Wat heb jij als hobby?

08-09-2018 22:31 145 berichten
De een haakt, de ander naait en weer de volgende kan zijn dagen vullen met het maken van poppetjes of weet ik veel wat!

Mijn hobby? Ik heb er geen..... behalve dan dingen als; een filmpje pakken met vrienden, uit eten gaan, en andere gezelligheidsdingen maar creatief gezien moet je bij mij ver zoeken.

Heb jij een bijzondere hobby? Kan je iets erg goed? Waar wordt je enthousiast van?
Deel het met me, en help mij aan wat creatiefs!
Alle reacties Link kopieren
Eén keer per jaar, rond deze tijd, dan brei ik een nieuwe sjaal die ik vervolgens nooit draag. Maar de inspiratie ontstaat dan doordat ik verliefd wordt op een apart ogende knot wol ergens. De meest gedragen sjaal is echter een gekochte.

Vroegah weefde ik ooit aan een heuse weefmachine. Ik zie nog al die zelfgeknoopte touwtjes voor me. Schering en inslag. :)

Maar je kan ook leuk weven aan een raam of plank met spijkers. Vooral een schotse ruit is leuk creatief. Je moet vooral goed alles op dezelfde breedte houden en zorgen dat de schering heel gelijkmatig blijft
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Ik doe van alles. Net wat ik op dat moment leuk vind, maar dus ook niet specifiek iets wat ik als hobby zou kunnen bestempelen. Seks misschien, dat is wel een terugkerend thema. :biggrin:
Tamago schreef:
09-09-2018 10:08
Op dit moment:

Knuffels haken en ze dan fotograferen voor Instagram
Bullet journaling
Schrijven
Lezen
Spinning
Netflix-docu’s kijken en dan eindeloos achtergrondinformatie googelen

Soms afgewisseld met Diamond painting, borduren, gamen en kleuren voor volwassenen.

TO, wat doe je dan in de tijd waarin je niet werkt, studeert, sociaal bent en je huis schoonmaakt? Ik kan me er zo weinig bij voorstellen, ik kom tijd tekort!
dat doe ik ook!! Wat zijn jou favo docu’s?
Ik wil ook een hobby, tvp.
aankleefsjaan schreef:
09-09-2018 10:34
Ik wil ook een hobby, tvp.
Wat versta je onder hobby?
iones schreef:
09-09-2018 09:58
Mijn paarden staan dagelijks in de wei maar soms vinden ze het prettiger om op stal te staan. En dat ligt dan meestal aan de weersomstandigheden. Gelukkig kunnen ze zelf kiezen. Ik ben begonnen met rijden op de manege. Aanvankelijk op een dieronvriendelijke manege, later op een betere manege omdat ik inzag dat de paarden daar niet goed behandeld werden.

Ik zit op paarden. En ja, ze moeten wel eens wat voor mij doen. Maar ach.... dat hoeft geen 8 uur op een dag, dat hoeft hooguit 1 uur op een dag. En daar krijgen ze goed voor betaald: voer, comfort, en alles wat een paard nodig heeft om gelukkig te zijn. En als ze kreupel of ziek zijn en ze worden niet beter, dan haal ik er een dierenarts bij. Mijn paarden hoeven niet af te zien. Zelfs niet onder het zadel! Dus ach, zó zielig zijn paarden niet altijd!
Het gemiddelde rijpaard heeft 'n beter leven dan 'n mens die al vanaf z'n 5e dagelijks naar school moet en als volwassene 8 uur naar werk.
shifty schreef:
08-09-2018 23:32
Ik hou ook van dieren en daarom vind ik op paarden zitten, ze met zweepjes slaan, hielen in hun zij zetten, een stuk metaal in hun bek duwen en ze in veel te kleine hokjes stoppen niet echt een gezellige hobby.
Zo ontzettend eens!!
Lekker bezig DitaVonTeese en Shifty, iemand zijn sport afzeiken en wat rondblaten zonder te weten waar je over praat? Zegt meer over jullie dan over de sport! Zal ook wel te maken hebben met de kift.

Ik vind het een hele mooie sport.
Een sport die lelijk wordt als mensen niet goed met een dier om gaan, maar heel mooi wordt, mooier dan andere sporten, wanneer mens en dier in harmonie met elkaar omgaan. Omdat dat aspect van omgang tussen twee totaal verschillende wezens erbij komt kijken.
Mensen afzeiken is zo kinderachtig
Mijn hobby's:

- Netflix
- leuke dingen doen met vrienden
- Leg puzzels leggen (voorkeur Jan van Haasteren)
- Lezen

en sinds kort begonnen met Bullet Journal.
justlust schreef:
09-09-2018 09:39

Waar ik wel echt veel plezier van heb ik schrijven.. ik heb een boek geschreven en ben aan een nieuwe bezig. Dat is leuk en fijn om te doen maar kost weer zoveel tijd dat het geen hobby te noemen is.

Ik vind het wel zo leuk om ieders dingen te lezen.
Joh TO, schrijven ís toch creatief? Ik dacht dat je helemaal niets creatiefs deed. Hoeft natuurlijk ook niet, maar ik kreeg de indruk dat je daar naar op zoek was.
Geeft niet, het droogt wel weer op.
Filee, ga anders een keer naar de KreaDoe. Zul je heel veel mensen van jouw leeftijd zien die breien/haken/borduren als hobby hebben.

TO: haakwerkjes (met name deken-achtige dingetjes) en gebreide dekentjes (of wat op een dekentje lijkt) kun je aan het asiel doneren. Meeste asiels moeten met bijna niets rondkomen, dus zijn altijd blij met dekentjes. Ook met speeltjes trouwens, dus als je een knuffeltje haakt en daar valeriaan of kattenkruid in doet, heb je ook een prachtige donatie.
redbulletje schreef:
09-09-2018 10:53
Het gemiddelde rijpaard heeft 'n beter leven dan 'n mens die al vanaf z'n 5e dagelijks naar school moet en als volwassene 8 uur naar werk.

Het hoeft geen anti-paardrij-topic te worden. Maar een gemiddeld mens staat niet de meeste uren van z'n leven in een toilet met een bak havermout, te wachten tot er iemand een stuk metaal in z'n bek duwt, op z'n rug gaat zitten om met geruk aan het hoofd en gepor in de lies je de juiste kant op te dirigeren. Uiteraard ben je inmiddels afgericht om niet te protesteren zodat het echte liefde lijkt. Bovendien wordt je geborsteld en krijg je een wortel. Om jaloers op te worden inderdaad.
To, ik herken het wel. Maar misschien omdat ik bij 'hobby' ook sneller denk aan creatieve dingen. Ik heb daar gewoon niks mee, deels omdat ik ongeduldig ben, deels omdat ik denk 'wat moet ik er mee' en deels omdat het zo 'nutteloos' voelt om zoiets te doen. Maar dat laatste slaat nergens op, want zoveel dingen zijn nutteloos en dat is nou ook juist wel gezond of lekker ergens.

Mijn hobby's zijn denk ik sporten (dat doe ik graag en 2x per week ongeveer) en een drankje doen met vriendinnen (als dat een hobby is). Mijn avonden vullen zich verder (naast bovenstaande dingen) met netflix, internet en vergaderingen van MR of werkgerelateerde dingen.
Als dat ‘nutteloze’ zo’n issue is, waarom ga je dan geen dingen maken voor in huis, of waarmee je een ander blij kunt maken?
Hobbies wil ik het niet echt noemen maar ik lees, kijk Netflix,wandel, Pokémon, Pinterest , speel neopets,ga graag op vakantie en dagjes en weekendjes weg en naar museum en drink bier. De volgorde varieert nogal.
Gisteren bier gedronken dus nu Netflix ik :P

Soms denk ik ook wel eens ga eens echt iets doen bijvoorbeeld leren haken of ga kleuren ofzo maar dat doe ik nooit. Ik sport ook maar dat is geen hobby maar meer een moeten.
Whomi schreef:
09-09-2018 10:18
dat doe ik ook!! Wat zijn jou favo docu’s?
Op dit moment zit ik in een crime-fase en ben ik in de ban van The Staircase, The keepers en Evil Genius. En ik zou inmiddels een uitstekende gids zijn voor enkele Dark Tourist-episodes.
Tamago schreef:
09-09-2018 14:25
Op dit moment zit ik in een crime-fase en ben ik in de ban van The Staircase, The keepers en Evil Genius. En ik zou inmiddels een uitstekende gids zijn voor enkele Dark Tourist-episodes.
Die heb ik ook allemaal gekeken :D the staircase vond ik wel echt interessant. Bizar verhaal. Net zoals Making a murderer en the confession tapes. The keepers vond ik mwah, beetje langdradig. Evil genius was ik echt stil van! Wat een rare mensen heb je toch op de wereld! Ik vond dat echt een zielig verhaal :| the dark tourist vind ik gewoon leuk om te kijken :) kijkt lekker weg en is leuk voor tussendoor.
dolfje schreef:
09-09-2018 14:16
Hobbies wil ik het niet echt noemen maar ik lees, kijk Netflix,wandel, Pokémon, Pinterest , speel neopets,ga graag op vakantie en dagjes en weekendjes weg en naar museum en drink bier. De volgorde varieert nogal.
Gisteren bier gedronken dus nu Netflix ik :P

Soms denk ik ook wel eens ga eens echt iets doen bijvoorbeeld leren haken of ga kleuren ofzo maar dat doe ik nooit. Ik sport ook maar dat is geen hobby maar meer een moeten.
bestaat dat nog?! Dat speelde ik vroeger altijd :mrgreen: was idd wel heel leuk! Ik ga de Appstore even raadplegen haha!
Zireael schreef:
08-09-2018 22:56
Schilderen, en dan meestal met Bob Ross. Ik word daar helemaal zen van, zelfs als het niet lukt.
Bob Ross! :love:

Afbeelding
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
Whomi schreef:
09-09-2018 18:09
bestaat dat nog?! Dat speelde ik vroeger altijd :mrgreen: was idd wel heel leuk! Ik ga de Appstore even raadplegen haha!
Niet als app maar gewoon via internet. Er is wel een app maar dat is een spelletje.
Gezien je nick en ava kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat je al een hobby hebt, TO.
Een inschattingsfout kan heel snel fataal zijn bij wat wij doen
iones schreef:
09-09-2018 11:53

... mooier dan andere sporten, wanneer mens en dier in harmonie met elkaar omgaan.

Shifty en DitaVonTeese hebben natuurlijk wel een punt.

Als je in harmonie met een paard zou omgaan hoef je er niet op te gaan zitten en er met een zweep op te slaan.
Vanzai schreef:
09-09-2018 19:01
Gezien je nick en ava kan ik me niet aan de indruk onttrekken dat je al een hobby hebt, TO.
Lezen en vakantie :P
iones schreef:
09-09-2018 11:53
Lekker bezig DitaVonTeese en Shifty, iemand zijn sport afzeiken en wat rondblaten zonder te weten waar je over praat? Zegt meer over jullie dan over de sport! Zal ook wel te maken hebben met de kift.

Ik vind het een hele mooie sport.
Een sport die lelijk wordt als mensen niet goed met een dier om gaan, maar heel mooi wordt, mooier dan andere sporten, wanneer mens en dier in harmonie met elkaar omgaan. Omdat dat aspect van omgang tussen twee totaal verschillende wezens erbij komt kijken.
De kift? Hoezo dat dan?
Ik zie die harmonie niet. Ik zie een mens die zijn wil oplegt aan een dier, puur voor de eigen lol.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven