Na een jaar niet zwanger... en dan? Wie kletst er mee?

23-04-2007 11:45 13139 berichten
Superstoere meisjes:

* Kaetje: 30 jaar. April 2006 begonnen, IUI 6 gestart op 25 februari, voor het eerst met Menopur (voorheen met Puregon)

* Sammy300: 4x IUI, miskraam in december, nu op naar 6e IUI

* Sophy: 2 jr bezig, welverdiende pauze tot maart 2009

* Merel29: 2e icsi 28-01-09 start met de pil (als het goed is) 18-02-09 start deca 04-03-09 start gonal-f. 13-03-09 1e echo punctie gepland op 18-03

* Fleur: 1e ICSI poging na punctie gestopt, cryo poging 1 teruggeplaats, 9-10 testen

*Wix: begonnen juli 2007. Uitslag onderzoeken 24-11

*Goof: begonnen in januari 2006, 2x IUI gehad, nu in afwachting van IUI, maar deze cyclus ei gemist

*Mariesophie: Februari 2007 mm, PCOS, 1xIUI en nu op naar IVF.

*Zitah: dochter 5 jaar, 5 jaar kinderwens voor nummer 2. 5 miskramen. Stopt hoogst waarschijnlijk als kinderwens na 6x iui nog niet vervuld is. Bezig met 3e IUI

*Watson: start april 2008, in afwachting van behandeltraject, binnenkort gesprek bij de gyn.

*Dolfijntje: begonnen in mei 2006, 3x IUI en nu in afwachting van endometriose weglaseren.

*Allis: Begonnen half 2007, miskraam eind 2007 na 9 weken, nu testen begonnen, binnenkort kijkoperatie en uitslag zaadtest

*linnielin: 25 jaar, vanaf oktober 2007 bezig. Bij gynecoloog geweest voor endometriose, hiervoor kijk operatie gehad.

*Haiti: 33 jaar en probeer sinds februari 2008 zwanger te worden. Februari 2009 begonnen met de eerste onderzoeken.

*Knappekloon: bezig sinds dec 2007, mmm rond juni

*Bengal: 31 jaar, sinds juli 2007 in het z'huis en gaan per eind maart het fertiliteitstraject in (ws. ICSI).

Superstoere Meisjes en Zwanger!!!!!!!

* Suzzel: ICSI, 22-8 terugplaatsing, 1 of 2-9 testen, zwanger!!!! 12-5 uitgerekend.

* Doggie75: 11-07 MMM, 4x IUI. Spontaan zwanger geraakt na de IUI's. 9 mei uitgerekend.

* Nicks: 4/8 positief getest!

* Nicky22: Zwanger! uitgerekend op 23 mei

* Fre: 1e IVF --> 07-10 positief getest!! Twee kloppende hartjes uitgerekende datum is 11 juni! (Maar de planning is 21 mei, 37 weken lijkt me genoeg én tof!?!)

* Debgirl1984: net in MMM diagnose PCO 15-10 positieve test!

* Rebels: Kind 2 jr, juli '07 begonnen voor 2e, 2 miskramen. 19-10 positieve test. 19 juni uitgerekend.

* Mousie: icsi eigen cyclus, 5e poging. Positieve test op 21-10, 27 juni uitgerekend.

* Blogbabe: begonnen in januari 2006, Na 4e IUI zwanger! positieve test op 21-10.

* Maria 52 (Pierel): begonnen in voorjaar 2006, spontaan zwanger geraakt na 3 IUI en hsg. Positieve test op 28-10 5 juli uitgerekend.

* Carpe Diem: begonnen in maart 2006, in oktober start met ICSI. Positieve test op 10 november. Uitgerekend 17 juli

* Tornapart: bbz '00 + '04, zoontje '06, miskraam '07, bbz '08, 1e IVF '08, op naar 2e cryo-poging. positieve test op

10-12

* Peggysue2:gestopt aug.2005, feb 2007 in mm. okt 2007 IUI > bbz, mei 2008 ivf, okt + nov 2008 cryo tp, jan 2009 start nieuwe ivf. 27 februari positieve bloedtest. Tweeling!

*Barbabella: 27 jaar, sinds maart 2007 proberen zwanger te worden, sinds juli 2008 in de medische molen. Spontaan zwanger, 16 maart positieve test

Superstoere meisjes en Bevallen!!!!!!!

* Krissie: Bevallen op 16-8 van een zoon

* Draaimolen: mama van een zoontje!

* Marielle: Dochtertje!

* Loekie: ICSI-baby, 9-12-'08 een zoontje!

*Sweety: Dochtertje.

* Yamuna: Zwanger via IUI, viel 06-01-'09 aan twee. Dochtertje!

In april 2006 zijn we van start gegaan... tot nu toe zonder resultaat. Ik ben 28 en mijn vriend ook. Samen hartstikke gelukkig, eigen huis (samen met de bank ;)), allebei leuke (vaste) baan, stabiele relatie en helemaal toe aan kids. We vrijen op de juiste dagen, ik ben al meer dan 15 kilo afgevallen (woog over de 100 kilo), vriend is gestopt met roken, ben al jaren niet meer aan de pil. Niets staat ons in de weg maar toch is het nog niet raak. Ik ben begonnen met temperaturen vorige maand en wil dat nog zeker 1 maand doen. Mn menstruatie is aardig regelmatig en ik voel mijn eisprong vrijwel altijd. Mensen om ons heen beginnen te vragen of er al kinderen komen (net bevallen vriendin, schoonzusje etc.) en wij liegen er op los dat we er nog niet aan toe zijn. Ik vind het steeds moeilijker om het voor me te houden en zou het graag met meer mensen willen delen, bijvoorbeeld met mn moeder. Maar het leek ons zo leuk om iedereen te "verrassen" met een onverwachte zwangerschap. We proberen het ook steeds met humor te benaderen en het wat te relativeren. Maar als ik net ongesteld ben geworden (zoals afgelopen donderdag) dan wordt ik steeds moedelozer en verdrietiger....

Aan de MMM zijn we nog niet toe, ik wil eerst nog bezig met temperaturen. Dan hebben we ook iets om de dokter te laten zien zeg maar. Mijn grootste angst is om van de dokter te horen dat wij samen geen kinderen kunnen krijgen. Dat is eigenlijk ook de reden dat ik nu nog niet naar de dokter wil. Maar de drang om te weten waarom het niet lukt wordt ook steeds groter....

Ik heb eerder meegeschreven met een topic met meiden die ook al wat langer bezig waren maar dat is eigenlijk langzaamaan uitgestorven. Daarom een nieuw topic om alle frustraties, verdriet en hopelijk ook geluk te kunnen delen.
Alle reacties Link kopieren
Enne ik heb ook een topic op hyves weggegooid, namelijk die over mijn zkh. Die van de nicknames laat ik nog maar ff staan, ben ook benieuwd naar de nieuwe onder ons hoe ze aan hun nick name komen!!

xx
quote:Fre schreef op 12 maart 2009 @ 20:05:

En Zitah: je vergeet een belangrijke factor: OPTIMISME!!

Want als jij blij bent, zijn je ei- en zaadcellen in jou het vast ook!! En das ook zoooooo belangrijk!! (Denk je niet?) En dan krijg je weer blije embryo's, die lekker blij blijven hangen en uitgroeien tot blije foetussen en blije babies en blije peuters en verschrikkelijke pubers, maar ach, dat zien we dan wel weer.

xxEens!
Hoi,

Yam wat een super goed nieuws is dat.Het enige wat ik een beetje jammer vind is het plaatje wat je eerder gestuurd had. haha

Peg: Heel veel succes morgen, ben erg benieuwd.

Verder weinig nieuws hier behalve dat we vanaf morgen lekker een weekendje weg gaan. Maar moet morgen eerst nog de hele dag werken.

Knuff
Succes morgen PeggySue, zal aan je denken!
Yam, wat een supernieuws van je hond!!!!!!
peggysue ik wilde je even heel veel succes wensen vandaag!!

hier gaat het nog steeds niet goed. keel blijft zeer doen en ik heb er ook nog eens koorts bij gekregen.

groetjes merel
beterschap merel! gaat jou echo vandaag wel door dan?
peggy toi toi toi !
quote:Yamuna schreef op 13 maart 2009 @ 06:53:

beterschap merel! gaat jou echo vandaag wel door dan?

echo is wel doorgegaan. zwaar teleurgesteld zijn we er vandaan gekomen!! arts heeft aan beide kanten een beetje gekeken. en wat ze vond was nog geen 10mm. vanmiddag tussen 1 en 3 wordt ik teruggebeld hoe nu verder. waarschijnlijk moet ik meer gonal-f gaan spuiten. waarschijnlijk gaat de punctie as woensdag niet door en dan moet deze waarschijnlijk op de normale manier gebeuren!! de dagbehandelingen zijn alleen op woensdag, en er is een mogelijkheid dat de dagbehandeling doorgeschoven wordt naar de vrijdag alleen is er op de vrijdag maar plek voor 1. wat dan zou betekenen dat als ik niet die ene ben ik de punctie op de normale manier moet ondergaan!!

groetjes merel
merel ik hoop als ze je bellen dat ze goed nieuws voor je hebben.

** en zwaait naar de rest **
Nou ja Merel, wat balen zeg. Ik zou je haast het adres van mijn ziekenhuis geven. Sterkte hoor meid, ik duim op een supergroeispurt bij je.

Peg, duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim.

Hier vanmiddag rond 2 uur weer een inseminatie. Dan voorlopig even geen geloer meer daar beneden. Deze week gewoon elke dag naar het zh geweest... ben er nu wel even klaar mee.
Ik kwam loeren of er al nieuws van peg is, maar zie dat ze pas laat kan reageren. En ik ben zoooo benieuwd. Haha kun je nagaan hoe dat voor peg zelf is.

Yam, wat een super nieuws. Nu nog even spannend wat het dan wel is he. Ik hoop iets dat makkelijk verholpen kan worden.

Zitah, je hebt een super ziekenhuis inderdaad met meer kansen per IUI door meerdere inseminaties.

Merel, wat een tegenvaller zeg. Bij mij was dat toen ook dat ik (bij de 2e keer tenminste) te weinig spoot. Nadat ze de dosis verhoogd hadden gingen de eitjes wel goed groeien. Het is alleen balen dat het dan allemaal langer duurt.

Linnie, fijn weekend!
Merel, wat een domper voor je. Ziek en ook nog te weinig te zien. Ik hoop toch nog op een beetje positief nieuws. Dat heb je zo verdiend!

Peg, spannend......

Yam, goed nieuws over je hond.
ben net gebeld door het ziekenhuis, vanaf vandaag 225e spuiten. woensdag de 18e weer naar het ziekenhuis voor een echo! geen punctie dus as woensdag.. hopelijk betekend dit dat ik die ene ben die op vrijdag op de dagbehandeling de punctie krijgt.

groetjes merel
Yam, wat fijn het goede nieuws over je hond! Dat is een opluchting! Weten ze nu wel wat eht wel is en is dat te behandelen?

Zitah, is de inseminatie weer goed gegaan? Houdt het positieve gevoel vast he?!

Linnelien, heel veel plezier dit weekend. Zorg maar dat jij en je mannetje weer lekker bijtanken (energie dan he? Geen alcohol )

Merel, balen dat je je zo belabberd voelt en dat de follikelmeting zo tegenviel. Waarom had jij ook alweer het liefst de punctie volgens een dagbehandeling en niet op de normale manier? Wat is die normale manier bij jullie ziekenhuis dan? Hopelijk groeien je eitjes nu harder en ben jij vrijdag degene die voor de dagbehandeling terecht kan!

Ik ben zo benieuwd hoe het met Peg is!
Merel, ik had eigenlijk de zelfde vraag als CD! Misschien heb je wel verteld, maar dat ben ik dan ff kwijt.

Peg, en? Ik zit alsmaar aan je te denken!!! Hoop dat alles goed was.
Dag allemaal,

ik weet niet of ik zomaar mag binnenvallen, maar ik doe het toch maar.

Ik heb al vaker meegelezen op jullie topic en steeds vermeden om wat te schrijven omdat het dan zo echt wordt ofzo, om bij dit clubje te horen.

Manlief en ik (30 en 27) zijn al ruim een jaar bezig om zwanger te worden maar vooralsnog is dat niet gelukt. Ik ben als de dood dat er iets mis met een van ons is, terwijl daar zo op het eerste gezicht geen reden toe is. Heb een heel gelijkmatige cyclus en sinds 2 maanden met ovulatietesten begonnen. Die geven aan dat ik een ovulatie heb, wat misschien ook niet alles zegt.

We geven het nu nog 1 ronde en dan op naar de huisarts om te kijken of er iets 'mis' is. Ik vind 't onwijs spannend en wil eigenlijk niet maar de drang om zwanger te worden is echt niet meer te houden. Ik zou graag mee willen schrijven als dat mag. Gewoon om ervaringen te delen en het er over te hebben.

Groetjes,

SterreMaud
omdat je bij een dagbehandeling niks voelt van de punctie zelf.. 2 keer echt door een hel gegaan, en dat wilde ik niet weer. vandaar de narcose..

peggysue ook ik ben heel nieuwsgierig..
Ah, ok duidelijk. Je krijgt dan dus volledige narcose. Als je al 2 keer door een hel bent gegaan, snap ik dat heel goed! Succes met spuiten en beterschap!!
T zit er weer in ... en romanticus heeft superzwemmers

gister 26 mln, vandaag 75 mln (!) Wel apart omdat er gister meer tijd tussen zat dan vandaag. Vandaag ook niks verloren (voor zover je dat kan merken iig) dus alle 75 mln zijn nu hard aan het vechten om de eerste prijs

Ik heb het al vaker gezegd maar die gynaecoloog is echt geweldig. Na de inseminatie moet ik altijd een kwartiertje blijven liggen, doet ie de stoel extra achterover, spotlicht uit en een sfeerlichtje aan. Vervolgens loopt hij weg om na een halve minuut weer terug te komen met wat tijdschriften "was ik nog vergeten" zei die ook nog. Geweldig toch! Wat mij betreft mag hij de titel gynaecoloog van het jaar krijgen.

Merel, wel heel fijn dat je nu onder narcose kan. Ik duim voor je dat het plekje van vrijdag voor jou is.
ah ok Merel, ik vroeg me hetzelfde af als CarpeDiem mbt de punctie. Maar dit klinkt heel plausibel (en zorgt bij mij voor bibberende knietjes voor de toekomst, ik zat al bijna tegen het plafond bij een inwendig onderzoek met het nodige getrek, gesjor, geduw en gepor )

@Yamuna

wat ben je toch een schat! Ik heb het boek ontvangen en wat heb je er een lieve tekst voor ons in geschreven. Echt tot tranen toe geroerd.

Ik waardeer het waanzinnig en tegelijkertijd maakt het me verdrietig dat iemand van het vivaforum die ik nog maar net leer kennen meer begrip en steun biedt dan familie en vrienden.
Geweldig Zitah! Ik ben druk aan het duimen voor de 75 miljoen, wauw wat een hoeveelheid zeg!

En die gyn van jou, helemaal super. Ik kan alleen maar hopen dat ik er ook zo eentje tref. Hoewel dat bijna niet kan, want die van jou is er een uit duizenden volgens mij.
@SterreMaud

welkom! Ik schrijf zelf nog maar net mee hier op dit topic, maar ben wel al iets langer onderweg in het medische circus (jammer genoeg). Succes bij de huisarts, of eigenlijk hoop ik voor jullie dat het deze ronde raak is en dat de tocht naar de huisarts en de fertiliteitspoli jullie bespaard blijft.
SterreMaud, ik was vergeten om je welkom te heten. Dus bij deze "welkom". Net als Bengal hoop ik dat je niet naar de HA hoeft.
Peg is heel opgelucht...........

Er zaten 2 vruchtzakjes in mijn baarmoeder (ja, er IN, dat is al heel wat!) in een van de zakjes zat een embryootje met een kloppend hartje!!!! Dit is in principe al heel erg snel!

Het 2e embryootje was niet goed te zien en het kan goed zijn dat deze het niet gaat redden! Volgende week krijg ik weer een echo, dan moet het duidelijk zijn........

Ben gewoon al heel erg blij met dat ene goede vruchtje, hoewel ik natuurlijk heel erg hoop dat de 2e het ook gaat doen!

Bloed, zweet en tranen............maar wat is het mooi, om, hoe klein dan ook, leven in jezelf te zien!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven