Onaangekondigd bezoek

03-09-2018 15:57 109 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo lieve mensen,

Ik heb hele lieve schoonouders, met wie ik een goede band heb. Zij wonen een straat verderop maar ze respecteren onze privacy en man en ik gaan ongeveer een keer in de week bij ze langs. Ik vind het dan ook fijn als ze langskomen. Het enige waar ik me een beetje aan stoor is dat ze soms onaangekondigd langskomen. Dus geen belletje vooraf. (Zij hebben een sleutel tot ons huis) Vandaag ging het maar ternauwernood goed wat kleding betreft. Ik was even gaan slapen en ben dan schaars gekleed. Heb me snel omgekleed toen ik hoorde dat ze binnenkwamen. Ik vind dat ik in mijn eigen huis zou moeten kunnen kleden hoe ik wil. Ook waren man en ik het hele weekend niet thuis, dus ik had eerst nog willen stofzuigen voordat er bezoek kwam. De onaangekondigde bezoekjes komen sporadisch voor, dus niet heel vaak. Overdrijf ik ? Man vind het ook geen handige acties van zijn ouders en denkt erover na een kettinkje aan de deur te plaatsen.
Kettinkje dus, opgelost!
Knip op de deur.

Of ze inderdaad geheel naakt ontmoetten, vooral je schoonmoeder zal dan voortaan wel beter uitkijken dan onaangekondigd jouw schoonvader mee naar binnen te slepen.
Disclaimer: All presented text are opinionated and present only a written account of my mental state at that time.
Kun je niet met ze afspreken dat ze jullie sleutel alleen gebruiken als jullie op vakantie zijn? Op momenten dat ze weten dat jullie thuis zouden kunnen zijn, kunnen ze gewoon even aanbellen.
Hoe simpel: vraag je sleutel terug!
Ze zeggen dat je niet wil dat ze met de sleutel binnen komen onverwachts....
Vind ik ook wel raar eerlijk gezegd. Dat ze dat doen...
Ik ben dol op bezoek.
Maar ik haaaaaaaaaat onaangekondigd bezoek. Ik snap dat het je stoort.
Als ze zo lief zijn, zoals jij dat schrijft, dan kun je dit vast wel met hen bespreken.
Ze hebben het waarschijnlijk helemaal niet door, dus gewoon vertellen!
Non so perché gli altri si aspettano qualcosa da me.
Idd knip op de deur en zeggen dat ze gewoon moeten bellen van te voren.
Ik heb de sleutel van mijn ouders ook en zij van mij, maar we staan echt niet onaangekondigd bij elkaar in huis.
Vind dat bij 'n samenwonend stel al helemaal ongepast om zomaar te pas en te onpas binnen te komen vallen.
Nee, bah, moet er niet aan denken.
De weinige mensen die een sleutel hebben, bellen altijd van te voren of ze kunnen langskomen, ze weten dat ik er niet van gediend ben om zomaar iemand in m'n huis te vinden.
Ik had jaren geleden van die buren die gewoon naar binnenliepen na een luid hallo, als ik de deur open had,
En ook al ben ik gewoon gekleed, of heb ik wel tijd, misschien heb ik wel gewoon geen zin in visite, wil ik even wat tijd voor mezelf.
Dus ik heb tegenwoordig de deur op slot, en als iemand langs wil komen, eerst bellen, doen ze dat niet, hebben ze pech gehad.
Wat is er mis met gewoon zeggen: Piet, Mien, we vinden het gezellig als jullie langskomen, maar we vinden een telefoontje vooraf fijner. En willen jullie aanbellen in plaats van de sleutel gebruiken? Bedankt!
Oooo, wat afschuwelijk! Ik vind het al erg als er onaangekondigd wordt aangebeld :-(
Je kunt ook je eigen sleutel aan de binnenkant erin laten zitten. Meestal kun je dan niet van buiten de deur open maken.
3thee schreef:
03-09-2018 16:13
Je kunt ook je eigen sleutel aan de binnenkant erin laten zitten. Meestal kun je dan niet van buiten de deur open maken.
Een voordeur heeft toch geen sleutelgat aan de binnenkant? Daar zit bij mij gewoon 'n draaiknop.
Maar gewoon aanspreken op dit ongewenste gedrag en voor de zekerheid ketting er op.
Daar zou ik niet gecharmeerd van zijn inderdaad. Mijn schoonouders hebben ook onze sleutel, maar die wonen zo ver weg dat die echt niet onaangekondigd voor de deur staan. Ik zou je schoonouders gewoon vragen of ze even willen bellen als ze langs willen komen.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
"Onze sleutel aub alleen gebruiken als wij er om vragen, anders aanbellen, en nog liever van te voren een belletje."

En als dat niet werkt, sleutel terugvragen.

Zelf zou ik snel naakt met de raarste speeltjes in m'n handen, helemaal onder de stroop of slagroom of zo, hevig zoenend met man in de gang gaan liggen als ik ze onaangekondigd aan zag komen, werkt gegarandeerd ook. Het is misschien niet voor iedereen de handigste aanpak.
Onaangekondigd not funny. Zelf de deur met sleutel openen nóg minder funny!

Kan echt niet in mijn optiek. Sleutel is voor noodgevallen of volgens afspraak. In ALLE andere situaties aanbellen.

Kun jij gewoon zeggen hoor. Of beter nog, laat het je partner vertellen. Mededelen. Dus niet vragen he!
redbulletje schreef:
03-09-2018 16:14
Een voordeur heeft toch geen sleutelgat aan de binnenkant? Daar zit bij mij gewoon 'n draaiknop.
Maar gewoon aanspreken op dit ongewenste gedrag en voor de zekerheid ketting er op.
Veruit de meeste voordeuren wel. Maar de sleutel er op laten zitten wordt afgeraden door de politie, schijnbaar maak je het dieven daar erg makkelijk mee.
redbulletje schreef:
Ligt aan het soort slot dat erop zit. De meeste sloten hebben aan de binnenkant een sleutelgat en een deurkruk. Dus je kunt hem aan de binnenkant gewoon op slot doen. Sloten met alleen een draaiknop ken ik alleen uit het buitenland/oude huizen, dan moet je een knopje indrukken om hem op slot te doen.

TO, onaangekondigd langskomen is in mijn optiek prima. Je kunt altijd zeggen dat het niet uitkomt. Dat ze zichzelf binnenlaten vind ik asociaal. Als het geen vakantie of een noodgeval is, gewoon netjes aanbellen.
dianaf wijzigde dit bericht op 03-09-2018 16:29
6.43% gewijzigd
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
redbulletje schreef:
Wij hebben hier gewoon een sleutelgat hoor. Hoe moet je anders de deur van binnen op slot draaien? Geen draaiknop hier, alleen een klink aan de binnenkant en een niet-draaiende knop aan de buitenkant.
Knip op de deur. Ketting kan ook. Of je mond open doen dat je niet wil dat ze binnen lopen.

En als dat niet helpt had ik de sleutel teruggevraagd.
redbulletje schreef:
Bij de meeste mensen zit er geen knop maar een sleutelgat.
Je sleutels terug vragen is de meest simpele oplossing, ze kunnen de verantwoording over een sleutel schijnbaar niet aan dus gewoon terugvragen.
redbulletje schreef:
Wanneer ga je eens leren dat jij niet de maat der dingen bent? Kun je best.
Ieder heeft een andere deur.. .mijn voordeur heeft een sleutelgat ook aan de binnenkant.
Sleutel aan de binnenkant, ketting of haak op de deur, of je partner tegen je schoonouders laten zeggen dat ze niet onaangekondigd moet langs komen.

Mijn ouders bellen eigenlijk altijd voor ze langs komen, en als ze al eens onaangekondigd langs komen gebruiken ze gelukkig nooit zelf de sleutel maar bellen ze gewoon aan en als ik dan niet open doe dan bellen ze alsnog dat ze voor de deur staan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven