Uitgerekend april 2019
donderdag 9 augustus 2018 om 08:23
Hallo dames,
Ben je uitgerekend in april en wil je kletsen over je zwangerschap, de kwaaltjes etc etc? Kom dan gezellig mee schrijven!
Naam: Aprilbaby2018
Ww: zwanger2018
Pavo07
Nioma
nooit1blijvenzitten
mamavaneenboefje
XLau
Saqua
Lacer
Shonan
Stippeltjesbehang
Biekkie
Ben je uitgerekend in april en wil je kletsen over je zwangerschap, de kwaaltjes etc etc? Kom dan gezellig mee schrijven!
Naam: Aprilbaby2018
Ww: zwanger2018
| Naam | Leeftijd (+prtnr) | kindje | Uitgerekend | Bijzonderheden | |
|---|---|---|---|---|---|
| Eris83 | 34+34 | 2e | 6 april | |
30 aug 1e echo |
| Lau_Ngi | 27+27 | 1e | 10 april | |
|
| Laura10april | 32+35 | 1e | 10 april | 14 sept echo | |
| endomiel | 31+33 | 2e | 3 april | |
27-08 intake |
| lilly5263 | 31+38 | 2e | 14 april | |
5 sept intake,18 sept 1e echo |
| Flowerlove10 | 31+31 | 2e | 14 april | |
2xMA |
| dutchgirlgermanworld | 30+32 | 1e | 15 april | |
3-9 2e echo |
| Jetje34 | 34+36 | 1e | 16 april | |
6 sept 1e |
| Zebrastrepen | 34+37 | 1e | 21 april | |
2 okt termijnecho, nierziekte |
| Roover | 31+32 | 1e | 22 april | |
7 sept |
| appelflap007 | 3e | ||||
| Flowerpower93 | 25+27 | 1e | 25 april | |
14-09 echo + 02-10 intake |
| Fairytale1 | 31+34 | 2e | 27 april | |
6 sept echo |
anoniem_374226 wijzigde dit bericht op 20-09-2018 13:49
87.55% gewijzigd
zaterdag 1 september 2018 om 13:47
zaterdag 1 september 2018 om 16:26
Idd niet meer gaan testen! Hoelaat mag jij maandag? Ik ben om 16:00Stippeltjesbehang schreef: ↑01-09-2018 12:22Ik ben de hoop een beetje aan het verliezen... Net getest maar de test was lichter dan van de week. Misschien ligt het aan de concentratie van mijn urine. Morgen nog maar eens testen. Maar had zo gehoopt op weer een knaltest. Al weet ik dat het ook geen garantie geeft. Als de test daadwerkelijk afloopt is dat in ieder geval niet goed toch?![]()
zaterdag 1 september 2018 om 16:47
@Lacer ik mag om 18:15 uur. Wat ondraaglijk he die onzekerheid. Ik kan me ook niet echt blij en zwanger meer voelen...
Ik heb bij mijn MA voor een curettage gekozen: dat vond ik erg prettig. Voor mij was die onzekerheid van wanneer en hoe het kwam zo angstig. De ingreep was onder narcose en het is mij erg meegevallen! Maar ik wil er nu nog niet aan denken dat ik weer die keuze zou moeten maken
Zullen we afspreken dat we maandag allebei goed nieuws hebben?
Ik heb bij mijn MA voor een curettage gekozen: dat vond ik erg prettig. Voor mij was die onzekerheid van wanneer en hoe het kwam zo angstig. De ingreep was onder narcose en het is mij erg meegevallen! Maar ik wil er nu nog niet aan denken dat ik weer die keuze zou moeten maken
Zullen we afspreken dat we maandag allebei goed nieuws hebben?
zaterdag 1 september 2018 om 17:13
verschrikkelijk die onzekerheid. Ondanks dat de kans erg nihil is en wij er eigenlijk niet vanuit mogen gaan wou de gynaecoloog het toch nog een mini kansje geven. Ik hoop het zo voor ons beide!!!! Fingers crossed! Zal een kaarsje voor je opstekenStippeltjesbehang schreef: ↑01-09-2018 16:47@Lacer ik mag om 18:15 uur. Wat ondraaglijk he die onzekerheid. Ik kan me ook niet echt blij en zwanger meer voelen...
Ik heb bij mijn MA voor een curettage gekozen: dat vond ik erg prettig. Voor mij was die onzekerheid van wanneer en hoe het kwam zo angstig. De ingreep was onder narcose en het is mij erg meegevallen! Maar ik wil er nu nog niet aan denken dat ik weer die keuze zou moeten maken![]()
Zullen we afspreken dat we maandag allebei goed nieuws hebben?![]()
zaterdag 1 september 2018 om 21:00
zaterdag 1 september 2018 om 21:19
Lacer en Stippel, duim voor jullie allebei! Hoop echt dat jullie maandag goed nieuws hebben!!
flowerlove wat klote zeg, snap je onzekerheid! Is het veel en erg helder? Heb je er sterke krampen bij? Ik had het twee dagen na de eerste echo, raakte toen ook in paniek, maar het kan even goed zijn dat er toen een adertje geknapt is... Kan ook door seks etc. komen! Mijn gyn zei dat, zoland er geen krampen bij komen je eigenlijk geen zorgen hoeft te maken... Maar snap de blinde paniek, had precies hetzelfe
flowerlove wat klote zeg, snap je onzekerheid! Is het veel en erg helder? Heb je er sterke krampen bij? Ik had het twee dagen na de eerste echo, raakte toen ook in paniek, maar het kan even goed zijn dat er toen een adertje geknapt is... Kan ook door seks etc. komen! Mijn gyn zei dat, zoland er geen krampen bij komen je eigenlijk geen zorgen hoeft te maken... Maar snap de blinde paniek, had precies hetzelfe
zaterdag 1 september 2018 om 23:04
He bah wat een slecht nieuws weer, elke keer als ik dit draadje open hoop ik alleen maar positieve dingen te lezen maar wat hebben er toch veel meiden verschrikkelijke pech zeg
Ik hoop dat de echos morgen allemaal prachtig zijn! Wij mogen vrijdag weer, ik ben er best zenuwachtig over omdat het vorige keer ook pas laat mis ging. Dus hopelijk nu weer een mooie echo.
Qua misselijkheid, bij mij helpt fruit ook. Een van de weinige dingen die ik echt binnen kan houden 's ochtends. Het is nog niet tot echt overgeven gekomen maar dat is omdat ik meteen stop met eten als ik me raar voel. De misselijkheid wordt wel steeds erger dus wie weet komt dat nog
Verder hebben de kwaaltjes bij mij ook geen relatie met het succes van de zwangerschap, toen ik zwanger was van m'n dochter had ik nergens last van en voor de miskraam was ik ontzettend misselijk. En vermoeidheid is er altijd wel helaas. Dus trek je daar niets van aan, voor hetzelfde geld gaat alles prima van binnen.
Ik hoop dat de echos morgen allemaal prachtig zijn! Wij mogen vrijdag weer, ik ben er best zenuwachtig over omdat het vorige keer ook pas laat mis ging. Dus hopelijk nu weer een mooie echo.
Qua misselijkheid, bij mij helpt fruit ook. Een van de weinige dingen die ik echt binnen kan houden 's ochtends. Het is nog niet tot echt overgeven gekomen maar dat is omdat ik meteen stop met eten als ik me raar voel. De misselijkheid wordt wel steeds erger dus wie weet komt dat nog
Verder hebben de kwaaltjes bij mij ook geen relatie met het succes van de zwangerschap, toen ik zwanger was van m'n dochter had ik nergens last van en voor de miskraam was ik ontzettend misselijk. En vermoeidheid is er altijd wel helaas. Dus trek je daar niets van aan, voor hetzelfde geld gaat alles prima van binnen.
zaterdag 1 september 2018 om 23:11
Oh flowerlove wat een spanning, snap het heel goed! Net blij met een goede echo, krijg je dit! Hoop dat wat dutchgirlgermanworld zegt ook voor jou klopt, maar zou me met veel bloedverlies toch even bij verloskundige melden...
Lau_ngi wat vervelend je misselijkheid. Ik heb van de huisarts emesafene gekregen en dat helpt mij heel goed. Braak vrijwel niet meer. Ben nog wel misselijk, maar kan er 'doorheen eten' en gewoon werken. Wacht niet te lang met hulp zoeken!
Stippel en Lacer ik duim ontzettend voor jullie voor maandag!
Hier heb ik een beetje hetzelfde als Shonan, een gevoel van 'ik heb er geen invloed op, en wat komt dat komt'. Kijk zelfs een beetje tegen echo op omdat ik zo blij ben met deze zwangerschap en het zo naar zou vinden als het niet goed zou zitten...beetje kop in het zand steken dus. Maar we gaan het zien, misschien denk ik er over 3 dagen weer heel anders over met deze hormonen
Lau_ngi wat vervelend je misselijkheid. Ik heb van de huisarts emesafene gekregen en dat helpt mij heel goed. Braak vrijwel niet meer. Ben nog wel misselijk, maar kan er 'doorheen eten' en gewoon werken. Wacht niet te lang met hulp zoeken!
Stippel en Lacer ik duim ontzettend voor jullie voor maandag!
Hier heb ik een beetje hetzelfde als Shonan, een gevoel van 'ik heb er geen invloed op, en wat komt dat komt'. Kijk zelfs een beetje tegen echo op omdat ik zo blij ben met deze zwangerschap en het zo naar zou vinden als het niet goed zou zitten...beetje kop in het zand steken dus. Maar we gaan het zien, misschien denk ik er over 3 dagen weer heel anders over met deze hormonen
zaterdag 1 september 2018 om 23:14
@Lacer dank je wel. Doe hetzelfde voor jou 
Iedereen bedankt voor alle steun en bemoedigende woorden. Het sleept mij echt door deze dagen heen merk ik!
@Flowerlove10 he neeee daar zou ik ook de zenuwen van krijgen. Zoals meer hier zeggen hoeft het niets ernstigs te zijn gelukkig. Zeker na het zien van een mooi hartje is de kans dat het iets onschuldigs is groter. Hopelijk stopt het snel! Zou je je verloskundige hierover kunnen bereiken morgen? En anders mag je misschien maandag wel even extra kijken?
@Endomiel jouw verhaal geeft deze - nagenoeg symptoomvrije- burger weer wat moed
@Roover wat fijn dat het beter gaat met jouw misselijkheid!
Iedereen bedankt voor alle steun en bemoedigende woorden. Het sleept mij echt door deze dagen heen merk ik!
@Flowerlove10 he neeee daar zou ik ook de zenuwen van krijgen. Zoals meer hier zeggen hoeft het niets ernstigs te zijn gelukkig. Zeker na het zien van een mooi hartje is de kans dat het iets onschuldigs is groter. Hopelijk stopt het snel! Zou je je verloskundige hierover kunnen bereiken morgen? En anders mag je misschien maandag wel even extra kijken?
@Endomiel jouw verhaal geeft deze - nagenoeg symptoomvrije- burger weer wat moed
@Roover wat fijn dat het beter gaat met jouw misselijkheid!
zondag 2 september 2018 om 02:07
zondag 2 september 2018 om 07:11
zondag 2 september 2018 om 09:09
zondag 2 september 2018 om 11:11
Lacer en stippeltjesbehang: ik ga voor jullje duimen! Ik heb morgen om 11:50 uur de afspraak in het ziekenhuis staan om die laatste 5% uit te sluiten, om medicatie mee te krijgen en het te hebben over de onderzoeken.. heel stom blijf ik nog wat hoop houden voor die laatste 5%...
Flowerlove: gelukkig dat het bij die ene keer is gebleven! Bij ons zoontje heb ik hier ook regelmatig last van gehad en de vk zei ook dat dit kon komen door een gesprongen adertje.
Flowerlove: gelukkig dat het bij die ene keer is gebleven! Bij ons zoontje heb ik hier ook regelmatig last van gehad en de vk zei ook dat dit kon komen door een gesprongen adertje.
zondag 2 september 2018 om 11:17
Mamavaneenboefje schreef: ↑02-09-2018 11:11Lacer en stippeltjesbehang: ik ga voor jullje duimen! Ik heb morgen om 11:50 uur de afspraak in het ziekenhuis staan om die laatste 5% uit te sluiten, om medicatie mee te krijgen en het te hebben over de onderzoeken.. heel stom blijf ik nog wat hoop houden voor die laatste 5%...
O voor jou ook zo’n spannende dag! Ik weet precies hoe je je voelt. Heel veel succes morgen! Ik zal aan je denken!
zondag 2 september 2018 om 18:11
Hier echt heel de dag helemaal niks. Gewoon normaal. De symptomen zijn hetzelfde al heb ik een wat zwaarder gevoel in mijn buik.
Maar 0 bloedverlies en dat geeft me toch wel weer goede hoop
. Het was tenslotte rozig en dus maar 1x.. Nou een miskraam zet wel iets sneller door. Ieder geval mijn ervaring van de eerdere 2
.
Succes morgen met de echo's!! Ik bel ze morgen even voor de check denk ik.
Maar 0 bloedverlies en dat geeft me toch wel weer goede hoop
Succes morgen met de echo's!! Ik bel ze morgen even voor de check denk ik.
maandag 3 september 2018 om 06:58
Stippeltjesbehang, Lacer en mamavaneenboefje, ik denk aan jullie vandaag.
Flowerlove, dat was schrikken. Gelukkig geen bloedverlies meer.
Ik heb behoorlijk steken links. Gisteren was het echt heel erg. Omdat de verloskundige cysten op mijn eierstokken zag was ik bang dat er 1 geknapt was. Even gebeld met t ziekenhuis, na paracetamol en 2 uur wachten zakte het niet en moest ik ff langskomen. Blijken er helemaal geen cysten te vinden, en zijn het mijn darmen. Ik kan idd al een paar dagen niet poepen. Dat kan zulke steken geven. Zakjes vezels meegekregen. Schaamde me dood maar ze vonden het helemaal niet erg.
De verloskundige heeft volgens de gyn een groepje bloedvaten aangezien voor eierstok met cysten. Gelukkig want ik dacht als ze zo allemaal moeten knappen is behoorlijk pijnlijk. Nu ben ik er hopelijk vandaag vanaf. Wel slecht geslapen maar met frummel is alles goed. Daar was ik ook niet bang voor maar ik had echt behoorlijk pijn. Nu weet ik dat t mijn darmen maar zijn...
Flowerlove, dat was schrikken. Gelukkig geen bloedverlies meer.
Ik heb behoorlijk steken links. Gisteren was het echt heel erg. Omdat de verloskundige cysten op mijn eierstokken zag was ik bang dat er 1 geknapt was. Even gebeld met t ziekenhuis, na paracetamol en 2 uur wachten zakte het niet en moest ik ff langskomen. Blijken er helemaal geen cysten te vinden, en zijn het mijn darmen. Ik kan idd al een paar dagen niet poepen. Dat kan zulke steken geven. Zakjes vezels meegekregen. Schaamde me dood maar ze vonden het helemaal niet erg.
De verloskundige heeft volgens de gyn een groepje bloedvaten aangezien voor eierstok met cysten. Gelukkig want ik dacht als ze zo allemaal moeten knappen is behoorlijk pijnlijk. Nu ben ik er hopelijk vandaag vanaf. Wel slecht geslapen maar met frummel is alles goed. Daar was ik ook niet bang voor maar ik had echt behoorlijk pijn. Nu weet ik dat t mijn darmen maar zijn...
maandag 3 september 2018 om 07:25
Dames, sterkte met de echo's vandaag!
Gelukkig maar eenmalig flowerlove, dat was schrikken.
Biekkie, gelukkig geen cyste. Voel je je al weer wat beter? Hier ook last van obstipatie, heel irritant!
Verder neemt de misselijkheid hier toe. Gisteren voor het eerst overgegeven. Hiervoor ging misselijkheid over als ik wat at, nu dus juist het tegenovergestelde. Vrijdag a.s. echo!
Gelukkig maar eenmalig flowerlove, dat was schrikken.
Biekkie, gelukkig geen cyste. Voel je je al weer wat beter? Hier ook last van obstipatie, heel irritant!
Verder neemt de misselijkheid hier toe. Gisteren voor het eerst overgegeven. Hiervoor ging misselijkheid over als ik wat at, nu dus juist het tegenovergestelde. Vrijdag a.s. echo!
maandag 3 september 2018 om 07:54
maandag 3 september 2018 om 08:28
Veel succes vandaag dames met de echo!
Gelukkig geen cystes biekkie, hoef je ook helemaal niet voor te schamen hoor!!
Flowerlove: vervelend dat de ontlasting niet goed werkt, ik heb er hier ook last van maar nog niet iets gevonden wat nou echt helpt.
Mijn man belde vanochtend in de auto, hij heeft zijn collega, die net vader is geworden, in vertrouwen genomen dat ik zwanger ben. Blijft dat collega zijn schoonmoeder een eigen echobureau heeft. Hij heeft geregeld dat wij morgenavond tussendoor even mogen spieken! Maakte mij namelijk ook wel erg zorgen.
Verder heb ik emesafene gekregen van de huisarts. Dit onderdrukt mijn ochtendmisselijkheid, dus dat is erg fijn. Verder kleine beetjes eten om de 2 uur!
Gelukkig geen cystes biekkie, hoef je ook helemaal niet voor te schamen hoor!!
Flowerlove: vervelend dat de ontlasting niet goed werkt, ik heb er hier ook last van maar nog niet iets gevonden wat nou echt helpt.
Mijn man belde vanochtend in de auto, hij heeft zijn collega, die net vader is geworden, in vertrouwen genomen dat ik zwanger ben. Blijft dat collega zijn schoonmoeder een eigen echobureau heeft. Hij heeft geregeld dat wij morgenavond tussendoor even mogen spieken! Maakte mij namelijk ook wel erg zorgen.
Verder heb ik emesafene gekregen van de huisarts. Dit onderdrukt mijn ochtendmisselijkheid, dus dat is erg fijn. Verder kleine beetjes eten om de 2 uur!
maandag 3 september 2018 om 08:33
Metamucil heb ik gekregen, kun je ook gewoon bij Kruidvat halen. Ik begon over Roosvicee laxo maar de gyn raadde dit aan. Misschien ook iets voor jullie.
Tandpasta is erg goor ja. Dat vind ik ook echt vreselijk nu.
Dutchgirlgermanworld hopelijk weer een mooie echo!
Ik kom vandaag nog een paar x spieken of er goed nieuws is.
Tandpasta is erg goor ja. Dat vind ik ook echt vreselijk nu.
Dutchgirlgermanworld hopelijk weer een mooie echo!
Ik kom vandaag nog een paar x spieken of er goed nieuws is.
maandag 3 september 2018 om 09:08
succes met de echo's vandaag dames!
voor iedereen die last heeft van verstopping: eet minstens drie pruimen per dag (ze zijn nu in het seizoen en lekker) en 's ochtends een groentesmoothie met wat water/flinke pluk spinazie/beetje munt/ appel/misschien wat eiwitpoeder?
hou in de gaten dat je met metamucil minstens 1,5 liter water MOET drinken, anders krijg je nog ergere verstopping! ik krijg voornamelijk gasvorming van metamucil, dus ik hou mn stoelgang liever in balans met groenten en fruit-inname.
sowieso is het belangrijk dat je veel water drinkt, en let op met (zwarte) thee en koffie, want die onttrekken juist weer vocht.
voor iedereen die last heeft van verstopping: eet minstens drie pruimen per dag (ze zijn nu in het seizoen en lekker) en 's ochtends een groentesmoothie met wat water/flinke pluk spinazie/beetje munt/ appel/misschien wat eiwitpoeder?
hou in de gaten dat je met metamucil minstens 1,5 liter water MOET drinken, anders krijg je nog ergere verstopping! ik krijg voornamelijk gasvorming van metamucil, dus ik hou mn stoelgang liever in balans met groenten en fruit-inname.
sowieso is het belangrijk dat je veel water drinkt, en let op met (zwarte) thee en koffie, want die onttrekken juist weer vocht.