Werk & Studie alle pijlers

hulp met berekeningen

29-08-2018 20:24 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Opgave 1
Wat moet er op de plek van de ? staan?
verfkwasten per 10 verpakt
inkoopprijs groothandel=af fabrieksprijs=€16,40
marge als % van de verkoopprijs=20%
verkoopprijs=inkoopprijs doe-het-zelf-zaak per ?
marge als % van de verkoopprijs=50%
verkoopprijs per stuk doe-het-zelf-zaak?
consumentenprijs per stuk?

Opgave 2
consumentenprijs €18,50
BTW tarief 21%
marge detailhandel=50% van de inkoopprijs
marge groothandel=20% van de inkoopprijs
wat is de fabrieksprijs?
Dit is niet hulp met berekeningen, dit is "ik heb geen zin in huiswerk, kan iemand anders het maken?"

Uit principe ga ik hier geen antwoord op geven. Je mag je eigen antwoord geven en dan wil ik graag aan je melden of het goed is of niet.
X
luv91 wijzigde dit bericht op 29-08-2018 20:31
Reden: Fout topic
0.00% gewijzigd
Hoe ver ben je al gekomen, waar loop je vast?
Als je bang bent dat alles in de soep loopt, neem dan een pannetje mee.
Tja als je dit al niet zelf kan. Pfff. Wat ontzettend lui en er niet eens iets tegen over stellen.
Haha volgens je andere topic heb je een HBO achtergrond in de economische richting en dan kun je dit niet berekenen... :rofl:
Jij bent niet geholpen als anderen je werk voor je doen. Is ook niet zo netjes om te vragen.
girasole3 schreef:
29-08-2018 20:32
Haha volgens je andere topic heb je een HBO achtergrond in de economische richting en dan kun je dit niet berekenen... :rofl:
LOL!

Nou, nog even over die diploma devaluatie...
Succes met je huiswerk
neweve schreef:
29-08-2018 20:31
Hoe ver ben je al gekomen, waar loop je vast?
Ik vraag dit voor een vriendin. Maar die heeft geen boeken en ik heb die ook niet.

En vreemd genoeg heb ik deze dingen niet gehad tijdens mijn opleiding.

Bij deze, help haar aub :angel:
Oefenen voor de Cito-toets?
Flower538 schreef:
29-08-2018 20:41
Ik vraag dit voor een vriendin. Maar die heeft geen boeken en ik heb die ook niet.

Je hebt helemaal geen boeken nodig om dit op te lossen (en ook geen economische opleiding).
Flower538 schreef:
29-08-2018 20:41

Dit kunnen kinderen van 9 nog. Heeft je vriendin ook geen Google om te zoeken naar de begrippen? En jij ook geen Google?

En nee, een antwoord geven is niet helpen. Jullie snappen het principe niet en tot jullie dat niet begrijpen, is een antwoord geven zinloos.

Overigens is het antwoord op alles 42.
Om het voor jezelf makkelijk te maken zou je de opdracht goed kunnen overnemen. Dat heb je met een HBO-opleiding prima in pacht.

Vragen wat er op de ? moet staan en vervolgens drie vraagtekens in die tekst plaatsen waarvan bij geen enkele duidelijk is of daar nou iets ingevuld kan worden.

Voeg eens wat spaties toe, wees eens duidelijk in de begrippen die je hanteert. Is fabrieksprijs hetzelfde als inkoopprijs?

Kortom, het is inderdaad lastig om dit te begrijpen. Niet vanwege het rekenwerk maar omdat hier niet de originele opdracht staat.
Stampertje12 schreef:
29-08-2018 20:44
Om het voor jezelf makkelijk te maken zou je de opdracht goed kunnen overnemen. Dat heb je met een HBO-opleiding prima in pacht.

Vragen wat er op de ? moet staan en vervolgens drie vraagtekens in die tekst plaatsen waarvan bij geen enkele duidelijk is of daar nou iets ingevuld kan worden.

Voeg eens wat spaties toe, wees eens duidelijk in de begrippen die je hanteert. Is fabrieksprijs hetzelfde als inkoopprijs?

Kortom, het is inderdaad lastig om dit te begrijpen. Niet vanwege het rekenwerk maar omdat hier niet de originele opdracht staat.
Bij opdracht 1 moeten er getallen ipv de vraagtekens ingevuld worden.
Bij opdracht 2 weet niet of fabrieksprijs hetzelfde is als inkoopprijs.
Heb het letterlijk zo overgenomen, daarom is dit lastig te begrijpen met de info die ik nu heb.
Dit is middelbare school niveau, waarom kan je dit niet?
Flower538 schreef:
29-08-2018 20:50
Bij opdracht 1 moeten er getallen ipv de vraagtekens ingevuld worden.
Bij opdracht 2 weet niet of fabrieksprijs hetzelfde is als inkoopprijs.
Heb het letterlijk zo overgenomen, daarom is dit lastig te begrijpen met de info die ik nu heb.
De fabrieksprijs is de prijs waarvoor de fabriek het aan de groothandel verkoopt. De inkoopprijs voor de groothandel is de prijs waarvoor de groothandel het van de fabriek koopt en de inkoopprijs voor de detailhandel is de prijs waarvoor de detailhandel het van de groothandel koopt.
2.12
strikjemetstippels schreef:
29-08-2018 20:43

Overigens is het antwoord op alles 42.

:hihi:
Nummer*Zoveel schreef:
29-08-2018 20:53
De fabrieksprijs is de prijs waarvoor de fabriek het aan de groothandel verkoopt. De inkoopprijs voor de groothandel is de prijs waarvoor de groothandel het van de fabriek koopt en de inkoopprijs voor de detailhandel is de prijs waarvoor de detailhandel het van de groothandel koopt.
Dus bij opgave 2 is het antwoord:
€31,45?
Flower538 schreef:
29-08-2018 20:58
€31,45?
Geen idee, ik heb geen zin om te rekenen.
Nummer*Zoveel schreef:
Geen idee, ik heb geen zin om te rekenen.
Bij nader inzien; ik hoef helemaal niet te rekenen om te zien dat dit antwoord fout is.
Flower538 schreef:
€31,45?
Nope
Flower538 schreef:
€31,45?
Dus de verkoopprijs aan de consument is 18 euro en de inkoop is 31 euro. Hoeveel van die dingen denk je dan dat die verkoper er gaat verkopen voordat hij miljonair is?

Denk nou even na...

Heerlijk als je niet eens hoeft te rekenen om al te zien dat iets niet klopt en dat iemand niet zijn best doet.
Flower538 schreef:
€31,45?
Kleine hint, de consumentenprijs is dus in dit geval de hoogste prijs. Je moet terugrekenen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven