak een pieperd, vooral als ik aan jou denk... wat jij te verduren hebt gehad. Ik snap niet dat jij uberhaupt nog staat. Binnen 1 jaar beide ouders kwijt, en dat na jarenlang zorgen.
Je hebt geen keus en jij zou precies hetzelfde hebben gedaan Lady Day.. omdat je van beide ouders houdt.

zondag 26 augustus 2018 om 21:30

iones schreef: ↑26-08-2018 19:54Er zijn evenzoveel mensen die ellende beleven aan hun schoonfamilie. Want die kies je allerminst uit. Die krijg je erbij.
Mijn schoonfamilie per direct in de aanbieding! Ruzie zoekers, profiteurs en als het lastig wordt bij ziekte en dood wegblijven. Alleen willen hebben en niet geven, en vooral roddelen en achterklap..

zondag 26 augustus 2018 om 21:38

Mijn ervaring is dat voor de mensen waar ik veel voor gedaan heb er niet waren toen ik ze nodig had ( depressie man etc.etc.) en steun kreeg van nieuwe mensen in mijn leven. En die zijn er nog steeds. Het clubje om mij heen is veel kleiner geworden heb zelf ook daarin keuzes gemaakt en het is goed zo.

zondag 26 augustus 2018 om 21:44

In jouw manier van denken heb jij het het allerzwaarst en allermoeilijkst en ben jij het allerzieligst..
Jammer dat je dit topic kapot maakt..
Ga in therapie, scheiden en zoek een baan, geef je zelf een schop!

zondag 26 augustus 2018 om 21:57

Ik heb gewoon een punt met de dingen die ik zeg. Ook al wil je dat niet horen.Christiana schreef: ↑26-08-2018 21:44In jouw manier van denken heb jij het het allerzwaarst en allermoeilijkst en ben jij het allerzieligst..
Jammer dat je dit topic kapot maakt..
Ga in therapie, scheiden en zoek een baan, geef je zelf een schop!
Het wel of niet hebben van een netwerk is een groot verschil. Jij doet veem dingen dus niet alleen. Dat geeft niet. Maar dan weet je dus niet hoe sommige dingen zijn en is het makkelijk praten.

zondag 26 augustus 2018 om 21:59

Fijn dat je dochter een leuke middag gehad heeft, Christiana! 
Je hebt gelijk, dat ik dat mantelzorgen ook had gedaan maar ik vond dit hele gedoe met mijn vader al zo zwaar. Zeker in combinatie met een nieuwe baan, wat jij er ook nog eens bij had! En ik heb dan nog het geluk dat ik grotendeels zelf kan bepalen waar en wanneer ik werk.
Ik heb mijn moeder net even gesproken en het ging wel goed. Ze had haar vriendinnen gezien en was dus niet het hele weekend alleen geweest. Ik weet dat ze een volwassen vrouw is maar toch voel ik me verantwoordelijk. Ik ga volgend weekend weer bij haar kijken.
                    Je hebt gelijk, dat ik dat mantelzorgen ook had gedaan maar ik vond dit hele gedoe met mijn vader al zo zwaar. Zeker in combinatie met een nieuwe baan, wat jij er ook nog eens bij had! En ik heb dan nog het geluk dat ik grotendeels zelf kan bepalen waar en wanneer ik werk.
Ik heb mijn moeder net even gesproken en het ging wel goed. Ze had haar vriendinnen gezien en was dus niet het hele weekend alleen geweest. Ik weet dat ze een volwassen vrouw is maar toch voel ik me verantwoordelijk. Ik ga volgend weekend weer bij haar kijken.

zondag 26 augustus 2018 om 22:37

Tuurlijk ik heb heel makkelijk praten mijn problemen en ellende zijn niets vergeleken met dat van jouyogonaise schreef: ↑26-08-2018 21:57Ik heb gewoon een punt met de dingen die ik zeg. Ook al wil je dat niet horen.
Het wel of niet hebben van een netwerk is een groot verschil. Jij doet veem dingen dus niet alleen. Dat geeft niet. Maar dan weet je dus niet hoe sommige dingen zijn en is het makkelijk praten.
Heb immers een netwerk want twee zussen een zieke partner en twee kinderen!
En nog al iets wat jij niet hebt een fulltime baan!
Sarcasme modus uit! Yogonaise ga niet meer op je reageren en heb je ook gestaft.

zondag 26 augustus 2018 om 22:41

Die werkvrijheid had ik graag gehad maar helaas.. fijn dat je moeder afleiding had door haar vriendinnen!Lady_Day schreef: ↑26-08-2018 21:59Fijn dat je dochter een leuke middag gehad heeft, Christiana!
En je verantwoordelijk heid snap ik heel goed! Had en heb ik nog last van.

zondag 26 augustus 2018 om 22:47

Het maakt een groot verschil of je een netwerk hebt of niet. Zie jouw dochter bv. Ze heeft haar opa en oma gekend. Had er een goede band mee. Nogal een verschil met mijn kind die geen opa's en oma's heeft. En dat is maar 1 verschil.Christiana schreef: ↑26-08-2018 22:37Tuurlijk ik heb heel makkelijk praten mijn problemen en ellende zijn niets vergeleken met dat van jousterker nog wat zeur ik mijn leven was de afgelopen jaren 1 groot feest!
Heb immers een netwerk want twee zussen een zieke partner en twee kinderen!
En nog al iets wat jij niet hebt een fulltime baan!
Sarcasme modus uit! Yogonaise ga niet meer op je reageren en heb je ook gestaft.
Dan kun je me staffen maar ik heb gewoon een punt.
Volgens mij was jij toch een tijdje terug samen met je zussen naar familie of zo geweest. Dat is ook alweer zo'n voorbeeld. Ik had graag een broer of zus gehad om dat mee te delen, maar ik heb er geen.

zondag 26 augustus 2018 om 22:50

zondag 26 augustus 2018 om 22:54

Je kunt me wel staffen maar wat ik zeg is wel gewoon zo. Mensen zijn juist respectloos naar mij toe helaas.Lente19251003 schreef: ↑26-08-2018 22:50Yogonaise ik heb je ook gestaft. Je bent een plaat met een kras erin. Compleet respectloos naar iedereen hier en naar mijn mening verpest jij dit verder hele fijne topic. En als je de andere reacties leest ben ik niet de enige die je helemaal zat is!