WiFi tegen betaling
zondag 9 september 2018 om 15:21
Aan het eind van dit jaar gaan we met 4 man naar een park van Landal. Na een poosje gezocht te hebben is er 1 uitgekomen.
Het enige nadeel is dat we moeten betalen om gebruik te kunnen maken van de WiFi, ongeveer € 30,00 voor een week en dan kan je met 6 apparaten inloggen
Nu zag ik dat dit in meer parken van Landal zo is, niet in alle.
Tegenwoordig wil iedereen bereikbaar zijn,is dus wel makkelijk geld verdienen zo.. het is ook niet meer van deze tijd om het niet gratis te kunnen
Hebben jullie dit wel eens meegemaakt?
Het enige nadeel is dat we moeten betalen om gebruik te kunnen maken van de WiFi, ongeveer € 30,00 voor een week en dan kan je met 6 apparaten inloggen
Nu zag ik dat dit in meer parken van Landal zo is, niet in alle.
Tegenwoordig wil iedereen bereikbaar zijn,is dus wel makkelijk geld verdienen zo.. het is ook niet meer van deze tijd om het niet gratis te kunnen
Hebben jullie dit wel eens meegemaakt?
zondag 9 september 2018 om 16:23
Begrijp ik maar bij de kapper hier moet je inloggen met Facebook en vanaf daar de kapperswifi toestemming geven of zo. Allereerst heeft niet iedereen Facebook en is dat dus gewoon discriminatie. Daarnaast is het geen goed idee als zo'n bedrijf je Facebook kan inzien waar wel meer vanaf is te halen dan je naam en woonplaats. Dan moet je eigenlijk blij zijn met dat je voor 30 euro op de wifi kan. :X De prijs van wat je op Facebook zet aan een aanbieder geven van de wifi is wel wat hoger.Michella_1991 schreef: ↑09-09-2018 16:00Ik heb geen abonnement,wel 4g. Maar als je dat een hele week gebruikt ben je ook een hoop kwijt
Wij lezen heus wel eens een boek of doen spelletjes,maar toch wil je bereikbaar blijven.
zondag 9 september 2018 om 16:27
Heeft jouw telefoon geen belfunctie meer?Michella_1991 schreef: ↑09-09-2018 16:00Ik heb geen abonnement,wel 4g. Maar als je dat een hele week gebruikt ben je ook een hoop kwijt
Wij lezen heus wel eens een boek of doen spelletjes,maar toch wil je bereikbaar blijven.
zondag 9 september 2018 om 16:30
Waarom zou dat niet kunnen?
zondag 9 september 2018 om 16:30
Haha! En dat kost ook geen drol, want niemand gebruikt meer al zijn sms’jes uit de bundel. Maar ja, je ontvangt dan ook even niets.
zondag 9 september 2018 om 16:33
Als het dringend is, ze weten dat je op vakantie bent en ze merken dat je je apps niet leest, schakelen ze vanzelf wel over op sms of bellen.
Hier nog iemand die gewoon geen smartphone heeft.
Ze moeten mij dus wel sms'en of bellen.
Dat lukt nog altijd wonderlijk goed.
zondag 9 september 2018 om 16:35
Oh , ik dacht dat je bedoelde dat ik dat moest doen omdat het niet meer werkt ofzo. Ik dacht al wat heb ik nou weer gemistTanteBedelia schreef: ↑09-09-2018 16:32Als je kan bellen kan je ook sms'en alleen moet men dat nog leren hoe zo iets ook al weer werkt
![]()
Maar ik snap het probleem nog steeds niet van TO, ze wil bereikbaar zijn maar daar heb je toch een telefoon voor zodat je gebeld kan worden. Dan ben je toch bereikbaar? Heeft niks met WiFi te maken.
zondag 9 september 2018 om 16:36
En ik maar denken dat Pejeka nog op vakantie is.Tante_Ans schreef: ↑09-09-2018 15:24Nou, er is toch gewoon mobiel netwerk, dus waarom heb je wifi nodig om 'bereikbaar' te zijn.
Of wil je stiekem gewoon de 'perfecte insta-post' maken om al je 'vrienden' te laten weten hoe fantastisch jou leven is en alweer een weekendje weg bent?
Met andere woorden. Tijdens weekendjes weg hebben wij diepe gesprekken, spelen we spelletjes, of lezen een boek. Om eens eindelijk van dat netflix, instagram of youtube af te komen.
zondag 9 september 2018 om 16:36
Ik neem alleen aan dat men de WiFi ook voor laptops ofzo had willen gebruiken.Tornacense schreef: ↑09-09-2018 16:33Als het dringend is, ze weten dat je op vakantie bent en ze merken dat je je apps niet leest, schakelen ze vanzelf wel over op sms of bellen.
Hier nog iemand die gewoon geen smartphone heeft.
Ze moeten mij dus wel sms'en of bellen.
Dat lukt nog altijd wonderlijk goed.
Ja, als iedereen weet dat je geen smartphone hebt is het anders natuurlijk.
Maar goed, tuurlijk moet het mogelijk zijn een vakantie zonder WiFi te zitten. En zo niet, dan lap je gewoon die €30.
zondag 9 september 2018 om 16:37
Ik heb alleen prepaid tegoed, dus ben afhankelijk van gratis wifi (of betaalde in dit geval).
Ook dan zou je 's avonds wel eens even je mail willen bijhouden, zodat je niet 300 mails doormoet als je weer thuis komt.
(Ik werk vanuit huis op onze huiswifi. Op mijn telefoon heb ik dus niks nodig.)
Maar ik zou er op vakantie wel voor betalen in zo'n geval, al vind ik dat het tegenwoordig wel onderdeel van de service zou moeten zijn, net zoiets als de tv.
zondag 9 september 2018 om 16:38
En die is op vakantie in de rimboe?
Op een plek waar ze computers, laptops en internet nog niet hebben uitgevonden?
zondag 9 september 2018 om 16:59
Mensen die gewend zijn mij te mailen hebben echt mijn telefoonnummer niet. Mijn nummer is maar bij een paar mensen bekend. Mijn email daarentegen....Tornacense schreef: ↑09-09-2018 16:26
En je bent bereikbaar.
Mensen kunnen je bellen en sms'en.
En jij hen ook.
zondag 9 september 2018 om 17:13
Misschien heel hard.
Maar niemand is onmisbaar. Ook jij niet.
Als er problems zijn, en jij bent op vakantie, en kan niet reageren op hun email, zoeken ze wel iemand anders als het zo'n haast heeft. En anders wachten ze lekker een week.
En nee, ik ben niet pejeka
Maar to wil volgens mij gewoon lekker YT'en etc etc.
En daarom zeg ik, zeg dat dan gewoon, en betaal dan gewoon.
(owja, niet om je teleur te stellen, vaak is er dan niet eens genoeg bits beschikbaar om met 4 man tegelijkertijd lekker filmpjes te kunnen kijken. Dus hou daar rekening mee
zondag 9 september 2018 om 17:20
Als jij het duidelijk niet nodig vindt om die mensen je telefoonnummer te geven, zullen ze wel niet zo extreem belangrijk zijn in je leven dat ze niet een paar dagen kunnen wachten.
Ik neem dat je ouders, je broers en zussen, je beste vriendin, ... wel je telefoonnummer hebben.
zondag 9 september 2018 om 17:23
Haha Tante Ans, ik vind je niet hard hoor. Ik heb helemaal geen behoefte aan bereikbaar zijn.
Als de mogelijkheid er is, dan wil ik wel graag mijn mail bijhouden (en nieuws en zo) omdat ik te lui ben om dat na mijn vakantie te doen. Maar ziektes en overlijdens van buiten mijn gezin kunnen ook zonder mij. Is er helemaal geen mogelijkheid tot wifi dan wacht ik wel tot de Mac.
Als de mogelijkheid er is, dan wil ik wel graag mijn mail bijhouden (en nieuws en zo) omdat ik te lui ben om dat na mijn vakantie te doen. Maar ziektes en overlijdens van buiten mijn gezin kunnen ook zonder mij. Is er helemaal geen mogelijkheid tot wifi dan wacht ik wel tot de Mac.
zondag 9 september 2018 om 17:27
zondag 9 september 2018 om 17:37
Het is niet in alle Landalparken, maar wel in de oudere. Wij zitten nu in de Miggelenberg en daar is dit, maar je hebt wel gratis wifi in de braserie, als je daar zo aan hecht.
Maar het is toch ook wel weer eens charmant om een spel offline te spelen, bijv aan een tafel met zijn allen en een lekker drankje erbij...
Maar het is toch ook wel weer eens charmant om een spel offline te spelen, bijv aan een tafel met zijn allen en een lekker drankje erbij...
zondag 9 september 2018 om 17:44
Interessant punt. (Ik ben aan het koken. Heb veel teveel tijd om hier over na te denken.) Ze kunnen mijn nummer uit de familieapp halen ja.Tornacense schreef: ↑09-09-2018 17:20Als jij het duidelijk niet nodig vindt om die mensen je telefoonnummer te geven, zullen ze wel niet zo extreem belangrijk zijn in je leven dat ze niet een paar dagen kunnen wachten.
Ik neem dat je ouders, je broers en zussen, je beste vriendin, ... wel je telefoonnummer hebben.
Ik denk wel dat als er geen wifi is, mijn telefoon ongebruikt in de koffer blijft. En dan kunnen ze me alsnog niet bereiken want het geluid staat uit.
Maar wifi is tegenwoordig ook wel de moderne versie van de stapel foldertjes. Ik zoek heel veel op aan bustijden, openingstijden, routes... zou het toch wel nodig hebben.