Het Grote Babyvragentopic deel 3
zondag 13 mei 2018 om 09:23
zaterdag 8 september 2018 om 21:24
@ inslapen: Overdag heeft ze in haar bedje ook veel tijd nodig om in slaap te vallen en ligt ze dan wat rond te kijken, zolang ze tevreden is vind ik dat niet erg. Ze is dan precies toch ook al wat in een andere bewustzijnstoestand, want als ik haar dan oppak verschiet ze. En soms inderdaad even jammeren/huilen om dan plots in slaap te vallen (dat heeft ze de laatste tijd in de draagzak trouwens ook). Als ze blijft huilen of klagen, haal ik haar wel uit haar bedje, ben daar wat een softie in
Heb dan het idee dat het haar niet lukt om in slaap te vallen, maar misschien dat ze dat wel zou doen als ik haar zou laten liggen. Oh, en dat weet ik omdat ik de deur laat openstaan overdag en af en toe ga piepen. Wel de moeite waard om te testen of ze beter in slaap valt met de deur toe en de babyfoon als controle.
Maar goed, overdag in haar bedje slapen lukt de laatste dagen niet meer. Wel jammer, want de eerste 2 slaapjes lukten eventjes wel, en vond het zalig om dan eventjes wat dingen te kunnen doen in huis, ook al was het maar kort. Ze valt momenteel vaak drinkend aan de borst in slaap, en dan zit je daar met een slapende baby op de arm...
Probeer dus veel liggend te voeden, dan kan ik haar op het grote bed laten liggen, maar moet ik toch ook wel in de buurt blijven.
Wat ze trouwens ook doet, is heel even huilen bij het wakker worden, klinkt best wel zielig. Hebben meer baby's dat? Eens ze helemaal wakker is, is ze gelukkig wel tevreden
Ze ligt wel bij ons op de kamer, dus dat helpt misschien. 's Nachts is het dus een geweldige slaapster, daar hebben we geluk mee

Maar goed, overdag in haar bedje slapen lukt de laatste dagen niet meer. Wel jammer, want de eerste 2 slaapjes lukten eventjes wel, en vond het zalig om dan eventjes wat dingen te kunnen doen in huis, ook al was het maar kort. Ze valt momenteel vaak drinkend aan de borst in slaap, en dan zit je daar met een slapende baby op de arm...

Wat ze trouwens ook doet, is heel even huilen bij het wakker worden, klinkt best wel zielig. Hebben meer baby's dat? Eens ze helemaal wakker is, is ze gelukkig wel tevreden

Het zal waarschijnlijk niet lang zo blijven, maar als ik blijf slapen als dochter vroeg wakker is, valt ze meestal terug in slaap, soms na gedronken te hebben

zaterdag 8 september 2018 om 21:35
Dat doet mijn oudste van 2 nu nog steedsPlatypusenco schreef: ↑08-09-2018 21:24Wat ze trouwens ook doet, is heel even huilen bij het wakker worden, klinkt best wel zielig. Hebben meer baby's dat? Eens ze helemaal wakker is, is ze gelukkig wel tevreden

Dochter heeft er trouwens helemaal geen last van, die geeft alleen een kik als ze wil dat we haar komen halen, en als dat te lang duurt laat ze ons dat nog even weten ook.
(Er is laatst nog een topic over geweest of dit 'normaal' was, ik geloof dat bijna iedereen het herkende)
Edit: gevonden!
kinderen/baby-altijd-huilend-wakker/lis ... ges/416227

zondag 9 september 2018 om 07:42
Haha ja gaat ie liggen kletsen, spenen uit bed gooien, knuffels uit bed gooien (en dan huilen dat alles uit z’n bed ligtSuze210 schreef: ↑08-09-2018 17:04Wow wat fijn aankleefsjaan. Dat is hier helaas niet zo. Van de 4 slaapjes op een dag heeft ze bij 2 slaapjes een huiltje denk ik. Soms 0 maar soms ook 4.
Teckeltje, haha, wat een lekker eigenwijs kindje heb je. Heerlijk! Als je denkt dat hij er aan toe is zou ik ook lekker naar 1 slaapje gaan. Je schrijft dat hij niet gaat slapen, wat gebeurt een dan? Gaat hij liggen kletsen? Gewoon klaarwakker?

En dan na een uur is ie t zat en wil ie er uit (huilen dus).
zondag 9 september 2018 om 08:11
Haha teckeltje, klinkt als buitenstaander heel aandoenlijk en zelfs een beetje grappig maar voor jou natuurlijk totaal niet. Die slaapjes waren voor jou ongetwijfeld ook even een rust moment.
Platypusco, ik lees veel herkenning. Mijn dochter huilt alleen weer niet als ze wakker wordt. Ik lees dat jij ook een draagzak hebt. Onze dochter heeft hier de eerste maanden heel veel ingezeten, ik vond het zo fijn. En nu protesteert ze soms. Ik hoop dat het een fase is.
Platypusco, ik lees veel herkenning. Mijn dochter huilt alleen weer niet als ze wakker wordt. Ik lees dat jij ook een draagzak hebt. Onze dochter heeft hier de eerste maanden heel veel ingezeten, ik vond het zo fijn. En nu protesteert ze soms. Ik hoop dat het een fase is.

zondag 9 september 2018 om 08:15
Ja het is ook eigenlijk best grappig hoor suze maar idd, die slaapjes waren/zijn mijn rustmoment. Of moment om even wat op te ruimen/schoon te maken. En dat is dus wel even lastig dan, zeker nu ik dus weer zwanger ben. Had gehoopt dat ie nog wat langer deze twee lange slaapjes zou doen, maarja kinderen he. Net als je lekker ingesteld bent op hun ritme gaan ze anders doen
Hoe oud is jouw kindje suze? (Sorry als
Ik dat gemist heb/vergeten ben als t ergens hebt geschreven).

Hoe oud is jouw kindje suze? (Sorry als
Ik dat gemist heb/vergeten ben als t ergens hebt geschreven).
zondag 9 september 2018 om 08:49
Oh even klagen hoor. Gister de verjaardag van vriend hier. Juist nu besloot dochter om drie keer wakker te worden tot 1:00 in plaats van 1 x. En de rest van de nacht ook nog drie keer. En ook nog om 6:00 wakker in plaats van 7:00
Ik ben moe! Maar goed, als ik iets geleerd heb ik dat ik met veel minder slaap kan functioneren dan ik dacht. Dus nu dochter weer in bed gelegd, lekker lang gedoucht en op naar het verjaardagsontbijt!
Dochter slaapt hier meestal ook niet gelijk in. Het wisselt heel erg. Soms slaapt ze met drie minuten, soms duurt het een half uur, soms lukt het helemaal niet. En afwisselend gaat het zonder geluid, met geklets, met gemopper, met (kort) gehuil of een combi van dit alles. Er zijn momenten dat ze te wakker is (en zich 100x omdraaid) of te boos is, en dan haal ik haar er weer uit. Dan ga ik iets rustgevends doen (stofzuigen!) en probeer het opnieuw. Ondertussen weet hoe ze in slaap valt omdat ze zich regelmatig op haar buik draait in bed. Omdat ze nog niet terug kan draaien vind ik dat wat eng, dus zit nu op de overloop naast haar kamer iets te lezen/was te vouwen/mezelf te vermaken tot ik weet dat dochter slaapt. Het voordeel is dat ik maar 1 kind heb, dus nu kan dit nog
Ook wakker worden is wisselend. Meestal rustig, met een zuchtje of een ehhh, ook huilend. Maar dat is meteen over als we haar kamer binnen komen.
Het nieuwste wat dochter nu doet is uit het niets ineens heel hard gaan huilen. Dat deed ze eerst alleen als ze pijn had. Sinds de laatste week doet ze dit overdag een aantal keer, en soms ook 's nachts. Het is eigenlijk altijd over met oppakken. 's Nachts schrik ik dan wakker, maar als ik een hand op haar buik leg kalmeert ze eigenlijk ook meteen. Herkenbaar?
@Platypus: herkenbaar! Door het geven van borstvoeding kunnen we het geven van voedingen niet 'eerlijk delen'. Maar na even opstarten is de rest van de zorg nu al een tijd wel heel eerlijk verdeeld, dus dat is heel fijn! En gelukkig heeft vriend ondertussen wel ook voedingsmomenten met dochter, op de dag dat zij samen thuis zijn. En soms ook als ik om een andere reden gekolfd heb.
Over het inslapen aan de borst: Lukt het ook niet om liggend op bed te voeden, haar in te laten slapen en haar dan te verplaatsen? Dat lukt bij ons soms wel. Sowieso van ons bed naar cosleeper, maar als dochter heel moe is ook van logeerbed naar haar eigen kamertje (1 deur verder). Ze wordt dan even wakker, draait zich om en slaapt dan verder. Dat is mijn noodoplossing als niets anders lukt
@Teckel, wat jammer dat zoon juist nu rommelt met zijn slaapjes! Hoop dat het een (korte) fase is.

Dochter slaapt hier meestal ook niet gelijk in. Het wisselt heel erg. Soms slaapt ze met drie minuten, soms duurt het een half uur, soms lukt het helemaal niet. En afwisselend gaat het zonder geluid, met geklets, met gemopper, met (kort) gehuil of een combi van dit alles. Er zijn momenten dat ze te wakker is (en zich 100x omdraaid) of te boos is, en dan haal ik haar er weer uit. Dan ga ik iets rustgevends doen (stofzuigen!) en probeer het opnieuw. Ondertussen weet hoe ze in slaap valt omdat ze zich regelmatig op haar buik draait in bed. Omdat ze nog niet terug kan draaien vind ik dat wat eng, dus zit nu op de overloop naast haar kamer iets te lezen/was te vouwen/mezelf te vermaken tot ik weet dat dochter slaapt. Het voordeel is dat ik maar 1 kind heb, dus nu kan dit nog

Ook wakker worden is wisselend. Meestal rustig, met een zuchtje of een ehhh, ook huilend. Maar dat is meteen over als we haar kamer binnen komen.
Het nieuwste wat dochter nu doet is uit het niets ineens heel hard gaan huilen. Dat deed ze eerst alleen als ze pijn had. Sinds de laatste week doet ze dit overdag een aantal keer, en soms ook 's nachts. Het is eigenlijk altijd over met oppakken. 's Nachts schrik ik dan wakker, maar als ik een hand op haar buik leg kalmeert ze eigenlijk ook meteen. Herkenbaar?
@Platypus: herkenbaar! Door het geven van borstvoeding kunnen we het geven van voedingen niet 'eerlijk delen'. Maar na even opstarten is de rest van de zorg nu al een tijd wel heel eerlijk verdeeld, dus dat is heel fijn! En gelukkig heeft vriend ondertussen wel ook voedingsmomenten met dochter, op de dag dat zij samen thuis zijn. En soms ook als ik om een andere reden gekolfd heb.
Over het inslapen aan de borst: Lukt het ook niet om liggend op bed te voeden, haar in te laten slapen en haar dan te verplaatsen? Dat lukt bij ons soms wel. Sowieso van ons bed naar cosleeper, maar als dochter heel moe is ook van logeerbed naar haar eigen kamertje (1 deur verder). Ze wordt dan even wakker, draait zich om en slaapt dan verder. Dat is mijn noodoplossing als niets anders lukt

@Teckel, wat jammer dat zoon juist nu rommelt met zijn slaapjes! Hoop dat het een (korte) fase is.
zondag 9 september 2018 om 12:21
@ Suze: hier wil ze ook niet meer altijd in de draagzak, wat wel helpt voor ons is al rondstappen terwijl ik haar erin zet, maar als ze daarna blijft protesteren (en ook niet in slaap valt) laat ik het ook zo 
@ Maisnon: van verplaatsen wordt ze jammer genoeg meestal wakker, dus ben gestopt met dat te proberen. Als ze in mijn armen in slaap valt, kan ik ze wel in haar bedje leggen, maar dan is ze vaak na 5 min weer wakker, ze lijkt ergens toch te merken dat ze verplaatst is
Bij onze dochter klopt het dus, dat je haar beter wakker in haar bedje legt, als het haar dan lukt om in slaap te vallen, is ze voor langer vertrokken. Ook op dat vlak gaat de nacht beter dan overdag, dan valt ze soms ook bij ons in bed in slaap en kan ik haar wel in haar eigen bedje leggen, ze lijkt dan toch dieper te slapen of zo.
Plots huilen: dochter doet dat ook, maar eerder zielig huilen, niet heel hard alsof ze pijn heeft. Wel fijn dat je ze goed kan troosten
En hopelijk is het toch nog een fijne dag daar, en kan je komende nacht wat slaap inhalen!

@ Maisnon: van verplaatsen wordt ze jammer genoeg meestal wakker, dus ben gestopt met dat te proberen. Als ze in mijn armen in slaap valt, kan ik ze wel in haar bedje leggen, maar dan is ze vaak na 5 min weer wakker, ze lijkt ergens toch te merken dat ze verplaatst is

Plots huilen: dochter doet dat ook, maar eerder zielig huilen, niet heel hard alsof ze pijn heeft. Wel fijn dat je ze goed kan troosten

En hopelijk is het toch nog een fijne dag daar, en kan je komende nacht wat slaap inhalen!
anoniem_373876 wijzigde dit bericht op 09-09-2018 12:32
12.32% gewijzigd

zondag 9 september 2018 om 12:31
Heel normaal. Dat betekent meestal dat ze over een paar dagen wat nieuws kan. Die koppies moeten even ruimte maken om een nieuwe vaardigheid neurologisch onder de knie te krijgen.Sprookjesbos schreef: ↑09-09-2018 12:23Dames, ik vraag me af of iemand dit herkent.
Onze dochter draaide met 8 weken van haar rug op haar zij. Echter doet zij dit sinds een tijdje niet meer. Herkennen jullie dit, dat jullie kind een vaardigheid kon en toen opeens niet meer deed?
zondag 9 september 2018 om 12:33
@sprookjesbos; is heel normaal. Dan vinden ze iets anders even interessanter en later doen ze het weer ineens!
@huilend inslapen: soms wel soms niet, wakker worden meestal heel vrolijk. Als ze huilend wakker wordt heeft ze honger en moet ze verder slapen.
Dochter was gisteren 3 x 2 uur wakker tussen de slaapjes! We komen er wel
ik zit nu op het vliegveld. Hoop dat het lukt bv deels af te bouwen als ik weg ben. Vannacht kwam ze alleen om 4 uur, denk dat dat zonder borst snel afgelopen is!
@huilend inslapen: soms wel soms niet, wakker worden meestal heel vrolijk. Als ze huilend wakker wordt heeft ze honger en moet ze verder slapen.
Dochter was gisteren 3 x 2 uur wakker tussen de slaapjes! We komen er wel

ik zit nu op het vliegveld. Hoop dat het lukt bv deels af te bouwen als ik weg ben. Vannacht kwam ze alleen om 4 uur, denk dat dat zonder borst snel afgelopen is!
zondag 9 september 2018 om 13:20
Teckeltje 88: 4 maanden alweer.
Wat leuk dat je opnieuw zwanger bent, gefeliciteerd
!
Maison, gefeliciteerd! Lief van je dochter dat ze je zo vaak even aandacht wilde geven op je verjaardag maar een beter cadeau is slapen haha! En wat je zegt, vanaf 3-4 uur slaap kan ik prima functioneren. Minder vind ik heavy.
Plots huilen: Jep! Doet dochter ook soms. Lijkt of het in haar slaap gebeurd wsnt ogen dicht. Ik kan haar dan heel snel troosten met een aai over haar bol en slaapt dan verder.
Wat leuk dat je opnieuw zwanger bent, gefeliciteerd
Maison, gefeliciteerd! Lief van je dochter dat ze je zo vaak even aandacht wilde geven op je verjaardag maar een beter cadeau is slapen haha! En wat je zegt, vanaf 3-4 uur slaap kan ik prima functioneren. Minder vind ik heavy.
Plots huilen: Jep! Doet dochter ook soms. Lijkt of het in haar slaap gebeurd wsnt ogen dicht. Ik kan haar dan heel snel troosten met een aai over haar bol en slaapt dan verder.

zondag 9 september 2018 om 20:39
Bedankt voor de geruststelling 
En dat plots huilen herken ik ook. Eigenlijk altijd in haar slaap (want ogen dicht en het is ook zo weer voorbij). Ik laat het altijd gaan (tenzij het doorzet natuurlijk, dan ga ik haar troosten. Haar huiltje om aan te geven dat ze wel weer genoeg heeft geslapen is heel duidelijk, dus dan haal ik haar pas uit bed).

En dat plots huilen herken ik ook. Eigenlijk altijd in haar slaap (want ogen dicht en het is ook zo weer voorbij). Ik laat het altijd gaan (tenzij het doorzet natuurlijk, dan ga ik haar troosten. Haar huiltje om aan te geven dat ze wel weer genoeg heeft geslapen is heel duidelijk, dus dan haal ik haar pas uit bed).
maandag 10 september 2018 om 13:08
Ga je groter wonen?Westerpaviljoen schreef: ↑10-09-2018 12:29heeft iemand hier ervaring met babyfoons dien op meer dan 1 kilometer werken?

Die van ons doet het tot de speeltuin 150(?)m verderop, als we verder gaan droppen we hem de buren (een verjaardag ofzo), met de sleutels erbij.
Een kilometer lijkt me best veel, das al gauw 7-10 minuten voor je er weer bent.
maandag 10 september 2018 om 13:36
Wij hebben de Babymoov premium care, zou tot 1.4 km moeten gaan, maar dat is denk ik bereik in open lucht, bij ons klopt dat helemaal niet als dochter binnen ligt (en er dus muren en zo in de weg staan). Eén keer getest uit nieuwsgierigheid en denk dat ik 200m verder raakte (maar verder is ook niet nodig, zou dat inderdaad ver vinden moest ze beginnen huilen).
maandag 10 september 2018 om 17:41
Mp? Ik ben dol op wobbels. Alleen het woord al. Als ik ooit een nickwissel doe, noem ik mezelf wobbel. Dat je het weet.Westerpaviljoen schreef: ↑10-09-2018 13:55Weet iemand toevallig ook waar ik een beetje goedkoop een wobbel kan kopen? Die dingen zijn schreeuwend duur....
Verder heb ik ondoorbroken geslapen van 22 tot 7 en dat was meer dan heerlijk. Mijn vrouw heeft een plan. Vannacht kreeg baby 60cc toen ze kwam, morgen 40 en dan daarna 20. Ik ben er niet, dus primaaa

maandag 10 september 2018 om 19:34
Plotse huil tijdens slaap: check! Doet ze hier ook. Meestal gewoon 1x waaaaaaaaaaah en dan is het weer stil. Soms wel 2 of 3x op een nacht
Huilend wakker worden: ook check! Niet altijd, maar vaak wel. Heel kort huilen en daarna stil 'spelen' in bed met speentje rammelen tegen de spijlen of driftig het spuugdoekje heen en weer wapperen.
Zijn er al mensen bezig met de aanloop naar de eerste verjaardag? Ze is bijna 10 maanden hier en ik begin al wel cadeautjes te verzinnen.
Wat geven jullie je kindje zelf kado? Ik dacht aan deze boomhut van Little Tikes https://www.bol.com/nl/p/little-tikes-a ... 061818450/
Huilend wakker worden: ook check! Niet altijd, maar vaak wel. Heel kort huilen en daarna stil 'spelen' in bed met speentje rammelen tegen de spijlen of driftig het spuugdoekje heen en weer wapperen.
Zijn er al mensen bezig met de aanloop naar de eerste verjaardag? Ze is bijna 10 maanden hier en ik begin al wel cadeautjes te verzinnen.
Wat geven jullie je kindje zelf kado? Ik dacht aan deze boomhut van Little Tikes https://www.bol.com/nl/p/little-tikes-a ... 061818450/
maandag 10 september 2018 om 19:43
Sjaan, hier moet dochter nog 6 maanden worden, dus nog niet mee bezig. Maar klikte even op de link en dacht: leuk ding, maar wel wat duur. Tot ik een plaatje verder klikte en zag dat dat ding net zo groot is als het kind ernaast! Inschattingsfoutje
Bij nader inzien valt de prijs wel mee!
Suiker, klinkt heerlijk zo'n nacht! En plan van vrouw klinkt ook goed, hoop dat het lukt!

Suiker, klinkt heerlijk zo'n nacht! En plan van vrouw klinkt ook goed, hoop dat het lukt!
maisnon3 wijzigde dit bericht op 10-09-2018 19:44
Reden: Helft vergeten
Reden: Helft vergeten
12.98% gewijzigd
maandag 10 september 2018 om 20:51
Slaap je misschien te veel?Westerpaviljoen schreef: ↑10-09-2018 20:47Misschien een gekke vraag hoor, maar, zoon slaapt sinds mei al klokje rond (1/27 tot 6) en ik slaap genoeg watn ga om 10 uur naar bed maar blijf toch wel moe? is dat gek?
Eerste verjaardag; wij wonen dicht bij een dierentuin in t Oosten van t land. er staat een abbo op de lijst. Maar kan ook voor later. Een wobbel vinden we ook heel leuk net als zo'n opblaasbeestskippie. Maar het meisje is net 6 maanden, dus wellicht verandert het nog!
Schreeuwen jn slaap: elke dag klokslag 22 uur. Voor we uberhaupt boven zijn slaapt ze alweer. Gek hè!
maandag 10 september 2018 om 20:56
Ik zwaai even snel! Lees hier nog altijd mee, want het dreumestopic lijkt soms nog een stapje te ver voor dat dametje van mij.
Over 2 weken exact is ze 1, bizar!
Wij zijn dus absoluut bezig met de cadeaus
Ze krijgt van ons een glijbaan, zandbak en wat boekjes.
Verder krijgt ze een trybike, tipi-tentje, wat muziekinstrumenten en veeeeeeul duplo.
Hier zitten we in de verlatingsangst fase, zwaar vermoeiend, zeker omdat ik zelf ook niet 100% ben. De afgelopen maanden zijn alle virussen aan mij voorbij gegaan en nu ben ik dan toch echt de sjaak, samen met dochterlief. En man volgt ons volgens mij..
@ Westerpaviljoen, dochterlief slaapt hier al maanden door en toch heb ik soms in het weekend moeite met opstaan, ook al ga ik dan niet later naar bed dan doordeweeks. Het voelt alsof ik dan echt nog heel moe ben, terwijl dat, gezien de hoeveelheid uren slaap echt niet kan.
Herkenbaar dus voor sommige dagen..
Kans is aanwezig dat het volgend jaar rond deze tijd er al anders uitziet, want ik denk dat we eind dit jaar voor nummer 2 gaan. Wat doe ik mezelf aan?!
Over 2 weken exact is ze 1, bizar!
Wij zijn dus absoluut bezig met de cadeaus

Verder krijgt ze een trybike, tipi-tentje, wat muziekinstrumenten en veeeeeeul duplo.
Hier zitten we in de verlatingsangst fase, zwaar vermoeiend, zeker omdat ik zelf ook niet 100% ben. De afgelopen maanden zijn alle virussen aan mij voorbij gegaan en nu ben ik dan toch echt de sjaak, samen met dochterlief. En man volgt ons volgens mij..
@ Westerpaviljoen, dochterlief slaapt hier al maanden door en toch heb ik soms in het weekend moeite met opstaan, ook al ga ik dan niet later naar bed dan doordeweeks. Het voelt alsof ik dan echt nog heel moe ben, terwijl dat, gezien de hoeveelheid uren slaap echt niet kan.
Herkenbaar dus voor sommige dagen..
Kans is aanwezig dat het volgend jaar rond deze tijd er al anders uitziet, want ik denk dat we eind dit jaar voor nummer 2 gaan. Wat doe ik mezelf aan?!

chantilly21_2 wijzigde dit bericht op 10-09-2018 20:59
8.60% gewijzigd

maandag 10 september 2018 om 21:03
@wp
Babyfoon voor lange afstand babyfoon 3G app op je telefoon. Kost een paar euro en als je WiFi uitvalt schakelt ie direct op 4g. Hebben wij op vakantie gebruikt als baby sliep en wij bij zwembad lagen te zonnen of uit eten in t restaurant vh resort waren. Was wel minder dan een km weg. Dat is idd wel erg ver.
Wobble geen idee als je het vindt let me know, ik wil er ook een.
Moe Check maar ben dan ook zwanger. Maar m’n vriend heeft t ook. Denk dat t te wijten is aan dat je leven gewoon een stuk drukker is geworden met een kind. In de weekenden zit je ook niet meer lekker op je gat te gamen of series te bingen. Je bent toch maar druk met die kleine, huishouden, vriendschappen onderhouden etc.
@eerste verjaardag
Van m’n ouders heeft ie een hele rit speelgoed gehad: houten blokkenkar met blokken, ouderwetse bromtol, ouderwets fototoestel van Fischer price (die had ik vroeger zelf ook) en een houten krokodil die je achter je aan kunt trekken en die dan geluid maakt.
Van schoonouders deze https://www.blokker.nl/p/little-tikes-a ... gJv2PD_BwE en (omdat ze die al begin vd zomer hadden gegeven ‘want toen was het nog mooi weer’) een houten vrachtwagen die tevens fungeert als vormenstoof met een laadklep die je er af kunt halen.
Van ons heeft ie een mooi voorleesboek gekregen, het boek van rupsje nooitgenoeg van dik karton en een houten puzzeltje.
Babyfoon voor lange afstand babyfoon 3G app op je telefoon. Kost een paar euro en als je WiFi uitvalt schakelt ie direct op 4g. Hebben wij op vakantie gebruikt als baby sliep en wij bij zwembad lagen te zonnen of uit eten in t restaurant vh resort waren. Was wel minder dan een km weg. Dat is idd wel erg ver.
Wobble geen idee als je het vindt let me know, ik wil er ook een.
Moe Check maar ben dan ook zwanger. Maar m’n vriend heeft t ook. Denk dat t te wijten is aan dat je leven gewoon een stuk drukker is geworden met een kind. In de weekenden zit je ook niet meer lekker op je gat te gamen of series te bingen. Je bent toch maar druk met die kleine, huishouden, vriendschappen onderhouden etc.
@eerste verjaardag
Van m’n ouders heeft ie een hele rit speelgoed gehad: houten blokkenkar met blokken, ouderwetse bromtol, ouderwets fototoestel van Fischer price (die had ik vroeger zelf ook) en een houten krokodil die je achter je aan kunt trekken en die dan geluid maakt.
Van schoonouders deze https://www.blokker.nl/p/little-tikes-a ... gJv2PD_BwE en (omdat ze die al begin vd zomer hadden gegeven ‘want toen was het nog mooi weer’) een houten vrachtwagen die tevens fungeert als vormenstoof met een laadklep die je er af kunt halen.
Van ons heeft ie een mooi voorleesboek gekregen, het boek van rupsje nooitgenoeg van dik karton en een houten puzzeltje.