Uitgerekend april 2019
donderdag 9 augustus 2018 om 08:23
Hallo dames,
Ben je uitgerekend in april en wil je kletsen over je zwangerschap, de kwaaltjes etc etc? Kom dan gezellig mee schrijven!
Naam: Aprilbaby2018
Ww: zwanger2018
Pavo07
Nioma
nooit1blijvenzitten
mamavaneenboefje
XLau
Saqua
Lacer
Shonan
Stippeltjesbehang
Biekkie
Ben je uitgerekend in april en wil je kletsen over je zwangerschap, de kwaaltjes etc etc? Kom dan gezellig mee schrijven!
Naam: Aprilbaby2018
Ww: zwanger2018
| Naam | Leeftijd (+prtnr) | kindje | Uitgerekend | Bijzonderheden | |
|---|---|---|---|---|---|
| Eris83 | 34+34 | 2e | 6 april | |
30 aug 1e echo |
| Lau_Ngi | 27+27 | 1e | 10 april | |
|
| Laura10april | 32+35 | 1e | 10 april | 14 sept echo | |
| endomiel | 31+33 | 2e | 3 april | |
27-08 intake |
| lilly5263 | 31+38 | 2e | 14 april | |
5 sept intake,18 sept 1e echo |
| Flowerlove10 | 31+31 | 2e | 14 april | |
2xMA |
| dutchgirlgermanworld | 30+32 | 1e | 15 april | |
3-9 2e echo |
| Jetje34 | 34+36 | 1e | 16 april | |
6 sept 1e |
| Zebrastrepen | 34+37 | 1e | 21 april | |
2 okt termijnecho, nierziekte |
| Roover | 31+32 | 1e | 22 april | |
7 sept |
| appelflap007 | 3e | ||||
| Flowerpower93 | 25+27 | 1e | 25 april | |
14-09 echo + 02-10 intake |
| Fairytale1 | 31+34 | 2e | 27 april | |
6 sept echo |
anoniem_374226 wijzigde dit bericht op 20-09-2018 13:49
87.55% gewijzigd
woensdag 29 augustus 2018 om 10:22
Haal mij maar ook van de lijst dames. Zojuist een echo gehad en er was alleen een leeg vruchtzakje te zien. Volgende week alsnog een echo om te bevestigen dat er niks zit en dan de miskraam wekken met medicatie of onder narcose.
Heerlijke klap weer na 2 jaar alleen maar medische shit gehad te hebben. Heb een pesthekel aan mijn lichaam.
Alle dames, veel succes en plezier met jullie zwangerschap. Hoop dat bij jullie alles goed gaat.
Heerlijke klap weer na 2 jaar alleen maar medische shit gehad te hebben. Heb een pesthekel aan mijn lichaam.
Alle dames, veel succes en plezier met jullie zwangerschap. Hoop dat bij jullie alles goed gaat.
woensdag 29 augustus 2018 om 10:53
@lacer, ow no, wat een *** nieuws zeg. Hoeveel weken zou je officieel ook alweer zijn dan deze week 7 toch? Waarom kan het nou niet gewoon goed gaan.. Zo lastig, ik hoop toch stiekem voor jouw op een wonder, en dat er volgende week gewoon een kloppend hartje aanwezig is in de baarmoeder.
Anders veel sterkte met het verwerken van de MA.
Wij hebben eerst met medicatie gedaan bij de tweede MA, maar moest daarna als nog gecurreteerd worden. Dat vond ik alles meevallen, en zou een volgende keer ook direct voor curretage gaan, gewoon veel minder nasleep dan op de spontane manier.
Maar nogmaals is het hopenlijk niet nodig.
Liefs,
Anders veel sterkte met het verwerken van de MA.
Wij hebben eerst met medicatie gedaan bij de tweede MA, maar moest daarna als nog gecurreteerd worden. Dat vond ik alles meevallen, en zou een volgende keer ook direct voor curretage gaan, gewoon veel minder nasleep dan op de spontane manier.
Maar nogmaals is het hopenlijk niet nodig.
Liefs,
woensdag 29 augustus 2018 om 11:02
Hè lacer, wat naar en verdrietig! Het is zo frustrerend als je lijf niet doet wat je wil dat het doet of zou moeten doen. Ik begrijp je gevoel daarin heel goed, heb zelf vaak genoeg gescholden en gejankt om mijn chronische nierziekte. Als zelfs je eigen lijf je tegenwerkt....... Wees lief en niet te streng voor jezelf nu! Dikke knuffel
woensdag 29 augustus 2018 om 15:47
Volgens de gyneacoloog worden de kwaaltjes ook veroorzaakt door de moederkoek en niet door het vruchtje. Moederkoek en vruchtzakje zagen er wel goed uit... Heb de hele ochtend en bijna middag gehuild. Mijn tranen zijn op maar zou zo weer willen huilen. Daarnaast een super enorme schuldgevoel naar mijn werk toe. Ze zitten hartstikke krap in de planning en het was vandaag de 2e keer deze week dat ik me ziek heb gemeld. Weet niet of ik de puf en mn hoofd erbij heb om morgen en vrijdag wel te werken en dat vreet ook nog eens aan me, wil mijn collega’tjes eigenlijk niet laten vallen. Maar de kwaaltjes en *** gevoel zijn echt niet te omschrijven
Ik zit er even zwaar doorheen. Mijn vriend houd nog een beetje hoop dat we Maandag misschien toch nog wat te zien gaan krijgen maar met de aantal weken kon ik er volgens de gyneacoloog eigenlijk wel vanuit gaan dat de kans zo goed als onmogelijk was. Pfff nog een heel weekend te gaan, het wachten is nu al slopend.
woensdag 29 augustus 2018 om 19:22
woensdag 29 augustus 2018 om 22:02
He bah Lacer en mamavaneenboefje, wat een verschrikkelijke tijd gaan jullie door. Al die onzekerheid en niets anders kunnen dan wachten, er is bijna niets erger. Sterkte meiden.
Bij mijn miskraam/MA hebben we het eerst ook met met medicatie geprobeerd op te wekken maar dat had geen effect. Uiteindelijk een curettage en dat is mij ook ontzettend meegevallen. Eigenlijk stelde het fysieke herstel niets voor, en dat terwijl ik toch een vrij late MA had. Mentaal was het wel pittig, maar dat is het sowieso wel dat lag niet aan de curettage.
Ik herken ook wat andere meiden hier zeggen over vermoeidheid. Als ik te laat naar bed ga (en dat is het eigenlijk na 21:00 al wel
) dan ben ik de volgende dag echt niet vooruit te branden. En ik werk fulltime dus dat is fijn op m'n werk. Gelukkig weten twee collega's er van, die helpen me met smoesjes.
Ook merk ik dat mijn smaak verandert. Ik ben de hele dag wel min of meer misselijk, maar sommige dingen die ik normaal lekker vind, vind ik nu echt niet te doen, zoals een bepaald merk muesli reep. Hebben jullie dat ook? Ik had dit bij m'n vorige zwangerschappen totaal niet.
Maandag hadden we de intake bij de VK, dat ging prima. Ik ben meer zenuwachtig voor de volgende echo, volgende week vrijdag. Die is rond dezelfde tijd dat vorige keer het vruchtje overleed. Spannend dus.
Bij mijn miskraam/MA hebben we het eerst ook met met medicatie geprobeerd op te wekken maar dat had geen effect. Uiteindelijk een curettage en dat is mij ook ontzettend meegevallen. Eigenlijk stelde het fysieke herstel niets voor, en dat terwijl ik toch een vrij late MA had. Mentaal was het wel pittig, maar dat is het sowieso wel dat lag niet aan de curettage.
Ik herken ook wat andere meiden hier zeggen over vermoeidheid. Als ik te laat naar bed ga (en dat is het eigenlijk na 21:00 al wel
Ook merk ik dat mijn smaak verandert. Ik ben de hele dag wel min of meer misselijk, maar sommige dingen die ik normaal lekker vind, vind ik nu echt niet te doen, zoals een bepaald merk muesli reep. Hebben jullie dat ook? Ik had dit bij m'n vorige zwangerschappen totaal niet.
Maandag hadden we de intake bij de VK, dat ging prima. Ik ben meer zenuwachtig voor de volgende echo, volgende week vrijdag. Die is rond dezelfde tijd dat vorige keer het vruchtje overleed. Spannend dus.
woensdag 29 augustus 2018 om 22:37
@Lacer en mamavaneenboefje: hele dikke knuffel voor jullie. Wat een onmacht en verdriet!
@stippel: hoe is het met jou?
@lacer: ik begrijp wel wat je zegt over werk, hoewel ik me aansluit bij de rest en je goed voor jezelf moet zorgen. Maar als het over jezelf gaat wil je toch niet toegeven en je team niet laten stikken, hoewel het wel het beste zou zijn als je je 'gewoon' ziek meldt.
Ik zit ook een beetje in dubio wat werk betreft. Voel me echt ellendig en blijf, ondanks medicatie van huisarts, meerdere keren braken ook tijdens het werken. Ik ben alleen net per 1 juli 'uitgeleend' aan een ander team omdat ze veel ziek/zwak/zwangeren hadden en de overblijvenden allemaal tegen burn-out aan zaten en ik de stabielste factor was. Heb nu nachtdienst en als ik me nu ziek meld dan heeft de afdeling een groot probleem. Dus ik vind het wel lastig! Hoop maar dat het allemaal voor een goed doel is, schrok er een beetje van dat veel klachten ook van leeg vruchtzakje kunnen komen...pff verwarrende tijden, maar gelukkig hier nog geen verdrietige tijden zoals anderen op dit forum
@stippel: hoe is het met jou?
@lacer: ik begrijp wel wat je zegt over werk, hoewel ik me aansluit bij de rest en je goed voor jezelf moet zorgen. Maar als het over jezelf gaat wil je toch niet toegeven en je team niet laten stikken, hoewel het wel het beste zou zijn als je je 'gewoon' ziek meldt.
Ik zit ook een beetje in dubio wat werk betreft. Voel me echt ellendig en blijf, ondanks medicatie van huisarts, meerdere keren braken ook tijdens het werken. Ik ben alleen net per 1 juli 'uitgeleend' aan een ander team omdat ze veel ziek/zwak/zwangeren hadden en de overblijvenden allemaal tegen burn-out aan zaten en ik de stabielste factor was. Heb nu nachtdienst en als ik me nu ziek meld dan heeft de afdeling een groot probleem. Dus ik vind het wel lastig! Hoop maar dat het allemaal voor een goed doel is, schrok er een beetje van dat veel klachten ook van leeg vruchtzakje kunnen komen...pff verwarrende tijden, maar gelukkig hier nog geen verdrietige tijden zoals anderen op dit forum
woensdag 29 augustus 2018 om 22:46
Ja een zwangerschap is helaas niet zomer iets en ons lichaam kan ons flink voor te gek houden. Ik heb vandaag echt een instortmoment gehad, Ik wilde slapen/naar huis/spugen. Even 30 min gelegen en toen had ik weer een flinke opleving. Wat ellendig zo'n zwangerschap. De vermoeidheid herken ik niet van de eerste, maar is gewoon niet te doen nu.
Gelukkig de langste dag van de week overleefd (12 uur), morgen nog 10 uurtjes aan de arbeid en dan weekend.. phoe.. slapen slapen slapen wil ik.. Maar het wordt; thee tje met de net moeder geworden en bijna moeder wordende vriendinnen , 2 verjaardagen, dagje drievliet!!! Ahhhh
Gelukkig de langste dag van de week overleefd (12 uur), morgen nog 10 uurtjes aan de arbeid en dan weekend.. phoe.. slapen slapen slapen wil ik.. Maar het wordt; thee tje met de net moeder geworden en bijna moeder wordende vriendinnen , 2 verjaardagen, dagje drievliet!!! Ahhhh
donderdag 30 augustus 2018 om 07:46
@Roover en Flowerlove10 wat vervelend dat jullie je zo beroerd voelen. Vooral spugen lijkt me zo rot.
Hopelijk vinden jullie iets om het uit te zingen tijdens werk.
Ik ben met vlagen wat misselijk. Maar het wordt niet erger. Terwijl ik daar eigenlijk wel op hoopte. Gisteren wel heel vroeg op de bank in slaap gevallen en nu niet vooruit te branden.
Alles wat een teken kan zijn dat alles goed gaat met die kleine kruimel, klamp ik mij aan vast. Al weet ik ook dat symptomen niet alles zeggen...
Gisteren nog een digitale Clearblue test gedaan en die gaf 3+ aan. Ik hoop zo dat dat positief is. Mijn gevoel wordt continue heen en weer geslingerd tussen hoop en vrees. Vind dit zo moeilijk.
Hopelijk vinden jullie iets om het uit te zingen tijdens werk.
Ik ben met vlagen wat misselijk. Maar het wordt niet erger. Terwijl ik daar eigenlijk wel op hoopte. Gisteren wel heel vroeg op de bank in slaap gevallen en nu niet vooruit te branden.
Alles wat een teken kan zijn dat alles goed gaat met die kleine kruimel, klamp ik mij aan vast. Al weet ik ook dat symptomen niet alles zeggen...
Gisteren nog een digitale Clearblue test gedaan en die gaf 3+ aan. Ik hoop zo dat dat positief is. Mijn gevoel wordt continue heen en weer geslingerd tussen hoop en vrees. Vind dit zo moeilijk.
donderdag 30 augustus 2018 om 08:01
Die misselijkheid met braken lijkt me onwijs klote, vind nu het misselijk zijn soms al niet te doen. Gewoon ziek melden als het echt niet gaat hoor!
Gister hier ook weer een slechte dag, en daar kwam m’n psyche nog ff lekker bij. Onzeker over álles, balen van het moe zijn en niks kunnen doen en twijfelen over de relatie met m’n eigen moeder (een relatie die ik al 15 jaar niet heb). Vreselijk. Daar bovenop kwam nog dat ik las dat een stel dat al eeuwig bij elkaar was, drie kinderen had, nu ook uit elkaar zijn. Janken. En dan nog naar dromen, ook...
stippeltje die onzekerheid lijkt me inderdaad tergend. Je hebt volgende week weer een afspraak toch? We duimen allemaal voor je dat het goed zit, is je zo gegund!
Gister hier ook weer een slechte dag, en daar kwam m’n psyche nog ff lekker bij. Onzeker over álles, balen van het moe zijn en niks kunnen doen en twijfelen over de relatie met m’n eigen moeder (een relatie die ik al 15 jaar niet heb). Vreselijk. Daar bovenop kwam nog dat ik las dat een stel dat al eeuwig bij elkaar was, drie kinderen had, nu ook uit elkaar zijn. Janken. En dan nog naar dromen, ook...
stippeltje die onzekerheid lijkt me inderdaad tergend. Je hebt volgende week weer een afspraak toch? We duimen allemaal voor je dat het goed zit, is je zo gegund!
donderdag 30 augustus 2018 om 08:45
donderdag 30 augustus 2018 om 08:55
Spannend xLau, hoop dat alles goed is!! Duim voor je!