Napraattopic Deel 103
dinsdag 28 augustus 2018 om 20:45
Beste forummers,
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Op verzoek een link naar de OP (openingspost) vanwege een te lange OP. Lees hier de OP van het Napraattopic: overig/napraattopic-op/list_messages/249598 Als blijkt dat er teveel onduidelijkheid bestaat en de OP niet gelezen wordt, dan zal de OP weer terug gezet worden.
Even ter herinnering: Hinten en hengelen naar eerdere nicks is niet toegestaan.
Let op: Ook de huisregels zijn in het Napraattopic gewoon van toepassing.
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Community Manager Viva en Viva Mod. team
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
zaterdag 8 september 2018 om 11:18
Eens.
Ik snap alleen je gebruik van het woord 'lotgenoten-topic' niet geloof ik. Hoezo zijn dit lotgenoten? Het is toch een bewust kindvrij-topic?
zaterdag 8 september 2018 om 11:35
Nou ze gedragen zich op het moment wel als een stel slachtoffers. In het begin vond ik het topic wel eens grappig, maar er wordt nu zo gezanikt dat ik me er net op betrapte dat ik het eens was met IkigaiPipistrello schreef: ↑08-09-2018 11:18Eens.
Ik snap alleen je gebruik van het woord 'lotgenoten-topic' niet geloof ik. Hoezo zijn dit lotgenoten? Het is toch een bewust kindvrij-topic?
Ik snap het net als jij allemaal niet zo erg. Je bent kindvrij en daar ben je blij mee, nou prima toch? En andere mensen hebben kinderen, die zijn daar hopelijk ook blij mee. Of soms niet. Ook goed. Waarom moet je daar als kindvrije allemaal een mening over hebben? Dan doe je toch precies hetzelfde als mensen die commentaar hebben op het feit dat je geen kinderen hebt? Beetje over en weer accepteren en rekening met elkaar houden, niet zo moeilijk.
Ik heb zelf geen kinderen en heb echt nog nooit gemerkt dat anderen daar opmerkingen over hebben. Of zich niet kunnen inbeelden en accepteren dat mijn leven er soms anders uitziet dan dat van mensen met een gezin. Ze accepteren me gewoon zoals ik ben. Blijkbaar mijn vrienden goed uitgezocht. Of ik heb echt een enorme plaat voor mijn hoofd
Tjezus, wat vals
zaterdag 8 september 2018 om 11:39
Dit inderdaad. De irritatie omdat andere mensen het lef hebben om wel kinderen op de wereld te zetten en vooral dat NOG LEUK TE VINDEN OOK. En dan gaan ze dat ook nog eens zitten UITSTRALEN. Dat ze het leuk vinden om van die krijsers rond te laten rennen. En dan zeggen ze het ook nog. Maar dat gelooft natuurlijk niemand. Ze geven gewoon niet toe dat het de grootste fout van hun leven is geweest.Lady*Voldemort schreef: ↑07-09-2018 23:32Echt verongelijkt voelen de mensen zich, omdat het per ongeluk te nat is of juist te droog of te druilerig of te warm of te koud en dan zijn er altijd wel weer mensen die het juist lekker weer vinden nu en dat is gemeen, gemeen, gemeen.
Zoiets.
Tjezus, wat vals
zaterdag 8 september 2018 om 11:44
Ik wilde het breder trekken dan alleen dit specifieke topic en kon even geen beter woord vinden. Weet jij een goede term voor 'een topic dat gestart is om ervaringen uit te wisselen over een bepaald onderwerp waarbij het niet de bedoeling is dat mensen die geen persoonlijke ervaring hebben en niet in een vergelijkbare situatie zitten, mee komen praten'?Pipistrello schreef: ↑08-09-2018 11:18Eens.
zaterdag 8 september 2018 om 11:51
Mee eens!MevrouwJack schreef: ↑08-09-2018 11:35Nou ze gedragen zich op het moment wel als een stel slachtoffers. In het begin vond ik het topic wel eens grappig, maar er wordt nu zo gezanikt dat ik me er net op betrapte dat ik het eens was met Ikigai![]()
Ik snap het net als jij allemaal niet zo erg. Je bent kindvrij en daar ben je blij mee, nou prima toch? En andere mensen hebben kinderen, die zijn daar hopelijk ook blij mee. Of soms niet. Ook goed. Waarom moet je daar als kindvrije allemaal een mening over hebben? Dan doe je toch precies hetzelfde als mensen die commentaar hebben op het feit dat je geen kinderen hebt? Beetje over en weer accepteren en rekening met elkaar houden, niet zo moeilijk.
Ik heb zelf geen kinderen en heb echt nog nooit gemerkt dat anderen daar opmerkingen over hebben. Of zich niet kunnen inbeelden en accepteren dat mijn leven er soms anders uitziet dan dat van mensen met een gezin. Ze accepteren me gewoon zoals ik ben. Blijkbaar mijn vrienden goed uitgezocht. Of ik heb echt een enorme plaat voor mijn hoofd![]()
zaterdag 8 september 2018 om 11:58
Oei. Dit kan ik niet onthouden hoor, dan toch maar liever 'lotgenoten'yette schreef: ↑08-09-2018 11:44Ik wilde het breder trekken dan alleen dit specifieke topic en kon even geen beter woord vinden. Weet jij een goede term voor 'een topic dat gestart is om ervaringen uit te wisselen over een bepaald onderwerp waarbij het niet de bedoeling is dat mensen die geen persoonlijke ervaring hebben en niet in een vergelijkbare situatie zitten, mee komen praten'?
There is always something happening, and it's usually right now
zaterdag 8 september 2018 om 12:02
Whahaha, zommermopper zegt anders precies op welk weer ze willen mopperen. Blijf er dan weg met je zomerliefde.
Hoe moeilijk is dat te begrijpen. Jezus.
zaterdag 8 september 2018 om 12:05
Dat kun je toch lekkere mopperen over het weer? Dat vind ik ook heel logisch als je warme zomer helemaal niet fijn vindt. Maar sommige vallen over personen die wel van warme zomers houden. Ik las laatst even mee, maar voelde me er niet thuisLucifer2018 schreef: ↑08-09-2018 12:02Whahaha, zommermopper zegt anders precies op welk weer ze willen mopperen. Blijf er dan weg met je zomerliefde.
Hoe moeilijk is dat te begrijpen. Jezus.![]()
zaterdag 8 september 2018 om 12:06
Ik heb ook een hekel aan warme zomers, maar ik loop niet de hele dag te zeiken over mensen die wél kunnen genieten van 30 graden.Lucifer2018 schreef: ↑08-09-2018 12:02Whahaha, zommermopper zegt anders precies op welk weer ze willen mopperen. Blijf er dan weg met je zomerliefde.
Hoe moeilijk is dat te begrijpen. Jezus.![]()
zaterdag 8 september 2018 om 12:07
yette schreef: ↑08-09-2018 11:44Ik wilde het breder trekken dan alleen dit specifieke topic en kon even geen beter woord vinden. Weet jij een goede term voor 'een topic dat gestart is om ervaringen uit te wisselen over een bepaald onderwerp waarbij het niet de bedoeling is dat mensen die geen persoonlijke ervaring hebben en niet in een vergelijkbare situatie zitten, mee komen praten'?
Aah zo..
Topic om ervaringen uit te wisselen over een bepaald onderwerp waarbij het niet de bedoeling is dat mensen die geen persoonlijke ervaring hebben en niet in een vergelijkbare situatie zitten, mee komen praten is inderdaad best een lange titel
zaterdag 8 september 2018 om 12:09
Goed van jou.
Maar waarom moet je in een topic over zomer mopperen dat gaan verkondigen?
Dat is waar ze het eerder over hadden. Dat je als moeder in een topic over kindervrij zijn gaat zitten lallen.
Blijf er lekker weg.
En mensen die alleen kunnen zeiken zijn overal vervelend toch?
zaterdag 8 september 2018 om 12:11
Yep, waar. Ik postte er een keer, omdat ik het echt heel sneu vond voor ze dat het tijden zo warm bleef. Konden ze wel waarderenLucifer2018 schreef: ↑08-09-2018 12:09Goed van jou.
Dat is waar ze het eerder over hadden. Dat je als moeder in een topic over kindervrij zijn gaat zitten lallen.
Blijf er lekker weg.
En mensen die alleen kunnen zeiken zijn overal vervelend toch?![]()
zaterdag 8 september 2018 om 12:11
En verder; wat mevrouw Jack zegt dus.
Laat ieder lekker blij zijn met zijn keuze. Bewust geen kinderen, mooi joh. Geniet er van.
Bewust wel kinderen, mooi joh. Geniet er van.
Haat je de zomer, lekker mopperen in je topic. Hou je van de zomer, laat de mopperaars lekker in hun eigen lotgenoten-topic mopperen en bemoei je er niet mee met allerlei argumenten waarom ze zomerhaters het wel lekker moeten vinden.
Laat ieder lekker blij zijn met zijn keuze. Bewust geen kinderen, mooi joh. Geniet er van.
Bewust wel kinderen, mooi joh. Geniet er van.
Haat je de zomer, lekker mopperen in je topic. Hou je van de zomer, laat de mopperaars lekker in hun eigen lotgenoten-topic mopperen en bemoei je er niet mee met allerlei argumenten waarom ze zomerhaters het wel lekker moeten vinden.
zaterdag 8 september 2018 om 12:15
Jee, wat een suf vermaak! Lees het nu pas, want 'Lees Ook' lees ik dus eigenlijk nooit.
Enneh ... 'het nichtje van de welbekende Floor Faber'? Het zijn dus gewoon weer verhaaltjes van de hand/uit de duim van broodschrijfster Maartje Fleur.
zaterdag 8 september 2018 om 12:25
Gelijkgestemden?Grobbekuiken_ schreef: ↑08-09-2018 11:58Oei. Dit kan ik niet onthouden hoor, dan toch maar liever 'lotgenoten'![]()
zaterdag 8 september 2018 om 12:32
Oh ja, ik vind juist dat perfecte mien daar niets te zoeken heeft. Ze heeft dat inderdaad onder oude nicks ook gedaan. Als je kinderen hebt, heb je gewoon niks te zoeken in dat topicLucifer2018 schreef: ↑08-09-2018 12:09Goed van jou.
Blijf er lekker weg.
En mensen die alleen kunnen zeiken zijn overal vervelend toch?![]()
Zo vind ik ook dat vleeseters niet de hele tijd in discussie moeten gaan op een topic bedoeld voor vegetariërs.
Anderzijds heb ik op een vegetariër topic ook geen zin om de hele tijd te lezen dat vleeseters zo kut zijn. Dan lees ik liever hoe ze het leven leuk maken zonder vlees.
anoniem_356008 wijzigde dit bericht op 08-09-2018 13:11
0.18% gewijzigd
zaterdag 8 september 2018 om 12:51
En wat moet je dan als je wel wilt mopperen op het weer maar niet op de mensen die het lef hebben om het door jou zo verguisde weer leuk te vinden?Lucifer2018 schreef: ↑08-09-2018 12:02Whahaha, zommermopper zegt anders precies op welk weer ze willen mopperen. Blijf er dan weg met je zomerliefde.
zaterdag 8 september 2018 om 13:35
zaterdag 8 september 2018 om 13:35
Apart topic aanmaken.Lady*Voldemort schreef: ↑08-09-2018 12:51En wat moet je dan als je wel wilt mopperen op het weer maar niet op de mensen die het lef hebben om het door jou zo verguisde weer leuk te vinden?
Het is maar goed dat er geen vivajurisprudentie is opgebouwd over het aanmaken van topics en over het recht om er wel of niet te mogen reageren. Dat zou me een gedoe hebben opgeleverd...
Anyway ergens nog gelul en gezeik gelezen?
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.