WiFi tegen betaling

09-09-2018 15:21 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aan het eind van dit jaar gaan we met 4 man naar een park van Landal. Na een poosje gezocht te hebben is er 1 uitgekomen.
Het enige nadeel is dat we moeten betalen om gebruik te kunnen maken van de WiFi, ongeveer € 30,00 voor een week en dan kan je met 6 apparaten inloggen
Nu zag ik dat dit in meer parken van Landal zo is, niet in alle.

Tegenwoordig wil iedereen bereikbaar zijn,is dus wel makkelijk geld verdienen zo.. het is ook niet meer van deze tijd om het niet gratis te kunnen
Hebben jullie dit wel eens meegemaakt?
Nou, er is toch gewoon mobiel netwerk, dus waarom heb je wifi nodig om 'bereikbaar' te zijn.

Of wil je stiekem gewoon de 'perfecte insta-post' maken om al je 'vrienden' te laten weten hoe fantastisch jou leven is en alweer een weekendje weg bent?

Met andere woorden. Tijdens weekendjes weg hebben wij diepe gesprekken, spelen we spelletjes, of lezen een boek. Om eens eindelijk van dat netflix, instagram of youtube af te komen.
Iedereen die perse de hele dag bereikbaar wel zijn heeft wel een bundel op zijn telefoon toch? Ze zouden natuurlijk ook de prijs van een huisje standaard 30 euro omhoog kunnen gooien, maar dat adverteert minder goed vermoed ik.
Waarom zouden ze dat gratis aanbieden? Het is een extra iets.
Je bent niet verplicht om het af te nemen.
Dit vind ik nu geneuzel op niets af.
To, heb je geen mobiel onbeperkt internet?
anoniem_374094 wijzigde dit bericht op 09-09-2018 15:29
10.53% gewijzigd
“RiRi” schreef: ↑
09-09-2018 15:26
To heb je geen mobiel onbeperkt internet?
Blijkbaar niet, vandaar dit topic.
Ja , wij gaan over drie weken naar Gran Canaria. In ons appartement wel gratis WiFi bij de receptie maar als je in je kamer wilt moet je ook betalen. Je moet daar zelfs betalen voor de afstandsbediening van de tv als je tv wilt kijken.
De rede dat ze het zo duur maken is dat de provider van zo’n park via omwegen internet verbinding moet aanleggen.
Je hebt aan je mobiele internet genoeg om bereikbaar te zijn (dus om te mailen, Whatsapp te gebruiken, et cetera), als je meer wil, dus browsen op internet, films kijken op Netflix, dan betaal je extra. Lijkt mij vrij normaal.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Films op Netflix van te voren downloaden.
En de rest kan je best een paar dagen zonder,zo niet dan betaal je ervoor.
Tante_Ans schreef: ↑
09-09-2018 15:24
Nou, er is toch gewoon mobiel netwerk, dus waarom heb je wifi nodig om 'bereikbaar' te zijn.

Of wil je stiekem gewoon de 'perfecte insta-post' maken om al je 'vrienden' te laten weten hoe fantastisch jou leven is en alweer een weekendje weg bent?

Met andere woorden. Tijdens weekendjes weg hebben wij diepe gesprekken, spelen we spelletjes, of lezen een boek. Om eens eindelijk van dat netflix, instagram of youtube af te komen.

Nou applaus voor jou hoor. :thumbsup:
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Diepe gesprekken. :rofl:

Jeetje....

Wij zaten op een camping waar het mobiele netwerk niet werkt. Ook daar moest fiks voor WiFi betaald worden. Vind ik in zo’n geval ook niet echt geweldig qua service.

Zeker omdat de camping op zich al niet goedkoop was.
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Eerste wereld kind heeft problemen. Naast een zwembad, douche, tv, bed mist mevrouw gratis WiFi. Er zijn mensen die echt overal om zeuren he.

Betaal €30,00 als je onbeperkt internet wil. Betaal niets als je gewoon bereikbaar wilt zijn, zo moeilijk is dat niet.
30 euro eisen mag en kan gewoon hoor. Sterker nog, wifi-aanbieders zijn verplicht om te voorkomen dat er via hun netwerk misbruik wordt gemaakt, en om te zorgen dat als het al gebeurt de dader opgespoord kan worden.
Ik betaal liever 30 euro voor een week Wifi dan dat ik ineens Facebookgegevens moet afstaan of zo.
“RiRi” schreef: ↑
09-09-2018 15:26
To, heb je geen mobiel onbeperkt internet?
Probeer op sommige parken je mobiele netwerk maar eens te gebruiken.
Geen of nauwelijks bereik!
Gratis wifi is een gift daar mogen we gewoon oprecht blij voor zijn. Ik zou er als park zijnde ook geld voor vragen er komt wel wat bijkijken namelijk.

Maar weet je een week niet echt bereikbaar zijn is ook lekker genieten hoor.
Het is een keuze

Ik heb geen abonnement,wel 4g. Maar als je dat een hele week gebruikt ben je ook een hoop kwijt
Wij lezen heus wel eens een boek of doen spelletjes,maar toch wil je bereikbaar blijven.
Op de camping waar wij stonden kostte wifi voor 10 dagen 15 euro. Per apparaat. We waren met 3 personen en bleven 3 weken. Gewoon internet deed niks daar, nogal een uithoek aan zee.
Ik heb voor 120 euro een wifi hotspot extender gekocht. Met 1 wifi-code inloggen, en dan kunnen zoveel apparaten erop als je wil. En het signaal wordt ook versterkt. Werkte perfect!
Thuis gebruik ik 'm als versterker, en als we op vakantie gaan neem ik 'm mee.
Ja dat is altijd zo bij die Nederlandse huisjesparken. Het lijkt goedkoop(er). Maar dan heb je ook niks. Geen handdoeken, geen lakens, geen wifi, geen schoonmaakster en noem het allemaal maar op. Daarbij zit je dan ook nog ergens waar ze normaliter alleen asielzoekers naar toe sturen. In de regen, tussen alle bejaarden uit Sufkutteveen en andere mensen die je eigenlijk helemaal niet zou willen tegenkomen.

Echt, ik heb nog nooit begrepen waarom je daar in hemelsnaam naar toe zou willen.
Voor hetzelfde geld boek je zo een last-minute naar de zon, waar je gewoon lakens en wifi krijgt.
Ik reis veel voor werk, vooral hotels, en het is heel wisselend of er wel of niet apart wordt berekend voor WiFi. Met name chiquere hotels rekenen veel, terwijl het bij hostels vrijwel altijd inbegrepen is.

Ik vind het ook niet helemaal van deze tijd om geld te vragen voor WiFi, maar aan de andere kant, wat is nou €30 op zo’n vakantie als je daar zoveel plezier van hebt. Ik zou het zelf wel even zonder redden, maar ik snap dat dat lastig is met een gezin.
Als je de kosten deel door 4 kost t je maar 7,50 per week. Wel te doen toch?
ik geef mn bek ook maar een douw
Je kunt er ook voor kiezen je abonnement voor een maand te wijzigen en die telefoon te gebruiken als hotspot.

Met het betalen van die 30 euro heb je geen garantie dat hij het doet. Wij hadden op een landal park een router die het niet deed. Voordat er iemand van de technische kwam waren we ook al weer een dag verder.
Niemand dwingt je toch om WIFI af te nemen?
Of is er een receptioniste die een pistool tegen je hoofd zet om die WIFI te betalen?

Bovendien ... 30 euro gedeeld voor 4 is 7.5 euro per persoon.
Wat dus neerkomt op 1 à 2 euro per dag ...
Effe een colaatje drinken en je bent ook 2 euro kwijt.
(En het zal tijdens zo'n week wel niet bij 1 colaatje blijven. Of ga je een hele week op oud brood en kraanwater leven?)

Oftewel: Je moet er iets voor over hebben als je persé WIFI wil.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven