SEPTEMBER 2009!!!!!!!!

07-01-2009 12:56 623 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisteren positief getest. Wie schrijft er mee?

NaamLeeftijdUitgerekend J/M KidsBijzonderheden Nadine 34 03-09-2009 1

Choca 32 09-09-2009 1

Saxmania 31 15-09-2009 1 18-5 gyn

Minie86 22 13 sep 09 - 27-4 20 wk

Linda 29 17-09-09 - 29-4 20 wk soshiva 37 19-09-2009 - 1-5 20 wk, uitslag punctie goed!!!

Lynx72 37 22-09-2009 - 6-5 20 wk

Mayls 276-10-09 1 19-5 20wk 20-5vk

bieteltje 34 26-08-09 1 28-5 vk

Jojo1 34 22-09-09 1 15-5 20wk 20-5vk

Lieselotje 37 27-9-09 1,1 11-5 vk 14-5 20 wk

shoshiva, drink je normaal veel koffie? als je daar opeens mee stopt kan je wel last krijgen van hoofdpijnen.

goed dat je een beslissing heb genomen om zo'n punctie te gaan doen. hopelijk heb je nog wel een beetje rust in je hoofd tot die tijd. ik kan me je onzekerheid ook wel voorstellen, maar gelukkig relativeer je 't goed.

saxmania, hoe was 't bij de gyn? wat heeft ze gezegd over die duizeligheid. heb ik soms ook last van. maar kan me niet meer goed herinneren of dat voor de zwangerschap misschien ook al zo was of dat 't echt pas vanaf die tijd is begonnen, ik heb 't meestal 's morgens als ik net op ben, of 's avonds als ik heel erg moe ben.

wat ik hier al vaker heb gelezen van een buik in de avond, dat heb ik nu ook een beetje, gisterenavond dacht ik nog, binnenkort kan je 't wel zien, maar vanmorgen onder de douche vond ik m'n buik eigenlijk nog net zo plat(?)(gewoon geen bult ofzo tussen navel en schaamhaar) als 'ie altijd al was.
Even een kort berichtje.

Balen Soshiva! Al heb ik twee vriendinnen die een nog hogere kans hadden waarbij na de vwp bleek dat alles ok was... Maar dan ben je weer paar stressweken verder (behalve als je als 1 vriendin in belgie woont, dan weet je t drie dgn later... Duim voor je!!!!

Hier gaat 't z'n gangetje: baal een beetje dat ik nog niets voel en ga misschien wel ff langs vk straks... Had ik maar een angelsound, kon ik ff checken of 't goed zat! Jullie ook soms zo onzeker?

Tot laterrrr, t'is hier erg stil geweest de laatste dagen: iedereen moe?

@ lieselotje: succes vanmiddag!
Afgelopen vrijdag naar de gyn geweest met een zoontje die echt strontvervelend was. Heeft de hele polikliniek bij elkaar gekrijst. Heb dus niks meegekregen van de echo en ook niet echt toegekomen aan het bespreken van flauw vallen/enorme dorst. Nou ja, volgende keer dan maar en dan zonder kind, hahaha.

Wat een verschil zeg, hier een uitslag van de vwp na 3 weken en in België na 3 dagen! Snappen ze in NL niet dat stress niet goed is voor zwangere vrouwen?

Mayls, nog steeds het heugelijke nieuws voor je kunnen houden?

Choca, hoe bedoel je dat je niks voelt? In de zin van beweging of in de zin van moe/misselijk o.i.d.?

Ik hoop echt dat de vermoeidheid nu op zijn eindje loopt. Ben erg licht geraakt en mijn zoontje is momenteel errug vervelend! En een licht ontvlambare moeder maakt het vaak alleen maar erger. Ben met werk ook erg druk. Heb een optie op een nieuw pand voor 2 weken. Dat betekent in de komende 2 weken heel veel uitzoeken. Dus ik ben misschien wat minder vaak aanwezig hier, maar dat komt later wel weer.

Verder met de rest ook alles goed?
Even snel:

Uitslag van de nekplooimeting was zeer goed gelukkig: 1 op 1009.

xx
Fijn Lieselotje!

Hier gewoon alles z'n gangetje. Niets nieuws of schokkends te melden...

Vorige week een erg snotterig, hoesterig, koortsig kind gehad... Hij kreeg ondanks dat toch gewoon zijn BMR en meningokokken prikken... en ben bang dat hij van de laatste er toch wat extra koorts bij had gekregen.... Maar goed, alles weer up to normal hier... Gelukkig weer een aantal nachten gewoon goed doorgeslapen...

Meneertje weet het goed te plannen, want die is rond half zeven weer helemaal het mannetje.... Vroegah wilde hij nog wel eens bij ons in bed 's ochtends verder slapen, maar dat doet hij niet meer..... En ook is hij niet meer zoals Vroegah om half negen pas wakker... :-/

Als ik kan, zorg ik ook echt op tijd in bed te liggen, maar ja dat lukt niet altijd (ik moet altijd maandagavond werken) en vanavond moet ik naar het theater... dus zal morgen op mijn vrije dag wel behoorlijk brak zijn....
Hier gaat alles ook nog steeds zijn gangetje. Morgen weer naar de vk, hopelijk kunnen we alvast een afspraak plannen voor de 20weken echo. Ben morgen 14w3d, maar dan heb ik weer wat om naar toe te leven.

Soshiva, sterkte!

Lies: Wat een opluchting zeg!
Fijn Lieselotje: weer een zorg minder..

@saxmania: bedoelde dat ik beeb nog niet voel en daardoor onzeker ben. Zie ook nog geen buikje behalve eind vd avond.. Door onzekerheid gisteren angelsound gescoord bij kijkshop: was ik eerst zo op tegen maar was weer helemaal gerustgesteld toen ik 't snelle bonzen hoorde!! Beetje raar misschien dat ik zo'n onzekere bui had, kan me dat niet zo herinneren van vorige keer.

Ben trouwens heel anders zwanger, toen alleen maar moe en nu ook zo vaak misselijk!!! Bleh!!! Zou nu bijna minder moeten worden dus dat hopen we dan maar!

Doordat wij 'medisch geval' zijn is 20wkn echo al gepland: 24-4! En nu vrijdag een afspraak gyn en ook echo.... Spannend, hopelijkgroeit ie goed deze keer..

Ga nu bankhangen,

Tot laterrrr!
ff heel kort (want zoontje wil ook aandacht.

Vandaag bij VK geweest, hartje gehoord en alles is ok. 10 april 20 weken echo.

Moet alleen 30 maart wel naar het ziekenhuis ivm HELLP de vorige keer en nu willen ze gaan kijken of we een medisch geval worden of toch bij de vk onder controle kunnen blijven.

Probeer later nog even op iedereen te reageren hoor.
ff heel kort (want zoontje wil ook aandacht.

Vandaag bij VK geweest, hartje gehoord en alles is ok. 10 april 20 weken echo.

Moet alleen 30 maart wel naar het ziekenhuis ivm HELLP de vorige keer en nu willen ze gaan kijken of we een medisch geval worden of toch bij de vk onder controle kunnen blijven.

Probeer later nog even op iedereen te reageren hoor.
Oh ik ben helemaal vergeten te vertellen dat ik gisteren tante ben geworden! Van een klein meisje genaamd Hanna! Met mijn zus en haar man gaat het ook allemaal goed, en met Hanna gelukkig ook. We gaan zaterdag even kijken.

Heb afspraak voor 20 weken echo: 27 april. En 14 april weer naar de vk.
Gefeliciteerd Minie! Leuke naam ook.

Jullie krijgen allemaal al een 20-weken echo. Spannend! gaan jullie het hier vertellen als jullie weten wat het gaat worden?

Soshiv": hoe gaat tie met je?? Ging jij nou een VWP doen??

Hier alles goed: Ben bij vlagen heeeeeeeel moe en ook bij vlagen heeeeeeeeeeel energiek. Maar soms kan inene het lampje uitgaan en wil ik alleen maar liggen.......

En kortademig: niet een heel erg vervelend kwaaltje maar toch irritant af en toe!
lynx vandaag weer naar de VK, spannend hoor!

tante minie! gefeliciteerd hoor! kan je alvast de kunst van 't opvoeden een beetje afkijken bij je zus........

bieteltje, fijn dat je 't hartje weer gehoord heb. succes in 't

ziekenhuis over 2 weken!

hoe gaat 't met je zoontje JOJO?

en lieselotje, wat fijn dat de NP bij jou zo gunstige uitkomst had!

wat grappig om te lezen dat meer van jullie nu onzekerder zijn dan bij de eerste. bij de eerste had ik 't zelf zo druk ( 50 uur per week werken, en dan dagelijks 2,5 uur reizen daarbij) dat ik volgens mij geen tijd had om er echt bij stil te staan, toen liet ik alles maar over me heen komen. wij gingen toen pas op de dag dat ik uitgerekend was naar de stad om een digitale camera te kopen...........

ik ga ook een 20 weken echo doen, maar ik hoef pas in week 17 te bellen voor een afspraak. dus zover ben ik nog niet, ben nu pas 11 weken........

de 20 weken echo is een screeningsecho, waarop ook te zien is wat 't gaat worden, ik ga 't wel vragen, en dan is 't zeker geen geheim meer hoor! iedereen mag wel weten of 't een jongen of een meisje gaat worden, de naam hou ik wel tot 't laatst geheim....... gelukkig zijn we daar nu al uit deze keer.

en nee, ik heb 't nog steeds niet verteld. denk dat 't 't weekend van goede vrijdag en pasen gaat worden, want dan zitten we met de hele familie in een vakantiehuisje, ik wil m'n familie toch als eerste inlichten.

groetjes!
Hoi hoi,

Hier is ook de datum van de 20 weken echo al bekend. Wij mogen 14 april. De 19de vertrekken we op vakantie dus dat komt goed uit zo!

Verder druk met de verbouwing van Nick z'n kamer. Het maken van de kamer is klaar en nu kunnen we met schilderen en inrichten beginnen. Echt leuk joh! Z'n bedje en kast heb ik al gekocht (via een internetshop) en de kleur van de muren zijn we ook zo goed als uit! En als dat dan allemaal klaar is en we zijn terug van vakantie, dan kunnen we de huidige babykamer een beetje gaan opknappen voor nr. 2!

Nu snel weer aant werk, daar word ik tenslotte voor betaald!!
Ik zeg maar zo(o), dat is korter dan dierentuin... :-D
Vandaag naar gyn geweest en korte echo gehad: echt fijn om beeb weer te zien! Hij / zij zat rechtop in beeld en zwaaide

Alles was verder goed, ook mijn bloed gelukkig! Vrijdag 17-4 weer naar gyn en dan net daarvoor uitgebreide groeiecho (20min). Week erna de 20wkn echo dus kunnen vaak kijken!

Gok er maar niet op dat we dan kunnen zien wat 't gaat worden, bij Lise zagen we het pas bij de tweede keer terugkomen vd pretecho met 26 wkn - eigenwijs met benen gekruist elke keer :-)

@nadine: jouw 20wkn echo is dan wel vroeg! Wel fijn zo voor de vakantie!

Waar gaan jullie heen?

@ mayls: ga je het leuke nieuws dan op speciale manier vertellen? Ik had shirtje voor Lise laten maken met de tekst "binnenkort ben ik niet meer in m'n .... en dan plaatje van eendje! Duurde erg lang voordat kwartje viel en wij maar wachten! :-)

Ga vanavond op rest reageren want krijg stijve arm van typen op iPhone...

Tot later & alvast een fijn zonnig weekend gewenst!
Hoi allemaal,

Bedankt voor het vragen Mayls... mijn zoontje werd helaas woensdagmiddag ook weer ziek t/m zo ongeveer vrijdagavond... Meteen weer probleem met oppas enzo... toch de prikken denk ik... Hij was erg hangerig, at bijna niets, had koorts, dronk gelukkig wel genoeg... Gisteren was hij weer helemaal het mannetje...

Zijn mama even niet trouwens... vrijdag de hele dag op bed gelegen misselijk en overgeven. Ik dacht buikgriep, maar zaterdag was het over en gisterenavond had ik er weer last van... Waarschijnlijk heb ik toch weer wat meer zwangerschapsverschijnselen dan de eerste keer.. want toen moest ik alleen elke morgen overgeven, omdat ik niets gegeten had. Nu maakt het niet uit op welk tijdstip en er komt ook eten mee (lekker verhaal zeg... )...

Leuk hoor zo'n echo... Fijn dat het bij iedereen in principe ook goed gaat!

Wat gaat iedereen vroeg trouwens voor de 20 weken echo... Ik moet a.s. woensdag naar de VK en daarna maak ik wel een afspraak voor de 20 weken echo.. Denk zelf dat die ergens pas half mei is... Wel voor mijn vakantie trouwens... Aan de andere kant ben ik natuurlijk eind sep uitgerekend... :-)

Liefs,
hallo allemaal!

wat rot dat je zoontje toch nog ziek was, jojo. die kleintjes die ziek zijn, vind ik altijd zo zielig. zeker omdat ze 't zelf nog niet goed onder woorden kunnen brengen. hopelijk gaat 't met jou zelf nu ook wel weer wat beter. nog een week of 3 (als je voorbij de 16wk. bent) en dan verandert 't misschien wel met die misselijkheid.

choca, ik weet echt nog niet hoe ik 't ga vertellen! wel leuk wat jullie gedaan hebben met dat shirtje. (daar is mijn dochter al te oud voor, die trek je niet zomaar meer wat aan....)

zijn jullie trouwens allemaal aan de extra vitamines of die speciale vitamines voor zwangere vrouwen? ik weet niet zo goed wat ik er van moet vinden, bij de 1e gaven ze dat advies helemaal niet....
Goedemorgen!!

Ben ff snel snel snel: helaas druk met werk :(

Mayls: ik heb van die vitamines geslikt tot een week of 3 geleden. Vind die pillen zo groot, stond de hele tijd te kokhalzen. Nu doe ik niks. Ik let wel om mijn voeding. Zorg voor gezond, dus fruit, melk, bruin brood, groente. Dat soort dingen. Volgens mij krijg je dan alle vitamines gewoon binnen. Nog steeds niets verteld??? Knap hoor! Zien ze nog niks dan?

Heb zelf het idee dat mijn buik stil staat nu. VOnd het in het begin heel hard gaan, nu vind ik het eigenlijk wel weer meevallen.

JoJo: wat rot dat je je zo misselijk voelt. En dat nog een ziek zoontje. Bah... dan is het allemaal best druk denk ik.

Hier nog steeds niet echt klachten. Ja.... soms beetje weeig, en soms ineens ff heel moe. Maar ik ga dan ook gewoon echt lekker op de bank zitten en laat lekker de boel de boel. Thuis helpt iedereen flink mee. Maar mijn kinderen hebben daar natuurlijk ook de leeftijd voor. 13 en 10...

Ow... en ik had dat hele misselijk ook bij mijn dochter. Bij mijn zoontje was het ook wel, maar alleen in de ochtend. Dus wie weet een meisje voro jou dit keer

Hoe is het met Soshiva?????
Ik slik van Davitamon de mama & baby vitaminen. Bevallen me goed (ik eet ook niet zo gezond als bij de eerste: heb daar geen zin in)... Ben er pas mee begonnen toen ik wist dat ik zwanger was. Heb dus helaas geen foliumzuur vanaf het begin geslikt.

ik slik er ook anti-blaasontsteking tabletten bij van Roter (omdat die ook geschikt zijn voor zwangeren), want heb de vorige keer 3 of 4x blaasontsteking gehad en dat wil ik echt niet meer...

Ben inderdaad benieuwd met Soshiva!
Hoi hoi!

Hier een blije Nadine. Vanmorgen bij de vk geweest en voor het eerst het hartje geluisterd. Wauw, wat een mooie gewaarwording weer zeg... Ze moest 'm ff zoeken dus kreeg eerst de zenuwen, maar toen we daar ineens luidkloppend het hartje hoorde, was ik alle zenuwen kwijt. Je hoorde het kindje ook constant bewegen! Dat had Nick dan weer helemaal niet. Dit is echt een druktemakertje!! Volgens mij heb ik het kindje zondagavond ook al gevoeld, maar dat kan dus ook haast niet anders met z'n beweeglijk frummeltje!

14 april 's morgens weer naar de vk en iets later die dag hebben we de 20 weken echo; hopelijk weten we dan wat het wordt!!!

Ik slik trouwens ook vitaminen van VSM voor vrouwen die zwanger zijn en bv (willen) geven.

Nu ga ik lekker ff m'n nagels laten doen, daarna ff naar de stad en om 1 uur ga ik Nick weer ophalen (die heeft een inhaalochtend op het kdv).

Doei!!!
Ik zeg maar zo(o), dat is korter dan dierentuin... :-D
he nadine, wat leuk voor je! maak je borst maar nat als je een druk kind krijgt! mijn dochter was ook zo vreselijk beweeglijk en heeft nu ook nog steeds ontzettend veel energie! ze heeft ook ongeveer de eerste 2,5 jaar zeer slecht geslapen 's nachts, wat voor ons ook mede een reden was om 'lang' te wachten met een volgende.

@lieselotje, ik ben in totaal nog geen kilo aangekomen. voel me 's avonds soms wel wat vadsig, maar ik zie er echt nog niet zwanger uit. misschien als ik een heel strak truitje aan doe zou je 't aan m'n borsten kunnen zijn. dochterlief zei vorige week nog tijdens 't aankleden dat m'n borsten bijna uit m'n beha vielen.......(er was alleen een heeeeel klein randje tepel te zien)

ik weet 't zelf ook niet zo goed met die vitamines, ik heb 't gevoel dat ze je gewoon wat proberen aan te smeren vanuit de farmaceutische industrie. er wordt een multivitamine voor zwangere vrouwen geadviseerd (die veel duurder is dan gewone multivitamine!), omdat gebleken is dat zwangere vrouwen extra behoefte hebben aan vitamine D. en de eerste 10 weken heb je foliumzuur nodig........

ik slik nu gewoon alleen maar extra vitamine D, maar 't staat me ook zo tegen....
o ja, nog een leuk verhaal. vorige week had ik echt vervelend gedroomd. ik droomde dat ik m'n vriend heel vaak in z'n buik stak met een mes, en dat we er allebei heel er verdrietig om waren.

vriendlief later bellen met z'n zus en de droom verteld... zegt m'n schoonzus (die dus nog van niets weet!) gelijk: "mayls is zwanger, dat betekent die droom".

mijn vriend gelijk vragen hoe ze daar nou bij komt. maar ze bleef volhouden dat 't echt zo moet zijn. grappig he?
Nadine! Wat fijn een kloppend hartje Had jij het hartje nog niet eerder gehoord?. Ik denk dat ik pas half mei de 20-weken echo krijg. Ben zo benieuwd wat iedereen gaat krijgen

Mayls: ik heb dat ook met mijn BH's. ze puilen er helemaal uit hahahahaha. Moet eigenlijk even nwe bh's halen, maar op de een of andere manier komt het er niet van.

Wanneer ga je het iedereen vertellen?

Fijne dag allemaal!
ik krijg als 't goed is de 20wk-echo, in de week dat ik 20weken zwanger ben.

en ik denk,(weet 't nog niet zeker dus) dat ik 't ga vertellen in 't paasweekend, als we met de hele familie in een huisje zitten, scheelt weer, hoef ik in dit geval niet 3 keer te gaan vertellen maar in 1 keer aan 7 personen.

ik mag trouwens morgen weer op voor de termijnecho, even kijken wanneer ik nou echt uitgerekend ben. omdat 't vorige keer bij de meting niet overeen kwam met de datum laatste menstruatie. vind 't niet meer spannend zoals de vorige keer (wat was ik toen toch zenuwachtig!), maar heb er gewoon veel zin in.
termijnecho gehad! alles zag er goed uit. hartje klopte, maagje was gevuld, navelstreng was nu te zien en de placenta ook. 2 armpjes en 2 beentjes, lensjes in de oogjes, mondje, neusje, hersentjes in vlindervorm.

mijn bloed was helemaal goed, uitstekend ijzergehalte voor een vegetarier. (94, moet tussen de 80 en de 100 zijn)

de uitgerekende datum is nu gesteld op 5 oktober

en 15 april ga ik naar de VK voor een gewone controle.
Jeej Mayls, wat fijn dat alles goed was!

Maarre... Hb wordt toch gemeten in 1 cijfer achter de komma? Tenminste wij leren steeds dat de normaalwaarde voor een vrouw tussen de 7.5 en de weetikveel (dement hè?) ligt, en laatst had ik 8.3 bij de vk, dat was heel hoog zei ze.

Ik had gister mijn eerste episode. Als in: Dagdag ontbijtje! Leuk je weer gezien te hebben!

Vandaag gelukkig nergens last van, dus ik ga uit van een eenmalige actie.

Oeh oeh en we hebben de kinderwagen gekocht! Een knalblauwe (Atlantic Slice), spiksplinternieuwe Maxi Cosi Mura 4 voor een mooi gereduceerd tarief. Met gratis autostoeltje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven