SEPTEMBER 2009!!!!!!!!

07-01-2009 12:56 623 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren positief getest. Wie schrijft er mee?

NaamLeeftijdUitgerekend J/M KidsBijzonderheden Nadine 34 03-09-2009 1

Choca 32 09-09-2009 1

Saxmania 31 15-09-2009 1 18-5 gyn

Minie86 22 13 sep 09 - 27-4 20 wk

Linda 29 17-09-09 - 29-4 20 wk soshiva 37 19-09-2009 - 1-5 20 wk, uitslag punctie goed!!!

Lynx72 37 22-09-2009 - 6-5 20 wk

Mayls 276-10-09 1 19-5 20wk 20-5vk

bieteltje 34 26-08-09 1 28-5 vk

Jojo1 34 22-09-09 1 15-5 20wk 20-5vk

Lieselotje 37 27-9-09 1,1 11-5 vk 14-5 20 wk

@ iedereen: willen jullie weten wat het gaat worden? Wij wel: ben benieuwd of het op de volgende echo al te zien is... ben dan 15-2 wkn dus dan zou het net te zien kunnen zijn volgens de echoscopist van vorige week.

@ soshiva: goed nieuws zo'n bewegende spruit! Jammer dat ik jouw berichtje te laat heb gelezen over "in the womb', hoorde dat het erg interessant was! Eens kijken of het nog een keer herhaald wordt of misschien via N.G. uitzending gemist...

@ mayls: grappig zo'n mayo-tic! Ik had dat met bonbonblocs, vlammetjes en ijs de vorige keer... Nu nog niet maar wat niet is kan nog komen!

Wij kregen trouwens ook een twintigtal folders bij de eerste vk-afspraak en de knuffels waren op dus die kon ik de volgende keer meenemen. Zit nu weer tijdelijk bij de gyn dus ws ga ik het vergeten als ik weer terug mag komen bij de vk.

Fijn dat je een hartje zag, dan maakt die paar weken langer wachten ook niets uit toch?

Ben je eigenlijk weer helemaal beter? Ziek zijn is echt niet fijn als je voor twee moet zorgen he?

@ lieselotje: patat met pindasaus: mmmm... zou ik nu ook wel lusten... ben je al veel bijgekomen? Of heb je alleen maar zin maar kun je je toch nog inhouden?

@ minie86: hoe is het met je familie? Zijn ze al een beetje gewend aan het idee? Heb je je nieuwe broek al aan? Moest wel lachen eigenlijk toen ik las dat je traphekjes ging kopen: dochterlief is nu 16 mnd en ze hangen hier nog steeds niet. Ze loopt ook nog niet dus dat scheelt

@ jojo: dit weekend ook gevoetbald? Denk dat je met zo'n contactsport wel wat eerder 'bang' bent... of spelen meiden wat minder hard dan mannen? Ik merkte gisteren met volleyen dat het toch wel erg fijn was om te sporten en het ging nog prima maar toen ik naar een bal moest duiken ging ik toch meer via m'n zij naar de bal dan normaal via m'n buik... toch soort van intuitie denk ik. Ben je vorige keer lang doorgegaan met voetballen?

@ saxmania en bieteltje: de P&T al uitgeprobeerd? Ik twijfel nog een beetje over duowagen: dochter is als baby komt pas 23 mnd en ze loopt nu alleen nog aan twee handjes... maar denk dat het wel fijn is om duowagen te hebben voor lange stukken want ik zie haar ook lange stukken lopen en/of op een skatebord blijven stilstaan. Wil het liefst een met de kids naast elkaar maar die P&T lijkt me ook wel handig. Alhoewel je dan niet de baby kan zien als die in het nestje ligt of valt dat mee?

@ nadine: zag dat jij ook weinig trek hebt met avondeten. Heb ik ook, wel supertrek en dan op de helft kan ik niets meer op Jij was dus ook zoveel aangekomen de vorige keer... ging het bij jou er wel een beetje vanaf na de zwangerschap?

@ Lynx: hier ook zovaak plassen 's nachts. Net nu m'n dochter weer heeft besloten door te slapen word ik weer elke nacht minimaal 2x wakker... Nog steeds twijfels? Vriendin had dat ook heel erg en ze dacht dat ze het niet zou kunnen en 1 dag na de geboorte was ze al helemaal veranderd! Echt leuk om te zien...wellicht geldt voor jou precies hetzelfde! Wat bedoelde je met of je het kan?

@ stiertje: als je nog meeleest hier: Echt zo erg om jou verhaal te lezen... Hopelijk is alles goed gegaan met de curretage. Heel veel sterkte gewenst en all the best voor de komende tijd!

@ bieteltje: hoe was het weekendje weg? Druk zeker? Weet iedereen het al?

@ saxmania: al overgestapt ondertussen naar de positiekleding? Las dat jij ook liever nog even wachtte...was het zelf ook zo beu op het laatst en had echt het gevoel dat iedereen me kon 'uittekenen' in de laatste weken... Heb je nog nieuwe dingen gekocht?

@ mama-d: Zag dat je morgen naar de vk gaat. Krijg je dan ook eeen echo?

Als ik dingen vergeten ben: SORRY!!! Kan de hormonen de schuld geven
Hoi meiden!

Ben ik ook weer eens. Voor de verandering was het weer eens een druk weekje, waardoor ik ´savonds echt kapot ben. Overdag gelukkig nog wel steeds energie.

Heb nog niet alles bijgelezen, maar dat ga ik morgen op mijn gemak doen. Dan heb ik namelijk helemaal niets! heerlijk!

Choca: Ja wij willen wel weten wat het gaat worden. Zullen ze hier pas zeggen met de 20 weken echo. Gelukkig zijn alle twijfels weg. Nadat wij het hartje hebben zien kloppen en de beeb hebben gezien ben ik helemaal overstag. Ik bedoelde met of ik het kan: de bevalling (zie ik zooooo tegenop) en of ik een goede moeder kan zijn. Misschien een beetje overdreven hoor, maar toch.....

Iedereen die een echo heeft gehad, of het hartje heeft gehoord. Gefeliciteerd! Altijd erg fijn dat je een stukje zekerheid hebt. Ik ben zelf erg opgelucht dat de eerste 12 weken voorbij zijn. Was toch erg angstig merkte ik. Bij ieder pijntje denk ik: het zal toch niet? Maar gelukkig alles gaat goed. Hadden/hebben jullie dat ook?

En het plassen? Men ik word er gek van. Om de drie uur moet ik er uit. Kan de klok er op zetten. Wat ik wel merk is dat ik overdag ook vaak moet plassen, maar dan voornamelijk kleine beetjes. Het zal er allemaal wel bijhoren.

Ik ga wel iets van een zwangerschapcursus doen, al ben ik er nog niet uit wat. Gym of yoga? Nog suggesties?

O ja wanneer beginnen jullie eigenlijk met het kamertje? en kopen jullie alles nieuw?

Ik ga even koffie drinken met vriendlief en lekker bankhangen.

Liefs Lynx
Ik ben nog steeds niet 100% gerust, soms is het echt een crime om geneeskunde te studeren. Maar het zal allemaal wel goed komen, heb vandaag een BellyTalk besteld. Kunnen we af en toe zelf even luisteren, scheelt vast een heleboel in de stress en dat is ook weer goed voor de kleine.

Wij willen ook absoluut weten wat het wordt, zijn zo benieuwd! En dan kunnen we ook gericht spulletjes kopen, lijkt me wel zo leuk.

Verder heeft mijn lief me gister ten huwelijk gevraagd, en natuurlijk heb ik ja gezegd. Dus ergens in juni gaan we trouwen! Heb al een jurkje gevonden, leuk positiejurkje, en ik krijg hem van mijn vader. Had namelijk aan hem gevraagd of hij het voor me wilde bestellen omdat je met een creditcard moest afrekenen en die hebben wij niet. Dat wilde hij wel doen, en toen ik zei dat ik het dan terug zou betalen als het jurkje binnen was zei hij dat dat niet hoefde.

En ik ga zo weer slapen, want jeez... Ik was even wat minder moe, maar nu slaap ik weer rotter en dan krijg je dat gedoe weer. Morgen vroeg op want ik moet werken.
Soshiva: fijn een kloppend hartje! Ik krijg volgnde week maandag de uitslag van de NP! Ben er best een beetje zenuwachtig voor. Ik dacht gisteren de energieboost al te hebben, maar gisteren hadden we een verjaardag en ik werd net voor het eten ineens zo vreselijk moe, de tranen liepen over mijn wangen van het geeuwen. En sjaggi dat ik werd! Vriendlief heeft de volle laag gekregen. Zeker niet terecht overigens. Maar gelukkig is hij niet iemand die zich dat heel erg aantrekt en pakt me dan gewoon lekker vast en zegt heel rustig: zullen we maar lekker naar huis gaan, kan je lekker naar bed Lag om half 9 knock out!

Choca: wat een geweldige uitslag! Wat een geruststelling zeg.

Hier ook vooral in de avond een forse buik. Overdag kan je het ook wel al zien, maar inderdaad groeit hij vooral in de avond.

Ik ga niks aan zwangerschapsdingen, yoga, gym etc doen. Heb ik helemaal niks mee. Ik blijf zolang mogelijk tennissen, want ik denk dat bewegen wel heel goed is. Maar die zwangerschapsdingen...brrrrrrrr..... heb het met de oudste gedaan en na de eerste les had ik al zoiets van: NEEEEEEEEEEE!!!! maar ..... ik denk dat als je een leuk groepje vrouwen hebt dat het best gezellig kan zijn.

En ja... wij willen ook graag weten wat het wordt!

Hebben jullie overigens de chinese kalender al bekeken? Daar blijkt uit dat ik een jongen krijg... maar zelf denk ik een meisje.

Ben benieuwd wat er bij jullie uitkomt!

Lynx: dat plassen heb ik niet. Ook ben ik niet echt bezorgd. Maar ik moet erbij zeggen dat ik geen pijnjtes of iets bijzonders voel in mijnbuik. Voel me gewoon wel goed..

Minie! Wat leuk trouwen!!! Wij gaan ook trouwen in juni. Vriendlief wil het alleen nog heel officieel gaan vragen, en volgens mij is hij ergens mee bezig. Dus.. ik wacht nog even met dingetjes regelen voor de grote vraag is gesteld

Nu ga ik opschieten, moet nog douchen en zo gaan werken!

Tot later!
Hoi,

Vorige keer heb ik ook in de chinese kalender gekeken en zou ik een meisje krijgen.... dat klopte helemaal niet... :-)... dus of dat nu weer zo is, haha. Ik zal ook weer eens kijken.

Nog negen weken ofzo en dan weten we ook meer (bij de 20 weken echo).... Volgens mij is het 17 weken al te zien.

Ik wil dit keer joga gaan doen. Ik wil wel graag bewegen. Vorige keer had ik een soort theoretische 'cursus', maar dat weet ik nu wel en wil liever wat bewegen en ontspannen en ook met het ukje in mijn buik bezig zijn... Daar heb ik normaal geen tijd voor... Wat mij betreft hoef ik ook niet zo nodig contact te houden met de andere dames van de 'pufclub'.. Al heb ik nog wel een beetje contact met de vorige... Eén van die club is zelfs ook in september weer uitgerekend dus dat is wel grappig.

Ik voel me er ook nog schuldig over dat ik helemaal niet veel denk aan de uk in mijn buik of er veel minder 'rekening' mee hou. Vergeleken met de vorige keer ben ik veel minder voorzichtig: vorige keer at ik heel veel groente en fruit en ben ik wel meteen met voetballen gestopt (conditioneel ging dat overigens ook niet meer)..

Nu hou ik het vooral bij de vitamine-tabletten en vruchtensap in de morgen en wat ik normaal doe en speel ik gewoon voetbal.

Mijn eetlust is weer redelijk terug en ik ben niet meer zo misselijk.... Wel heb ik al een buik, maar ja de vorige is er net 14 maanden uit.. dus die baarmoeder is nog behoorlijk flexibel... Ook ben ik minder moe dan afgelopen weken dus...

Ik had al een duowagen via Marktplaats gekocht, omdat ik ook op mijn nichtje pas (is nu 27 mnd) en die liep ook net toen mijn uk werd geboren. Overigens hebben we (mijn zusje en ik) m weinig gebruikt, maar vanaf april zal mijn neefje van 3 maanden ook bij mij zijn op woensdag. Op woensdag moeten wij ook mijn nichtje van de psz ophalen en mijn uk kan nog niet zo'n eind lopen naast de wagen... Dus denk ik dat we de duowagen nu al flink gaan gebruiken.

Iedereen met trouwplannen: gefeliciteerd!! Dat zit er bij ons nog niet in, haha... Ik wacht wel tot mijn lief me vraagt, maar verwacht dat pas wanneer we helemaal geen andere bestedingsdoelen voor onze centjes hebben (over een jaar of drie/vier ofzo)... ik heb wel eens gezegd dat het leuk zou zijn om te trouwen als we tien jaar bij elkaar zijn.. maar dat is pas over zes jaar... :-)...
zo he? wat leuk dat jullie gaan trouwen lieselotje en minie! mijn vriend en ik willen dat al 4 jaar, maar volgens de gemeente kloppen zijn papieren niet........ nou ja, 't is voor mij ook niet zo'n 'big deal' eerlijk gezegd.

ik ga bij de 20weken echo ook zeker vragen of 't een jongen of een meisje wordt. ik hoop eigenlijk op nog een meisje. alhoewel we bij de 1e graag een jongen wilde....... wat kan een mens soms toch veranderen he? voor een meisje weten we ook al een leuke naam...... voor een jongen komen we er helaas nog niet uit.

en choca, dat van die bonbonblocs is wel duidelijk te zien aan je avatar!

en minie, niet te veel zorgen maken. probeer nu maar te genieten van je zwangerschap. je bent nog hartstikke jong, heb ooit wel eens ergens gelezen dat 23 de beste leeftijd is voor je lichaam om kinderen te baren.

ik had eerst ook zo m'n zorgen, maar die zijn gelukkig weg na de 1e echo.

ik ben van plan om na de meivakantie is bij 't zwangerschapszwemmen hier in de buurt te gaan kijken. ik weet 't ook zo nog niet of 't wel iets voor mij is..... echt zo'n clubje zie ik eerlijk gezegd ook niet zo zitten. of er moet straks blijken dat een of andere bekende hier in de buurt ook zwanger is, dan kan ik nog samen gaan. of woont een van jullie toevallig in utrecht?

ben trouwens weer helemaal opgeknapt, nog wat moe dat wel. maar of dat door de buikgriep komt of door de zwangerschap..... dat weet ik niet. heb ook echt een gigantische eetlust nu. beetje oppassen met wat ik tussendoor allemaal in m'n mond stop.

ik vind 't trouwens best lastig om een goed moment te bepalen om 't aan m'n dochter te gaan vertellen, die is nu bijna 4 jaar. volgens mij heeft ze er zelf ook een soort gevoel over. ze praat tegenwoordig bijna dagelijks over baby's........ vind ook eigenlijk dat zij de eerste rechten heeft om 't te weten te komen, en dan pas mijn ouders en dan pas te rest.

Tot later!
Mayls, jij hebt het dus nog niet verteld??? Bij ons is iedereen al op de hoogte. Vooral na de eerste echo had ik zoiets van: ik kan het niet meer voor me houden!
Haha, bij ons wist bijna iedereen het al vóór de eerste echo. Ik ben zo'n ongelooflijke flapuit. Maar ach, hij doet het nog steeds en anders had ik bakken steun gekregen.

Vandaag weer een echo gehad, I my job! Kleine was flink aan het hupsen en friemelen en sabbelen, hartje klopte weer mooi en mama is weer even gerust.

Ik wil samen met mijn vriend/verloofde Samen Bevallen gaan doen. Daar krijg je schijnbaar heel veel uitleg en theorie, en dat is wel wat voor ons. We zijn niet van die gym/yoga typjes. Verder lijkt het me wel lekker om af en toe eens te gaan zwangerschapszwemmen, maar ik moet nog even kijken of dat niet te ver weg is.

Volgens onze Chinese berekening is het een meisje, maar iedereen in onze omgeving denkt tot nu toe dat het een jongetje is. Behalve 1 vriendin, maar zij wil gewoon dat ik een meisje krijg haha, dus dat is niet gebaseerd op gevoel. Lief denkt trouwens wel dat het een meisje is, en ik? Ik ben de kluts kwijt. Ik heb geen voorgevoelens en geen voorkeur, dus ik zie wel wat er gaat komen. Met de 20weken echo dan wel, niet pas helemaal aan het einde. Daar ben ik veel te nieuwsgierig voor.

Bij mijn zus zei China trouwens dat het een jongetje is, en die wordt bijna geboren, dus ik ben benieuwd.
tja, ik geloof dat ik er nog niet echt aan toe ben om 't te vertellen. (daarom kom ik zo graag hier op 't forum, om er toch over te kunnen praten )

ik voel me ook nog niet zo zwanger of zo. ben vandaag precies 10 weken, volgens de echo van vorige week dan.

pas echt mijn superstrakke broeken nog. heb nog helemaal geen buik.

en als m'n dochter van bijna 4 't weet, dan weet gelijk echt iedereen 't. de hele straat, de hele school.........

ik hoef nu ook nog niet als zwanger behandelt te worden, zware dingen kan ik nog gewoon zelf. ik hoef er nog niets voor te laten.

nee, ik ben er echt nog niet aan toe om 't te vertellen.
Lieve meiden,

Zo, daar ben ik daar weer even. Het lukte echt even helemaal niet om hier te posten. Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel af en toe heb gelezen. Ik was heel benieuwd hoe het met jullie ging, met de np-metingen, met de verhalen over vakanties, trouwen, nieuwe wagens et cetera. Ik wil het heel graag weten maar ik merk dat het wel een beetje zeer doet om dan te reageren. Ik heb alleen maar de curretage, kan niet meer echt met jullie mee praten.

De curretage is heel goed gegaan. Ik was loeizenuwachtig, maar heb heerlijk geslapen tijdens de ingreep en werd lekker stoned wakker. Ik heb nauwelijks pijn gehad of gebloed en heb me goed laten verwennen. Toen ik uit het zkh kwam, heeft manlief mijn lievelingshapjes van de thai gehaald en de volgende dag kwam mijn moeder gezellig langs om voor me te zorgen en met Sarah te spelen.

Ik ben nog een klein weekje hormonaal geweest (moe, misselijk, slecht slapen) na de ingreep. Maar nu heb ik het gevoel dat ik behoorlijk ontzwangerd ben. Ik mis het idee dat er een kindje komt, maar voel me niet heel slecht. Geen diepe dip. Ik ga er heel sterk vanuit dat het nog wel een keer goed komt, dat we echt nog wel een kindje krijgen.

Maandag krijg ik nog een telefoontje van de gyn, dan heeft ze ook de uitslag van het onderzoek naar het vruchtje...

Nou meiden, ik blijf hier lekker nog af en toe spieken hoor en vast ook wel weer eens reageren. Misschien raak ik nog wel zwanger tijdens jullie zwangerschappen, dan kan ik ook weer echt lekker meepraten.

Ik heb trouwens laatst de P&T-wagen gezien bij vrienden, hij is erg mooi! Goede keus!

Liefs!
Hee Stiertje wat fijn om te horen dat het goed is gegaan en je ondanks alles niet heel diep zit, goed hoor!

En Lieselotje: wat vervelend dat je nog tot maandag moet wachten op de uitslag, spannend!

Ik zag mijn uitslag volgens mij bij de post liggen maar hou mezelf zo lang mogelijk in want ik zie mn lief pas vrijdag weer en wil wel graag samen zijn, stel dat het echt heel erg foute boel is... ben benieuwd of het me lukt om zo lang te wachten..
Hey hallo allemaal,

Sorry, heel lang niet gereageerd, wel meegelezen, maar zoooooo druk geweest.

Voor alle trouwenden, GEFELICITEERD! Mijn vriend is absoluut niet trouwlustig (zijn ouders 2x met elkaar getrouwd en beide keren weer gescheiden, dus tikkie tegen trouwen daardoor) en mij boeit het niet zo. Zou het leuk vinden, maar niet heel belangrijk,

Sax: jij gaaf he de P&T, wij hebben een lichtblauwe gevonden, ben er echt waanzinnig blij mee. Denk alleen niet dat wij zo'n reiswiegje gaan doen, denk dat ik een lodger bunker erin ga leggen.

Minnie: Zet jij es ff gauw je verstand op 0! Het gaat goed en het gaat ook gewoon goed blijven gaan met jullie kindje hoor. Je moet niet teveel over nare dingen lezen en mensen die nare verhalen vertellen daar moet je je echt voor afsluiten anders wordt je gek. Zo, dat moest er even uit. Je moet echt gewoon genieten hoor, dat zorgen is niet goed voor je.

Wauw, wat zitten er veel sportieve mensen op dit forum. Ik ben wel van het lopen en fietsen, maar heel actief sporten mwah niet echt haha. Ook doe ik niet aan zwangerschapsclubjes/yoga, werkt bij mij teveel op de lachspieren en merkte met mijn bevalling niet echt dat ik iets aan technieken miste ofzo. Ben nogal nuchter aangelegd, had zoiets van, joh gewoon ademen en luisteren, vrouwen doen dit al miljoenen jaren dus ik kan het ook hahaaha.

Stiertje: je bent echt super en ik vind het tof dat je lief meteen je favo hapjes heeft gehaald. Hoop dat het lege gevoel gauw weer plaatsmaakt voor een gevuld buikje.

Mayls: strakke broeken gaat hier niet meer lukken (maar ben ook al 16 weken)

Zat van de week te vertellen dat ik geen gekke eetgewoonten heb, waarop mijn lief antwoorde dat kilo's smeerkaas en 3 sinaasappelen per dag echt heel normaal is

WB (onze zoon) was vorige week een soort van ziek, zat ineens onder de bulten, wij waren een weekend weg, dus in Weert naar de dokter, oorzaak onbekend, waarschijnlijk lichamelijke reactie op een virus ofzo. Daarnaast was hij ook alweer weken (week of 3) verkouden, wat als 1.5 jaar af en aan het geval is. onze huisarts wil de amandelen laten knippen, maar de inval arts nietpffffffffff die wilde toch eerst maar even antibiotica proberen en dus lepelen we elke dag braaf drie keer antibiotica bij hem naar binnen. Lijkt wel beter te gaan dus ben hoopvol.

Verder hier niet veel bijzonders. Voel mij echt weer in topvorm. Moeheid is weg, buikje groeit gestaag (maar pas 2kg bij) en hoef niet meer in de mvm kannen te plassen (heerlijk om weer gewoon op de wc te zitten haha) Dit weekend lekker naar de Ardennen, dus weer relaxen.

Nou, ga er een eind aanbreien en hoop mijn gedrag snel te verbeteren en regelmatiger langs te komen
Nou, heb toch de uitslag bekeken en ben erg geschrokken, een kans van 1 op 170 en dat is een verhoogd risico op een kindje met down. Ik baal echt enorm, was eigenlijk een beetje opgelucht dat ik uit de gevarenzone was gezien mn eerdere miskraam bij 10 weken en voelde wel vertrouwen in mn lijf. Nu moet ik beslissen of ik kies voor een vlokkentest of punctie en daar zit ook weer het risico op een miskraam aan, en de kans dat de uitslag niet goed is. En het duurt 2 tot 3 weken voor de uitslag er is en dan zit ik straks al op 16 weken. Gatver ik baal echt enorm!
Shosiva, dat is toch schrikken. Is het erg verhoogd, of een beetje? En, heb je al contact gehad met je man? Ik zit er net over na te denken en zou eigenlijk niet weten of ik zou willen weten wat de kans is. En als je het wel weet, kun je het dan afbreken of kun/wil je dat hoe dan ook niet. Ik vermoed dat ik het niet zou willen, maar ik weet niet eens hoe mijn man daarover denkt.

Wat een twijfels en onzekerheid meid. Ik kan me voorstellen dat je er vreselijk van baalt. Ik hoop dat je een beetje rustig kunt blijven en dat je de tijd vol kunt maken tot je man er weer is. Het is denk ik toch het fijnste om dit soort dingen samen te kunnen bespreken.

Dat was het even voor nu, moet nog wat klusjes doen voor de oudercommissie van de creche en aan de puinhoop in huis maar ik wilde even op jou reageren Shoshiva. Rustig aan meid!

Liefs!
Even snel op Soshiva reageren:

Misschien moet je even op ons andere topic 35+ kijken. Daar waren er ook 3 met een verhoogde kans, groter nog dan bij jou meen ik en dat is allemaal goedgekomen. Maar ik kan me zo voorstellen dat je schrik. Gedver!! vervelend zeg!

Misschien dat je op dat topic een beetje gerustgesteld kunt worden. Ik ben ook zo bang voor maandag. Zit toch konstant in mijn achterhoofd. Op onze leeftijd is de kans sowieso altijd een stuk hoger. Mijn VK was in eerste instantie ook helemaal niet voor een NP omdat het uiteindelijk geen garantie geeft. En na de verhalen in het andere topic en nu van jou geloof ik dat hij toch wel een punt had eigenlijk......
Eten jullie trouwens echt geen broodjes filet americain meer?? Ik doe het niet.... maar ik heb echt zoooooooooo vreselijk veel trek in zo'n broodje, dat ik bang ben dat ik toch een x overstag ga...... :(
Soshiva, dat is even schrikken geblazen zeg. Maar misschien is het nog niet zo gek wat Lieselotje zegt. Je hebt nog 169 kansen dat het gewoon goed gaat! Ga in ieder geval eens kijken op het andere topic; wellicht heb je er wat aan.

Ik scheel qua leeftijd ook niet zo heel veel met jullie (ben 34, 35 als baby geboren wordt) maar toch hebben we er voor gekozen om geen NP te laten doen. Ik zou dus ook helemaal gek worden van zo'n uitslag...

Veel succes in ieder geval!

Nadine
Ik zeg maar zo(o), dat is korter dan dierentuin... :-D
quote:lieselotje schreef op 11 maart 2009 @ 09:17:

Eten jullie trouwens echt geen broodjes filet americain meer?? Ik doe het niet.... maar ik heb echt zoooooooooo vreselijk veel trek in zo'n broodje, dat ik bang ben dat ik toch een x overstag ga...... :(Ooooooohhh, ik heb er ook zoooo'n zin in! En hier op de zaak eten heel veel mensen dat tussen de middag. Maar ik doe het echt niet. Als ik bevallen ben, eet ik 's avonds eerst een dikke malse gegrilde biefstuk van de slager (= 'n vriend van ons!) en in de 2 weken die volgen eet ik minstens 2-3 boterhammen met filet americain per dag!!!
Ik zeg maar zo(o), dat is korter dan dierentuin... :-D
he shoshiva, dat is schrikken zeg! maar lieve meid, bedenk wel dat de kans nog steeds heel klein is hoor! 1 op 170 is rond de 0,6%.

(en een kindje met down kan ook heel gelukkig zijn, en jij kan daar ook heel gelukkig mee zijn.)

heb je al een afspraak met de VK om alles te bespreken?

stiertje, wat fijn om te lezen dat 't weer wat beter met je gaat, en dat de curretage geen pijn deed.

en geniet ook vooral van 't kind dat je al wel hebt!

bieteltje, hoe gaat 't nu met WB?

zie jij er trouwens al een beetje zwanger uit? jij bent tenslotte toch 't verst van ons allemaal.

en voor de meiden die hunkeren naar filet americain; AH heeft een vegetarische variant. als je van vlees houdt valt 't waarschijnlijk wel tegen, maar misschien is 't 't proberen waard.
Hey Shoshiva: Kop op meid. De kans dat het niet zo is is nog altijd vele malen groter en bovendien zegt zo'n meting niets over de gradatie etc. Laat je niet gek maken, rustig op je man wachten en samen de beslissing nemen (en elke beslissing waar jullie samen achterstaan is altijd de juiste beslissing hoor)

LL: Hier ook hunkerend naar Filet. Het grappige is dat een collega van mijn moeder(gyn. dus ervaren) juist heeft gezegd dat een keer heus geen kwaad kan, maar dat het afgeraden wordt omdat de meeste het niet bij een keer kunnen houden. Als je er maar voor zorgt dat het verse filet is en direct geconsumeerd wordt. Als je twijfelt over hoe lang het al in zo'n bakje ligt, niet doen!

Overigens heb ik zelf al toegegeven aan carpaccio, dus ben heuls niet braaf

Mayls: Tja wat kan ik zeggen, er begint zicht langzaam een bult te vormen haha. Kan gewone kleding echt niet meer aan en van de week had ik het idee dat ik "iets' voelde. Had ik bij WB ook, soort gevoel dat mijn hart een slag oversloeg, maar dan in mijn buik --->klinkt wazig, maar zodra het zover is zul je het herkennen.

Vanochtend heerlijk met wb gezwommen en dan zie je mijn buik toch wel echt al (en toch nog bijna niet aangekomen dus het is er ook ergens af haha)

Heb net een nieuwe (niet zo'n beste) verslavingsgevaarlijk koekje ontdekt: Italiaanse amandelkoekjes bij AH. Ga het pak heeeeeeeeeeel diep wegstoppen
Grappig al die eetlusten bij iedereen. Ik eet de hele dag door en het maakt niet zoveel uit wat, hahaha. Waar ik me iets meer zorgen over maak is dat ik de hele dag enorme dorst heb. Het is nu kwart over negen en ik heb al 6 bekertjes water op. Morgen maar eens vragen aan de gyn of dat normaal is. We zijn een weekendje weg geweest, erg leuk. Beetje jammer alleen dat ik in de dierentuin in het restaurant bijna flauw viel en de EHBO erbij geroepen werd . Sinds die tijd ook regelmatig erg duizelig. Ik las dat nog iemand hier last van had en dat het met een laag ijzergehalte te maken had, ook maar eens vragen morgen en vanavond aan de spinazie.

Soshiva, vervelend voor je dat de uitslag niet is wat je gehoopt had. Ben je er al uit of je verder gaat testen?

Stiertje, goed te horen dat de curettage goed is gegaan. Tof dat je af en toe iets van je laat horen!
Soshiva. Vervelend voor jullie!!! Ik wens jullie veel sterkte in het nemen van een besluit over het vervolgtraject.

Misschien ook wat informatie googlen over hoe het is om een kind met Down te hebben? Van een belangenvereniging ofzo?

Als je dan moet kiezen, weet je waarvoor je kiest....

Voor ons was deze onzekerheid de reden om de testen niet te doen ondanks 'mijn' leeftijd (34-35).
Bedankt voor jullie meelevende reacties, dat helpt echt! Het gaat allemaal wel weer, was erg geschrokken maar ik realiseer me dat het een verhoogd risico is maar ook dat de kans dat er geen afwijkingen zijn vele malen groter is. Ik krijg nu 31 maart een punctie en dat is natuurlijk wel weer erg spannend, vooral omdat de uitslag 3 weken duurt. Maar voor ons voelt het wel goed om verder onderzoek te doen.

Lieselotje ik hoop echt dat je een goeie uitslag hebt! Krijg je de uitslag ook per post?

En Lynx ging jij nou wel of niet de combi-test doen?

Door alle stress zou ik bijna vergeten dat ik voorlopig nog gewoon en gezond zwanger ben en ik probeer er wel van te genieten. Je ziet het echt al een beetje en ik vind het erg bijzonder. Kan gelukkig nog wel mn gewone kleding aan en ben nog niet in gewicht aangekomen en dat valt me mee, ik eet echt de hele dag door.

Hier geen trek in filet maar dat vind ik normaal ook niet echt lekker, ik mis vooral mn cappucino's en espresso's. Kan enorm van koffie genieten en heb er nu helemaal geen zin in.

Verder heb ik steeds enorme hoofdpijn en dat heb ik nooit, ook af en toe steken in mn buik en mn darmen werken ook niet meer zo soepel maar dat hoort er geloof ik bij. Hebben jullie dat ook?
Soshiva: ik krijg maandag ook gelijk de uitslag mee. Moet om half vier! Begin echt spijt te krijgen nu. Ik hoor op onze leeftijd eigenlijk alleen maar dat het risico redelijk groot is. Dus ik ga er echt vanuit dat ik ook een VWP moet laten doen. Eigenlijk geeft de NP alleen maar stress.. Ik hoor echt niet anders. Probeer je er inderdaad maar niet al te druk over te maken. Kans is nog steeds heel erg klein.

Kan jij je gewone kleding nog aan? Pfffff... Ik heb echt een toeter! Met 2 flinke pluspunten erboven

En hier geen problemen met de stoelgang.
Voor de tabel

(weet niet hoe ik kleuren erin moet zetten).

25/3 VK-bezoek

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven