Contract verlengd maar...
dinsdag 28 augustus 2018 om 20:53
ik weet niet of ik wel wil verlengen.
Had nooit gedacht dat ik in zo'n situatie zou komen te zitten. Ik bedoel wie is er nou niet blij met een contract verlenging?! Normaal zou ik ook een gat in de lucht springen maar ik loop er al langer mee rond om te stoppen maar werk is werk.
De reden waarom ik wil stoppen is omdat ik vind dat mijn werkgever niet goed met personeel om gaat. Er wordt van alles last minute bedacht en je moet het allemaal maar slikken en vanuit mijn werkgever heb ik ook het gevoel dat ik amper waardering krijg. Het werk zelf vind ik wel leuk.
Edit: Topic iets aangepast i.v.m. herkenbaarheid.
Had nooit gedacht dat ik in zo'n situatie zou komen te zitten. Ik bedoel wie is er nou niet blij met een contract verlenging?! Normaal zou ik ook een gat in de lucht springen maar ik loop er al langer mee rond om te stoppen maar werk is werk.
De reden waarom ik wil stoppen is omdat ik vind dat mijn werkgever niet goed met personeel om gaat. Er wordt van alles last minute bedacht en je moet het allemaal maar slikken en vanuit mijn werkgever heb ik ook het gevoel dat ik amper waardering krijg. Het werk zelf vind ik wel leuk.
Edit: Topic iets aangepast i.v.m. herkenbaarheid.
anoniem_244419 wijzigde dit bericht op 28-08-2018 21:29
39.56% gewijzigd
dinsdag 28 augustus 2018 om 21:01
Pas op wat je zegt, TO moet eerst heel goed haar contract lezen. Contracten worden niet zomaar opgesteld, je legt je vast.
dinsdag 28 augustus 2018 om 21:02
Ja ik zoek ook het liefst vanuit een baan en wil mijn ww niet verspelen, daarom vind ik het ook zo lastig.
En de banen die ik wil liggen nu helaas niet voor het oprapen of vragen allerlei dingen die ik niet heb.
Heb nog zo'n 2 maanden voordat mijn huidige contract af loopt. Normaal gesproken zijn ze daar niet zo snel mee. Vorige keer waren ze gewoon vergeten om te melden dat ze wilden verlengen en moest ik zelf bellen.
En de banen die ik wil liggen nu helaas niet voor het oprapen of vragen allerlei dingen die ik niet heb.
Heb nog zo'n 2 maanden voordat mijn huidige contract af loopt. Normaal gesproken zijn ze daar niet zo snel mee. Vorige keer waren ze gewoon vergeten om te melden dat ze wilden verlengen en moest ik zelf bellen.
dinsdag 28 augustus 2018 om 21:13
@ Jolijn, een tijdelijk contract voor bepaalde tijd zonder opzegbeding mag je niet zomaar opzeggen. Daar zit je wel degelijk aan vast. Ik denk dat TO daar mee te maken heeft.
Lastig dilemma. Als je oké rond kan komen met een tijd lagere inkomsten zou ik de gok denk ik toch wel wagen. En als je die gok waagt zou ik allereerst vragen om een contract mét opzegbeding en als ze dat niet willen/kunnen geven dan niet verlengen.
Je zou ook van hieruit door naar een volgende tijdelijke baan kunnen, via een uitzendbureau bv (waar je zo weer vanaf kunt, liefst parttime).
Heb je iets aan de ervaringen die je opdoet in deze baan en/of het netwerk van het bedrijf om verder te komen in de richting waar je heen wilt? En hoe ver ligt wat je zou willen van je af, is het een kwestie van net geluk hebben en de juiste vacature tegenkomen of heb je zelf ook nog tijd nodig om competenties/ervaring op te bouwen? En zo ja, kan dat bij of naast je huidige baan? Die dingen zouden voor mij ook meewegen in de overweging om hier nog een tijdje te blijven of niet.
Lastig dilemma. Als je oké rond kan komen met een tijd lagere inkomsten zou ik de gok denk ik toch wel wagen. En als je die gok waagt zou ik allereerst vragen om een contract mét opzegbeding en als ze dat niet willen/kunnen geven dan niet verlengen.
Je zou ook van hieruit door naar een volgende tijdelijke baan kunnen, via een uitzendbureau bv (waar je zo weer vanaf kunt, liefst parttime).
Heb je iets aan de ervaringen die je opdoet in deze baan en/of het netwerk van het bedrijf om verder te komen in de richting waar je heen wilt? En hoe ver ligt wat je zou willen van je af, is het een kwestie van net geluk hebben en de juiste vacature tegenkomen of heb je zelf ook nog tijd nodig om competenties/ervaring op te bouwen? En zo ja, kan dat bij of naast je huidige baan? Die dingen zouden voor mij ook meewegen in de overweging om hier nog een tijdje te blijven of niet.
dinsdag 28 augustus 2018 om 21:14
WW krijg je ook niet als ze wel je contract willen verlengen, hou hier dus rekening mee.
Je kan natuurlijk wel tegen je werkgever zeggen dat je een opzegtermijn in je contract wilt.
dinsdag 28 augustus 2018 om 21:21
Maar ze wil haar contract ook niet opzeggen, ze zegt alleen nee op elke oproep. Tenzij er in de contract staat dat ze minimaal zoveel keer beschikbaar moet zijn, kan dat dus wel. Dus goed contract doorlezen op jouw plichten. Overigens klopt er sowieso al al iets niet, ook als oproepkracht mag je iemand niet oproepen en vervolgens toch weer naar huis sturen zonder betaling. Een oproep moet dan voor een minimaal aantal uren betaald worden (ik dacht drie, maar mogelijk kan daar per cao van afgeweken worden). En contract waarin jij altijd ja moet zeggen (en dus altijd beschikbaarheid moet zijn), en werkgever je zelfs ná aankomst nog onbetaald naar huis kan sturen mag niet.buaya schreef: ↑28-08-2018 21:13@ Jolijn, een tijdelijk contract voor bepaalde tijd zonder opzegbeding mag je niet zomaar opzeggen. Daar zit je wel degelijk aan vast. Ik denk dat TO daar mee te maken heeft.
dinsdag 28 augustus 2018 om 21:35
Dat bedoel ik idd, nee zeggen tegen elke oproep.
Als het een oproepcontract is zonder opzegmogelijkheid, zonder mogelijkheid om nee te zeggen tegen een oproep, met daarnaast nog een beding waarin staat dat werknemer geen nevenfuncties mag hebben en een non-concurrentiebeding, tja.... dan zou ik dat contract dus even níet tekenen. Je krijgt bij de rechtbank ongetwijfeld gelijk als het een procedure zou worden, maar dan ben je wel 10.000 euro verder.
Als het een oproepcontract is zonder opzegmogelijkheid, zonder mogelijkheid om nee te zeggen tegen een oproep, met daarnaast nog een beding waarin staat dat werknemer geen nevenfuncties mag hebben en een non-concurrentiebeding, tja.... dan zou ik dat contract dus even níet tekenen. Je krijgt bij de rechtbank ongetwijfeld gelijk als het een procedure zou worden, maar dan ben je wel 10.000 euro verder.
dinsdag 28 augustus 2018 om 21:36
Als ze je contract verlengen en jij weigert zonder dat je een andere baan hebt dan verspeel je je ww-rechten. Je bent dan verwijtbaar werkloos.
Als je je inkomen nodig heb dan zou ik verlengen en vanuit een werkende positie solliciteren en als je het niet nodig heb dan mogen ze t contract steken waar t licht niet schijnt.
Als je je inkomen nodig heb dan zou ik verlengen en vanuit een werkende positie solliciteren en als je het niet nodig heb dan mogen ze t contract steken waar t licht niet schijnt.
dinsdag 28 augustus 2018 om 21:39
dinsdag 28 augustus 2018 om 21:41
Per wanneer loopt de oude af en word het contract verlengt? Tot die datum kan je ook gewoon nee zeggen. Of vragen om een tussentijds opzegtermijn al gok ik dat je dan ook al van dat contract af bent, dan zien ze de bui al hangen.
Maar lijkt me wel handig dat je dat pas doet als je ander werk hebt.
Is hij al verlengt dan kijken naar eventuele opzegtermijnen.
Maar lijkt me wel handig dat je dat pas doet als je ander werk hebt.
Is hij al verlengt dan kijken naar eventuele opzegtermijnen.
dinsdag 28 augustus 2018 om 21:43
Als hij niet begrijpt waarom je dat wil is hij wel heul dom.Goguma schreef: ↑28-08-2018 21:39Ja daar zat ik ook al aan te denken, er een opzegbeding er in laten zetten maar bij mijn vorige contracten heb ik daar nooit om gevraagd dus vind dat best moeilijk want wellicht gaat werkgever vragen waarom ik dat nu opeens wel wil.
En heb helaas m'n OP wat aan moeten passen.
En als hij je echt zo graag wil houden dan zou hij je een beter contract geven. Iets met vaste uren of een vaste aanstelling.
dinsdag 28 augustus 2018 om 21:46
Hoeveel contracten heb je al gehad?Goguma schreef: ↑28-08-2018 21:39Ja daar zat ik ook al aan te denken, er een opzegbeding er in laten zetten maar bij mijn vorige contracten heb ik daar nooit om gevraagd dus vind dat best moeilijk want wellicht gaat werkgever vragen waarom ik dat nu opeens wel wil.
En heb helaas m'n OP wat aan moeten passen.
dinsdag 28 augustus 2018 om 21:47
Klopt!nausicaa schreef: ↑28-08-2018 21:21Maar ze wil haar contract ook niet opzeggen, ze zegt alleen nee op elke oproep. Tenzij er in de contract staat dat ze minimaal zoveel keer beschikbaar moet zijn, kan dat dus wel. Dus goed contract doorlezen op jouw plichten. Overigens klopt er sowieso al al iets niet, ook als oproepkracht mag je iemand niet oproepen en vervolgens toch weer naar huis sturen zonder betaling. Een oproep moet dan voor een minimaal aantal uren betaald worden (ik dacht drie, maar mogelijk kan daar per cao van afgeweken worden). En contract waarin jij altijd ja moet zeggen (en dus altijd beschikbaarheid moet zijn), en werkgever je zelfs ná aankomst nog onbetaald naar huis kan sturen mag niet.
dinsdag 28 augustus 2018 om 21:49
Als er verlengd wordt zonder tussentijds opzegbeding, dan kan TO dus niet tussentijds opzeggen, en zit ze voor de duur van de overeenkomst aan dat contract vast.
dinsdag 28 augustus 2018 om 21:53
Dit wordt mijn 3de contract.
dinsdag 28 augustus 2018 om 21:56
Precies daarom idd. Had over het niet tussentijds beding gelezen. Was er al bang voor.Nummer*Zoveel schreef: ↑28-08-2018 21:49Als er verlengd wordt zonder tussentijds opzegbeding, dan kan TO dus niet tussentijds opzeggen, en zit ze voor de duur van de overeenkomst aan dat contract vast.
TO, Nummer Zoveel weet hier alles van. Goed noteren wat ze aangeeft.
anoniem_370013 wijzigde dit bericht op 28-08-2018 21:58
9.17% gewijzigd