Vloerkleed gezocht

09-09-2018 15:11 24 berichten
Lieve dames

Ik zie door de bomen het bos niet meer (of eigenlijk ben ik op zoek naar de speld in de hooiberg)

Ik ben op zoek naar een vloerkleed.
Het is voor in de huiskamer onder de salontafel

Het liefste wil ik ongeveer 230x160
Geen hoogpolig
Niet effen, maar met een werkje/patchwork enzovoort
Liefste diep/donker paars/aubergine

Wie kan mij helpen zoeken, naar het perfecte kleed?
anoniem_63bae62af3fb8 wijzigde dit bericht op 09-09-2018 20:41
0.77% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Afbeelding

https://www.rugvista.nl/tapijt/rita?art ... gIAjfD_BwE
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Afbeelding

https://www.zitmaxx.nl/vloerkleed-vinta ... gIW4fD_BwE
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Afbeelding

https://www.rocaflor.com/online-catalog ... _3635_NL_1
Afbeelding

https://www.floorpassion.nl/origineel-p ... rs-49.html
Afbeelding

https://www.wenz.nl/ProductDisplay?lang ... etrackernl
Je kan ook een stukje tapijt laten bewerken tot vloerkleed. Festonneren heet dat.
Kost wel wat. Kan je wel een eigen stuk vloerkleed ontwerpen. Dit laatste wist ik ook niet, maar heb het wel ooit heel lang geleden in een oude VIVA zien staan, maar weet niet meer wat en hoe die dat deden.
Dat kan bij bijv. Carpetright. Er zijn verschillende manieren om de randen af te werken en daar betaal je per omzoommeter voor.
Bedankt voor de tips zover
Carpetright ben ik vandaag geweest. Daar hadden ze helaas niet de kleuren stof die ik zocht
Wat vind je van de kleden die Enn heeft gepost?
Webcarpet, Gamma.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
forsyth schreef:
09-09-2018 17:37
Wat vind je van de kleden die Enn heeft gepost?
Die van zitmax en floorpassion komen in de buurt van wat ik zoek
Zo zoek ik een pers van ongeveer 2 bij 3 meter. In hoofdzakelijke oud blauw. Maar mag ook een kelim zijn.

Een bochara vind ik ook heel mooi, maar dat is bordeaux rood en hier zoeken we echt oud blauw voor in de woonkamer.
Afbeelding

Even naar beneden scrollen

https://www.homify.nl/projecten/126398/ ... e-tapijten
Daar staan mooie bij!
Ik ben ondertussen geslaagd
Helemaal verliefd op mijn prachtige nieuwe kleed
Gij kijkt op die patchwork van floorpassion, maar met dieper paars
Uiteindelijk toch iets groter 240x170

http://rozenkelim.nl
Hier ben ik geweest
Kan je een hoogpolig vloerkleed ook zonder ondervloer op beton of met een laagje (weet niet hoe dat heet, maar is om het egaal te maken) leggen?
Ik moet het tapijt vervangen, maar kan niets vinden wat ik mooi vind.
Wil ter overbrugging een paar grote kleden leggen. (Tapijt ligt er nog wel in, maar ik zou dat het liefst vandaag nog uit snijden.
Ook voor laminaat vind ik het moeilijk om een juiste kleur te kiezen.

Vloerkleed op tapijt gaat schimmelen? Dat is de gedachte erachter.
Het zou nog steeds leuk zijn om antwoord te krijgen.
Ondertussen heb ik enkele goedkope kleedje op het tapijt gelegd om te kijken hoe de kleur het doet.

Ik heb tegels gezien en heb begrepen dat er ook wel eens tegels gesneden worden van tapijt dat over is. Maar geen idee of dat zou kunnen zonder rafels.
De meeste tegels vind ik duur en lelijk, maar wel gemakkelijk om te leggen.
Is er dan nog de vraag wat er zeker onder moet qua ondervloer.

Bij Ikea heb ik wel eens gezien dat ze een stuk hardboard gebruiken om een goedkoop vloerkleed wat te zetten zonder plooien. Net als een ondervloer.

Kleuren doen wel erg veel. Twee kleine vloerkleedjes (samen 180 x 240) geven een positieve boost. Ze blijven alleen niet glad liggen. Maar die kleur is het wel.
Verkopen ze alleen niet meer. Maar ik heb er nog een grote staan. Gekocht voor een andere ruimte, maar tijdelijk in de hoek. Iedereen geeft complimenten dat het zo prachtig kleurt bij de muren, lampen en de gordijnen. :)

Dus nu alleen nog even wat advies. Ik weet niet hoe lang ik hier woon.
Zodoende wil ik zo min mogelijk blijvend, maar wel duurzaam en sterk kopen.
Het kan ook goedkoop met iets langere levensduur. Ik houd van neutraal en tijdloos. Met de kleden is dat al gelukt.

Dus kan je zelf tegels uit tapijt snijden? Ik wil de woonkamer in twee delen bekleden vanwege vreemde hoeken, scheve afmetingen etc.

Maar als het niet kan. In de winkel krijg ik steeds "dure" adviezen, terwijl het ook iets minder zou kunnen. Voor een kleinere ruimte heb ik alleen tapijt gehad.

Zo heb ik een raam waar de zon erg fel is en de kleur vervaagt.
Daar zou ik bijvoorbeeld wat tapijttegels leggen. Om ze tussendoor makkelijker in te spuiten of verwisselen met andere delen om het zo egaal mogelijk te houden. Of ze te vervangen als het te erg wordt. NU is de kleur bij het balkon kleurloos door de felle zon. Dat is lelijk. Ik had een ongebruikt stuk tapijt liggen, maar is te opvallend. Een iets zwaardere kwaliteit op de loopvakken etc. in de vorm van tegels. Ik heb ook twee verschillende kleuren raambekleding. Bij de verblekende kant heb ik een goedkopere uitvoering. Iets andere kleur maar valt niet op door de lichtval.
anoniem_64f4bc1c8e92f wijzigde dit bericht op 06-10-2018 11:16
Reden: Nee, ik weet het ook niog niet. Zoek alleen naar wat eventueel mogelijk is. Dan kan ik pas kiezen. Zoek geen commercieel advies. Materiaalkennis wel. Waar te vinden?
10.57% gewijzigd
Ondertussen heb ik wat ideeën gekregen.
Door optrekkend vocht vanuit de vloer kan een tussenlaag gaan rotten en schimmelen.

Voorlopig heb ik wat losse kleden gelegd om te kijken welke kleuren het best passen en dat had ik gewoon eerder moeten doen. Het is maar tijdelijk.
Is zo makkelijk schoon te maken.
Die kunnen niet gaan schimmelen. Misschien moeten ze over 2 jaar vervangen. De prijs is niet zo hoog. Maar is een enorme opfrisser. Ik ga er nog een paar bij halen.
Deze had ik nog liggen voor een andere ruimte.
Pumps_italiaans schreef:
06-10-2018 11:09
Het zou nog steeds leuk zijn om antwoord te krijgen.
Ondertussen heb ik enkele goedkope kleedje op het tapijt gelegd om te kijken hoe de kleur het doet.

Ik heb tegels gezien en heb begrepen dat er ook wel eens tegels gesneden worden van tapijt dat over is. Maar geen idee of dat zou kunnen zonder rafels.
De meeste tegels vind ik duur en lelijk, maar wel gemakkelijk om te leggen.
Is er dan nog de vraag wat er zeker onder moet qua ondervloer.

Bij Ikea heb ik wel eens gezien dat ze een stuk hardboard gebruiken om een goedkoop vloerkleed wat te zetten zonder plooien. Net als een ondervloer.

Kleuren doen wel erg veel. Twee kleine vloerkleedjes (samen 180 x 240) geven een positieve boost. Ze blijven alleen niet glad liggen. Maar die kleur is het wel.
Verkopen ze alleen niet meer. Maar ik heb er nog een grote staan. Gekocht voor een andere ruimte, maar tijdelijk in de hoek. Iedereen geeft complimenten dat het zo prachtig kleurt bij de muren, lampen en de gordijnen. :)

Dus nu alleen nog even wat advies. Ik weet niet hoe lang ik hier woon.
Zodoende wil ik zo min mogelijk blijvend, maar wel duurzaam en sterk kopen.
Het kan ook goedkoop met iets langere levensduur. Ik houd van neutraal en tijdloos. Met de kleden is dat al gelukt.

Dus kan je zelf tegels uit tapijt snijden? Ik wil de woonkamer in twee delen bekleden vanwege vreemde hoeken, scheve afmetingen etc.

Maar als het niet kan. In de winkel krijg ik steeds "dure" adviezen, terwijl het ook iets minder zou kunnen. Voor een kleinere ruimte heb ik alleen tapijt gehad.

Zo heb ik een raam waar de zon erg fel is en de kleur vervaagt.
Daar zou ik bijvoorbeeld wat tapijttegels leggen. Om ze tussendoor makkelijker in te spuiten of verwisselen met andere delen om het zo egaal mogelijk te houden. Of ze te vervangen als het te erg wordt. NU is de kleur bij het balkon kleurloos door de felle zon. Dat is lelijk. Ik had een ongebruikt stuk tapijt liggen, maar is te opvallend. Een iets zwaardere kwaliteit op de loopvakken etc. in de vorm van tegels. Ik heb ook twee verschillende kleuren raambekleding. Bij de verblekende kant heb ik een goedkopere uitvoering. Iets andere kleur maar valt niet op door de lichtval.
Pumpsje, ik heb mijn huis op het zuiden en heb nu vier jaar de golv vloer liggen van Ikea, da's laminaat en ondanks het feit dat het dagelijks in de zon ligt, is het nog als nieuw, zonder sporen van verbleken.
Het is wel een commercieel advies, maar dik de moeite waard.
Cateautje schreef:
11-10-2018 23:41
Pumpsje, ik heb mijn huis op het zuiden en heb nu vier jaar de golv vloer liggen van Ikea, da's laminaat en ondanks het feit dat het dagelijks in de zon ligt, is het nog als nieuw, zonder sporen van verbleken.
Het is wel een commercieel advies, maar dik de moeite waard.
Jaaaa, die wil ik ook wel. Maar is waarschijnlijk weg gegooid geld.
Misschien is het maar voor periode van 1 tot 2 jaar.
Golv is niet meer leverbaar zag ik net. Ik had het idee om goedkoop laminaat te laten leggen, maar vind het niet mooi.
Nu heb ik voor 140 euro makkelijk te reinigen dunne kleden en nog mooi ook. (Het ligt er al ruim een week en ik wil het niet meer anders.)
Bij toeval een mogelijkheid ontdekt om het goedkoop op te knappen.
Is nog niet klaar, maar hoef geen hele ruimte leeg te maken om het aan te pakken. Ik kan het in twee delen splitsen.
Voor 20 euro heb ik een paar dozen laminaat over genomen.
Ik heb wat ideeën en vind het leuk om te kijken of dat kan.

Ja, ik ging naar Ikea voor een simpel kruidenrek en nog wat. Kastje van Besta was goedkoper. Maar dan wel in een aanbieding.
Die waren toevallig in een passende kleur.

Er ligt hier nog wat dat ik retour moet geven. Binnenkort ga ik er heen om nog wat kleedjes voor de slaapkamers te kijken.
Die liggen nu in de woonkamer. In de filialen hebben ze vaak andere dan op de site.
Ikea heeft nog steeds twee soorten Golv liggen hoor.
Stomme Ikea,
Ik zoek het wasvoorschrift voor een vloerkleed. Er zijn er dei wasbaar zijn tot 40 graden.
Maar staat niet in het etiket. Moet, maar wil niet op twitter en facebook.

Dus dan maar hier. Misschien dat iemand het weet.
Is het oude matje "Helsig" en die andere namen uit oude collectie heb ik even niet meer, Is dat kleedje wasbaar. Via google krijg alleen andere grote en dure te zien.

IK wil alleen mmar weten of dit wel of niet mag. :'(
Ik kan ook niet zoeken op item wasbaar.
Moet ook dan eerst door dure kleden heen.

Vervelend, want ik wil geen dure!!
Nee, dan koop ik het wel elders. :)

Ik zoek een andere die er op lijkt.

Misschien dat een van de aardige dames dit misschien weet?
Ik zag trouwens dat je online kan bestellen voor weinig tot
kg. Ik ben dus wel op zoek naar iets anders. Kan ik lekker laten sjouwen en hoef zelf die winkel niet in.

Ga dan alleen retour brengen of ruilen wat ik niet wil.
Boormachine is ook nog een vraag. Is dat wel of niet om ook in een muur te kunnen boren??? Ik heb er ook eentje van de Action liggen die nog terug kan.
Kan daarmee om de hoeken heen boren met schroef. Maar ik wil ook in het hout nieuwe gaatjes maken. Had hier een ijzeren ding waar een gaatje in ontbreekt.

Ja, kan terug. Die komt er aan.
Maar als die boormachine van Ikea ook dat zou kunnen....
Hout is ook goed. Welke kan het meest?

Welke dame of heer kan mij hier adviseren? Vroeg ik zo lief mogelijk.

sTRAKS LEKKER WEER (capslock stond aan) :?: Moet niet.

B.v.D.
Jammer, maar Action gaat terug.
Ikea bezoek wordt uitgesteld tot na de online bestelling.
Mijn bestelling past binnen de marge en kan dus gewoon afgeleverd.

Boormachine voor muur kan ik soms lenen.
Ik teken af op de muur waar de boorgaten moeten komen.
Dan kan het in een keer allemaal worden geboord.

Na wat anders zoeken kwamen er heel veel leuke alternatieven naar boven.
Die heb ik allemaal op een (eigen) verlanglijstje staan. (Foto's)

Omzeil ik google en de stoorzender van Ikea.
Maar ook elders heb ik leuke tapijten en laminaat gezien.

Eerst maar eens het huis en de woonkamer op kleur brengen.
Dan is het over 2 tot 3 maanden wel duidelijk wat ik het leukst vind.
Heerlijk! Laat de winter maar komen. Is er alle tijd om online te shoppen. :)
Goede dingen hebben tijd nodig en wat meer tijd nemen en vergelijken.
Geeft tevreden klanten en bruikbare reviews.

Misschien dat ik t.z.t. hier wel laat zien wat er uit is gekomen. :bye:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven