begrijpelijk lezen
maandag 3 september 2018 om 17:41
Hoi Allen, ik heb even een hele kleine ittie pittie vraag
ik zette deze zin in de chat, maar ik kreeg kritiek dat de 1ste zin (iets) was..wat die iets was heb ik nog niet vernomen, maar dat komt nog wel. maar als jullie dit lezen, is het begrijpelijk (met name de 1ste zin) wat daarmee bedoelt wordt. aangezien het begrijpen van een stukje tekst toch het belangrijkste is dan een spel/typfout ,grammatica, etc...
hier komt ie
en vraag me niet waar we het over hadden
inleiding is dat iemand me zei dat ik beloond zou worden met 70 maagden of met 7 zonen
en toen zei ik
maagden, zonen = alimentatie / wil mn hemelsblauwe BenQ TK800 4K beamer nog kopen. maar als meer mensen mijn voorbeeld zouden volgen zou ik meer dan happy zijn. de Nl versie van bovenstaande quote heb ik op de muur op mijn werk geplakt, samen met nog 40 andere .
begrijpelijk of.....?
ik zette deze zin in de chat, maar ik kreeg kritiek dat de 1ste zin (iets) was..wat die iets was heb ik nog niet vernomen, maar dat komt nog wel. maar als jullie dit lezen, is het begrijpelijk (met name de 1ste zin) wat daarmee bedoelt wordt. aangezien het begrijpen van een stukje tekst toch het belangrijkste is dan een spel/typfout ,grammatica, etc...
hier komt ie
en vraag me niet waar we het over hadden
inleiding is dat iemand me zei dat ik beloond zou worden met 70 maagden of met 7 zonen
en toen zei ik
maagden, zonen = alimentatie / wil mn hemelsblauwe BenQ TK800 4K beamer nog kopen. maar als meer mensen mijn voorbeeld zouden volgen zou ik meer dan happy zijn. de Nl versie van bovenstaande quote heb ik op de muur op mijn werk geplakt, samen met nog 40 andere .
begrijpelijk of.....?
maandag 3 september 2018 om 18:25
Die eerste zin is duidelijk genoeg, maar de tweede is onduidelijk want eigenlijk is die nieuwe zin onderdeel van de eerste zin en je verwijst naar iets dat nu niet duidelijk is. Het woord maar zou en moeten zijn.
maagden of zonen betekent alimentatie en ik wil mn hemelsblauwe BenQ TK800 4K beamer nog kopen en als meer mensen mijn voorbeeld zouden volgen zou ik meer dan happy zijn.
Happy slaat op het goede voorbeeld dat je geeft van of het afwijzen van al die maagden of het kopen van die beamer?
maagden of zonen betekent alimentatie en ik wil mn hemelsblauwe BenQ TK800 4K beamer nog kopen en als meer mensen mijn voorbeeld zouden volgen zou ik meer dan happy zijn.
Happy slaat op het goede voorbeeld dat je geeft van of het afwijzen van al die maagden of het kopen van die beamer?
maandag 3 september 2018 om 18:30
Volgens mij probeer je je veel interessanter voor te doen dan je bent.
In je OP staat met betrekking tot taal, spelling en stijl werkelijk geen één goede Nederlandse zin. Je hebt een gave voor incorrect, lelijk en onbegrijpelijk Nederlands en niet voor intellect. Kortom je doet interessant maar je bent het niet.
In je OP staat met betrekking tot taal, spelling en stijl werkelijk geen één goede Nederlandse zin. Je hebt een gave voor incorrect, lelijk en onbegrijpelijk Nederlands en niet voor intellect. Kortom je doet interessant maar je bent het niet.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
maandag 3 september 2018 om 18:35
Aan jou taal uitleggen is een gebed zonder end. Je hebt gewoon niet goed opgelet op het LHNO.Driewieler22 schreef: ↑03-09-2018 17:51Ik ben zo benieuwd waarom die zin niet klopt, dat ik jullie slimme mensen raadpleeg wat hij zou kunne bedoelen
Pubers gebruiken met vriendjes regelmatig straattaal terwijl zij op school prima in staat zijn om correct Nederlands te gebruiken. Ik zou het loslaten want in deze concurrentiestrijd met je zoon delf jij het onderspit. Hij beheerst meerdere talen correct inclusief Nederlands en straattaal. Jij daar in tegen.....tja sorry, je beheerst waarschijnlijk geen enkele taal echt goed.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
maandag 3 september 2018 om 18:36
Ik denk dat de TO iets in het hoofd heeft maar simpelweg niet bij machte is om dat naar geschreven tekst of volzinnen te kunnen vertalen en dat dus ook gewoon niet moet proberen.viva-amber schreef: ↑03-09-2018 18:30Volgens mij probeer je je veel interessanter voor te doen dan je bent.
maandag 3 september 2018 om 18:38
Doe toch niet zo kattig joh.viva-amber schreef: ↑03-09-2018 18:35Aan jou taal uitleggen is een gebed zonder end. Je hebt gewoon niet goed opgelet op het LHNO.
Pubers gebruiken met vriendjes regelmatig straattaal terwijl zij op school prima in staat zijn om correct Nederlands te gebruiken. Ik zou het loslaten want in deze concurrentiestrijd met je zoon delf jij het onderspit. Hij beheerst meerdere talen correct inclusief Nederlands en straattaal. Jij daar in tegen.....tja sorry, je beheerst waarschijnlijk geen enkele taal echt goed.
Jij schrijft ook niet foutloos, hè.
maandag 3 september 2018 om 18:42
Nee klopt, ik heb ben wat woordblind en heb altijd extra taalles gehad maar het is er niet helemaal uit.
Ik pretendeer ook niet foutloos te schrijven maar wanneer iemand een vraag heeft over mijn schrijven dan beantwoord ik die graag i.p.v. aan te nemen dat de ander te dom is om begrijpend te lezen.
maandag 3 september 2018 om 18:43
Daarentegenviva-amber schreef: ↑03-09-2018 18:35Jij daar in tegen.....tja sorry, je beheerst waarschijnlijk geen enkele taal echt goed.
maandag 3 september 2018 om 18:47
maandag 3 september 2018 om 18:49
Dat doet TO toch ook niet? Hij vraagt aan alle slimme viva-vrouwen waarom die zin niet klopt. Met andere woorden: hij vindt zichzelf in ieder geval niet slim genoeg om de fout te zien.viva-amber schreef: ↑03-09-2018 18:42Nee klopt, ik heb ben wat woordblind en heb altijd extra taalles gehad maar het is er niet helemaal uit.
Ik pretendeer ook niet foutloos te schrijven maar wanneer iemand een vraag heeft over mijn schrijven dan beantwoord ik die graag i.p.v. aan te nemen dat de ander te dom is om begrijpend te lezen.
maandag 3 september 2018 om 18:57
Ik besloot hier al niet meer verder te lezen. Kleuters mogen hier geen topics openen toch?Driewieler22 schreef: ↑03-09-2018 17:41Hoi Allen, ik heb even een hele kleine ittie pittie vraag.....
maandag 3 september 2018 om 20:16
Maar ik lees nergens iets over een zoon in de OP. Zoals ik het lees schreef/schrijft TO dit zelf.DuploPanda schreef: ↑03-09-2018 18:07Hoe ik het lees is:
Iemand vraagt aan je zoon of hij liever wordt beloond met 70 maagden of met 7 zonen.
Zijn antwoord is dan 70 maagden, want met zonen heb je een alimentatieplicht. Hij besteedt zijn geld liever aan een beamer.
Dus dan klopt het weer niet.
Pas later heeft ze het ineens over een zoon die iets zou kunnen bedoelen.. Lekker vaag.
Ik vind het eigenlijk hondsirritant en gemakzuchtig dat mensen soms zo weinig moeite nemen om gewoon begrijpelijk te schrijven. Dan hoeft echt niet elke d of t goed te staan, maar maak gewoon zinnen met een begin en een eind en wat interpunctie. Lees iets even door voordat je het op het internet (of waar dan ook) plempt.
maandag 3 september 2018 om 20:23
Huh? Maar jij doet in je eerdere post een heleboel aannames. Maar als ik er dan eentje mag doen... je kent vast het spreekwoord: in het land der blinden is eenoog koning. En jij voelt je nu de koning, omdat je ondanks je woordblindheid toch beter Nederlands schrijft dan TO. En dat wil je er dus graag inwrijven.viva-amber schreef: ↑03-09-2018 18:42Nee klopt, ik heb ben wat woordblind en heb altijd extra taalles gehad maar het is er niet helemaal uit.
Maar er is een verschil tussen je mening geven en iemand de grond in boren.