Uitgerekend april 2019

09-08-2018 08:23 711 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Ben je uitgerekend in april en wil je kletsen over je zwangerschap, de kwaaltjes etc etc? Kom dan gezellig mee schrijven!

Naam: Aprilbaby2018
Ww: zwanger2018
Naam Leeftijd (+prtnr) kindje Uitgerekend :heart: Bijzonderheden
Eris83 34+34 2e 6 april :heart: 30 aug 1e echo
Lau_Ngi 27+27 1e 10 april :heart:
Laura10april 32+35 1e 10 april 14 sept echo
endomiel 31+33 2e 3 april :heart: 27-08 intake
lilly5263 31+38 2e 14 april :heart: 5 sept intake,18 sept 1e echo
Flowerlove10 31+31 2e 14 april :heart: 2xMA
dutchgirlgermanworld 30+32 1e 15 april :heart: 3-9 2e echo
Jetje34 34+36 1e 16 april :heart: 6 sept 1e
Zebrastrepen 34+37 1e 21 april :heart: 2 okt termijnecho, nierziekte
Roover 31+32 1e 22 april :heart: 7 sept
appelflap007 3e
Flowerpower93 25+27 1e 25 april :heart: 14-09 echo + 02-10 intake
Fairytale1 31+34 2e 27 april :heart: 6 sept echo
Pavo07 :hug: Nioma :hug: nooit1blijvenzitten :hug: mamavaneenboefje :hug: XLau :hug: Saqua :hug: Lacer :hug: Shonan :hug: Stippeltjesbehang :hug: Biekkie :hug:
anoniem_374226 wijzigde dit bericht op 20-09-2018 13:49
87.55% gewijzigd
Stippel, wat jammer dat een echo ook bij jou alleen maar voor meer onzekerheid zorgt. Hopelijk is het volgende week toch de goede 50%, ik ga hard voor je duimen. En wat de andere dames ook al zeiden: geen man snapt dat wij als vrouwen zo'n hele zwangerschap compleet anders ervaren. Dat we er al veel meer mee bezig zijn en onzeker zijn over ons lichaam. Ik denk echt dat geen enkele man vat hoe ons hoofd dan al met ons op de loop kan gaan. Hele dikke knuffel voor jou :hug:. En vraag ook gewoon om zijn steun, dat mag best!

Flowerlove, succes morgen
Stippeltjesbehang, ik snap je gevoel helemaal. Knuffel. Zou het kunnen, weet je precies wanneer je eisprong was? Altijd erg regelmatig? Het kan ook een late innesteling zijn geweest, en als je dan ook nog 2 dagen later bijvoorbeeld je ei had kan het maar zo!

Ik duim in elk geval heel hard voor je.
En mannen, tja, ze beleven het echt anders. Positief denken of negatief, het maakt voor de uitkomst niet uit. De mijne is ook van het positief blijven maar ik vind de klap dan zo hard aankomen.
Moet je een hele week wachten?

Flowerlove, succes bij de echo!

Endomiel, hoe gaat het bij jou?

Lau_ngi ha wat leuk dat je de reacties op film hebt!

Shonan, datumzussie! 😄

Flowerpower, ik voelde me gisterochtend ook zo beroerd. Had echt iets van dit gaat een zware dag worden. Idd beter eerst eten en dan douchen. Hopelijk helpt t.

Ik voel me nu weer even vreselijk onzeker. Het komt met vlagen. Wat zal ik blij zijn als het volgende week woensdag is. In elk geval duidelijkheid.
Ik heb nog 2 digitale testen, die ik voor die tijd kan doen. Ik probeer te wachten tot donderdag, en dan zondag of maandag de andere. Na een kloppend hartje is de kans dat het misgaat al een eind afgenomen. Ik hoop dat mocht het goed zijn ik dan wel kan genieten.
Dank jullie wel voor jullie lieve reacties. Dat doet me echt goed. Vriend en ik hebben er gisteren gelukkig toch nog goed over kunnen praten. Hij is inderdaad ook hardstikke onzeker en voelt zich machteloos als hij mij zo verdrietig ziet.
We kunnen nu niks anders doen dan afwachten tot maandag en heel erg hopen dat het dan wel goed zit. Dat wordt een laaaaange week...

@Biekkie de verloskundige zegt inderdaad dat ik een latere eisprong en innesteling kan hebben gehad. Wat ik dan wel vreemd vind is dat ik op 8-8 al positief testte terwijl mijn NOD 10-8 was. Maar goed, het is niet onmogelijk natuurlijk. We duimen maar!

@Flowerlove10 heel veel succes vandaag! Hoop bij jou op meer geluk!
Stippeltjesbehang, ik heb zelf 2 x op 9 dagen na ovulatie en 2 x 10 dagen na ovulatie positief getest, dat zou goed kunnen dus. Fijn dat jullie nog hebben kunnen praten. Voor mannen is het ook moeilijk, ze kunnen niets doen of overnemen. Met het vele prikken, hormonenaanvallen en beroerd zijn van IVF had de mijne t erg moeilijk, hij hoefde alleen maar in een kamertje een potje vol te gooien en ik moest door alle ellende...
Wat naar die onzekerheid stippeltje! En idd, zoals Biekkie zegt, mannen staan er onwijs anders in en voelen zich vaak machteloos. Die van mij ook, hij compenseert nu iig heel erg door een ster in het huishouden te zijn. Je hoort mij niet klagen... 😂

Gaan jullie trouwens nog op vakantie tijdens je zwangerschap? Of hadden jullie al iets gepland staan? Wij zouden eind september naar Azië vliegen, maar door de aanhoudende aardbevingen en het Zikavirus dat ook daar in bepaalde maten aanwezig is, twijfelen we extreem... Wilden supergraag 3 weken chillen op een tropisch eiland maar alles heeft wel een tegen 😞
En ja, beetje first world problems maar hebben er zó lang op gespaard...
Ah stippeltje wat een onzekerheid! Ik had precies hetzelfde vorige week! Volgende week woe krijg ik weer een echo. Hopelijk krijg je wat meer kwaaltjes zodat je merkt dat het goed zit!

Dutchgirl, nee wij gaan niet meer op vakantie in die zin, zijn al geweest. Gaan hooguit nog een weekendje weg.
Lastig idd nu Azië. Zika zou ik nooit opzoeken dus laat je goed informeren in hoeverre het voor komt.

Ik merk echt goed dat ik zwanger ben, gister enorm last van mijn darmen gehad en daarbij extreem misselijk.
En ik zit nu aan tafel alsof ik een kater heb, niet specifiek ergens last van maar moeeeeeee. Ben niet vooruit te branden. Vreselijk!
Wij gaan eind december nog naar Lapland. Mijn droomreis dus zou echt balen zijn als ik niet mag/kan. Dus bij de 2de goede echo rond 10-12 weken gaan we dat overleggen. Eerst vandaag maar eens afwachten. Wordt natuurlijk steeds zemuwachtiger, Ben dan ook kotsmisselijk.

Ik hoop dat ik vanmiddag terug kom met goed nieuws
Fijn stippel dat jullie nog even hebben kunnen praten!

Dutchgirl misschien is Sri Lanka voor jullie een optie? Daar is geen Zika en heeft mooie stranden, en zeker het Azië gevoel!

@flowerlove: klinkt super, lapland! Zou niet weten waarom dat niet mag maar idd goed om tzt te vragen. Maar eerst echo vandaag, ik duim voor jullie!

Ik voel me iedere dag zieker. Werk onregelmatig en daarom is mijn ritme totaal overhoop en ochtendmisselijkheid nu overgegaan in 24/7 misselijkheid en braken. Probeer positief te blijven denken dat het tekenen van goede zwangerschap zijn, maar vind het lastig positief en vrolijk te zijn als ik me zo rot voel...Hoop dat het snel beetje beter wordt!
Wij gaan over twee weken naar zuid-europa op vakantie. Enorm aan toe na verbouwing en verhuizing!

@dutch:
Zika is, dacht ik, voornamelijk in het eerste trimester gevaarlijk. Maar overleg dit vooral met huisarts/GGD/vk, want ik kan er ook naast zitten. Daarnaast goed om rekening te houden met het verloop van het regenseizoen in die regio: tijdens en na het regenseizoen zijn er extra veel muggen.
Roover, hé wat rot! Ik zou even contact opnemen, waarschijnlijk gaat het over een poosje wel over maar er is ook zoiets als hyperemesis gravidarum, ik zou als je zo extreem misselijk bent zeker niet zo door ploeteren zonder hulp.
@@roover mag waarschijnlijk niet door de koud. Het is daar dan rond de -20/-30. Tevens is een sneeuwscootertocht en husky tocht dan op eigen risico.. Maar goed dat moeten we dan gewoon even afwegen
Stippeltjesbehang, wat balen dat je nu juist alleen maar onzekerheid hebt na deze echo! IK hoop dat je er weer een beetje vertrouwen in krijgt en de week een beetje doorkomt en ik duim mee dat je volgende week een goede echo hebt!!

Roover, dat klinkt niet fijn dat 24/7 misselijk. Herken het van me vorige zwangerschap en dat duurde bij mij helaas/gelukkig maar tot 18 weken. Dus trek op tijd aan de bel bij je huisarts/verloskundige, en misschien kan je dan iets krijgen wat net even de scherpe randjes er vanaf haalt waardoor je de dag beter doorkomt en wat kan binnen houden.

Flowerlove, ik hoop dat jij wel goed nieuws krijgt vanmiddag! Succes nog even met afwachten!!

Hier voel ik me de ene dag topfit en de andere dag zo moe... maar gelukkig nog niet zo misselijk
flowerlove10 schreef:
28-08-2018 10:03
@@roover mag waarschijnlijk niet door de koud. Het is daar dan rond de -20/-30. Tevens is een sneeuwscootertocht en husky tocht dan op eigen risico.. Maar goed dat moeten we dan gewoon even afwegen
de kou is er wel maar jij krijgt gewoon warme kleding aan, en die sneeuwscootertocht en husky tocht zijn ook niet zo spannend hoor, je kunt gewoon achterop zitten. en als je van de sneeuwscooter valt, dan val je lekker zacht in meters sneeuw!
en de husky tocht gaat niet hard.
ik heb het een paar jaar geleden gedaan en als ik me dat zwanger voorstel, zou ik het zo weer doen. het was een waanzinnige reis met noorderlicht en alles!
laat je niet leiden door je angst en wat er allemaal mis kan gaan en zogenaamd niet mag: geniet lekker van je tripje!
Yeah.. Ik heb een kloppend hartje. En ben dan 7 weken en 1 dag zwanger. Over 3 weken de intake en de termijn echo op dinsdag 18 september.

Voor nu echt opgelucht
Flowerlove, gefeliciteerd!! Super fijn dat de echo goed was!
Wat fijn flowerlove!
@Flowerlove10 wat een fijn nieuws zeg! :cheer:
stippeltje wat verschrikkelijk die onzekerheid! En mannen... :roll: de mijne pakt het gelukkig goed op maar een vriendin van mij is ook zwanger en die zijn constant tegen elkaar aan het kibbelen. :facepalm: denk dat iedereen wel met zenuwen zit, het alleen op n heel ander manier verwerkt.

flowerlove fantastisch nieuws! Ik mag morgen om 9 uur s ochtends en dan meteen door naar mijn werk. Ik knijp hem echt, heb totaal geen idee wat me nu precies te wachten staat. Ik hoop zo dat ik uberhaupt een echo krijg. Ik heb mijn afspraak bij de gyneacoloog ipv verloskundige
@lager meestal doet een gyn wel een echo. Ieder geval dat zei mijn gynaecoloog wel, alleen zei die tegen mij dat je je moet afvragen wat de meerwaarde ervan is. Daarom nu pas in week 10 weer een echo ipv over 2 weken in week 9. Mag altijd eerder bellen natuurlijk ;-)
@Lacer spannend, ik duim voor je!

Hier de dag goed doorgekomen met werk. Vannacht waardeloos geslapen en moe van alle emoties maar fijn om afleiding te hebben. En bij thuiskomst had mijn vriend mijn lievelingsgebakje gehaald. We kunnen gelukkig weer goed praten en begrijpen elkaar weer :loveys:
flowerlove yaaayyy wat een goed nieuws! Super fijn, is zo’n geruststelling hè!

Roover wat kut zeg, die misselijkheid. Zou zeker even een arts opzoeken want HG is idd een optie... hoop voor je dat het niet zo is! En anders ziek melden als het echt niet gaat!

Wat betreft het reizen gaan we zaterdag naar een kliniek en laten ons adviseren. Maar ik denk dat we sowieso omboeken, want ik kan niet met een gerust gevoel daarheen. Balen, maar we moeten de komende jaren wel meer aanpassingen doen 😂 en dan wordt het of Mauritius (als we een goeie aanbieding vinden) of een roadtrip USA. Serieus, echt zó veel (ei)landen vallen af wb Zika... Sri Lanka is opzich nog een optie, maar op de een of andere manier trekt me dat land niet zo.

Ik heb vandaag qua kwaaltjes echt een goede dag, zelfs wat gekookt. Toch zei een collega dat ik er moe uitzag vandaag 😂 en bedankt hè, haha...
@dutchgirlgermanworld aan de ene kant fijn, aan de andere kant stelt het me niks gerust. Bij de vorige 2x-en ook een prima kloppend hartje gezien en ook fout gegaan. Dus het zegt zo weinig, mijn vertrouwen is gewoon echt weg in mijn buik en lichaam ;-)..
Wat fijn dat de echo goed was flowerlove. Lastig om vertrouwen te hebben in je lijf als het al eerder is misgegaan. Ik hoop dat het deze keer wel goed mag blijven gaan! In elk geval nu een mooi kloppend hartje!
Succes morgen lacer!

En fijn dat jullie weer op 1 lijn zitten stippel!

Sterkte met de misselijkheid Roover.... Is lastig te blijven functioneren zo.

Jammer van de vakantie dutch, maar roadtrip usa of Mauritius klinkt ook heerlijk!
flowerlove oei, dan snap ik dat het lastig is je lichaam te vertrouwen... duimen dat het goed komt en dat die onzekere eerste weken maar snel voorbij mogen zijn!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven