Ereader tijdens reis
donderdag 30 augustus 2018 om 07:59
Hoi,
Ik ben van plan om een ereader te kopen voor vakantie. Deze wil Ik volgend jaar ook meenemen als Ik 3 maanden op reis ga.
Ik zag dat er een digitale bieb is waar je steeds voor 3 weken een boek kan lenen. Dat lijkt me alleen niet zo handig voor op reis van 3 maanden met slecht/geen internet. Weet iemand of ik ergens meerdere (lees: veel) boeken in 1x op mijn ereader kan zetten zonder dat deze na een bepaalde tijd weer verdwijnen?
Los kopen vind ik een beetje te duur, maar downloaden lijkt me ook geen goed plan ivm virussen enz.
Alvast bedankt!
Ik ben van plan om een ereader te kopen voor vakantie. Deze wil Ik volgend jaar ook meenemen als Ik 3 maanden op reis ga.
Ik zag dat er een digitale bieb is waar je steeds voor 3 weken een boek kan lenen. Dat lijkt me alleen niet zo handig voor op reis van 3 maanden met slecht/geen internet. Weet iemand of ik ergens meerdere (lees: veel) boeken in 1x op mijn ereader kan zetten zonder dat deze na een bepaalde tijd weer verdwijnen?
Los kopen vind ik een beetje te duur, maar downloaden lijkt me ook geen goed plan ivm virussen enz.
Alvast bedankt!
zondag 2 september 2018 om 11:37
Mijn man koopt ook wel eens zelf een ebook en die deelt hij met mij.. dat mag toch zeker wel ?
zondag 2 september 2018 om 11:45
Ik gebruik calibre om mijn boeken te ordenen die ik heb gekocht. Je kan ook adobe gebruiken maar dat vind ik geen fijn programma
Ik heb ook nog wel boeken uit " verleden" die ik ooit eens heb gekregen, die zijn inderdaad destijds door iemand gedownload. Maar ik moet zeggen sinds apple music, spotify , kobo , bol etc.. goed werkt en goed assortiment heeft is voor mij het downloaden eigenlijk niet meer nodig..
TV-series kan je makkelijk online kijken , zeker met VPN programmaatje kan ik buitenlandse series kijken. Films kijk ik via apple tv, huur ik gewoon of via ziggo. " Vroeger" downloadde ik regelmatig eea maar nu is dat eigenlijk onzinnig (en uiteraard.. ja ja.. illegaal)
De kosten van een abonnement haal ik wel uit. Bibliotheek vind ik onhandig, ben ik ook geen lid meer van.. wat een geneuzel iedere keer met die boeken.
Ik heb ook nog wel boeken uit " verleden" die ik ooit eens heb gekregen, die zijn inderdaad destijds door iemand gedownload. Maar ik moet zeggen sinds apple music, spotify , kobo , bol etc.. goed werkt en goed assortiment heeft is voor mij het downloaden eigenlijk niet meer nodig..
TV-series kan je makkelijk online kijken , zeker met VPN programmaatje kan ik buitenlandse series kijken. Films kijk ik via apple tv, huur ik gewoon of via ziggo. " Vroeger" downloadde ik regelmatig eea maar nu is dat eigenlijk onzinnig (en uiteraard.. ja ja.. illegaal)
De kosten van een abonnement haal ik wel uit. Bibliotheek vind ik onhandig, ben ik ook geen lid meer van.. wat een geneuzel iedere keer met die boeken.
zondag 2 september 2018 om 16:32
Ik heb geen ervaring met e-readers, maar ik zie in dit topic steeds de vergelijking met muziek gemaakt worden (Spotify). Artiesten verdienen bijna niks aan spotify. Hun inkomstenbron is voor het overgrote deel geld dat ze verdienen met optreden. Streaming levert bijna niks op en een album daadwerkelijk drukken kost geld. tegenwoordig. Streaming geeft ze wel een podium zodat ze kunnen optreden.
Ik zie niet in hoe schrijvers op een andere manier geld kunnen verdienen met hun boek. Optreden is voor schrijvers niet echt een oplossing.
Ik zie niet in hoe schrijvers op een andere manier geld kunnen verdienen met hun boek. Optreden is voor schrijvers niet echt een oplossing.
zondag 2 september 2018 om 17:39
Al gekeken naar www.bookchoice.nl ? De vraag is alleen of die boeken je aanspreken; zijn niet altijd mijn boeken nl. Voor 4 euro per maand heb je 8 e-books en audiobooks, die jouw bezit blijven. Je wordt voor minimaal 1 jaar lid (dus 48 euro voor 96 boeken) Kijk alleen even als je drie maanden weg bent, of je ze dan na die tijd nog kunt downloaden. En weet niet wanneer je op reis gaat; of je dan voldoende voorraadboeken hebt opgebouwd. Vroeger moest je een genre kiezen bij lid worden, weet niet of dat nog zo is.
Verder kun je al beginnen met boeken waarvan de auteursrechten verstreken zijn, gratis en legaal te downloaden.
Verder kun je al beginnen met boeken waarvan de auteursrechten verstreken zijn, gratis en legaal te downloaden.
zondag 2 september 2018 om 18:59
Ik heb een (Amerikaanse) kennis die schrijfster is en die is juist hartstikke blij met dit soort diensten. Zij schreef al voor dat het ebook gebruikelijk werd en door ebooks heeft een veel groter bereik en meer inkomen. Ze is een onbekende schrijfster en het was voor haar ondoenlijk om haar boeken naar Europa te distribueren, dat is belachelijk duur. Een ebook kan veel makkelijker verkocht en verstuurd worden.Fast_89 schreef: ↑02-09-2018 16:32Ik heb geen ervaring met e-readers, maar ik zie in dit topic steeds de vergelijking met muziek gemaakt worden (Spotify). Artiesten verdienen bijna niks aan spotify. Hun inkomstenbron is voor het overgrote deel geld dat ze verdienen met optreden. Streaming levert bijna niks op en een album daadwerkelijk drukken kost geld. tegenwoordig. Streaming geeft ze wel een podium zodat ze kunnen optreden.
Zij staat ook op kobo plus en er is een vergelijkbare dienst voor kindle ereaders via amazon. Volgens haar zijn haar inkomsten alleen maar toegenomen sinds ze ook op deze diensten staat omdat mensen die haar boeken nooit gekocht hadden ze wel lezen via deze dienst.
Ik weet niet in hoeverre dit geldt voor grote schrijvers, maar zoals ik het begrijp is het voor onbekende schrijvers alleen maar positief. Ik merk het ook aan mezelf, ik lees via kobo plus boeken die ik nooit gekocht had.
zondag 2 september 2018 om 21:06
Optredens zijn voor kinderboekenschrijvers vaak wel de grootste inkomstenbron. Die gaan naar scholen en dergelijke. (Maar dat hebben ze ook echt nodig, omdat hun inkomsten uit de leenvergoedingen flink omlaag zijn gegaan.)Fast_89 schreef: ↑02-09-2018 16:32Ik heb geen ervaring met e-readers, maar ik zie in dit topic steeds de vergelijking met muziek gemaakt worden (Spotify). Artiesten verdienen bijna niks aan spotify. Hun inkomstenbron is voor het overgrote deel geld dat ze verdienen met optreden. Streaming levert bijna niks op en een album daadwerkelijk drukken kost geld. tegenwoordig. Streaming geeft ze wel een podium zodat ze kunnen optreden.
"I'm gonna see if you know the words to this song. If you don't you better ask somebody!"
zondag 2 september 2018 om 21:35
Kijk met een ereader wel uit dat het ding kwetsbaar kan zijn. Ik ging ook ooit 3 maanden reizen en nam een ereader mee. Deels met boeken die ik via vrienden had gekregen, deels gekocht via bol.com.
Lig ik daar na 4 weken in een bedje in Mozambique en val ik al lezend in slaap. Draai me om, geef een ruk aan mijn deken en daar ging mijn ereader..
Kapot, en tijdens mijn reis niet meer te maken.
Mijn tip, neem naast je ereader ook altijd een of twee papieren boeken mee
Lig ik daar na 4 weken in een bedje in Mozambique en val ik al lezend in slaap. Draai me om, geef een ruk aan mijn deken en daar ging mijn ereader..
Mijn tip, neem naast je ereader ook altijd een of twee papieren boeken mee
"Want iedereen verdient een 23ste kans"
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)
maandag 3 september 2018 om 14:37
Een hoesje erom heen scheelt een berg.Lambchop schreef: ↑02-09-2018 21:35Kijk met een ereader wel uit dat het ding kwetsbaar kan zijn. Ik ging ook ooit 3 maanden reizen en nam een ereader mee. Deels met boeken die ik via vrienden had gekregen, deels gekocht via bol.com.
Mijn tip, neem naast je ereader ook altijd een of twee papieren boeken mee![]()
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
maandag 3 september 2018 om 15:00
Moet je de hele tijd internet hebben dan, tijdens het lezen van die e-books die je 3 weken leent van de bieb? Volgens mij zet je ze gewoon op je e-reader, kan je ze vervolgens offline lezen, en werken ze na 3 weken gewoon niet meer. Zo iets. Maar nog nooit geprobeerd. (Ik doe vaak maanden over een boek, omdat ik tussendoor ook veel kranten lees en sport en gewoon allerlei andere dingen te doen heb.)
You can never have too many hats, gloves and shoes
maandag 3 september 2018 om 15:03
Ach een beetje goeie e-reader (Kobo Glo) kost maar 80 euro, een stuk goedkoper dan een smartphone of fototoestel. Ik zou niet gaan slepen met papieren boeken 'voor als'. Mocht je e-reader kapot gaan (waar je best wel je best voor moet doen), dan kan je altijd nog papieren boeken vinden in het land waar je dan bent. Veel hostels hebben boekenkasten, of je koopt op een markt of in een boekenwinkel een boek in het Engels. Of een nieuwe e-reader en je claimt de schade bij je reisverzekering.Lambchop schreef: ↑02-09-2018 21:35Kijk met een ereader wel uit dat het ding kwetsbaar kan zijn. Ik ging ook ooit 3 maanden reizen en nam een ereader mee. Deels met boeken die ik via vrienden had gekregen, deels gekocht via bol.com.
Mijn tip, neem naast je ereader ook altijd een of twee papieren boeken mee![]()
maandag 3 september 2018 om 15:09
patsy--stone schreef: ↑03-09-2018 15:00Moet je de hele tijd internet hebben dan, tijdens het lezen van die e-books die je 3 weken leent van de bieb? Volgens mij zet je ze gewoon op je e-reader, kan je ze vervolgens offline lezen, en werken ze na 3 weken gewoon niet meer. Zo iets. Maar nog nooit geprobeerd. (Ik doe vaak maanden over een boek, omdat ik tussendoor ook veel kranten lees en sport en gewoon allerlei andere dingen te doen heb.)
nee, je hoeft geen internet te hebben. Je zet ze op je ereader en na 3 weken werken ze gewoon niet meer. Dus misschien niet handig voor langzame lezers. Aan de andere kant, als je niet zoveel leest, is max 10 boeken per 3 weken ook geen beperking. En al lees je maar 10 boeken per jaar, dan is het nog vrij goedkoop.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
maandag 3 september 2018 om 15:51
Ah, dank je, ik dacht al dat het zo werkte. Dus voor TO wel een oplossing voor haar reis. Gewoon op momenten met wifi weer nieuwe boeken bijlenen.dianaf schreef: ↑03-09-2018 15:09nee, je hoeft geen internet te hebben. Je zet ze op je ereader en na 3 weken werken ze gewoon niet meer. Dus misschien niet handig voor langzame lezers. Aan de andere kant, als je niet zoveel leest, is max 10 boeken per 3 weken ook geen beperking. En al lees je maar 10 boeken per jaar, dan is het nog vrij goedkoop.
En je zal vast wel die 3 weken nog 1 of 2x mogen verlengen net als met papieren boeken. Maar daar moet je dan weer op tijd aan denken.
dinsdag 4 september 2018 om 10:46
Ik heb een abonnement op bookbub, een e-maildienst waar je kunt aangeven van welke 'leverancier' je boeken wilt ontvangen (Kobo, Kindle, Apple, Amazon), en welke genres. Je krijgt dan dagelijks een overzicht in je mail, met aanbiedingen van boeken die je vervolgens gratis of goedkoper kunt aanschaffen bij erkende leveranciers (Kobo, Amazon, etc.). Volledig legaal, maar wel goedkoper.
dinsdag 4 september 2018 om 11:16
Volgens mij mag je oneindig verlengen. Het is namelijk niet alsof je een exemplaar bezet houdt.patsy--stone schreef: ↑03-09-2018 15:51Ah, dank je, ik dacht al dat het zo werkte. Dus voor TO wel een oplossing voor haar reis. Gewoon op momenten met wifi weer nieuwe boeken bijlenen.
En je zal vast wel die 3 weken nog 1 of 2x mogen verlengen net als met papieren boeken. Maar daar moet je dan weer op tijd aan denken.
dinsdag 4 september 2018 om 17:11
“Probleem” met de ebooks van de bieb is dat je ze via een computer op je e-reader moet zetten. Moet je ook nog een laptop meeslepen.patsy--stone schreef: ↑03-09-2018 15:51Ah, dank je, ik dacht al dat het zo werkte. Dus voor TO wel een oplossing voor haar reis. Gewoon op momenten met wifi weer nieuwe boeken bijlenen.
dinsdag 4 september 2018 om 19:54
Het is wel wat anders of een verkocht boek een paar keer wordt uitgeleend of dat een e-book meteen duizenden keren wordt verspreid.
woensdag 5 september 2018 om 16:48
Sinds gisteren heb ik dus ook bookhub, maar ik merk dat boeken met korting kopen niet lukt, want de korting geldt alleen voor bepaalde regio's.tieger schreef: ↑04-09-2018 10:46Ik heb een abonnement op bookbub, een e-maildienst waar je kunt aangeven van welke 'leverancier' je boeken wilt ontvangen (Kobo, Kindle, Apple, Amazon), en welke genres. Je krijgt dan dagelijks een overzicht in je mail, met aanbiedingen van boeken die je vervolgens gratis of goedkoper kunt aanschaffen bij erkende leveranciers (Kobo, Amazon, etc.). Volledig legaal, maar wel goedkoper.
Of is er een manier om dat te omzeilen?
Gratis werkt wel.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
woensdag 7 november 2018 om 12:32
Uiteindelijk ben ik voor de kobo plus gegaan en dat is tijdens mijn vakantie van 3 weken goed bevallen. Heb iets van 15 boeken gelezen dus wat dat betreft is kobo ook handiger voor mij dan de bieb. Het erop zetten van boeken gaat ook heel makkelijk, dus ik ben fan.
Allemaal bedankt voor het meedenken!
woensdag 7 november 2018 om 13:05
Perferator schreef: ↑07-11-2018 12:32Uiteindelijk ben ik voor de kobo plus gegaan en dat is tijdens mijn vakantie van 3 weken goed bevallen. Heb iets van 15 boeken gelezen dus wat dat betreft is kobo ook handiger voor mij dan de bieb. Het erop zetten van boeken gaat ook heel makkelijk, dus ik ben fan.
Fijn dat het zo bevallen is en dat je hier feedback komt geven. Ik zit namelijk toch te twijfelen of ik volgend jaar toch niet overstap op kobo. Ben een beetje in de gaten aan het houden, wat er tegenwoordig allemaal bij zit...
woensdag 7 november 2018 om 15:58
Kobo kun je gewoon in Nederland kopen hoor! Voor rond de 100 euro heb je zo'n ding. Ik heb een Kobo plus abo erbij en ik koop nog los wat boeken die ik graag wil lezen en er niet inzitten. Per jaar dus iets van €250,-. Da's voor mij echt een koopje, ik kocht vroeger elke maand wel een boek of 3 per maand en dan nog een flinke stapel voor de vakanties. Dat kostte me zeker het dubbele.
Fan van Kobo hier!
Fan van Kobo hier!
woensdag 7 november 2018 om 17:35
Ja wel hoor. Het is zelfs het e-reader merk.Universeinmotion schreef: ↑07-11-2018 15:46Zijn Kobo e-readers niet te koop in Nederland? Wat jammer!
Ik heb helaas een bijzonder slechte ervaring gehad met een Kobo - binnen 2 maanden liep ie compleet vast - en vervolgens ook slechte ervaringen met de winkel waar ik hem gekocht had (BCC) en met de klantenservice van Kobo. En met die laatste had ik al eens eerder een slechte ervaring. Voor mij geen Kobo meer.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
donderdag 8 november 2018 om 06:52
Koboplus kun je ook met een smartphone of tablet lezen via de appninanoname schreef: ↑30-08-2018 09:27Dat is niet waar hoor! Ik heb een kobo e-reader en daar kun je verbinding met internet mee maken. Vanaf de e-reader heb ik een kobo-plus abonnement afgesloten en er wordt elke maand een tientje van mijn cc afgeschreven. .
http://www.ereaders.nl/abonnementsdiens ... r-e-books/ Alle abbo's op een rijtje