Wat heb jij als hobby?

08-09-2018 22:31 145 berichten
De een haakt, de ander naait en weer de volgende kan zijn dagen vullen met het maken van poppetjes of weet ik veel wat!

Mijn hobby? Ik heb er geen..... behalve dan dingen als; een filmpje pakken met vrienden, uit eten gaan, en andere gezelligheidsdingen maar creatief gezien moet je bij mij ver zoeken.

Heb jij een bijzondere hobby? Kan je iets erg goed? Waar wordt je enthousiast van?
Deel het met me, en help mij aan wat creatiefs!
Alle reacties Link kopieren
Je bent nooit te oud om een sport op te pakken.

Ga bijvoorbeeld master zwemmen dat is wedstrijdzwemmen in je eigen leeftijdscategorie. Of die gewoon voor de fun een lesje aqua joggen of aquarobic mee.

Je hebt ook beginnersgroepen paardrijden voor volwassenen daarvoor hoef je nooit op een paard gezeten te hebben.

Begin met start to run.

En natuurlijk kan je via internet leren haken of breien. Misschien blijk je creatiever te zijn dan je nu denkt.
Zo'n les op de manege kan heel gezellig zijn. En daarna effe iets drinken in de kantine. Daar leer je ook weer mensen kennen. Maar ja, je moet natuurlijk niet bang zijn voor paarden en sowieso van dieren houden.
Ik lees graag maar doe het te weinig. Koken vind ik leuk, geen Masterchef dingen hoor, gewoon lekker eten. Ik maak vaak gezondere baksels. Verder sport ik regelmatig. Eten met vrienden, spelletjes doen.
Ik kan eigenlijk best aardig zentangles en mandala’s tekenen en eventueel ook inkleuren. Er zijn wel mensen die het nog beter kunnen, maar dat hou je toch. Wel al weer een tijdje niet meer gedaan. Van die kleurboeken voor volwassen vond ik ook leuk om te doen. Ik heb hier veel tijd aan besteed toen ik niet kon sporten.

Het liefst ga ik hardlopen maar ik ben daar eigenlijk helemaal niet goed in (heb ik weer). :proud: Maar omdat ik het heel leuk vind, bijt ik me vast in schema’s met hartslagzone’s en core trainingen en hoop ik zo toch in ieder geval een middelmatige hardloper te kunnen worden. Een beetje casual wat fietsen voor de afwisseling kan ik ook wel waarderen.

Verder verspil ik graag wat tijd aan Netflix en internet.
DitaVonTeese1969 schreef: ↑
08-09-2018 23:07
Niet iedereen heeft de middelen he.
De meeste mensen wel. Maar ik weet niet hoe het met de huidige portemonee is van de ts.
ik ben trouwens ook nog wel van het 'seizoensgebonden' knutselen. Dus zo heb ik vorig jaar kerstballen gemaakt met kerst..en zit ik in de herfst met kastanjes en blaadjes te prutsen. Allemaal van die DIY projectjes die ik tegenkom op pinterest, dat vind ik wel leuk
iones schreef: ↑
08-09-2018 23:11
De meeste mensen wel.
Serieus? In welke bubbel leef jij? Er bestaan niet voor niets allerlei initiatieven om kids uit armere gezinnen te laten sporten etc.
08-09-2018 23:06
Kinderachtig zeg. Hoe oud ben je?
62 en jij?
08-09-2018 23:13
Serieus? In welke bubbel leef jij? Er bestaan niet voor niets allerlei initiatieven om kids uit armere gezinnen te laten sporten etc.
Ik woon op het boerenplatteland. En daar zijn ze echt niet rijk hoor!
GinnyJones schreef: ↑
08-09-2018 22:41
Second life, ik maak daar huizen met textures die ik ook zelf maak en doe ook fotografie in het spel en bewerk deze in photoshop. Heel ontspannend en heel leuk om mensen van over de hele wereld te leren kennen.
Ik heb dat lang geleden ook gespeeld. Toen op de laptop. Kan dat nu ook op de tablet of niet meer? En nog steeds gratis?

Mijn hobby’s zijn :

- tekenen/schilderen
- bullet journal
- meubeltjes opknappen
- koken/nieuwe recepten uitproberen
- gamen en Netflix
Ik teken veel, soms kleuren van mandela's maar vooral realistisch tekenen met een potlood en een gum :lol:

Verder heb ik altijd hoog niveau wedstrijd gezwommen en hou dat nog graag bij door af en toe is baantjes te zwemmen.
Als je het leuk vind op meubels op te knappen, kun je wellicht een cursus stofferen van stoelen gaan doen, of verven van meubels. Hoewel dat laatste niet moeilijk is. Gewoon schuren, gronden en dan schilderen.
quattro35 schreef: ↑
08-09-2018 22:54

Ik wist niet dat het nog bestond!
Loopt het nog of dalen de aantallen actieve deelnemers?
`Jazeker, het bestaat nog steeds, sterker nog, SL gaat als een trein. Er is ook heel veel vernieuwd natuurlijk, met name de avatars zijn zoveel mooier geworden met de komst van mesh. Daarnaast zijn ze echt aan het investeren geweest. Log gewoon weer een keer in joh als je je naam nog weet.
Ik tuinier en ik klus graag. Daarnaast geen tijd voor andere hobby's. Afgelopen zomer nog een pergola zelf gebouwd, ik ben een zielsgelukkig mens als ik zaag, timmer, boor, schroef, behang of schilder.
Een dag niemand afgezeken is een dag niet geleefd.
Was dat niet overgenomen door Second Love? Geen wonder dat die avatars dan veel mooier zijn geworden.
Reizen en als ik niet reis veel googlen op toekomstige potentiële reisbestemmingen.
Fotografie
Af en toe lekkere dingen bakken
iones schreef: ↑
08-09-2018 23:10
Zo'n les op de manege kan heel gezellig zijn. En daarna effe iets drinken in de kantine. Daar leer je ook weer mensen kennen. Maar ja, je moet natuurlijk niet bang zijn voor paarden en sowieso van dieren houden.

Ik hou ook van dieren en daarom vind ik op paarden zitten, ze met zweepjes slaan, hielen in hun zij zetten, een stuk metaal in hun bek duwen en ze in veel te kleine hokjes stoppen niet echt een gezellige hobby.
Ik speel al 25 jaar in de fanfare🤓
Ik kook graag. Ik kan het niet zo heel goed maar vinden het heerlijk om in de keuken te staan. Vooral simpele dingen waar veel tijd gaat zitten in het snijden en zo, heerlijk rustgevend.

Ik lees graag. Dat gaat op en neer, het ene moment lees ik meer dan het andere.

Ik kickboks een keer of 2 per week. Hier voor geldt weer, ik ben er niet echt goed in maar ik vind het wel heel leuk. Het is leuk om toch steeds een beetje beter te worden en ik vind het fijn om echt gepusht te worden.
Lezen, tekenen, schilderen, knutselen, meubeltjes pimpen, legpuzzels leggen, tuinieren, op m’n e-Bike mooie tochtjes maken, YouTuben, ja ik krijg m’n tijd altijd wel gevuld met creatieve hobby’s. Heb er alleen veeeeeeel minder tijd voor dan vroeger (maar leuke dingen voor in de plaats gekregen dus helemaal niet erg!)
Tekenen (lukt helaas niet meer heel goed vanwege pijn), foto's maken(same), gamen (same :') ) en Netflix kijken, maar dat is niet echt een hobby.
"When you come out of the storm, you won’t be the same person who walked in. That’s what this storm’s all about.”
Ik lees graag, toch wel dagelijks
Doe cultureel bestuurswerk
Ga graag stappen met vriendinnen, is dat een hobby?
En ga vrijwel dagelijks een eind lopen
-Darkside- schreef: ↑
08-09-2018 22:34
Trollen op facebookgroepen
Triest hoor, altijd maar rellen...
Time spent with a cat is never wasted
Ik heb al hobby breien. Vind het heerlijk om mutsen, sjaals en handschoenen te breien voor iedereen. Schaam mij er stiekem wel voor, want welke 28 jarige heeft breien als suffe hobby? :proud:
anoniem_348213 wijzigde dit bericht op 09-09-2018 00:11
1.60% gewijzigd
Ik ben veel bezig met dieren. Daarnaast schilderen, tekenen en schrijven.
Maar het leukst vind ik toch een avondje uit met vriend(inn)en. :cheers:
Time spent with a cat is never wasted

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven